Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 61 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1215
    Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var Panasonic 50v20 bestilt, gleder meg som en unge til å bli kvitt den gamle 46" Sonyen

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Da var Panasonic 50v20 bestilt, gleder meg som en unge til å bli kvitt den gamle 46" Sonyen
    Ikke glem å bestill Avatar 3D...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvitfargen

Sliter litt med fargeinnstillingene på min GT20. Hvitfargen blir veldig grå og en kan se et grønnskjær. Har forsøkt å stille på diverse parametre, men blir ikke fornøyd. Har også prøvd kalibreringsinnstillingene fra flatpanels.dk, men hvitfargen blir ikke hvit! Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Ikke glem å bestill Avatar 3D...
    50V20 er ikke en 3d tv, hvorfor skal han da få med Avatar i 3D?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMDE
    50V20 er ikke en 3d tv, hvorfor skal han da få med Avatar i 3D?
    Litt kjapt ute der, tenkte på vt..

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Mulig jeg er uvant med plasma, men jeg synes det er uforholdsmessig mye støy i den nye tven. En v20 50e, noen tips eller triks for å få ned eller bort dette mottaes med stor takk. Eller kan noe være defekt på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to plasma hjemme, G20 er den siste og begge avgir noe støy. Mer støy ved vet hvitt bilde, eller bilde med mye farger.
    Jeg reagerte på denne støyen, men etter å hå snakket med butikker, lest forum et så har jeg slått meg til ro med at litt støy vil en plasma avgi.

Men, seff innenfor rimelighetens grenser. Nå legger jeg ikke lenger merke til støyen. Og det kan godt hende at jeg "lyttet" etter den i begynnelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tre plasmaer som jeg har(pio, LG, samsung) hatt har trafo støy som blir kraftigere på hvite bilder. Dette er normalt. Et tips for å få ned lydnivået er å aktivere strøm sparing samt ikke kjøre på maks kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de fleste vet dette, men ser at Expert har priset ned TXP50VT20E til kr. 12.999,-. Det må vel sies å være et røverkjøp, sinnsyk pris!
    Sikkert pga den nye serien som kommer nå. Men det gjør jo ikke VT20 noe dårligere av den grunn :-)
    Men ser at Elkjøp ikke henger med og har priset seg helt ut med kr. 15.999,-.
    Er du rask får du vel fortsatt Avatar bluray med på kjøpet med å sende ikke kupong.

Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP50VT20E 50" PLASMA TV

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra å koste 24.000,- til å koste 12.999,- er jo et stort prisdropp! (Ny pris ved lansering vs nå) Den er absolutt verdt det. Men for min del venter jeg heller på Panasonic TX-P65VT30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen av dere med G20/V20/X20/S20/etc. som har passert 2500 timer enda og har noen erfaringer å dele med hvor mye sortnivået er svekket? Eller har noen klart å passere den antatte magiske grensa på 4500 hvor tv-en skal være ferdig med spenningsjusteringene?

Jeg så et bilde av en 2009-modell ved siden av en BenQ 24"-skjerm som skremte meg litt. 2009-modellen fra Panasonic hadde passert 1500 timer og var veldig mye gråere enn BenQ-en. Jeg gjorde en tilsvarende sammenligning her selv med min nye S20 og en BenQ 22", og S20-en er mørkere enn BenQ-en som forventet, og om dette endrer seg drastisk ved justeringene vil jeg ende med å føle meg grundig lurt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min Panasonic VT20E for tre dager siden. Må bare si at jeg er kjempefornøyd hittil :-D Noen som har erfaring med mediaspillern på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min G20 i 5 måneder nå og irriterer meg noe sykt over at logen til Cartoon Network ikke blir borte. Henger igjen, og kan ses i mørke scener i film, alternativt spill.
    Snakket med selger og mener det ikke skal være slikt. Verkstedet derimot mener at dette må jeg bare leve med pga plasma etc. Fristene å høre på selger. Ironisk nok så har min tre år gamle panasonic ikke disse problemene og den har vært brukt sykt mye. Spesielt til tv og spill. Men der er det ingen antydning til etterheng/fastbrenning.

Om jeg spiller så opplever jeg at deler av IU kan henge igjen over en uke.
    Kjører "snøbehandling" 2 x daglig i ca 15 minutt...men CN nekter å forsvinne.

Kan nevne at jeg bruker proffesional settings, og jeg har aldri lysstyrke over 50%, og kontrast over 65%. Gjort dette fra dag en.

Frustrert

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Har hatt min G20 i 5 måneder nå og irriterer meg noe sykt over at logen til Cartoon Network ikke blir borte. Henger igjen, og kan ses i mørke scener i film, alternativt spill.
    Snakket med selger og mener det ikke skal være slikt. Verkstedet derimot mener at dette må jeg bare leve med pga plasma etc. Fristene å høre på selger. Ironisk nok så har min tre år gamle panasonic ikke disse problemene og den har vært brukt sykt mye. Spesielt til tv og spill. Men der er det ingen antydning til etterheng/fastbrenning.

Om jeg spiller så opplever jeg at deler av IU kan henge igjen over en uke.
    Kjører "snøbehandling" 2 x daglig i ca 15 minutt...men CN nekter å forsvinne.

Frustrert
    Har TV-en stått veldig mye på Cartoon Network? Og hvor lenge har du hatt logoen hengende igjen? Det jeg fikk beskjed om dersom dette skjedde for meg, var at jeg skulle prøve å la TV-en stå på 24 timer med et helt hvitt bilde. Det virker for øvrig som om skjermene til Panasonic ble verre på dette her da de byttet til NeoPDP (i dag NeoPlasma), noe din gamle Panasonic trolig ikke har.

Jeg kunne også vært interessert i å vite om du har noe peil på hvor mange timer skjermen din har gått, for det er noen som påstår at IR-problemene og faren for permanent innbrenning øker drastisk etter spenningsjusteringene som skjer på skjermen etter en del timer i bruk (kontrasten blir høyere, noe som igjen også dreper noe av sortnivået. Merker du f.eks. at skjermen viser dårligere sort nå enn da den var ny? sammenlign gjerne med din gamle Panasonic-skjerm om du kan)

Dette er sånn ca. det som bekymrer meg mest med min S20 som foreløpig bare er en måned gammel, og hvis du kommer noe vei på dette i forhold til reklamasjon ville jeg også satt pris på om du informerte om det sånn at jeg vet om jeg har noe håp dersom det skjer meg. Det BØR ikke skje ved normalt bruk, og i hvert fall ikke noe som sitter igjen permanent. Det skjedde ikke på eldre skjermer og bør derfor ikke skje nå heller. Merker min skepsis til Panasonic bare øker for hver uke som går :/

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si meg hvordan man utfører en reset til fabrikkinnstilling på et VT20 apperat?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag 10:59
    Oyvind71 Kan noen si meg hvordan man utfører en reset til fabrikkinnstilling på et VT20 apperat?

Hvis du gidder ;-) å finne frem, (den norske) manualen og leser på side 56 finner du det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe til mitt forsvar så får jeg Tv først i morgen. Men ettersom det har stått i en butikk ville jeg sikre meg at jeg med en gang jeg fikk det kunne sette det i riktig modus

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at dette ikke er en pristråd, men ser at det er noen tips om priser lengre opp her også.
    Smart Club selger nå 42VT20 til 7990,-
    Har ikke peiling på om det er flere igjen
    S. 10 her Smart Club avis uke 14

Forøvrig så er jeg meget fornøyd med min G20!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig for V20 å gå rett til hdmi ved oppstart?

Side 59 av 61 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •