Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1215
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er G20 på vei helt ut? Var umulig å få bestille opp tv'n på elkjøp.

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "slettet"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Er G20 på vei helt ut? Var umulig å få bestille opp tv'n på elkjøp.
    dem hade en 42" g20 på elkjøp jessheim i går!
    hvet ikke om g20 er på hvei ut men kan tenke mei det siden g20 har hvert i butikkene i 1 år nå å sliter med typiskt plasma problem ikke så lyssterkt bilde som lcd led. panasonic plasma får et mørkere bilde når det er mye hvit i bilde! er det strømsparefunksjon? men du kan ikke skru den av! det kommer nye modeler fra flere merker om 3 til 4 måneder sa dem på elkjøp. panasonic skule kome med nye plasma modeler sa dem som skule hvera like lyssterke som den beste pioneer hade

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av hugin
    Kaster aldri noe ;-)

Javel, da må jeg hjem å kikke da....
    Jeg har kjøpt min VT20 via Elkjøp og for den modellen fulgte det med en USB WiFi Dongle (og det var også meningen). Min modell heter TXP50VT20E, og der fulgte det også med 2 stk. 3D briller.

Det er nok feil når noen hevder at det ikke bruker å følge med WiFi dongles når man kjøper TV. Det er flere enn Panasonic som leverer med dette, men selvsagt ikke for absolutt alle modell varianter...

Ser at på Elkjøp sine websider, så er det modellen TXP50VT20EA de selger nå. Hvis det er denne du har kjøpt, så er det en annen variant enn den jeg har.

Så sjekk eksakt modellnummer på din faktura, siden det som nevnt finnes flere varianter av VT20, også noen med redusert tilbehør (antall 3D brikker som fulgte med og hvorvidt WiFi dongle følger med). Ser av noe info på hardware.no at EA modellen skal være uten WiFi dongle...

Ellers er jo Elkjøp litt notoriske til å få tak i spesielle modellvarianter både for å få priser ned, men dessverre også slik at det blir vanskelig/umulig for kunder å sammenligne priser (slik at event. prisgarantier osv. betyr veldig lite i praksis)... I dette tilfellet er nok Panasonic også sterkt medskyldig siden det var mange som ønsket seg VT20, men som syntes den var for dyr. Så da var tilbehør noe man lett kunne kutte ut, og dermed barbere prisen noe...

Optimalt sett burde detaljer som hva som følger med (og hva som ikke følger med) tydelig fremkomme på websidene til Elkjøp, spesielt når det finnes flere modell-varianter som kan forvirre kundene. Men vi må huske hvilke prinsipper Elkjøp drives etter. Prisoppsettingen på diverse varer de siste par ukene før jul, med prisoppsettelser på opptil 100%, men fortsatt presentert som om de er på salg, forteller om en leverandør som ikke ser noen problemer med å villede sine kunder for å maksimere sin profitt. Det må man være klar over når man handler der (dessverre). Det er vi som kunder for avgjør hva de skal slippe unna med av praksis.

Ellers så bruker jo Panasonic å lansere nye modeller i Q1 hvert år, så det kommer vel nye modeller i.f.m. CES nå, og det kan jo forklare at det begynner å bli vanskelig å få tak i visse modeller/tilbehør?

Når det gjelder å få tak i tilbehør, så er Elkjøp kategorisk dårlige på det (og i tillegg tar de ofte høye priser på slikt). Du kan ha større hell ved å bestille slikt andre steder, eksempelvis (uten dermed å si at dette er laveste pris):

Komplett.no - Panasonic WLAN dongle

Men husk på at de nye 2011 modellene "snart" er tilgjengelig i Norge (Panasonic slipper alltid sine 2011 modeller som er en av de tidligste produsentene). For litt info om det som presenteres rundt markedet i USA:

Panasonic 2011 CES - Complete HD 3D Experience with Panasonic 3D Home Entertainment Solutions

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hobbes: Bra innlegg! Men den TV-en du linket til (P50V20E) har ikke 3D. Helt vannvittig å ta 850 kr for den WLAN dongelen, for øvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dongle

Kjøpte selv vt20ea ( syyyyyk tv) under kampanjen til Elkjøp, og der var det inkludert 2 stk briller og 1 wlan dongle.
    Denne ble kjøpt via nett.
    Tenkte først å kjøpe i butikken, men der hevdet de at den de hadde på lager hadde bare 1 stk briller og uten dongle. Da bestillte jeg fra nett i stedet ja. 50 tommer levert på døren for kr 110!!! Ble visst noe rot ang vekt hos posten, så de sendte den videre til Bring Cargo

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går mot kjøp av G20, men ble skeptisk når jeg så bilde av baksiden av tv'n. Er alle hdmi-utganger plassert "bakovervendt" på tv'n? Altså ikke nedover som er mest gunstig ved tett montering til vegg?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha dem nedovervent må du vente på G30-modellen som kommer til sommeren. Alle inngangene på G20, bortsett fra de som er på siden er vent inn mot veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Hobbes: Bra innlegg! Men den TV-en du linket til (P50V20E) har ikke 3D. Helt vannvittig å ta 850 kr for den WLAN dongelen, for øvrig.
    Ooopsss.... Beklager virkelig så meget. Jeg "vet" jo det, siden jeg har VT20 selv.

Må slutte å skrive innlegg sent... ops:

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha dem nedovervent må du vente på G30-modellen som kommer til sommeren. Alle inngangene på G20, bortsett fra de som er på siden er vent inn mot veggen.
    Finnes det en hdmi på siden? Skal brukes til soveromstv og kommer kun til å bruke en hdmi.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes i alle fall på VT20, men skal ikke si det sikkert. Uansett skjønner jeg ikke helt problemstillingen, da hdmi-kontaktene lett får plass bak TV-en selv om inngangenene "stikker ut". Og i værste fall finnes det løsninger...

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes i alle fall på VT20, men skal ikke si det sikkert. Uansett skjønner jeg ikke helt problemstillingen, da hdmi-kontaktene lett får plass bak TV-en selv om inngangenene "stikker ut". Og i værste fall finnes det løsninger...
    Får lett plass? Med ultraslim veggefeste vil jeg tro at dette helt sikkert vil kunne bli et problem. Dette gjelder vel forsåvidt også for strømkabelen der bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kjøling så er det uansett veldig dumt å henge en plasma på ultra slim veggfeste.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Når det gjelder kjøling så er det uansett veldig dumt å henge en plasma på ultra slim veggfeste.
    De originale festene til eksmpelvis Samsung 63" C7705 plasma er jo ultraslanke. Er Panasonic G20 avhengig av mye mer avstand til veggen? Detter har jeg liten tro på, ettersom de fleste plasma også har kontakter nedovervendt eller til siden for tiden, nettopp for at tv skal kunne være nær veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    De originale festene til eksmpelvis Samsung 63" C7705 plasma er jo ultraslanke. Er Panasonic G20 avhengig av mye mer avstand til veggen? Detter har jeg liten tro på, ettersom de fleste plasma også har kontakter nedovervendt eller til siden for tiden, nettopp for at tv skal kunne være nær veggen.

foreksempel panasonic tx-p42x20 som min mor har hville jeg ikke ha hengt på veg med ultra tynt feste den plir lit varm! jeg hade en philips 3 år LCD 42" skjerm som hadde fodt et termiskt probleb såm gjør seg jelende når tvn har ståt på lenge. det er ikke alti fabrikken gjør alt rikti heller. nå har jeg en LG 42" LCD 42LD750n den blir ikke for varm syns jeg så den hade jeg turt å hengt opp

det er alt for mye av de nye å moderne såm har for dorli lodinger såm let får dårli kontakt under for mye varmen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G20 HDMI - Optisk

Noen som vet om G20 støtter passthrough på lyden via HDMI og ut på den optiske utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    foreksempel panasonic tx-p42x20 som min mor har hville jeg ikke ha hengt på veg med ultra tynt feste den plir lit varm! jeg hade en philips 3 år LCD 42" skjerm som hadde fodt et termiskt probleb såm gjør seg jelende når tvn har ståt på lenge. det er ikke alti fabrikken gjør alt rikti heller. nå har jeg en LG 42" LCD 42LD750n den blir ikke for varm syns jeg så den hade jeg turt å hengt opp

det er alt for mye av de nye å moderne såm har for dorli lodinger såm let får dårli kontakt under for mye varmen

Tør jeg foreslå at du skriver dine innlegg i word med stavekontroll?
    Blir helt svimmel av mengden skrivefeil....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugin
    Tør jeg foreslå at du skriver dine innlegg i word med stavekontroll?
    Blir helt svimmel av mengden skrivefeil....
    Det er stygt å påpeke sånne ting. Uten å forulempe han, vil jeg tro han har dysleksi, og det er sikkert ikke godt å bli minnet på slikt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått vt20 på plass. 2D til 3D konvertering ser ikke ut til å virke i det hele tatt. side ved side og Topp/Bunn gjør bildet til kaos. Lite 3D eller 2D som vises, med mindre jeg lukker det ene øyet....

Jeg vet at 2D til 3D ikke er noe særlig, men det skal jo ikke være slik som dette(?)

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sort ramme rundt bilde på PS3

Hei, har en 50" G20, og i gameplay på GT5, så får jeg en sort ramme rundt hele bildet...Menyen i til PS3 fyller hele bildet...Kjører HDMI, og det har ingen ting med 16:9 Overscan og gjøre. Noen som har triks til å få fjernet rammen?!

Side 55 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •