Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 61 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1215
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet når Panasonic sine nyeste 3D-briller (link) er tilgjengelig i Norge? Har prøvd å spørre Pansonic Norden om dette, men har bare fått et surt svar tilbake om at de ikke har kjennskap til nye produkter. Virker ikke som de er så veldig interessert i sine norske kunder. Merker jeg begynner å angre på at jeg ikke kjøpte Samsung plasma :?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Panasonic sine nyeste 3D-briller (link) er tilgjengelig i Norge? Har prøvd å spørre Pansonic Norden om dette, men har bare fått et surt svar tilbake om at de ikke har kjennskap til nye produkter. Virker ikke som de er så veldig interessert i sine norske kunder. Merker jeg begynner å angre på at jeg ikke kjøpte Samsung plasma
    Du vil neppe få bedre service hos Samsung, men det er kanskje Panasonic-kvaliteten du ikke er fornøyd med?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du vil neppe få bedre service hos Samsung, men det er kanskje Panasonic-kvaliteten du ikke er fornøyd med?
    Samsung har bredt utvalg av både TV-er, BD-spillere og tilbehør i de fleste store elbutikker. Panasonic er vanskelig å i det hele tatt oppdage. Synes også svaret fra importøren var ganske kvalmende, med forbehold om at jeg ikke har vært i kontakt med Samsung sine norske representanter.

Kvaliteten på produktene har jeg lite å utsette på.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag var jeg på Lefdal i Trondheim for å se på Panasonic 50VT20E, og må si at det var et stor skuffelse.
    Jeg har set mange ganger på 3D, det var stort sett på Samsungs modeler, men denne gangen sittet jeg en time eller lengre, nettopp får å se på hvordan dette ville gå i lengden.
    Jeg må si at jeg ble veldig sliten og fikk vondt i hode og øynene.
    Det er ikke noen tvil om at Panasonics 3D er bedre enn Samsungs på 3D bevegelse, men generelt sett er bilde bedre på Samsungs LED 3D skjermer.

Når det er sagt, må jeg si at etter min mening, 3D på TV er ikke ferdig utviklet, og at mange komer til å få ødelagt syn pga det. Da spesielt tenker jeg på ungdom som kommer til å spille 3D på PS eller Xbox.
    Det med 3D er veldig atraktivt noen minuter men etterpå er det forferdelig og etter min mening rett og slett farlig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Når det er sagt, må jeg si at etter min mening, 3D på TV er ikke ferdig utviklet, og at mange komer til å få ødelagt syn pga det. Da spesielt tenker jeg på ungdom som kommer til å spille 3D på PS eller Xbox.
    Det med 3D er veldig atraktivt noen minuter men etterpå er det forferdelig og etter min mening rett og slett farlig.
    Dette er utsagn som folk har slengt rundt seg helt siden TV-en inntok oss for femti år siden. Så vidt jeg vet har ikke befolkningen dårligere syn nå enn tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen tvil om at Panasonics 3D er bedre enn Samsungs på 3D bevegelse, (((men generelt sett er bilde bedre på Samsungs LED 3D skjermer.)))

latterlig å melde !

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Dette er utsagn som folk har slengt rundt seg helt siden TV-en inntok oss for femti år siden. Så vidt jeg vet har ikke befolkningen dårligere syn nå enn tidligere.
    Det er lov å prøve seg selv.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    latterlig å melde !
    Fargene og skarphet på Panasonic er en komedie i forhold til Samslung LED.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er noe du greide å identifisere i et butikklokale?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har nok et skarpere, glattere bilde. MEN, Panasonic har et mere naturtro bilde. Fargene på Samsung er overdrevet. Se på fargene hvit, blå, rød og grønn. Hvit er for hvitt, blå er for blått, rød er mere rød/orange, grønt er kiwi-grønt. Var innom Elkjøp, der hang Pan.VT20 og en Samsung LED ved siden av hverandre. Det var et mye mere naturtro og finere bilde på Panasonic.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octo
    Samsung har nok et skarpere, glattere bilde. MEN, Panasonic har et mere naturtro bilde. Fargene på Samsung er overdrevet. Se på fargene hvit, blå, rød og grønn. Hvit er for hvitt, blå er for blått, rød er mere rød/orange, grønt er kiwi-grønt. Var innom Elkjøp, der hang Pan.VT20 og en Samsung LED ved siden av hverandre. Det var et mye mere naturtro og finere bilde på Panasonic.
    Veldig spent på fremgangsmåten din for hvordan du fant ut dette. For å få sammenliknet to TV-er i en elkjøp-butikk må du omtrent gjøre slik:
    1. Halvere belysningen i lokalet.
    2. Resette begge TV-ene og sette dem opp i "hjemme-modus"
    3. Aktivere THX-modus el.
    4. Gjøre videre justeringer av bildet helst basert på probe.

Personlig tror jeg du blir sparket ut av lokalet allerede ved punkt 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sier forresten ikke hvilken samsung led du sammenlignet panasonic med...

samsung led skjermen har noen ekstreme skavanker man ikke kan ignorere og som direkte ødelegger bildeopplevelsen.

1. clouding
    2. innsynsvinkel
    3. sortnivå
    4. kontrastforhold (i mørke partier)
    5. lysstyrke vs. philips 9705

har vært innom soundgarden i oslo centrum noen ganger og der hadde de hengende en 8705 55" i et eget rom, så kul nok ut den, men da lyset ble slokket og du bevegde deg litt utenfor sweespot fallt hele greia igjennom. nylig hadde de erstattet denne med vt20 50"... og halo-i-luka(no pun intended!) hvor latterlige mye bedre det så ut. det var band of brothers som surra og gikk i bd spilleren begge gangene. og ja, begge skjermene var justert etter en DVE plate i følge en konsulent der.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Og dette er noe du greide å identifisere i et butikklokale?
    Hvor ellers? Jeg bare sier det jeg så, ikke noe mer enn det.
    Panasonic har et roligere bilde og "jevnere" i bevegelse, men alt annet er på samsungs side.
    Jeg tror også at informasjons mengde er større på Samsung.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ellers? Jeg bare sier det jeg så, ikke noe mer enn det.
    Og jeg sier bare at å "sammenlikne farger" mellom to TV-er i et opplyst butikklokale er fullstendig meningsløst, ikke noe mer enn det. Ikke noe problem å få en 7 år gammel LG TV til å se bedre eller dårligere ut enn den Samsung TV-en, alt etter som hva en ønsker å selge. Se heller på design, hvordan billedbehandlingen fungerer, etc.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kost meg rått med min nye 50VT20 siden fredag. Så fikk jeg høre i dag at tv'en har fått en del pepper her på forumet. Jeg har ikke lest hele tråden, men en del ting av det jeg har fått med meg, har jeg lyst til å kommentere:-)

Ustabilt sortnivå: ENDELIG, sier jeg. Som gammel CRT projektor gutt, vet jeg jo at de fleste filmer er spilt inn med variasjoner i sortnivået. Dette kommer vel av alt fra typen film som er brukt og til masteringen. Når jeg hadde Barco 808S i drift, var det helt standard prosedyre å fintune sortnivået til den aktuelle filmen, før jeg så den. Endelig, har jeg fått en tv som har SÅ bra sortnivå at dette faktisk er merkbart igjen :-)
    Dette er det første "pixelbaserte" display (skjerm eller projektor) jeg har merket dette på. Alt annet jeg har vært borti, har hatt så elendig sortnivå at mindre variasjoner i brightness mellom filmer, bare har forsvunnet i gråsuppa.

Dårlig sortnivå: Sett på Sin City på Blueray og få noen som kan det til å fintune sortnivået... Det er helt fantastisk synes jeg. Sort er helt sort og absolutt alt av detaljer kommer frem. Det er nok enda et svært marginalt rom for forbedring, men jeg kan ikke forstå at noen kan klage på sortnivået på denne skjermen.

Regnbuer: Dette kommer jo av den utrolig høye kontrasten og er nok ikke noe "problem" med plasmateknologien. De nyeste og beste LED tv''ene ser jeg også regnbuer på, jeg så det faktisk på CRT projektoren min også, gjerne på rulletekst, med hvite bokstaver på sort bakgrunn.

Banding: Kan ikke på noen måte reprodusere problemet på min skjerm.

Grønn/fiolette overganger: Kun observert på Discover HD, National Geograpfic HD etc., der dårlig og gjerne håndholdt opptaksutstyr er brukt. Dette må skyldes et dårlig objektiv som gir fargebrytning, som selvsagt er lettest synlig i overganger med høy kontrast. Jeg har ikke sett noen antydning til dette i høykvalitetsproduksjoner eller på film.

Dårlig på SD: SD er faktisk dårlig:-) Her har vi en skikkelig highend skjerm og akkurat som en highend høytaler, avslører den nådeløst alt av dårlige produksjoner. Selvsagt er min gamle 42PV70 "bedre" på SD, men det skulle da bare mangle, det er en lavoppløst og mye dårligere skjerm.

Siden tv'en min er så ny, gidder jeg ikke fargekalibrere den før den har fått et par hundre timer på nakken. Men fargene rett ut av esken, ser så utrolig bra ut at det neppe er mye å hente der. Jeg kommer til å holde kontrasten lav, under 40, i et par hundre timer, dette for å unngå innbrenning i innkjøringsfasen. Gjør jeg det, tror jeg nok at denne tv'en vil holde seg like strøken som 42PV70'en, som den erstatter.

Dersom SD betyr mest for deg, kjøp deg en billig lavoppløst plasma, de er mye "bedre" til vanlig tv bruk enn noen fullHD skjerm. Denne skjermen er laget for å virkelig få fullt utbytte av Blueray og annen bra HD, den gir knivskarpe bilder med bortimot perfekte farger og har et helt fantastisk kontrastnivå og sortnivå. Jeg liker dette så mye at jeg ikke har noe problemer med at den er litt for avslørende når man ser SD.

Å mate denne tv'en med SD, sammenligner jeg gjerne med å kjøpe et highend lydanlegg, for å høre på P4... Selvsagt ville folk da klage over at P4 er dårlig, men hadde de skyldt på anlegget sitt? Hadde de gjort det her, hadde de i hvert fall blitt ledd ut av forumet ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å mate denne tv'en med SD, sammenligner jeg gjerne med å kjøpe et highend lydanlegg, for å høre på P4... Selvsagt ville folk da klage over at P4 er dårlig, men hadde de skyldt på anlegget sitt? Hadde de gjort det her, hadde de i hvert fall blitt ledd ut av forumet
    Du skriver mye fornuftig i ditt innlegg angående Panasonic VT. Jeg tror rett og slett at en del har problemer med å få stilt inn skjermen riktig og dermed ikke får utnyttet potensialet. Men det du skriver om SD er etter mine begreper fullstendig misvisende. VT er ikke spesielt god på SD og den burde som "high-end" skjerm vært en del bedre på akkurat dette området. Andre produsenter (bl.a. Samsung) har fått til bedre SD-gjengivelse på en Full-HD-skjerm enn det Panasonic har klart, så det bør være mulig. Om få år kommer sannsynligvis Ultra-skjermer med 3840x2160oppløsning og OLED, og da gjelder det i hvert fall å ha kontroll på både scaling og de-interlacing om plasma-teknologien skal overleve

Panasonic har tatt konsekvensene av noe av kritikken på VT/G(T)20-serien og lanserer etter alt å dømme Panasonic TX-P50ZT30 og P65ZT30/35 på CES nå i januar 2011. Den etterfølger Z1/Z11 og det kan bli spennende å se om de har løst utfordringen med både floating blacks, manglende Film mode detection på film og fått en bedre bildeprosessor, for skarpere og mer fargekorrekte bilder på SD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PlasSma
    Takk!

Vi synes også det er rart at vi har fått innbrenning da vi har brukt tvn etter oppskrift! Prøvde å ikkje se på nrk1 på en uke men det vises fortsatt...

Vi bruker bare thx! Plan var å gå over t ISF om en stund.

Fikk ikke til å kjøre snø over natta da tv slår seg av automatisk! stilte tvn til ikke å slå seg av, men den slår seg av førr det!?
    Er dere fortsatt plaget med fastbrenning? Jeg fikk min G20 for 10 dager siden og den har vært brukt til TV ca 1-2 timer om dagen. Når sliter jeg med at logoen til Cartoonnetwork vises. Utrolig irriterende.
    Var innom forhandler, og han sa at for de så var dette en garanti sak om det ikke gikk bort. Ser ut til at det er litt forskjellige tolkninger her, men jeg mener nå at kunden har en god sak om TV'en etter noen måneder er så plaget med fastbrenning at det faktisk ødelegger bildet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimvarg
    Er dere fortsatt plaget med fastbrenning? Jeg fikk min G20 for 10 dager siden og den har vært brukt til TV ca 1-2 timer om dagen. Når sliter jeg med at logoen til Cartoonnetwork vises. Utrolig irriterende.
    Var innom forhandler, og han sa at for de så var dette en garanti sak om det ikke gikk bort. Ser ut til at det er litt forskjellige tolkninger her, men jeg mener nå at kunden har en god sak om TV'en etter noen måneder er så plaget med fastbrenning at det faktisk ødelegger bildet.

what?! nå har jeg sett flere av disse TV'ene.. selv med stillbilde over LANG tid (4-5 timer) uten at det har blitt igjen noe..

Du må fått et mandagsprodukt!!! Slik skal det ikke være ifra Panasonic!!! Vurderer samme TV selv, men det der var skremmende, siden jeg aldri har opplevd lignende på Panasonic selv!

Håper det ordner seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en tre år gammel Plasma som har vært brukt i x antal tusen timer, og den har ikke antydning til fastbrenning. Skal kjøre snø over natta, og se hvordan det går. Men innrømmer at jeg ikke er så imponert om jeg skal bli plaget med slike ting etter så kort tid.

Bruker TV'en til spill langt mer enn TV-titting, men ingen antydning til fastbrenning fra menyer, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med skorob her. Har en G10 selv og har ikke hatt noe problem med innbrenning. Det er litt IR, men det blir fort borte. Jeg har sett det noen ganger, men det pga at jeg har glemt TVen på med PCen koblet på, men fortsatt null innbrenning.

VT20 og støy/summing
    Er det noen som kan kommentere plasmastøyen på VT20? Jeg er småfanatisk når det kommer til støy og har vært nærme ved å kaste G10en ut flere ganger. Problemet mitt er at input lagen er så god på plasma og jeg krever lav input lag :S

Er det noen som har en sånn som blir gal av viftelyder og summing? Vil gjerne ha noen meninger så jeg slipper å gjøre et bomkjøp.

Side 49 av 61 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •