Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 61 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1215
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av virrus
    Jeg vurderer å anskaffe G20 50", og har et spørsmål jeg ikke finner svar på: hva er maks. oppdateringsfrekvens TV'en støtter når den brukes som PC-skjerm via en av HDMI-inngangene (oppløsning 1920x1080)? Støtter den høyere oppdateringsfrekvens enn 60Hz (kan være interessant med tanke på gaming...)?
    TV-en støtter 24, 50 og 60 Hz via HDMI-inngangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen spørsmål angående refleksjoner på de nye Panasonic X20-skjermene. Det som er sikkert er at året X20-skjermer er langt mer refleksive enn noen tidligere Panasonic PA/PV/PX 50/60/70/80/10-skjermer. Vedlagt ser du ett bilde jeg tok i stua av tre Panasonic 37`skjermer: 37PX20 (venstre), 37PX80 (i midten) og 37PA50 (høyre).

Det kan ellers nevnes at X20 gir best bilde på HD, mens PA50 fremdeles "gruser" de andre skjermene på SD-signaler. Det verste er at PA50 fremdeles ser ut til å ha samme sortnivået som X20 og bedre enn PX80. Forstå det den som kan....

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen : Jeg har en Panasonic TH-42PV60EH og sort nivået på denne er ikke så mye verre enn mange av de nye på markedet i dag! Klart at VT20 er bedre, men skulle bare mangle!

Blir spennende å se om Panasonic får Kuro teknologien skikkelig på plass i neste års modeller. Rykter sier at dem kommer med rene Kuro paneler...stemmer det så har dem kjøpt opp mer enn det vi har lest om tidligere.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er sterkt gjort at de enda ikke kan lage en perfekt tv, nå har jo flat-tver vært på markedet lenge og bildene er enda ikke bra. De er enten blasse, clouda, kunstige eller noe annet. Hvor mange år skal det ta før dem klarer brasen med å lage skikkelige tver, CRT eier?

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er P50G20E i hus og førsteinntrykket er i alle fall positivt .

Noen som har noen anbefalinger på hvordan jeg bør kalibrere denne? Vil si jeg er rimelig grønn på området, så setter stor pris på noen tips.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Da er P50G20E i hus og førsteinntrykket er i alle fall positivt .

Noen som har noen anbefalinger på hvordan jeg bør kalibrere denne? Vil si jeg er rimelig grønn på området, så setter stor pris på noen tips.
    En i familien min har 46" utgaven av den. Siden det er plasma så blir bildet litt bedre når den har fått kjørt seg inn litt. Jeg synes THX mode gir et bra nok bilde, så du må ikke kalibrere den. På dagtid kan THX mode virke litt blass, men det blir bedre på kvelden. Som sagt så gi den litt tid til å få kjørt seg inn også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen : Jeg har en Panasonic TH-42PV60EH og sort nivået på denne er ikke så mye verre enn mange av de nye på markedet i dag! Klart at VT20 er bedre, men skulle bare mangle!
    Panasonic PV60 er bra!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    En i familien min har 46" utgaven av den. Siden det er plasma så blir bildet litt bedre når den har fått kjørt seg inn litt. Jeg synes THX mode gir et bra nok bilde, så du må ikke kalibrere den. På dagtid kan THX mode virke litt blass, men det blir bedre på kvelden. Som sagt så gi den litt tid til å få kjørt seg inn også.
    Aktiver økonomimodus (lyssensoren) så skal ikke bildet bli så blast. I dagslys vil da TV-en automatisk justere opp lysstyrken.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg synes det er sterkt gjort at de enda ikke kan lage en perfekt tv, nå har jo flat-tver vært på markedet lenge og bildene er enda ikke bra. De er enten blasse, clouda, kunstige eller noe annet. Hvor mange år skal det ta før dem klarer brasen med å lage skikkelige tver, CRT eier?
    Hva er poenget med å lage en perfekt TV? Da vil folk bli sittende med dem i 20-30 år og ingen ville kjøpt nye. Bra for miljøet, men dårlig bedriftsøkonomi. Min forrige CRT var forressten langt fra perfekt den heller. Den slet med geometri, skarphet og bevegelse, ting som min nåværende plasma er overlegen på. Derimot slet den IKKE med graderinger og hadde noe bedre sortnivå.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Betroz og popkorn for tips.

Har allerede satt den til THX mode. Skal prøve økonomimodus når jeg kommer hjem fra jobb senere i dag.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Hva er poenget med å lage en perfekt TV? Da vil folk bli sittende med dem i 20-30 år og ingen ville kjøpt nye. Bra for miljøet, men dårlig bedriftsøkonomi. Min forrige CRT var forressten langt fra perfekt den heller. Den slet med geometri, skarphet og bevegelse, ting som min nåværende plasma er overlegen på. Derimot slet den IKKE med graderinger og hadde noe bedre sortnivå.
    Det jeg skal frem til er å lage kvalitet enn å spy ut tver som mange av de store driver med, nye tver som sliter med det ene og andre og da kan jeg ta min egen Panasonic som får innbrenninger rett som det er. De kommer og går og er slikt normalt på 1år gammel tv?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skal frem til er å lage kvalitet enn å spy ut tver som mange av de store driver med, nye tver som sliter med det ene og andre og da kan jeg ta min egen Panasonic som får innbrenninger rett som det er. De kommer og går og er slikt normalt på 1år gammel tv?
    Har ingen av de problemene du skisserer her, men der er meg...8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Tenkte jeg skulle kjøpe en av disse Panasonic-skjermene siden de høster så mange godord.

x20, S20 og G20. I utgangspunktet vil jeg ikke bruke så mye penger på det, og X20ens pris var egentlig det som fikk meg interessert i å bytte ut da jeg så at det var så lav pris. Men så kom usikkerheten veltende over meg.

Burde jeg slenge inn 1400 kr ekstra og kjøpe S20?
    Eller er G20 såpass mye bedre at jeg burde slenge inn 2850 ekstra og kjøpe G20?

Jeg har hatt en Tatung 32", den gode gamle billigtven som fikk så mye skryt for en del år sida, så jeg er ikke akkurat bortskjemt. Rommet den står i er mørkt og jeg bruker bare digitale kilder, mye HD. En del streaming fra nett på den (TV2 sumo).

Takk for tips.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsernG
    Hei folkens.

Tenkte jeg skulle kjøpe en av disse Panasonic-skjermene siden de høster så mange godord.

x20, S20 og G20. I utgangspunktet vil jeg ikke bruke så mye penger på det, og X20ens pris var egentlig det som fikk meg interessert i å bytte ut da jeg så at det var så lav pris. Men så kom usikkerheten veltende over meg.

Jeg har hatt en Tatung 32", den gode gamle billigtven som fikk så mye skryt for en del år sida, så jeg er ikke akkurat bortskjemt. Rommet den står i er mørkt og jeg bruker bare digitale kilder, mye HD. En del streaming fra nett på den (TV2 sumo).

Takk for tips.

Lars

Du er åverhode ikke kresen på tv bilde! skjener en som har en 3 til 4 år gamal Tatung flat tv! omtrent ale som er inom han sier at bilde ikke er så bra.

ingen flatskjermer melom kr.5000 til 15,000 er feilfrie
    alt for mange svakheter med dagens flatskjermer

setter man en plasma skjerm på økonomimodus blir bilde for svakt, mørkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ER 100% ENI MED ROGER WATERS ETTER Å HA PRØVD 6 SKJERMER HJEMME

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsernG
    Hei folkens.

Takk for tips.

Lars
    Til ditt bruk så er X20 nok det beste allternativet:-) Så må du huske å sette dekoder til 720p. Da vil du få mange hyggelige stunder forann tven:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har ingen av de problemene du skisserer her, men der er meg...8)

Ser du mye på film å spiler mye? heller bruker du pc på skjermen?
    for da ser du ikke så mye til problemene! det er først når du ser på digitale tv kanaler du legger godt merke til problemene!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    ER 100% ENI MED ROGER WATERS ETTER Å HA PRØVD 6 SKJERMER HJEMME
    Da burde du snart fårstå at det er kilden og ikke tv det er noe feil med.:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble dobbel

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    TV-en støtter 24, 50 og 60 Hz via HDMI-inngangen.

Det hvar jo det samma såm jeg skreiv! er det ingen såm bryr sei om det jeg skriver????

Side 46 av 61 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •