Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte fra Pioneer til Panasonic VT20

Er litt sugen på å bytte ut min Pioneer PDP-4280XA med en full-HD tv.
    Sett bort i fra oppløsning og størrelse, åssen er VT20 i forhold til Pioneer i bildekvalitet? Sortnivå? Noen som har noen meninger om det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihsahn
    Er litt sugen på å bytte ut min Pioneer PDP-4280XA med en full-HD tv.
    Sett bort i fra oppløsning og størrelse, åssen er VT20 i forhold til Pioneer i bildekvalitet? Sortnivå? Noen som har noen meninger om det?
    Sortnivået er bra, men det vil forringes ganske mye etter de første 2000-4000 timene (tredobling av målte verdier er rapportert for 2009-modellene, og Panasonic har selv innrømt at samme økningen skjer på 2010-moellene bare mer gradvis). Det er også litt problemer med at sortnivået er litt ustabilt i mørke scener. Dette skal visstnok være mindre fremtredende på 2011-modellene men fortsatt synlig. Dette med at sortnivået forringes skal være historie i 2011-modellene så ville kanskje ventet på VT30 i stedet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Sortnivået er bra, men det vil forringes ganske mye etter de første 2000-4000 timene (tredobling av målte verdier er rapportert for 2009-modellene, og Panasonic har selv innrømt at samme økningen skjer på 2010-moellene bare mer gradvis). Det er også litt problemer med at sortnivået er litt ustabilt i mørke scener. Dette skal visstnok være mindre fremtredende på 2011-modellene men fortsatt synlig. Dette med at sortnivået forringes skal være historie i 2011-modellene så ville kanskje ventet på VT30 i stedet

Takk for nyttig informasjon.
    Har tenkt på VT30 også, men kunne tenkt meg 46" og det kommer ikke VT30 med. Ennå...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig fornøyd med min Panasonig 50G20 Har ikke lagt merke til noe forringing av sortnivået enda men, har da bare hatt den i 8-9mnd

Mulig det blir en 65 VT30 til neste år, når de begynner fallle litt i pris

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Rimelig fornøyd med min Panasonig 50G20 Har ikke lagt merke til noe forringing av sortnivået enda men, har da bare hatt den i 8-9mnd

Mulig det blir en 65 VT30 til neste år, når de begynner fallle litt i pris

Kikka på bildene dine. Gromt anlegg.
    Hvor langt unna 50"ern sitter du?
    Som sagt så hadde jeg tenkt meg 46", men kanskje det blir 50" VT30 i steden.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihsahn
    Kikka på bildene dine. Gromt anlegg.
    Hvor langt unna 50"ern sitter du?
    Som sagt så hadde jeg tenkt meg 46", men kanskje det blir 50" VT30 i steden.
    hmm fram med målebåndet da

målte ca 3,20m så er ikke så langt unna. Jeg føler det blir altfor lite, men sånn har det alltid vært, jeg bynte på 28" etter 1mnd er det for lite igjen, tok ikke lenger en 2mnd før jeg syns 50" var for lite igjen :P

Etter erfaring så gå alltid for det største du takler i tv

PS! Takk for fin kommentar på anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars.froysa
    Er det mulig for V20 å gå rett til hdmi ved oppstart?
    Er veldig irriterende å høre skurrelyden på snøbilde til den finner/jeg velger rett kilde.

Ninjaedit: Fann det ut. Aktivert Hotel Mode og endra initial input. Hold nede V- på siden av tven og trykk på AV på fjernkontrollen 3 ganger.

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor tynt veggfeste kan Panasonic 50" VT20 takle ift. ledninger etc bak?

Vurderer Row Veggfeste LP07-48f Superslim 37-63", hvis det går. Bygger kun 10mm.

Row Veggfeste LP07-48f Superslim 37-63" Bygger kun 10mm - Netshop

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha god plass. Kan kontrollmåle mot festet mitt senere i dag om ingen andre kommer meg i forkjøpet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og målt. Mitt veggfeste bygger ut ca 4 cm fra veggen. Og da sitter hdmi-kablene beint i veggen. Antakelig kan en gå et par cm nærmere om en bruker vinklede hdmi-plugger, men da minster man en plass. Skal du bruke noen av de andre inngangene (komponent, rca, optisk, osv.) anbefaler jeg at du holder deg til 4 cm.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei vet noen hva den nye plasma til Panasonic US utgave heter? PANASONIC TX-P65VT30Y PLASMA TV trur Panasonic blir den neste tv På plasma Synes Disse fra panasonic ser langt bedre ut enn Plasmaene til samsung Uten tvil . kom gjerne med mere Info om denne og den rett under.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Panasonic tx50vt20 til konsoll spilling? Ps3 og Xbox 360

Har lest masse om vt20 og alle de problemer som er med den. Men også alle de ting som er bra. Bla. 16 ms input lag hvilket er det beste på noen skjerm jeg har lest om. vt30 er ikke aktuell pga litt for høj pris og jeg har kun 2-3 mnd til å bruke den.

Har hatt en Panasonic 42" x20 Hd-ready billig serie. Og var litt plaget med fosfor lag/trailing i noen spill f.eks Resident Evil 5 var det mye "ghosting" ved panorering. Kjøpte en LG 42" sl8500 lcd og den er nesten perfekt til spill, men sortnivå er dårlig og det er ikke aktuellt at se film på den. Og den er litt liten.

Spiller vanligvis ikke mer enn maks 2 timer om gangen så er ikke bekymret for innbrenning.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Noen som har erfaringer med Panasonic tx50vt20 til konsoll spilling? Ps3 og Xbox 360

Har lest masse om vt20 og alle de problemer som er med den. Men også alle de ting som er bra. Bla. 16 ms input lag hvilket er det beste på noen skjerm jeg har lest om. vt30 er ikke aktuell pga litt for høj pris og jeg har kun 2-3 mnd til å bruke den.

Har hatt en Panasonic 42" x20 Hd-ready billig serie. Og var litt plaget med fosfor lag/trailing i noen spill f.eks Resident Evil 5 var det mye "ghosting" ved panorering. Kjøpte en LG 42" sl8500 lcd og den er nesten perfekt til spill, men sortnivå er dårlig og det er ikke aktuellt at se film på den. Og den er litt liten.

Spiller vanligvis ikke mer enn maks 2 timer om gangen så er ikke bekymret for innbrenning.

.

Bare å kjøre på. Spiller både pc og ps3 på den og det funker glimrende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside

.
    Jeg har hørt at dette problemet med panorering er gjennomgående på alle 2010-modellene, så det er mulig du ikke vil oppleve det noe annerledes enn på din x20. Fosfor-lag er vel en av de tingene *20-serien har fått litt pes for. Jeg har selv en S20, og jeg har tilgode å føle meg plaget av det enda men jeg spiller veldig lite og ser aldri på fotball (som visstnok er de to situasjonene der dette typisk er mest synlig)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Lufter forslaget for VT20

Lite erfaring med tv så om det er plasma eller LCD jeg bør kjøpe vet jeg ikke.
    Skal brukes mest til tv men og noe til film.

Blurayspiller er pioneer LX52
    TV er Rikstv

Har og en 3 åring i huset pluss 10 og 15 åringer og en dame vis det har noe å si.

Bare lest et par-tre sider fra tråden her, men går igjen at folk ikke er fornøyd?
    Sånn jeg las, kunne en oppfatte det nesten som det er en tv som ikke er utviklet ferdig. Er den så dårlig?
    Eller er den komt seg nå?

VT30 er ikke aktuell pga pris, og hjemmekino skrev det var marginale forskjeller.

Kan VT20 anbefalles og evnt 46 eller 50 jeg bør gå for?

G20 kan og vere noe vis den er ca like bra.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg vekk den svarte boksen rundt skjermen når jeg har koblet pc'en til min VT20? Den blir enda større når jeg velger THX-modus. (Dene svarte boksen oppstår også bittelitt når jeg bruker andre kilder også, men da kun i THX-modus). Legger ved noen bilder så dere kan se:

Newcomer Konge Odin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Underscan-overscan

På mitt oppsett der jeg kjører det hele med hdmi kabel fra dvi-hdmi konverter på skjermkortutgangen fra ATI kortet mitt gjør jeg følgende:

Åpne Catalyst kontroll senter(skjermkort kontrollpanelet, avanserte egenskaper for skjerm).

Åpne fanen my digital flat panels.

Åpne scaling options (Digital flat-panel)

Her er det en slider som jeg kan skalere bildt med slik at hele bildet blir fyllt opp til 1920x1080P.
    Jeg har også valgt 60Hz samt å kjøre samme bildet(og lyden) på to paralelle skjermkortutganger slik at jeg kan kjøre lyden og bildet digitalt fra maskinen til recieveren min og tven min. Dette fører til at det ikke er noen forsinkelse på lyden i forhold til bildet. Man kan da kjøre lyden digitalt ut til reciever(Onkyo NR-905) med 192kHz/24bit i 5.1 kanaler.

ATI fungerer flott på dette området.

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner fram til Catalyst, men finner ikke noe digital flat panels der, men vet at oppløsningen står på 1920x1080. Nærmeste jeg fant var å bruke 16:9 overscaling på tv'en i THX modus, men det er fortsatt en liten svart boks rundt som på bilde 1.

Side 60 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •