Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1215
    Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ricola
    Hei!

Dette er min første post på forumet.
    Jeg driver og kikker etter en ny TV som skal erstatte min gode gamle CRT.
    Tv'en skal brukes til vanlig TV-titting, litt blue-ray og X-box. Når det gjelder TV-tittingen, må nevne at leiligheten min er tilknyttet Canal Digital's analoge grunnpakke. Jeg har altså ingen decoder, men kun en vanlig koaxial ut fra veggboksen.

Har lyst på Panasonic TX-P50G20E, men er usikker på om denne er velegnet. Har bl.a lest meg til at den er litt svak på oppskalering fra SD til HD.
    Hva mener dere?

En annen ting:
    Jeg har som sagt ikke decoder, men kun analog koaxial ut fra veggen. Så vidt jeg har forstått har ikke TX-P50G20E koaksialinngang. Hvordan løser jeg dette? Er det slik at jeg må skaffe meg en decoder for å kunne bruke denne?
    Er kanskje ikke koaxial-inngangen vanlig på dagens flatskjermer?

Er litt grønn når det gjelder Plasma/LED, så råd og tips mottas med stooor takk :-D
    Enig i forrige posters argumenter, og for din del (gitt ønske om å beholde analog løsning slik jeg tolker deg) ville jeg stoppet på 40-42". Spesifikt, mine erfaringer med mange merker/modeller og størrelser er et ganske mye dårligere SD-bilde når du krysser 40-42 grensen. Det samme bekreftes i x antall reviewer.

ps: du må nok gå for analog dekoder m/koaks dersom du holder deg til analog - jeg gjorde et søk etter overganger coax-scart, coax-hdmi o.l. uten særlig hell...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tilbakemeldinger. Noen spm til:

Takker så mye for informative tips og tilbakemeldinger

Jeg kommer altså til å få et dårlig resultat hvis jeg kjøper TX-P50G20E og plugger den rett i veggen så lenge jeg bare har analoge signaler.

Hvis jeg skaffer meg en PVR fra Canal Digital, og kobler denne mellom veggen og TV'en, hvordan vil resultatet bli da? Kanalpakken som sameiet abonnerer på er Canal Digitals grunnpakke.
    I denne pakken ligger det både analoge, digitale og HD-kanaler.
    Hvordan vil kanaler som sendes digitalt men ikke i HD ta seg ut på en 50-tommer?

Håper jeg ikke plager dere med for mange idiotspørsmål her. Jeg ønsker å være sikker på å få en brukbar løsning før jeg bruker 10-12000 kr på ny TV.

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ricola
    Takker så mye for informative tips og tilbakemeldinger

Jeg kommer altså til å få et dårlig resultat hvis jeg kjøper TX-P50G20E og plugger den rett i veggen så lenge jeg bare har analoge signaler.

Hvis jeg skaffer meg en PVR fra Canal Digital, og kobler denne mellom veggen og TV'en, hvordan vil resultatet bli da? Kanalpakken som sameiet abonnerer på er Canal Digitals grunnpakke.
    I denne pakken ligger det både analoge, digitale og HD-kanaler.
    Hvordan vil kanaler som sendes digitalt men ikke i HD ta seg ut på en 50-tommer?

Håper jeg ikke plager dere med for mange idiotspørsmål her. Jeg ønsker å være sikker på å få en brukbar løsning før jeg bruker 10-12000 kr på ny TV.
    Jeg mener nå alle spørsmål er gode spørsmål, det er bare svarene som av og til halter

Prøver meg på et svar: Jeg kjører på Lyse sin pvr dekoder over HDMI-kabel til en 50" Pioneer tv, og jeg har også en standard grunnpakke hvor da de fleste kanaler kjører i "SD". Med forbehold om at Pioneeren er rimelig god på å oppskalere fra lav til høy oppløsning, synes jeg dette gir et meget meget bra bilde. Ser ofte på nyhetskanalen og National geographic. Bror min kjører også Lyse dekoder over HDMI til en Samsung 50" plasma tv, og her er også bilde strålende på standard SD-kanaler.

Tidligere testet jeg ut en bråte med LCD'er, backlight LED'er o.l. i mange ulike dimensjoner, uten at dette kom i nærheten av hverken Samsungen-plasmaen til bror min eller min Pioneer-plasma.

Du behøver heller ikke tvile om plasmaen TX-P50G20E er dårligere enn andre plasmaer, jf. dette utdraget fra hdtvtest.co.uk: "On the whole however, SD programmes — as long as the source bit-rate was up to par — were a joy to watch on the Panasonic TX-P42G20 thanks to its inky blacks, excellent contrast, accurate colours and decent upscaling." Det skal godt gjøres at ikke 50" oppfører seg lignende. I denne testen ender skjermen opp som "highly recommended".

Konklusjonen min er: Kjøp plasma (for tiden Panasonic uansett prisklasse!) + digital dekoder (viasat, canal digital, lyse, samme det) + kjør dekoder over standard HDMI (bruk max 200 på kabelen, følger evt med tv'en, her henter du ingenting på noe dyrere) = et veldig habilt resultat!

Min anbefaling altså. Velger du så å kjøpe HD-pakker o.l. til dekoderen vil du få et merkbart løft, MEN dette forutsetter at du kjører 46-50" eller mer vil jeg hevde. Ellers, på < 42" er det littegran bortkastet...

Håper dette hjelper

ps: husk å stille inn dekoder på høyest mulig oppløsning (1080i eller 1080p), så vil dekoderen i kombo med tv forsøke å "skalere" opp SD-bildet på best måte har jeg erfart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen innspill...

Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Jeg mener nå alle spørsmål er gode spørsmål, det er bare svarene som av og til halter

Prøver meg på et svar: Jeg kjører på Lyse sin pvr dekoder over HDMI-kabel til en 50" Pioneer tv, og jeg har også en standard grunnpakke hvor da de fleste kanaler kjører i "SD". Med forbehold om at Pioneeren er rimelig god på å oppskalere fra lav til høy oppløsning, synes jeg dette gir et meget meget bra bilde. Ser ofte på nyhetskanalen og National geographic. Bror min kjører også Lyse dekoder over HDMI til en Samsung 50" plasma tv, og her er også bilde strålende på standard SD-kanaler.

Tidligere testet jeg ut en bråte med LCD'er, backlight LED'er o.l. i mange ulike dimensjoner, uten at dette kom i nærheten av hverken Samsungen-plasmaen til bror min eller min Pioneer-plasma.

Du behøver heller ikke tvile om plasmaen TX-P50G20E er dårligere enn andre plasmaer, jf. dette utdraget fra hdtvtest.co.uk: "On the whole however, SD programmes — as long as the source bit-rate was up to par — were a joy to watch on the Panasonic TX-P42G20 thanks to its inky blacks, excellent contrast, accurate colours and decent upscaling." Det skal godt gjøres at ikke 50" oppfører seg lignende. I denne testen ender skjermen opp som "highly recommended".

Konklusjonen min er: Kjøp plasma (for tiden Panasonic uansett prisklasse!) + digital dekoder (viasat, canal digital, lyse, samme det) + kjør dekoder over standard HDMI (bruk max 200 på kabelen, følger evt med tv'en, her henter du ingenting på noe dyrere) = et veldig habilt resultat!

Min anbefaling altså. Velger du så å kjøpe HD-pakker o.l. til dekoderen vil du få et merkbart løft, MEN dette forutsetter at du kjører 46-50" eller mer vil jeg hevde. Ellers, på < 42" er det littegran bortkastet...

Håper dette hjelper

ps: husk å stille inn dekoder på høyest mulig oppløsning (1080i eller 1080p), så vil dekoderen i kombo med tv forsøke å "skalere" opp SD-bildet på best måte har jeg erfart.
    Mine erfaringer med både VT20 (50") og Pioneer 42" (HD-Ready) sammen med Canal Digital kabeltv nett...

Hvis du skal beholde analoge tv signaler, så glem å kjøpe ny TV hvis du da ikke har et stort ønske om å tilhøre en altfor stor mengde misfornøyde flattv kunder. Dette er ganske uavhengig av størrelse på TV, etter mitt syn. Sist opplevde jeg dette for min mor med en 26" Samsung LED-TV. Det er ikke mulig å lage gull av gråstein...

Men hvis Canal Digital også sender digitale TV signaler gjennom pluggen du har i veggen (og ditt lokale spredenett osv. er oppgradert til å støtte digitale TV-signaler), så anbefaler jeg på det sterkeste å gå for en digital dekoder...

Selv om en digital dekoder for SD signaler er mye bedre enn analoge TV signaler, så vil jeg alikevel komme med påstanden om at du utelukkende bør velge HD-PVR (eller tilsvarende integrert løsning forutsatt at G20 har en DCB-C mottager som er støttet av Canal Digital, noe jeg ikke vet, men som andre her på forumet helt klart vet om er tilfelle... ).

Jeg har 2 stk. HD-PVR, og hvis du har behov for se på NRK1, TV2 og TVN som alle sender HD varianter med grunnpakken (sjekk dog for lokale variasjoner), så er det sterkt å anbefale uansett størrelse f.o.m. 40" og oppover. Jeg ser betydelig forskjell på min 42" HD-Ready TV, og enkelte sendinger med skikkelig god bildekvalitet har jeg faktisk blitt veldig positivt overrasket over også på VT20 (50"). Men ikke glem at bildekvalitet på sendringene varierer (både innenfor SD og HD)...

På en 50", så vil jeg anbefale HD-PVR, og HD-sendinger der det er mulig...

Det finnes også TV apparater som har bedre SD oppskalering enn både Canal Digital sin HD-PVR eller G20, men jeg lever helt fint med min VT20 (selv om andre mener andre ting)...

Du bør dog ringe til Canal Digital å sjekke TV signal situasjonen hos akkurat deg, før du handler...

Du kan også vurdere om du trenger PVR funksjonaliteten, i så fall synes jeg at CD sin HD-PVR er den beste opsjonen (og det er toppers å spole forbi alle reklamene). Men hvis du aldri vil ta opp, så kan løsningen som benytter en event. DVB-C mottager i TV'en være en god ide...

Husk av CD sin HD-PVR er altfor lite stabil og har fortsatt flust med bugs, spesielt knyttet til EPG funksjonen og ikke minst serie-opptak. Faktisk så har jeg ikke opplevd noe så hårreisende ustabilt siden Win95... Men jeg velger likevel det fremfor alternativer som SD dekodere og ikke minst analoge TV signaler...

Det varierer litt med hvilken oppløsninger de ulike TV kanaler sender sine HD sendinger med, og generelt sett er den dårligste løsningen å bruke bildebehandling både i dekoder og i TV... Velg helst en av dem, men det kan være at du ender opp med et kompromiss (husker ikke helt om dekoder kan stilles til "through", sannsynligvis ikke). Selv kjører jeg på 1080i. 1080p er ikke en opsjon (dessverre).

Husk for øvrig at noen HD TV kanaler sender i 720p og noen i 1080i. Hvis du stiller til 720p output fast, så vil du kutte ut en del linjeinformasjon når TV sendingene er 1080i. Tilsvarende vil du muligens miste litt informasjon hvis du låser til 1080i og sendingene er på 720p (faktisk usikker på hvordan dette virker hvis ikke man da ikke benytter 50fps output (50Hz ekvivalent), siden det vanligvis signalet er 25 bilder pr. sekund på video signaler.

Ellers må du ikke ta for gitt at en vanlig SD dekoder har HDMI. Det er ikke alltid tilfelle. Noen har bare analog RGB som det beste alternativet. Sjekk i så fall dette, hvis du ikke vil på for HD...

Ellers så er vel kommentarene om kabel overganger fra analoge signaler over coax, til SCART-RGB osv. en smule feil - dvs. noe slikt finnes ikke... Analoge TV signaler sendes som modulerte RF signaler, og må behandles i en mottager før man kan få noen videosignaler ut av dette...

Realistiske mål, gir større sannsynlighet for en glad produkteier...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye for innspill, Arkan og Hobbes! :-D

Jeg ringte til Canal Digital for å sjekke med dem hvordan signalene i veggen min er. De sa at alle signalene (analoge, digitale og HD) ligger i veggen.
    Det var derfor bare å kjøpe en decoder eller pvr + et programkort, så ville jeg få alle kanalene jeg i dag har analogt på min CRT, digitalt på flatskjermen.

Nå er det slik at sameiet her jeg bor i 2011 skal ta opp til vurdering hvilken leverandør av kabel-TV man skal bruke.
    I dag er det som sagt Canal Digital, men dette kan altså bli endret i løpet av året.
    Hvis jeg kjøper en decoder eller PVR fra Canal Digital, vil denne være låst til Canal Digital? Om sameiet skifter leverandør, kan jeg da kjøpe et programkort fra den nye leverandøren og putte dette i Canal Digital-decoderen?

TV er definitivt ikke det det en gang var...

Edit: Ser at mitt siste innlegg ikke er særlig spesifikt ang Panasonic P50G20, men mer av en generell art.
    Om en moderator ønsker det, så er det bare å flytte innlegget til et mer passende sted.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt medlem i TX-P50G20E klubben

Hei,

I jula gikk jeg etter et års vurderinger til innkjøp av TX-P50G20E.
    '
    Jeg har brukt uendelig mye tid for å vurdere LED vs Plasma, samt de ulike modellene.

Videre har jeg lest så mye om de "issues" denne skulle hatt.

Etter 14 dagers bruk må jeg si at jeg er fornøyd.

+
    Sort nivå
    Riktige graderinger kontra LED.
    Gode muligheter for farge korrigeringer.
    24P funker fint.
    God pris, "mest for penga"
    Ingen lag.

-
    Flimrerer litt med mye hvitfarge imot pc.
    Ikke 1080P støtte på komponent.
    Smoth 24P funker ikke helt på alt (For mye artifakts)

Jeg har ikke hatt noen av de issues som er nevnt i tråden.

Bruksområder er HTPC/XBOX

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    kan jeg putte firmware inn på en usb dings for å oppdatere.
    (via nettet så brytes det hele tiden)

og hvor finner jeg eventuellt ny firmware?
    G20.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har 2506-10300

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    De aller fleste kan få god hjelp gjennom retteprogrammer. Jeg har gjennom årene skrevet flere bøker og kronikker i avisene, og tar alltid veien om et retteprogram før jeg sender noe til trykk. Det er jo ikke noe nederlag i det - men faktisk til stor hjelp for både avsender og mottaker.
    Kom igjen! Dette er et forum. Hvem bryr seg om språket? Jeg vil også tippe det er ganske sårende å bli disset her inne når man bare ønsker enkle svar om elektroniske duppeditter!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg det er ganske respektløs ovenfor mottakeren av det du skriver, og ikke engang gidde å forsøke å utrykke seg noelunne forståelig.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Personlig synes jeg det er ganske respektløs ovenfor mottakeren av det du skriver, og ikke engang gidde å forsøke å utrykke seg noelunne forståelig.
    Nuff said!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom igjen! Dette er et forum. Hvem bryr seg om språket? Jeg vil også tippe det er ganske sårende å bli disset her inne når man bare ønsker enkle svar om elektroniske duppeditter!
    Hvem bryr seg om språket? Merkelig utsagn. Det er vanskelig å kommunisere uten et brukbart presist språk, selv om det her "bare" dreier seg om et forum. En må i hvert fall PRØVE å skrive så godt man kan, for da er sjansen størst for å få et presist og godt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital

Hei

Har nettopp fått en VT20 i hus.

Ett par spørsmål bare...

Siden det ikke fulgte med trådløs dongle, og det ser ut som Panasonic sin er umulig å oppdrive, eksisterer det noe godt alternativ?

Er det mulig for meg å si farvel til min gamle Force og bruke VT20 til å dekode satelittsignalene fra Canal Digital?
    I såfall, hvor får jeg CAM fra?

Ellers må jeg si det er en knall skjerm, rett og slett.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det ikke fulgte med trådløs dongle da. Har du forsøkt å kontakte butikken du kjøpte TV-en? Ganske sikker på at dette skal følge med, fulgte i alle fall med TV-en min...

CAM får du hos en av elbutikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det ikke fulgte med trådløs dongle da. Har du forsøkt å kontakte butikken du kjøpte TV-en? Ganske sikker på at dette skal følge med, fulgte i alle fall med TV-en min...

CAM får du hos en av elbutikkene.

Og det funker med Canal Digital over satelitt? Så bra...

Nei, det fulgte ikke med dongle.
    Kjøpte hol Elkaup til ca 15.000,- sist uke, knalltilbud spør du meg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kastet esken enda? Den skal ligge klistret fast i isoporen et sted...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kastet esken enda? Den skal ligge klistret fast i isoporen et sted...
    Kaster aldri noe ;-)

Javel, da må jeg hjem å kikke da....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugin
    Kaster aldri noe ;-)

Javel, da må jeg hjem å kikke da....

det pleier aldri å føle med hverken cam modul heller drådløs usb adapter nor du skjøper en skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte å dele noen erfaringer med dere her på forumet! er det noen som har erfaring med LG 42LD750N 200hz ?

jeg har prøvd mange flat skjermer i et halt år nå 5 stk. har det bilt pluss at jeg har hvert hos folk og sett på dems skjermer. jeg er ekstremt pirkete og kravstor!
    har hat følgende skjermer på prøve
    ( panasonic TX-P42G20E ikke så lyssterk såm jeg ønsker. for mye gråt i bilde )
    ( SAMSUNG LE4040C635XXE for mye eterslep i bilde. lit mye bildestøy)
    ( LG 42LE530N for mye gjenskin)
    ( SONY KDL40NX700AEP for mye gjenskin )
    ( PANASONIC TX-P42G10E dårli kontrast ikke detaljert nåk bilde)

det Jeg klagde på hvar gjenskinn, etterslep mye støy i bilde å dårlig kontrast. haking og uskarp i raske bevegelser. man må drite oppi utseende å lyden bare tenke på selve bilde på skjermene.

akkurat nå kar jeg fodt en LG 42LD750N 200hz kr.8000 det dorlikste kabinete å fot av di tvene jeg har hat. sliter ikke med kontrast. nor jeg pakka den opp og kobla den til å begynte å se på dvb-c digitalt kabel tv da fikk jeg hakeslepp! veldig reint bilde rett op fra esken skrude skarpheten på fult og lit mere dynamisk kontrast! resultatet ble lite støy veldig bra kontrast ikke noe etterslep veldig veldig riktig gjengivelse av farger å lys. det er den desidert beste skjermen jeg har hat, sett. overraskene bra bilder på tv kanaler som ikke er hd å ekstremt bra på hd tv og blu-ray. nesten perfekt tv etter min mening

jeg anbefaler LG 42LD750N 200hz lcd på det sterkeste!!

har hørt at panasonic skal kome med nye skjermer om ca 3 til 4 måneder såm skall hvera like lysterke som pioneer sine hvar! pionner teknikere gjober for panasonic nå.

panasonic VT skjermene med 3D har de beste panele dems hvis dem ikke har komi med bedee nå! har en anet fosfor struktur en på g20 såm skall gjøre bilde raskere

Side 54 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •