Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1215
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal handle tv for ei venninne. Maks kr. 7000,- Hadde opprinnelig tenkt å gå for Panasonic TX-P42G20E. Så ser jeg at Hifi-klubben har en Panasonic TX-P46S20E til samme prisen. Er denne er bedre kjøp..?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Skal handle tv for ei venninne. Maks kr. 7000,- Hadde opprinnelig tenkt å gå for Panasonic TX-P42G20E. Så ser jeg at Hifi-klubben har en Panasonic TX-P46S20E til samme prisen. Er denne er bedre kjøp..?
    G20 er bedre med tanke på at det er en budsjettvinner, men det går ann å sammenligne så finner du fort din favoritt av disse.

Måtte rette opp og så etter hva jeg skrev så skulle man tro jeg skrev i fylla.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    G20 ligger under denne, G modellen er over den modellen. Jeg har selv TX-P42S10 som var tidligere modell av nådagens S20, med du kan jo bare teste disse opp mot hverandre så ser du hvem du liker best. G20 er en vinner i budsjettklassen.
    En bokstavfeil? Mener du S modellen regnes for å være bedre enn G20? Kan dessverre ikke sammenlikne disse selv.. Takk for svar

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    En bokstavfeil? Mener du S modellen regnes for å være bedre enn G20? Kan dessverre ikke sammenlikne disse selv.. Takk for svar
    Rettelse G20 er bedre.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Rettelse G20 er bedre.
    Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser komplett.no har 50V20 til under 10k nå, dette er vel samme skjermen som VT utenom 3d. Dette må da være en veldig god pris?
    Vet ikke om jeg skal vente på GT30 eller slå til på V20 som selges på tilbud nå, tror ikke jeg kommer til å bruke 3d så veldig mye. Tipper GT30 ligger en del høyere i pris enn utgående modeller, tror dere det er så stor bildeforskjell?
    Har litt lyst på 55" også, men vi er jo ikke garantert at GT30 kommer i denne størrelsen til Europa.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virka som en sykt god pris. Hadde det ikke vært for at jeg har latt meg skremme av alt snakket om 50hz-problemer på ulike forum hadde jeg kjøpt den tvert. Mulig jeg gjør det etter ferien jeg straks skal dra på - hvis tilbudet ennå finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsRRRR
    Virka som en sykt god pris. Hadde det ikke vært for at jeg har latt meg skremme av alt snakket om 50hz-problemer på ulike forum hadde jeg kjøpt den tvert. Mulig jeg gjør det etter ferien jeg straks skal dra på - hvis tilbudet ennå finnes.
    samme her... virkelig uheldig dette med 50hz problemer og Panasonic ikke gir ut en ny versjon for å rette dette problemet. For meg ble tv-en veldig uinteressant med en gang jeg fikk høre om dette... Så mye at jeg kan godt vente et halv år til er mer for å kjøpe en ny tv. Det er jo en stor slump med penger, og ønsker ikke å løpe å kjøpe det første og beste. :\
    Forhåpentligvis er problemene fikset i G30 og V30.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMDE
    samme her... virkelig uheldig dette med 50hz problemer og Panasonic ikke gir ut en ny versjon for å rette dette problemet. For meg ble tv-en veldig uinteressant med en gang jeg fikk høre om dette... Så mye at jeg kan godt vente et halv år til er mer for å kjøpe en ny tv. Det er jo en stor slump med penger, og ønsker ikke å løpe å kjøpe det første og beste. :\
    Forhåpentligvis er problemene fikset i G30 og V30.
    Samtidig som jeg lar meg skremme (bare naturlig når man snakker om det som for mange er en en halv månedslønn) ser jeg hos avforums at ikke alle ser disse 50hz-problemene. Når det er sagt, tror jeg man lettere får øye på det hvis man allerede er obs på det.

Det kjipe er jo at det vil ta enda et år før 30-serien synker behagelig i pris. Vet ikke om jeg gidder det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytter ut min G20

Etter ca 3 uker med min 46G20E byttes den i en Samsung LE46c655, er lei av dårlig bilde på SD(tv) signaler. Har prøvd alle innstillinger og tips på nettet, men blir ikke fornøyd... , så da blir det ny LCD tv i løpet av uka:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Black Floathin på g20

Er helt ny på forumet, og ser at veldig mange har som har kjøpt G20, V20 og VT20 har et stort problem med "Black Floathing". Dette er jo enkelt forklart at lyset henger etter når bildet går ifra lyst til mørkt, og fra mørkt til lyst (store kontrastforandringer).

Har selv TXP50G20, og hadde litt problemer med dette på vanlig tv sendinger, men helt ekstremt på blu ray.

Etter å ha sjekket opp litt på nettet, så fikset jeg dette problemet med å:
    Skrue på "AUTO resolution på min blu ray spiller"
    Skrue helt av ekstra innstillinger på HDMI forsterkeren som "movie/spill/sport osv" som mest sannsyling automatisk står innstilt på movie..
    Skrue på IFC innstillingen på Tven under THX modusen.

Håper dette kan hjelpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen lese tråden min å vurdere om p50v20e er rett til mitt bruk?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...tv-bilder.html

( Edit: Hva er 50hz-problemet folk snakker om? )

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at vi holder oss til topic i denne tråden. De som eventuelt fortsatt vil diskutere Elkjøp kan gjøre det i en egen tråd.

Forespørsler om pris skal også gjøres i annet forum. Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtj
    Ser komplett.no har 50V20 til under 10k nå, dette er vel samme skjermen som VT utenom 3d. Dette må da være en veldig god pris?
    Vet ikke om jeg skal vente på GT30 eller slå til på V20 som selges på tilbud nå, tror ikke jeg kommer til å bruke 3d så veldig mye. Tipper GT30 ligger en del høyere i pris enn utgående modeller, tror dere det er så stor bildeforskjell?
    Har litt lyst på 55" også, men vi er jo ikke garantert at GT30 kommer i denne størrelsen til Europa.
    Vurderte sterkt V20. Men ble litt i tvil nå når jeg leste om floating blacks. Gjelder dette bare Panasonic eller også LG og Samsung? Og hvor stort er egentlig problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D briller og sitteavstand

Hei! Har nettopp fått i hus en 50VT20. Og rett etterpå måtte jeg reise i havet, så jeg har ikke fått testet 3D effekten enda. Skulle bestille 3D briller til ungene, slik at disse var klar til jeg kom hjem, og kom over disse : Panasonic 3D-BRILLER FULL HD TY-EW3D2SE - S-STØRRELSE kjøp billig sammenligne pris tilbud Men så i teksten at de er begrenset til 3,2 meter sitteavstand fra TVen. Søkte da opp bruksanvisningen til både 50VT20 og 65VT20. I begge disse så står det maks 3,2 meter avstand fra skjerm.

Er dette virkelig maks avstand? eller er det veldig konservativt oppgitt? Min sofa er i hestesko form foran TVen, og tror at avstanden er større enn 3,2 meter på det lengste. Skal få konen til å sjekke opp avstanden (jeg jobber nattskift nå....), men lurte på om noen her på forumet har erfaring med 3D briller og avstand fra TVen.

Får å sammenligne, så kikket jeg i bruksanvisningen til Samsung sin 7 serie Plasma TV, og her står det bare følgende:
    "The ideal viewing distance should be three times or
    more the height of the screen"

De barne brillene på Pixmania, er det den beste prisen som er å få tak i? Jeg har ikke funnet noen billigere enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggfeste

Hei!

Noen som har erfaring med hvor nær 50VT20 kan henges på vegg?

Bruksanvisningen referere bare til Panasonic sitt eget orginale veggfeste, uten at jeg har funnet info om hvor mye det bygger ut fra vegg. Det orginale festet har også tiltfunskjon, noe jeg ikke trenger. Vil bare ha ett som bygger minst mulig ut fra vegg, uten at TVen tar skade av for mye varme. Til info, så er det ikke skap eller hyller rundt TVen, så den bør få nok luft etter mitt skjønn.

Kan jeg f.eks bruke dette? Veggfeste LED - Biltema eller er 16mm i minste laget?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugalandet
    Hei! Har nettopp fått i hus en 50VT20. Og rett etterpå måtte jeg reise i havet, så jeg har ikke fått testet 3D effekten enda. Skulle bestille 3D briller til ungene, slik at disse var klar til jeg kom hjem, og kom over disse : Panasonic 3D-BRILLER FULL HD TY-EW3D2SE - S-STØRRELSE kjøp billig sammenligne pris tilbud Men så i teksten at de er begrenset til 3,2 meter sitteavstand fra TVen. Søkte da opp bruksanvisningen til både 50VT20 og 65VT20. I begge disse så står det maks 3,2 meter avstand fra skjerm.

Er dette virkelig maks avstand? eller er det veldig konservativt oppgitt? Min sofa er i hestesko form foran TVen, og tror at avstanden er større enn 3,2 meter på det lengste. Skal få konen til å sjekke opp avstanden (jeg jobber nattskift nå....), men lurte på om noen her på forumet har erfaring med 3D briller og avstand fra TVen.
    Jeg sitter 4,5m fra min og det virker no helt fint. Har riktignok bare de brillene som fulgte med tv, og de ser ikke ut som de du linker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Jeg sitter 4,5m fra min og det virker no helt fint. Har riktignok bare de brillene som fulgte med tv, og de ser ikke ut som de du linker til.
    Ok, takk skal du ha

Får ikke testet TVen før om 13 dager. Skal bli spennende De brillene jeg linket til var nye briller til ungene. Har 2 stk orginale som fulgte med.

Fikk fruen til å måle avstanden, og hos oss er det også 4,5 meter fra bak ryggputen til TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leveringstid på Avatar 3D

Kjøpte 50VT20, og sendte inn dokumentasjon til Panasonic slik at jeg skal få tilsendt Avatar i 3D. Hva er normal leveringstid?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugalandet
    Kjøpte 50VT20, og sendte inn dokumentasjon til Panasonic slik at jeg skal få tilsendt Avatar i 3D. Hva er normal leveringstid?
    Fikk min etter ca 1 mnd. 8)

Side 58 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •