Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1215
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    VT20 og støy/summing
    Er det noen som kan kommentere plasmastøyen på VT20? Jeg er småfanatisk når det kommer til støy og har vært nærme ved å kaste G10en ut flere ganger. Problemet mitt er at input lagen er så god på plasma og jeg krever lav input lag
    Det høres sikkert ut som en vits; Men det er faktisk en viss forskjell fra enhet til enhet. Årsaken er muligens hvilken fabrikk Panasonic har benyttet under produksjonen eller om det er et tidlig eller sent produksjonseksemplar (produktet er alltid bedre mot slutten av et produksjonsløp enn i en tidlig fase).

Det finnes eksempler på G20 som støyer og andre eksemplarer som er helt knyst (G20 har ingen vifter). Alle VT20-modellene trenger ekstra kjøling med vifter (pga høy lysstyrke ved 3D-gjengivelse). Det finnes personer her på forumet og på utenlandske forum som reagerer noe på denne viftestøyen, andre merker det knapt. Det varierer fra person til person.

Det beste rådet en kan gi, er å kjøpe på Elkjøp med 30 dagers retur-rett. Da bytter du bare om du får et eksemplar som støyer.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du skriver mye fornuftig i ditt innlegg angående Panasonic VT. Jeg tror rett og slett at en del har problemer med å få stilt inn skjermen riktig og dermed ikke får utnyttet potensialet. Men det du skriver om SD er etter mine begreper fullstendig misvisende. VT er ikke spesielt god på SD og den burde som "high-end" skjerm vært en del bedre på akkurat dette området. Andre produsenter (bl.a. Samsung) har fått til bedre SD-gjengivelse på en Full-HD-skjerm enn det Panasonic har klart, så det bør være mulig. Om få år kommer sannsynligvis Ultra-skjermer med 3840x2160oppløsning og OLED, og da gjelder det i hvert fall å ha kontroll på både scaling og de-interlacing om plasma-teknologien skal overleve

Panasonic har tatt konsekvensene av noe av kritikken på VT/G(T)20-serien og lanserer etter alt å dømme Panasonic TX-P50ZT30 og P65ZT30/35 på CES nå i januar 2011. Den etterfølger Z1/Z11 og det kan bli spennende å se om de har løst utfordringen med både floating blacks, manglende Film mode detection på film og fått en bedre bildeprosessor, for skarpere og mer fargekorrekte bilder på SD.
    Jeg har ikke testet SD på særlig mange skjermer, bare det jeg har sett i butikker etc. Men, av de jeg har sett, har jeg enda til overs å se et GODT SD bilde på en fullHD skjerm. Vet du om en eller noen andre fullHD plasmaskjermer (er ikke interessert i LCD/LED), med bildekvalitet som kan måle seg mot Panasonic'en, som er bedre på SD, hadde det vært interessant å få modellnavnet og dra å kikke selv.

Når det gjelder farger, SD signaler og HD signaler bruker jo forskjellige fargerom. Dette alene, vil sikkert skape problemer. Canal Digital boksen gir jo alltid tv'en et 1080i HD signal, selv om det jeg ser på er SD. (Analog SD har jeg for lengst sluttet med ;-) Så feilen kan like godt ligge i Canal Digitalboksen som noe annet sted. Dette gjelder også generell bildekvalitet, tv'en vil jo behandle signalet helt likt, om den mottar SD eller HD og det er vel ingen som klager på HD bildekvaliteten?
    Det hadde vært interessant å få vite om digitalboksene faktisk konverterer fargerommet, eller om man må sette output'en til SD på boksen, for å få testet skikkelig?

Når det gjelder ultraskjermer, skal de lansere det, vil det neppe være mulig å få SD til å se bra ut på så høy oppløsning. Det er jo en latterlig lav oppløsning i utgangspunktet, som inneholder veldig lite bildeinformasjon. Interpolering kan ikke skape bildeinformasjon, som ikke er der i utgangspunktet.

Skal de løse "problemet" med flytende sortnivå, må de nok lage en algoritme for dynamisk sortnivåjustering. Det er sikkert ingen umulighet, de har jo dynamisk kontrastjustering. Men vil vi faktisk bruke en slik funksjon? Jeg har på følelsen at jeg ikke vil bruke det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere her som har oppdaget ekstrem banding på G20? Ser det stort sett på menneskehud i bevegelse, ikke så mye ellers

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekstremt mye banding på min VT20. Mest synlig fra PC-en (som er tilkoblet HDMI), noe som får meg litt til å lure. Opplever dere banding fra andre kilder også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet SD på særlig mange skjermer, bare det jeg har sett i butikker etc. Men, av de jeg har sett, har jeg enda til overs å se et GODT SD bilde på en fullHD skjerm. Vet du om en eller noen andre fullHD plasmaskjermer (er ikke interessert i LCD/LED), med bildekvalitet som kan måle seg mot Panasonic'en, som er bedre på SD, hadde det vært interessant å få modellnavnet og dra å kikke selv.
    Pioneer KRP-500M i "pure" mode. Den er dessverre ikke i salg lenger, men er (i hvertfall i mine øyne) overlegen VT20 på sortnivå, fargegradering og SD-gjengivelse. Den var faktisk så god at den ble (og blir fremdeles) brukt i profesjonelle studioer. Du kan lese en test her av consumer-varianten:

AVForums.com - Pioneer KRP-500A 50inch Full HD 1080 Kuro Plasma Review

Men VT20 er skarpere en Pioneer`n på HD og har noe mindre "støy" i bildet (dithering) - i hvert fall slik jeg subjektivt ser det. Jeg har selvfølgelig eid KRP-500 tidligere, og angret kraftig på salget

Når det gjelder farger, SD signaler og HD signaler bruker jo forskjellige fargerom. Dette alene, vil sikkert skape problemer. Canal Digital boksen gir jo alltid tv'en et 1080i HD signal, selv om det jeg ser på er SD. (Analog SD har jeg for lengst sluttet med Så feilen kan like godt ligge i Canal Digitalboksen som noe annet sted. Dette gjelder også generell bildekvalitet, tv'en vil jo behandle signalet helt likt, om den mottar SD eller HD og det er vel ingen som klager på HD bildekvaliteten?
    Det hadde vært interessant å få vite om digitalboksene faktisk konverterer fargerommet, eller om man må sette output'en til SD på boksen, for å få testet skikkelig?
    Ja, jeg har også lurt på dette. Selv om EBU varianten for SD og Rec. 709 for HD er rimelig like ( i hvertfall på primærfargene rød og blå), så er det jo en viss forskjell. Om et SD-signal oppskaleres og tolkes av mottaksskjermen som et HD-signal (ITU-R BT. Rec. 709), men altså dekodet med utgangspunkt i ITU-R BT. Rec. 601, så blir det jo feil. Men om dekoderne justerer dette på noen måte, vet jeg ikke. Kanskje noen andre som vet?

Når det gjelder ultraskjermer, skal de lansere det, vil det neppe være mulig å få SD til å se bra ut på så høy oppløsning. Det er jo en latterlig lav oppløsning i utgangspunktet, som inneholder veldig lite bildeinformasjon. Interpolering kan ikke skape bildeinformasjon, som ikke er der i utgangspunktet.
    Joda. Men det er ikke så enkelt. Det finnes skjermer med en skjermoppløsning på 1920x1080 som er bedre på SD-gjengivelse enn såkalte HD-ready-skjermer (Panasonic TX-P50X20 har f.eks. "bare" 1024x768 pixler, til tross for at vi her snakker om en 50-tommer). Likefullt, om HD ultra blir noe av, så vil det uansett bli en utfordring med gamle SD-signaler.

Skal de løse "problemet" med flytende sortnivå, må de nok lage en algoritme for dynamisk sortnivåjustering. Det er sikkert ingen umulighet, de har jo dynamisk kontrastjustering. Men vil vi faktisk bruke en slik funksjon? Jeg har på følelsen at jeg ikke vil bruke det.
    På den nevnte Pioneer-skjermen kan jeg ikke se dette, men det er synlig på både Panasonic X20, VT20 og G20 (har eid alle sammen). Det er en overdrivelse å si at dette er et "problem" fra mitt ståsted, men jeg ser at eiere på ulike forum mener at dette er grunn nok til å bytte ut skjermen med noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere her som har oppdaget ekstrem banding på G20? Ser det stort sett på menneskehud i bevegelse, ikke så mye ellers
    Det er et meget kjent problem på Panasonic G20/V20/VT20 - dessverre.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knalltilbud på Elkjop.no

Tenkte jeg bare skulle opplyse til alle de som har vurdert lenge med å slå til med en VT20 (som jeg selv har gjort og endelig skal! ) at elkjop.no selger den grisebillig nå!

14999,- og det er gratis frakt.

Panasonic TXP50VT20E

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg bare skulle opplyse til alle de som har vurdert lenge med å slå til med en VT20 (som jeg selv har gjort og endelig skal! ) at elkjop.no selger den grisebillig nå!

14999,- og det er gratis frakt.
    Det er den søren meg verdt! Løp og kjøp...

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja,....kanskje det, men den er liten. Det er ingen vits å kjøpe 3D TV mindre enn 60".8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye, forbedrede brillene kommer vel snart ?
    Samsung og Panasonic på vej med nye 3D briller - FlatpanelsDK

Har kommet i usa

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    erikaur: prøv å sende en mail til Panasonic Norden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med USB HDD Recording på VT20?

Jeg har koblet til en disk og registrert/formatert den, alt ser fint og flott ut. Men når jeg velger REC får jeg "Feature not available". Jeg bruker ekstern digital-dekoder med Canal Digital, bytter til IDTV en av de første dagene.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var kjempeheldig og fikk tak i en av 80 skjermer som Expert på Majorstua solgte til 9.990,- når de hadde nyåpning etter flytting ;-)

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Ekstremt mye banding på min VT20. Mest synlig fra PC-en (som er tilkoblet HDMI), noe som får meg litt til å lure. Opplever dere banding fra andre kilder også?
    Ja dessverre, irriterer meg grenseløst, er det mye bevegelse eller f.eks to fotballspillere som passerer hverandre i nærbilde så ser det ut som de har vært smeltet sammen......så lenge de holder seg til rolige bevegelser så er det bedre. Noen som har forslag til innstillinger for å få mest mulig bukt med problemet?

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig G20 og VT20 så ille på SD?:?:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet fra ekstern dekoder til IDTV modul (Canal Digital) i VT20. Siden jeg har receiver med HDMI 1.3 kan jeg ikke bruke ARC på VT20s HDMI2, så da er jeg vel henvist til å bruke den optiske digitale utgangen på VT20 for lyd til receiver.

Mister jeg (lydmessig) noe med "Digital Audio Out" i forhold til HDMI - eller er dette mer eller mindre likeverdig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig G20 og VT20 så ille på SD?
    Alt er jo relativt. G20 og VT20 er på mange vis veldig gode skjermer. Men det er spesielt på to områder de taper terreng i forhold til plasma-skjermene til LG og Samsung; Design og gjengivelse av SD. Vi er ikke alene her på forumet om å mene akkurat det. Bare se på diverse omtaler på f.eks.

HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating

AVForums.com - AVForums Hardware Reviews

Det som er utfordringen på disse skjermene er at SD-bildene blir litt "myke" på svake SD-signaler og får noen merkelige fargeutslag. Nå er i mine øyne VT20 noe bedre enn G20 på SD-gjengivelsen (selv om jeg ser at andre mener at de er "like gode"), men det er spesielt på dette området at jeg håper de nye skjermene i 2011 vil gjøre et kvalitetshopp.

Gjør de det, så er det neppe noen som kan matche plasma-kvaliteten til Panasonic neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står mellom Samsung 7705 og vt20, syntes det er vanskelig å velge!

Hvordan er rekkevidden til 3d-brillene som kommer med vt20? Går det greit og sitte 3,5m fra tven?

Mats

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en rask måling av gråskala og farger på tv'en min. Tenkte kanskje at noen hadde lyst til å ta en titt:-)

Jeg synes dette ser utrolig bra ut, litt tweaking av grønt må til, men jeg vil tro at med litt jobb, vil fargene kunne bli så godt som perfekt. Kontrasten som proben klarte å måle var på 50802:1. Det må nok et Luxmeter til for å måle hele kontrasten.

Dette er målt i THX modus, kun brightness og kontrast er justert, ellers fabrikkinnstillinger.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Er det noen som har sett banding på en Bluerayfilm, avspilt på en Bluerayspiller? I såfall hadde det vært veldig interessant om dere kunne si hvilken film og hvor i filmen dere ser det. Jeg har fremdeles ikke sett banding på min tv.

På tvsendinger og HTPC'er, er det så mye som muligens kan svikte i signalkjeden før tv'en, at jeg ville vært veldig forsiktig med å si at det var tv'ens "skyld". Er det tv'en som "lager" bandingen, vil den jo være der på høykvalitets signalkilder også.

Side 50 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •