Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbrenning! G20

Fikk for noen dager siden litt sjokk da jeg så NRK Super logoen sitte igjen opp i hjørnet. Har forsøkt alle mulig metoder for å få den vekk, uten hell. Barna ser jo en del på denne kanalen, men det blir jo ikke så mye. Hadde en PV60 før jeg fikk min G20 og har aldri hatt noe problem med denne. Blir bare mer og mer skuffet over G20-en, angrer bittert på kjøpet, og det er nå for sent å heve kjøpet.
    Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få vekk innbrenningen. Kan jo ikke akkuratt nekte ungene å se på NRK Super heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    KAN DU KOMENTERE djbigs

Eni med mye av det du sier! hvis du ser på svakhetene på en flat tv så har du plasma såm bruker en gass såm gir en rød gul bi farge såm kan ses på bilder med mye rø akti bilder såm ansikter.

plasma panasonic tx-p42g20e har ikke så skarpe bilder såm LG 42LE850N.
    på ale standar digitale tv kanaler jeg har så hviser panasonic uskarpere bilder på mange kanaler en LG som jeg har nå som forøvri er årets LED tv koster 15.000
    Hva skal jeg komentere?

"plasma såm bruker en gass såm gir en rød gul bi farge såm kan ses på bilder med mye rø akti bilder såm ansikter."

Dette har jeg ikke lagt merke til i det hele tatt, hvis det finnes kan jeg aldri tenke meg at jeg kommer til å bry meg om det. Jeg syntes vt20 er helt fantastisk på hudtoner jeg.(så klart ikke perfekt)

Jaja, så er muligens le850 bedre på sd signaler, men le850 har også problemer, som jeg faktisk hadde lagt merke til.. Som f.eks refleksjoner!

De fleste som tester tvr i dag er ganske realistiske i testene sine.. Jeg har til gode å lese en test som fremstilles slik som folk her inne legger frem at de forskjellige tvene fremstilles.. Det er ingen testere som påstår idag at en tv er perfekt på sd signal.. I de fleste tester står det " det er når vi bytter til bd at vi ser hva denne skjermen klarer å levere" !!

Men en ting jeg lurer virkelig på, alle disse problemene dere snakker om.. Meed clouding og feil farger og jeg vet ikke hva.. Sitter dere en meter fra skjermen med testbilder og film ogr leter etter disse svakhetene?

Jeg er ihvertfall realistiske, og forstår det at ett tvsignal som sendes fra ett sted og konverters hundre ganger før det kommer til tvn min og skal oppskaleres til en 50" ikke alltidblir like bra..
    Og skrotkalle; jeg kan aldri tenke meg at tv3 osv sender 720i inn til tvn din! Det er nok hd kanalene som leverer dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elindem
    Fikk for noen dager siden litt sjokk da jeg så NRK Super logoen sitte igjen opp i hjørnet. Har forsøkt alle mulig metoder for å få den vekk, uten hell. Barna ser jo en del på denne kanalen, men det blir jo ikke så mye. Hadde en PV60 før jeg fikk min G20 og har aldri hatt noe problem med denne. Blir bare mer og mer skuffet over G20-en, angrer bittert på kjøpet, og det er nå for sent å heve kjøpet.
    Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få vekk innbrenningen. Kan jo ikke akkuratt nekte ungene å se på NRK Super heller
    Sett tvn på en tom kanal med "snø" og sett på maks kontrast... Det skulle løse problemet dtt.. Personlig gjør jeg dett 5 min før jeg legger meg..
    I tilleg sett tv på thx profilen når du ser på tv.

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan komme med et greit svar til meg angående min 50g20...

Det er 2 ting som irriterer meg grønn med denne tv'en.
    Floating blacks er den ene, men det har jeg forsåvidt infunnet meg med at det ikke er noe å gjøre med.

En annen ting er farge graderingen som er så utrolig dårlig.
    Når jeg ser film så ser man spesielt godt i ansiktet på folk graderinger i fargene, akkurat som om man ser på en altfor lav oppløsning på en pcskjerm og 256 farger istedet for millioner av farger. Ser det også godt der det feks skal være mørk rød til lys rød, at skille mellom fargene veldig merkbart.

Jeg håper for gudsskyld at dette kan korrigeres på et vis i menyen (farge graderingen) hvis ikke så alle tester av denne tven utrolig missvisende.

Begynner å angre stort på at jeg solgte min pioneer 42" hvor dette ikke var et problem i det hele tatt.

Det er 3 generasjoner mellom den pioneer tven og panasonicen jeg har idag, og å shippe ut en tv hvor bildet ser ut som det er fra en pcskjerm alà 1980 i ansiktet på folk er rett og slett dårlig kundebehandlig av panasonic.

Det må også sies at jeg er godt fornøyd med fargegjengivelsen ellers og bevegelser er noe av det bedre jeg har sett på tver i prisklassen opp til 25000+.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_
    Håper noen kan komme med et greit svar til meg angående min 50g20...

Det er 2 ting som irriterer meg grønn med denne tv'en.
    Floating blacks er den ene, men det har jeg forsåvidt infunnet meg med at det ikke er noe å gjøre med.

En annen ting er farge graderingen som er så utrolig dårlig.
    Når jeg ser film så ser man spesielt godt i ansiktet på folk graderinger i fargene, akkurat som om man ser på en altfor lav oppløsning på en pcskjerm og 256 farger istedet for millioner av farger. Ser det også godt der det feks skal være mørk rød til lys rød, at skille mellom fargene veldig merkbart.

Jeg håper for gudsskyld at dette kan korrigeres på et vis i menyen (farge graderingen) hvis ikke så alle tester av denne tven utrolig missvisende.

Begynner å angre stort på at jeg solgte min pioneer 42" hvor dette ikke var et problem i det hele tatt.

Det er 3 generasjoner mellom den pioneer tven og panasonicen jeg har idag, og å shippe ut en tv hvor bildet ser ut som det er fra en pcskjerm alà 1980 i ansiktet på folk er rett og slett dårlig kundebehandlig av panasonic.

Det må også sies at jeg er godt fornøyd med fargegjengivelsen ellers og bevegelser er noe av det bedre jeg har sett på tver i prisklassen opp til 25000+.
    Jeg hadde V serien og opplevde samme problemer som du henviser til. Floating blacks var veldig sjenerende, for ikke å snakke om fargegraderinger ved SD sendinger. Skandale at slikt er mulig på en plasma skjerm anno 2010.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har _nøyaktig_ det samme problemet. Dette kunne ha vært skrevet av meg
    Når det gjelder bildekvaliteten på TVn så får jeg en opptur i fra skuffelsen ved å se på programmer som "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" og "Hvaler" i HD. På slike programmer er skjermen veeldig bra hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Har _nøyaktig_ det samme problemet. Dette kunne ha vært skrevet av meg
    Når det gjelder bildekvaliteten på TVn så får jeg en opptur i fra skuffelsen ved å se på programmer som "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" og "Hvaler" i HD. På slike programmer er skjermen veeldig bra hehe.
    kan hene det er åverføringa fra tv stasjonen til folk såm er proplemet!
    kan hende at det er signale du mater tv'n med. er fargene dorlige på dvd film?
    heller er det bare på standar digitale tv kanaler? på dagens tv aparater ser du detaljene så godt at du tror bilde er dorli men du ser svakhetene bedere for di bilde er bedere å da ser du detaljer bedere en du gjorde før!

skrevet av (PANDA)
    Du ser tydligvis ikke problemet. Det er tvene som er for gode til så dårlige sendiger og ikke motsatt. Kjøper du en lavoppløst tv så vil bildekvaliteten pr. i dag bli bedre og det er noe de fleste ikke gjør. Håper det forståes hva jeg mener nå. tvene får ufortjent mye pepper, det er programprodusenter som skal
    ha pes slik at de får tatt i bruk bedre og nyere utstyr til bilde produksjon

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

THX-modus hakker under panoreringer.

Hei.

Jeg kjøpte G20 og har lagt merke til at panoreringer hakker under THX-innstillingen. Under "cinema" går den helt glatt. Så nå bruker jeg "cinema" med samme innstillinger som THX(tror jeg).

Jeg har ikke lest om at andre har det samme problemet?

Og bråker tven litt for mye? Sånn elektrisk lyd som endrer seg i takt med bildet? Jeg kan høre det foran tven ca 3 meter unna.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moshpit
    Hei.

Jeg kjøpte G20 og har lagt merke til at panoreringer hakker under THX-innstillingen. Under "cinema" går den helt glatt. Så nå bruker jeg "cinema" med samme innstillinger som THX(tror jeg).

Og bråker tven litt for mye? Sånn elektrisk lyd som endrer seg i takt med bildet? Jeg kan høre det foran tven ca 3 meter unna.
    Har selv hatt noen utfordringer når jeg har brukt proff1 innstilling når jeg ser fotball, hakker med utspark der bildet følger ballen. Har nå valg modus Spill. Sitter akkurat å ser på RBK Tromsø, har ikke sett problemet så langt. Er det på tv sendinger eller på dvd/blu ray du får det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Har selv hatt noen utfordringer når jeg har brukt proff1 innstilling når jeg ser fotball, hakker med utspark der bildet følger ballen. Har nå valg modus Spill. Sitter akkurat å ser på RBK Tromsø, har ikke sett problemet så langt. Er det på tv sendinger eller på dvd/blu ray du får det?
    Hei og takk for svar.
    Jeg skal sjekke om det hakker med utspark hos meg.

Jeg har ikke fått testet fotballkamp eller lignende. Det er på blu-ray det skjer. Jeg fant en innstilling som het 24p smooth film som lå under andre innstillinger osv. Det så ut som funket. Så det er i orden

Btw så har jeg ikke prof1 eller 2 som innstillingsmodus hos meg. Heller ikke de avanserte innstillingene som jeg ser på flatpanels-testen. EDIT: Det er bare jeg som ikke har lest bruksanvisningen

Nå synes jeg at bildet er nesten perfekt.
    Eneste som plager meg nå er støyen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    kan hene det er åverføringa fra tv stasjonen til folk såm er proplemet!
    kan hende at det er signale du mater tv'n med. er fargene dorlige på dvd film?
    heller er det bare på standar digitale tv kanaler? på dagens tv aparater ser du detaljene så godt at du tror bilde er dorli men du ser svakhetene bedere for di bilde er bedere å da ser du detaljer bedere en du gjorde før!

skrevet av (PANDA)
    Du ser tydligvis ikke problemet. Det er tvene som er for gode til så dårlige sendiger og ikke motsatt. Kjøper du en lavoppløst tv så vil bildekvaliteten pr. i dag bli bedre og det er noe de fleste ikke gjør. Håper det forståes hva jeg mener nå. tvene får ufortjent mye pepper, det er programprodusenter som skal
    ha pes slik at de får tatt i bruk bedre og nyere utstyr til bilde produksjon
    Veldig usikker på hva du vil frem til her, men fargene på G20 har vel aldri vært noe problem. Med en forsiktig kalibrering så blir de perfekte. Syns også den gjør en grei jobb mht prosessering av SD signaler. Den gjør i alle fall ikke noen dårlig jobb. Problemene har ikke noe å gjøre med hva du mater TVn med.. Sikkert ikke det du mente men....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

les nøye i brukermanualen til g20

det er for di instilinger såm har med bevegelse blir skrud av i thx mode
    heler noe sån. ( INTELIGENT FRAME CREATION ) er en instiling såm har noe med bevegelse å gjøra.

hvis jeg ikke husker feil. nor du bruker THX instiling så hvirker ikke gama instiling å 600hz blir skrud av får å få en sån kino efekt i bilde. men du kan skru 600hz på ved å gå in på OPPSETT å skru på ØK(isfccc) På ANDRE iINSTILLINGER bør man setta SUPEROPPLØSNING på maksimum da man får et skarpere bilde

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en innstilling under meny et sted som heter Intelligent Frame Creation (IFC). 24p smooth film (som nevnt tidligere), er noe av det samme, men gjelder for 24p-kilder (film via blu-ray). Personlig har jeg IFC skrudd på og 24p smooth film skrudd av, da sistnevnte gir et noe såpeopera-preg på filmer. IFC synes jeg fungerer veldig bra, særlig på fotballkamper ol.

Ellers anbefaler jeg overhodet ikke å benytte spillmodus til noe annet enn spill. THX er det som gir best bilde rett ut av boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Innbrenning på Panasonic TX-P50VT20

Hei alle sammen!
    Eg og dama kjøpte oss Plasma tv førr nesten 2 mnd sia og etter 1 mnd så såg vi at nrk logoen, nrk nyheter logoen og tell og med klokka vises når vi ser på skjermen! no ser vi også tv3 ikonet osv... vi e skikkelig skuffa og lure på om nån som veit kossn vi får det bort...?

vi har prøvd med snø litt og det funka ikkje.

vi kjøpte den på Lefdal 8 sept. og va innom dær førr ei stund sia og snakket med 2 hyggelige selgere (en i tv avdelinga og en i service avd) som sa at vi bare skulle komme tebake med den, da blei vi jo glad men da eg skulle høre borte i tv avd om dæm hadde fleire av tv inne så fikk eg beskjed av en 3dje om at det ikkje gikk på garantien... han sa vi kunne prøve snø og ringte dagen etter telbake for å høre. Da det ikkje funka så skulle han undersøke det videre, men har ikkje kontaktet oss ijæn.

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PlasSma
    Hei alle sammen!
    Eg og dama kjøpte oss Plasma tv førr nesten 2 mnd sia og etter 1 mnd så såg vi at nrk logoen, nrk nyheter logoen og tell og med klokka vises når vi ser på skjermen! no ser vi også tv3 ikonet osv... vi e skikkelig skuffa og lure på om nån som veit kossn vi får det bort...?

vi har prøvd med snø litt og det funka ikkje.

vi kjøpte den på Lefdal 8 sept. og va innom dær førr ei stund sia og snakket med 2 hyggelige selgere (en i tv avdelinga og en i service avd) som sa at vi bare skulle komme tebake med den, da blei vi jo glad men da eg skulle høre borte i tv avd om dæm hadde fleire av tv inne så fikk eg beskjed av en 3dje om at det ikkje gikk på garantien... han sa vi kunne prøve snø og ringte dagen etter telbake for å høre. Da det ikkje funka så skulle han undersøke det videre, men har ikkje kontaktet oss ijæn.

Er det noen som har vært borti noe lignende?
    Først velkommen til forumet!

Jeg har sett G20 med innbrenning i butikk å det er vist ikke helt ukjent at G20 serien kan få innbrenning,men har ikke hørdt om dette på VT20 serien.

Hvilke innstillinger kjører dere? Vil anbefale THX/ISF og ikke f.eks standard eller dynamisk. Kjørte dere snø over natta?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Først velkommen til forumet!

Jeg har sett G20 med innbrenning i butikk å det er vist ikke helt ukjent at G20 serien kan få innbrenning,men har ikke hørdt om dette på VT20 serien.

Hvilke innstillinger kjører dere? Vil anbefale THX/ISF og ikke f.eks standard eller dynamisk. Kjørte dere snø over natta?
    Takk!

Vi synes også det er rart at vi har fått innbrenning da vi har brukt tvn etter oppskrift! Prøvde å ikkje se på nrk1 på en uke men det vises fortsatt...

Vi bruker bare thx! Plan var å gå over t ISF om en stund.

Fikk ikke til å kjøre snø over natta da tv slår seg av automatisk! stilte tvn til ikke å slå seg av, men den slår seg av førr det!?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dlna

Noen som vet hvordan man bruker/aktiverer DLNA på G20-en?

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man bruker/aktiverer DLNA på G20-en?
    Side 62 og utover i bruksanvisningen

Bruksanvisningen ligger på CD`en som fulgte med, eller kan hentes her Panasonic Terms of Use

Hilsen slostrilen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat kjøpt meg en VT20 50". kan alle liste opp innstillingene sine plz noen som har kjørt en proffkalibrering forresten ?

Side 48 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •