Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1215
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hvar jo det samma såm jeg skreiv! er det ingen såm bryr sei om det jeg skriver????
    Du må bruke stavekontroll på det du skriver. Det er søren meg ikke alltid like lett å forstå hva du mener.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du må bruke stavekontroll på det du skriver. Det er søren meg ikke alltid like lett å forstå hva du mener.
    Det kan hende at vedkommende har dysleksi her da, synes det er viktigere å lese det som står der. Tross skrivefeil så er det vel ikke uleslig?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Da burde du snart fårstå at det er kilden og ikke tv det er noe feil med.:-)
    hvilken kilde bruker du som gjør flatskjermen din så bra..??

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det kan hende at vedkommende har dysleksi her da, synes det er viktigere å lese det som står der. Tross skrivefeil så er det vel ikke uleslig?
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    hvilken kilde bruker du som gjør flatskjermen din så bra..??
    På BD så blir vel veldig mange tver veldig bra, men når det er snakk om tv sendinger er det mye rart og der kan ikke tven få skylda for at det ikke blir optimalt, så kan ikke kaste tven fordi tilbyderen ikke leverer det vi ønsker:-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at vedkommende har dysleksi her da
    Desto viktigere å benytte stavekontroll.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På BD så blir vel veldig mange tver veldig bra, men når det er snakk om tv sendinger er det mye rart og der kan ikke tven få skylda for at det ikke blir optimalt, så kan ikke kaste tven fordi tilbyderen ikke leverer det vi ønsker:-)
    Hm..Det er det jeg har påpekt tidligere..Til vanlige tv sendinger synes jeg flatskjermer er ALTFOR dårlige.Uansett produsent.At de er bra på blu-ray(Sku bare mangle) angår ikke meg da jeg knapt ser film.En må da snart kunne forvente bedre spør du meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hm..Det er det jeg har påpekt tidligere..Til vanlige tv sendinger synes jeg flatskjermer er ALTFOR dårlige.Uansett produsent.At de er bra på blu-ray(Sku bare mangle) angår ikke meg da jeg knapt ser film.En må da snart kunne forvente bedre spør du meg..
    Du ser tydligvis ikke problemet. Det er tvene som er for gode til så dårlige sendiger og ikke motsatt. Kjøper du en lavoppløst tv så vil bildekvaliteten pr. i dag bli bedre og det er noe de fleste ikke gjør:-) Håper det forståes hva jeg mener nå:-) tvene får ufortjent mye pepper, det er programprodusenter som skal
    ha pes slik at de får tatt i bruk bedre og nyere utstyr til bilde produksjon:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne tråden er det mye rare og ulogiske påstander. Jeg tror kanske ikke folk er klar over at tv-bildet som sendes ut via de fleste kabelanlegg er utdatert og ikke tvene..jeg syntes innlegget til Hobbes & panda er veldig relevant i denne sammenhengen.. Jeg tror folk skal se litt på hvilke kilder de bruker for de kritiserer tvene i senk.
    Selv har jeg nettop fått en txp50vt20 i hus og ble som flere her inne har sagt tidligere skuffet når jeg skrudde på tvn og satt på tv3 på getboksen.. Bilder var blast og skurrete.. Men så etter en liten runde med innstillinger så kom jeg jo på at det tross er ett standard sd signal som skal oppskaleres til 50".. Realiteten inntraff og jeg innså at det er jo bare sånn det er.. Selv ikke den perfekte tvn ville vist dette bilder særlig mye bedre..
    Så hva gjorde jeg, jo jeg satt avatar i bluray spilleren og hva skjedde.. Jo jeg fikk bakoversveis.. Har aldri sett bedre og mer detaljert bilde..hd kanalene på hdpvr er også noe bedre en de vanlig sd.

Tror det er viktigere og se på hvilke kilder man benytter seg av fremfor å kritisere selve bildet på tvn.. Og skrotkalle, hvis du vil ha en tv med perfekt sd bilde (scart,vga, kabel,digalboks) tror jeg du skal finne deg en 100hz crt tv på finn... Men den vil ikke klare og vise alt det deilige hd materialet som eksisterer der ute..

Dagens tvr er produsert for å vise hd materialet og de som bruker 20-30tusen på en 46"+ burde nok ikke forvente at disse skal være perfekt på sd bilder!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du? Selv om jeg skriver et inleg der jeg kun klypper ut ting fra internett å alt er rikti skrivd så får jeg ikke noe mere respons for det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mener du? Selv om jeg skriver et inleg der jeg kun klypper ut ting fra internett å alt er rikti skrivd så får jeg ikke noe mere respons for det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde du snart fårstå at det er kilden og ikke tv det er noe feil med.:-)
    KAN DU KOMENTERE PANDA

Det er hvel ikke arti å ha en tv såm er så kresen at du kun må ha det aler beste signale? Så fort du får et bilde signal såm er en milimeter dåligere så sliter tvn!

Men det er jo sant at et bilde, en sending såm er i 720i blir dåligere jo støre de plir.
    fargegengivelsen å kontrast å skjapeten skal hvel ikke bli dåli for det

Jeg har 3 dvd spillere, 2 digitale tv bokser, en pc. jeg har prøvd lit forskeli

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen tak til Roger Waters. jeg har hat lese å skrive vansker på barneskolen å undomskolen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djbigs
    I denne tråden er det mye rare og ulogiske påstander. Jeg tror kanske ikke folk er klar over at tv-bildet som sendes ut via de fleste kabelanlegg er utdatert og ikke tvene..jeg syntes innlegget til Hobbes & panda er veldig relevant i denne sammenhengen.. Jeg tror folk skal se litt på hvilke kilder de bruker for de kritiserer tvene i senk.
    Selv har jeg nettop fått en txp50vt20 i hus og ble som flere her inne har sagt tidligere skuffet når jeg skrudde på tvn og satt på tv3 på getboksen.. Bilder var blast og skurrete.. Men så etter en liten runde med innstillinger så kom jeg jo på at det tross er ett standard sd signal som skal oppskaleres til 50".. Realiteten inntraff og jeg innså at det er jo bare sånn det er.. Selv ikke den perfekte tvn ville vist dette bilder særlig mye bedre..
    Så hva gjorde jeg, jo jeg satt avatar i bluray spilleren og hva skjedde.. Jo jeg fikk bakoversveis.. Har aldri sett bedre og mer detaljert bilde..hd kanalene på hdpvr er også noe bedre en de vanlig sd.

Tror det er viktigere og se på hvilke kilder man benytter seg av fremfor å kritisere selve bildet på tvn.. Og skrotkalle, hvis du vil ha en tv med perfekt sd bilde (scart,vga, kabel,digalboks) tror jeg du skal finne deg en 100hz crt tv på finn... Men den vil ikke klare og vise alt det deilige hd materialet som eksisterer der ute..

Dagens tvr er produsert for å vise hd materialet og de som bruker 20-30tusen på en 46"+ burde nok ikke forvente at disse skal være perfekt på sd bilder!!!!

KAN DU KOMENTERE djbigs

Eni med mye av det du sier! hvis du ser på svakhetene på en flat tv så har du plasma såm bruker en gass såm gir en rød gul bi farge såm kan ses på bilder med mye rø akti bilder såm ansikter.

led-lcd har en tendens til å hvise rosa skjær noen få ganger.
    ansiktsfarge justering på led er enten rosa heller grøn

plasma panasonic tx-p42g20e har ikke så skarpe bilder såm LG 42LE850N.
    på ale standar digitale tv kanaler jeg har så hviser panasonic uskarpere bilder på mange kanaler en LG som jeg har nå som forøvri er årets LED tv koster 15.000

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=djbigs]I denne tråden er det mye rare og ulogiske påstander.
    Javel..Etter alle de gode testene og anbefalinger står det lite om at de er tildels ræva på spesielt SD sendinger.Det kunne vært opplyst mer om det.Jeg kjøper ikke tv kun for å se blu-ray.Min gamle vanlige Panasonic tv hadde glimrende bilde på dvd med scart den også.Vanlig tv sendinger var den krystall klar,noe min G20 langt fra er.Kilder eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel..Etter alle de gode testene og anbefalinger står det lite om at de er tildels ræva på spesielt SD sendinger.Det kunne vært opplyst mer om det.Jeg kjøper ikke tv kun for å se blu-ray.Min gamle vanlige Panasonic tv hadde glimrende bilde på dvd med scart den også.Vanlig tv sendinger var den krystall klar,noe min G20 langt fra er.Kilder eller ikke.
    Jo, dersom du leser f.eks. den første testen av Panasonic TX-P50G20E i Lyd og Bilde så påpeker Audun Hage at skjermen er svak på SD-signaler. Det finnes også andre nettsteder der dette fremkommer (google er din venn...).

Men OBS: det er en klar forverring i forhold til mange av de tidligere 50-tommerne til Panasonic. Dette understreker at det (dessverre) satses mer på HD-kilder nå enn tidligere (logisk nok), men samtidig har prispresset gjort sitt til at skjerm-produsentene ikke tar seg råd til å sette inn det grommeste av scalere og bildeprosessorer.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Tusen tak til Roger Waters. jeg har hat lese å skrive vansker på barneskolen å undomskolen
    Bare hyggelig

Selv er jeg temmelig møkklei å se alle kommentarer for rettskrivning, ingen er perfekt og derfor prøve å forstå andre menneskers problemer også.

Jeg føler det slikt dagens tver aldri kommer til å tilfredstille, før var det Pioneers Kuro-teknologi som satte standarden for sorthetsnivået på tvene. Det er enda ikke en som har klart å tilfredstille denne enda, selv synes jeg det blir for galt å skylde på kilde når tvene ikke klarer å vise et godt bilde. Hva bruker disse testpanelene som kilder under produksjon mon tro?

Sender dem ut en haug med tver med clouding, pixelfeil, innbrenninger for moroskyld?

Jeg er veldig fornøyd med Panasonic, ikke noe negativt der men det er den problematikken som oppstår ved disse tvene. Selv snakker jeg om min 1år gamle tv som får innbrenninger når det passer seg. Vi vil ha kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste kan få god hjelp gjennom retteprogrammer. Jeg har gjennom årene skrevet flere bøker og kronikker i avisene, og tar alltid veien om et retteprogram før jeg sender noe til trykk. Det er jo ikke noe nederlag i det - men faktisk til stor hjelp for både avsender og mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert her. Det er jo fullstendig piss å kun skylde på dysleksi i en sånn sammenheng. De fleste jeg kjenner som har dysleksi kan fullføre en normal setning i det minste. Jeg bryr meg ikke så mye om skrivefeilene, men det er jo ingen sammenheng, ingen budskap. Og plutselig står det med caps lock? Og fem innlegg på rad? Det der er en syltynn unnskyldning.

No offence, jeg kan forstå at mye ikke er lett om man har dysleksi. Og det kan unnskylde mye, men dessverre er det i de fleste tilfeller i slike nettforum kun en unnskyldning for latskap. Jeg bryr meg ikke om skrivefeil, men når det ikke er noe poeng i det ser jeg ikke helt unnskyldningen. Les over det du skriver før du legger det ut da. Jeg leser alltid over tinga jeg skriver. Som for eksempel at du ber en kommentere, før du i neste setning sier du er enig i det han sier. Og hva skal dette bety?

"hvis du ser på svakhetene på en flat tv så har du plasma såm bruker en gass såm gir en rød gul bi farge såm kan ses på bilder med mye rø akti bilder såm ansikter" ?

Minner meg om jentene som ikke var med på én gymtime i løpet av et helt år, alltid pga mensen.

Når det er sagt; tusen takk for hjelp så langt. Jeg tror jeg går for X20.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av LarsernG
    Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert her. Det er jo fullstendig piss å kun skylde på dysleksi i en sånn sammenheng. De fleste jeg kjenner som har dysleksi kan fullføre en normal setning i det minste. Jeg bryr meg ikke så mye om skrivefeilene, men det er jo ingen sammenheng, ingen budskap. Og plutselig står det med caps lock? Og fem innlegg på rad? Det der er en syltynn unnskyldning.

No offence, jeg kan forstå at mye ikke er lett om man har dysleksi. Og det kan unnskylde mye, men dessverre er det i de fleste tilfeller i slike nettforum kun en unnskyldning for latskap. Jeg bryr meg ikke om skrivefeil, men når det ikke er noe poeng i det ser jeg ikke helt unnskyldningen. Les over det du skriver før du legger det ut da. Jeg leser alltid over tinga jeg skriver. Som for eksempel at du ber en kommentere, før du i neste setning sier du er enig i det han sier. Og hva skal dette bety?

"hvis du ser på svakhetene på en flat tv så har du plasma såm bruker en gass såm gir en rød gul bi farge såm kan ses på bilder med mye rø akti bilder såm ansikter" ?

Minner meg om jentene som ikke var med på én gymtime i løpet av et helt år, alltid pga mensen.

Når det er sagt; tusen takk for hjelp så langt. Jeg tror jeg går for X20.

Er det ikke rart å site å komentere små feil på et forum? da har dere lite å gjøra!

Side 47 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •