Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JFM
    Har ikke muligheten til å velge prof. 1 her. Bare Cinema, THX, Spill, Foto, Dynamisk og Normal.
    Ikke finner jeg "avanserte instillinger" heller :S
    Hmm, sikkert på at det er en G20 du har? :-D
    Kanskje den står i "butikkmodus"? Var det en ustilingsmodell du kjøpte?
    Jeg tror at man har færre valg hvis TVn står i det moduset. Det er noe man velger når TVn en helt ny eller etter en "fabrikkinnstilling"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Hmm, sikkert på at det er en G20 du har? :-D
    Kanskje den står i "butikkmodus"? Var det en ustilingsmodell du kjøpte?
    Jeg tror at man har færre valg hvis TVn står i det moduset. Det er noe man velger når TVn en helt ny eller etter en "fabrikkinnstilling"
    Jada, det er en TX P50G20E. TVen står ikke i butikkmodus. Prøvde nemlig å gjenopprette til fabrikkinnstilling

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JFM
    Jada, det er en TX P50G20E. TVen står ikke i butikkmodus. Prøvde nemlig å gjenopprette til fabrikkinnstilling
    Trykk MENY og deretter Oppsett.
    Gå ned til Øk(ifccc) trykk OK og velg På
    Trykk BACK/RETURN knappen på fjernkontrollen og velg Bilde.
    Øverst velger du Profesjonell 1 eller 2.
    Gå ned til Avanserte innstillinger og trykk OK.
    Her kan du foreta justeringene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    Trykk MENY og deretter Oppsett.
    Gå ned til Øk(ifccc) trykk OK og velg På
    Trykk BACK/RETURN knappen på fjernkontrollen og velg Bilde.
    Øverst velger du Profesjonell 1 eller 2.
    Gå ned til Avanserte innstillinger og trykk OK.
    Her kan du foreta justeringene.
    Der, ja Tusen takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd fra brillene?

Har prøvd å lete gjennom tråden og forumet men finner ingenting om dette, så jeg spør:

Opplever små-irriterende summelyder fra brillene som kom med min VT20. Ikke merkbart hvis man spiller eller ser film med mye lyd, men hver gang det kommer et rolig parti eller man skrur av lyden, kan man høre "bzzz....bzzz....bzzz" fra venstre side. Er dette normalt eller er det bare jeg som opplever dette? (skjer forøvrig med begge brilleparene)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg hører noen summelyd fra mine briller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Kan ikke si jeg hører noen summelyd fra mine briller.
    Ingenting? Jeg hører det spesielt godt hvis jeg skrur av all lyd og legger øret inntil "knekken" på venstre bøyle. (mens jeg ser på 3D-materiale, selvfølgelig)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dobbeltsjekke når jeg kommer hjem i dag, men har i alle fall aldri registrert noe lyder tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og sjekket dette på Elkjøp nå. Tok med brillene for å teste de i butikken og hørte samme lyden her, testet et par nye briller og det samme skjedde. Så jeg må nok bare leve med det, kanskje dette har blitt rettet på i de nyere modellene også.

Til informasjon så hørte Elkjøp-fyren lyden også, så det er ikke bare jeg som begynner å bli små-gal

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut min PX80 med en G20, er den noe bra på film?
    Min PX80 har mistet mye av sortnivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når eller om 65-tommeren kommer til å gå noe ned i pris? Eller om det er en ny modell på vei?

Har litt lyst på en slik, men syns fortsatt at prisen er litt for drøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som opplever noen problemer med lyden fra 3D-brillene her? Måtte sitte med en ørepropp i venstre øre for å kunne komme meg gjennom Avatar her forleden uten å irritere meg grønn. Det funket jo greit, men burde virkelig ikke være nødvendig.

Noen som har prøvd noen av de andre universalbrillene som er ute på markedet? Evt. Panasonics egne, nye modeller?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaizer86
    Fortsatt ingen som opplever noen problemer med lyden fra 3D-brillene her? Måtte sitte med en ørepropp i venstre øre for å kunne komme meg gjennom Avatar her forleden uten å irritere meg grønn. Det funket jo greit, men burde virkelig ikke være nødvendig.

Noen som har prøvd noen av de andre universalbrillene som er ute på markedet? Evt. Panasonics egne, nye modeller?
    Nå tok jeg akkurat en test av mine egne briller. Mine er absolutt helt stille. Kan tenke meg at du enten har vært uheldig med brillene eller at du har perfekt hørsel, mao. hører veldig høyfrekvente lyder.

Ingen av de som har prøvdt 3D hos meg har klaget på lyder fra brillene heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Nå tok jeg akkurat en test av mine egne briller. Mine er absolutt helt stille. Kan tenke meg at du enten har vært uheldig med brillene eller at du har perfekt hørsel, mao. hører veldig høyfrekvente lyder.

Ingen av de som har prøvdt 3D hos meg har klaget på lyder fra brillene heller.
    Så rart, med tanke på at mannen på elkjøp hørte det også (og vi testet på en annen tv med både mine og et par nyåpnede briller) kanskje jeg må ta en tur til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veggfeste til 50VT20

Hei!

Har nettopp kjøpt (bestilt, de hadde ikke inne) 50VT20. Vet dere om et veggfeste som bygger minimalt ut fra veggen? Gjerne ett universalfeste som kan brukes til andre (større) TVer hvis jeg oppgradere TV på sikt. Og hva er minimumsavstand fra vegg ved bruk av vinklet HDMI kabel?

Når det gjelder størrelse og sitteavstand. Det er ca 4 meter fra vegg til vegg. Er 50" stort nok da? Spesielt med 3D? Som flere har vært inne på, spesielt i begynnelsen av denne tråden, så savner jeg Plasma i størrelsen 52-58". Er redd Samsung sin 63" kan bli for stor til en dagligstue.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema har jo et feste som bygger 16mm fra vegg til 249.

Veggfeste LED - Biltema

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp

Hei!

Dette er min første post på forumet.
    Jeg driver og kikker etter en ny TV som skal erstatte min gode gamle CRT.
    Tv'en skal brukes til vanlig TV-titting, litt blue-ray og X-box. Når det gjelder TV-tittingen, må nevne at leiligheten min er tilknyttet Canal Digital's analoge grunnpakke. Jeg har altså ingen decoder, men kun en vanlig koaxial ut fra veggboksen.

Har lyst på Panasonic TX-P50G20E, men er usikker på om denne er velegnet. Har bl.a lest meg til at den er litt svak på oppskalering fra SD til HD.
    Hva mener dere?

En annen ting:
    Jeg har som sagt ikke decoder, men kun analog koaxial ut fra veggen. Så vidt jeg har forstått har ikke TX-P50G20E koaksialinngang. Hvordan løser jeg dette? Er det slik at jeg må skaffe meg en decoder for å kunne bruke denne?
    Er kanskje ikke koaxial-inngangen vanlig på dagens flatskjermer?

Er litt grønn når det gjelder Plasma/LED, så råd og tips mottas med stooor takk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig har den en koaksial antenne inngang.Jeg har en en TX-P42G20E
    med en Cam modul som jeg setter kortet i og setter så alt inn i tv'n.
    Ser da digital tv fra canal digital.
    Prøvde å søke opp de analoge kanalene men de var en skuffelse å se på og blir neppe noe bedre på en 50 tommer.
    Nei disse tv'ene er for digitale antenne signaler.Hvis SD programmer er av god kvalitet synes jeg tv'n formidler dem greit.
    Så tv'n anbefaler jeg men den må brukes med digitale antenne signaler.

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaizer86

Som ble kommentert i et annet innlegg, godt mulig du er sensitiv for høyere hz - jeg sliter selv med tv (en LX5090 som jeg må ha i modus 2 for ikke å bli gal av "brumminga") og støy fra ulike trafo'er jeg har... da er eneste kur å kjøre støy på over 100db i noen timer, da er du kurert for dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ricola
    Hei!

Dette er min første post på forumet.
    Jeg driver og kikker etter en ny TV som skal erstatte min gode gamle CRT.
    Tv'en skal brukes til vanlig TV-titting, litt blue-ray og X-box. Når det gjelder TV-tittingen, må nevne at leiligheten min er tilknyttet Canal Digital's analoge grunnpakke. Jeg har altså ingen decoder, men kun en vanlig koaxial ut fra veggboksen.

Har lyst på Panasonic TX-P50G20E, men er usikker på om denne er velegnet. Har bl.a lest meg til at den er litt svak på oppskalering fra SD til HD.
    Hva mener dere?

En annen ting:
    Jeg har som sagt ikke decoder, men kun analog koaxial ut fra veggen. Så vidt jeg har forstått har ikke TX-P50G20E koaksialinngang. Hvordan løser jeg dette? Er det slik at jeg må skaffe meg en decoder for å kunne bruke denne?
    Er kanskje ikke koaxial-inngangen vanlig på dagens flatskjermer?

Er litt grønn når det gjelder Plasma/LED, så råd og tips mottas med stooor takk :-D
    Hei, og velkommen. Er relativ fersk selv her, men kan nå komme med et råd.

Jeg tror du kommer til å bli veldig skuffet over bildekvaliteten ved valg av flatskjerm og analog kabel signal. Du kommer også til å bli progressivt skuffet i forhold til størrelse og oppløsning. Så hvis du absolutt må ha flat TV, tror jeg du gjør lurest i å velge ikke for stort, samt HD ready istedenfor full HD.

Alternativt kan du bare hoppe i det først som sist, og få deg en digital dekoder, og kjøpe det TV du vil. Det er mitt råd. Analog kabel har ingen fremtid.... Eneste fordelen med det, er hvis du har mange TVer, så sparer du dekoderutgifter ved hvert TV. Men selv dette er ikke et argument i mine øyne til å velge å beholde analog TV signal.

Håper dette var til hjelp.

Side 53 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •