Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1215
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om det er den samme. Du får krysse fingrene, vet hvor kjedelig det er å vente etter at man har trykket på kjøp-knappen...

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Så dukket det opp en feil på tv'en (P50G20ES) etter litt over en ukes bruk. Kjedelig. Må ta kontakt med Expert i morgen :-(

En gedigen svart stripe på fra topp til bunn ca 10 cm.........

Ordnet seg, får ny

og hva skjedde da, jo oppgraderingsyndromet kom snikende...så nå får jeg levert en VT20 isteden, da blir det 3D 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

tror jeg stopper her! jeg får så veldi lite respons på det jeg spør om å det jeg svarer på så det er bare bortkasta tid! takk til Greedo såm svarte mei

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være frekk, men noen av innleggene dine har noen særdeles merkelig stavelser til tider. Normalt (ihvertfall for min egen del) så leser jeg tekster ganske automatisk, men når folk kommer med (mest sannsynlig i dette tilfelle) dialekter skriftlig, krever det litt mer enn automatikk for å lese det.

Jeg (og de fleste andre) hopper ganske kjapt over innlegg hvis det ikke kan leses lett, da de færreste er interessert i å bruke krefter på å forstå skriftspråk. Slik er det bare, og det er ikke frekkhet fra min side, men kun en forklaring på hvorfor jeg (og sikkert andre også) ikke ga noen respons.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Ikke for å være frekk, men noen av innleggene dine har noen særdeles merkelig stavelser til tider. Normalt (ihvertfall for min egen del) så leser jeg tekster ganske automatisk, men når folk kommer med (mest sannsynlig i dette tilfelle) dialekter skriftlig, krever det litt mer enn automatikk for å lese det.

Jeg (og de fleste andre) hopper ganske kjapt over innlegg hvis det ikke kan leses lett, da de færreste er interessert i å bruke krefter på å forstå skriftspråk. Slik er det bare, og det er ikke frekkhet fra min side, men kun en forklaring på hvorfor jeg (og sikkert andre også) ikke ga noen respons.
    Det kan eventuelt ha noe med dysleksi å gjøre, ikke bare at man ønsker å skrive "rett frem" eller på dialekt. Om det er tilfellet her vet jeg ikke, og uavhengig av hva grunnen er så er jeg enig i at det til tider er mer utfordrende å lese.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor plasserer man mottakeren for fjernkontrollsignaler midt på, dette sperrer jo for plassering av centerhøyttaler når man ikke har tv veggmontert. Hmm.

Ja ja måtte gi en alternativ plassering, mulig nytt bord slik at den kan få sin egen dedikerte plass.

Noen løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines

son som du sier det så hvirker det ikke såm dere gider å bruke så mye tid på deta forume. så hvorfår er dere her i det hele tat?
    jeg skjøner mei ikke på dere her på forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    son som du sier det så hvirker det ikke såm dere gider å bruke så mye tid på deta forume. så hvorfår er dere her i det hele tat?
    jeg skjøner mei ikke på dere her på forumet!
    Hvis du snur på det så sparer forumet totalt sett mer tid hvis du korrekturleser egne innlegg før du poster, kontra at vi andre må bruke ekstra tid på å tolke det som står der. Office og OpenOffice har begge utmerkede stavekontroller som nok kan gjøre underverker.

Ellers har jeg ingenting å utsette på bidragene dine

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50V20 et bra valg?

Jeg var såååå nære på å punge ut for en ny tv nå, og var ganske sikker på at 50V20 ville være et temmelig bra valg for meg. Men etter å ha lest igjennom denne tråden, er jeg nå mye mer skeptisk. Sant skal sies, så har jeg aldri eid en flatskjerm før (har en 32" CRT), så jeg har ikke mye erfaring eller kunnskap om hverken LCD, LED eller plasma utenom det jeg har lest i tester og plukket opp på forum (mest her).

Et par dager siden var jeg på Elkjøp slependen, men med en særdeles uhjelpsom kar, kom jeg ikke langt. Jeg dro senere ned på HFK i sentrum, og kikket litt rundt. Av det lille jeg så (nærmet seg stengetid) så jeg mest på VT20, og den så rålekker ut. Siden jeg setter 3D ganske lavt på prioriteringslista mi, tenkte jeg at V20 vil være et bedre valg, da den sies å være ganske så lik, til en billigere penge.

En ting jeg så litt tidligere i tråden: Er det slik å forstå at V20 ikke støtter 1080p fra VGA? Jeg har media-PC med VGA og DVI (og svideo, men regner med at det er uaktuelt) utganger, og siden jeg ikke kan se noen DVI inngang på TV'en, lurer jeg på hvordan jeg da evt må koble opp for å få full-HD signaler inn?

Men jeg er som sagt veldig skeptisk nå etter å ha lest gjennom denne tråden. Er det virkelig så dårlig kvalitet at mange velger å sende den i retur? Er det noe jeg heller burde vurdere (LCD? LED?) til ca 15K? TV'en vil for det meste brukes til film/serier (ca 70%) og litt PC og konsoll. Av signaler ser jeg for jeg at det meste vil være 720p eller 1080p (kanskje 80%), men det hadde vært greit om den var brukbar til SD signaler også. Jeg har rimelig god kontroll på lysforhold i stua, så gjenskinn er ikke et ENORMT problem, innen rimelighetens grenser. Jeg vil gjærne ha 50" men kan til NØDS bevege meg ned til 46 hvis det absolutt er verdt det.

Jeg er virkelig veldig veldig usikker her, så jeg håper dere kan gi meg noen anbefalinger. På forhånd tusen takk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orbitize
    En ting jeg så litt tidligere i tråden: Er det slik å forstå at V20 ikke støtter 1080p fra VGA? Jeg har media-PC med VGA og DVI (og svideo, men regner med at det er uaktuelt) utganger, og siden jeg ikke kan se noen DVI inngang på TV'en, lurer jeg på hvordan jeg da evt må koble opp for å få full-HD signaler inn?
    Vet ikke hva som støttes gjennom VGA og egentlig ikke så interessant heller. Velger du VGA må først signalet konverteres til analogt i PC-en og deretter tilbake til digitalt i skjermen, med påfølgende tap av kvalitet. Litt forenklet er DVI og HDMI i prinsippet det samme, bortsett fra at HDMI også støtter lyd. Dermed trengs det ikke noe annet enn en overgang mellom de to. Det finnes både plugger en kan sette på HDMI-kabelen og kabler med DVI i den ene enden og HDMI i den andre.

Men jeg er som sagt veldig skeptisk nå etter å ha lest gjennom denne tråden. Er det virkelig så dårlig kvalitet at mange velger å sende den i retur? Er det noe jeg heller burde vurdere (LCD? LED?) til ca 15K? TV'en vil for det meste brukes til film/serier (ca 70%) og litt PC og konsoll. Av signaler ser jeg for jeg at det meste vil være 720p eller 1080p (kanskje 80%), men det hadde vært greit om den var brukbar til SD signaler også. Jeg har rimelig god kontroll på lysforhold i stua, så gjenskinn er ikke et ENORMT problem, innen rimelighetens grenser. Jeg vil gjærne ha 50" men kan til NØDS bevege meg ned til 46 hvis det absolutt er verdt det.
    TV-ene fra V-serien og oppover har så vidt meg bekjent et ganske bra antirefleksbelegg, slik at gjennskinn ikke er noe problem. Personlig mener jeg mye av "kritikken" i denne tråden er direkte useriøs, virker som en del amatører leser gjennom tester og tråder som dette og deretter kikker på skjermen på jakt etter "feil". Saken er enkel. Ønsker man en "perfekt" TV kan en glemme å kjøpe noe som helst. Tro ikke at LED-LCD/LCD er noe bedre. Min personlige mening er at listen over feil er lengre og alvorlige i den leieren enn for plasmaer. Ingen tvil om at det garantert vil komme bedre TV-er enn Panasonics siste plasmaserie i løpet av tiden som kommer, spørsmåler er hvor lenge du gidder å vente på dette og hvilke nye problemener disse TV-ene vil ha.

Til ditt bruk (70% film/serier) ville jeg seriøst vurdert plasma. Kikk gjerne på Samsungs siste plasmaserie også, knallbra TV-er dette, men ingen er feilfrie...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orbitize

Dette er det absolutt det minste problemet. En DVi til HDMI-overgang fåes for en 20-kroning eller noe slikt.

Samtidig som det er mange som er misfornøyd med denne TVen så er det også mange som ikke ser "feilene" i det hele tatt. Så når det gjelder akkurat disse Panasonicene så må man bare finne ut av ting sjæl
    Kanskje du har mulighet til å få lånt med deg en hjem?
    Det med at man må ha det mørkt i rommet for å se det beste av disse skjermene er... skummelt... da kan man, hvis man er mottakelig får det, se den lumske floating black'en mye lettere..

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Det med at man må ha det mørkt i rommet for å se det beste av disse skjermene er... skummelt... da kan man, hvis man er mottakelig får det, se den lumske floating black'en mye lettere..
    Hehe, ja, den lumske floating black'en som EN person hittil har sett...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Personlig mener jeg mye av "kritikken" i denne tråden er direkte useriøs, virker som en del amatører leser gjennom tester og tråder som dette og deretter kikker på skjermen på jakt etter "feil". Saken er enkel.
    Syns dette var litt useriøst av deg å si.
    Slik jeg har oppfattet det så får heller folk en bekreftelse på problemer som de har sett på de. Blir en slags trøst når man ser andre har samme problemet
    Vil ikke si at folk er amatører fordi de ikke har mottoet "ingenting er perfekt".
    Utvikling skjer på grunnlag av at folk påpeker feil og mangler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Syns dette var litt useriøst av deg å si.
    Slik jeg har oppfattet det så får heller folk en bekreftelse på problemer som de har sett på de. Blir en slags trøst når man ser andre har samme problemet
    Vil ikke si at folk er amatører fordi de ikke har mottoet "ingenting er perfekt".
    Utvikling skjer på grunnlag av at folk påpeker feil og mangler.
    Jeg har lest denne tråden en stund nå, og er selv eier av en 50VT20 osv.

Tråden har dessverre utviklet seg slik diskusjonsfora ofte har en tendens til...

I stedet for å komme med påstander har jeg følgende spørsmål:

- Hvorfor i alle dager ordlegger flere seg som om bilde fremvisning i dag er perfekt, og de "kun" plages av en detalj (som selvsagt gjør skjermen ubrukelig)?

- Hvorfor er det så mange historieløse som ikke husker hvor mange feil det er på både CRT, LCD/LED, Plasma, LCOS, osv...? Dette er kompromissenes kunst, og da er det høyst individuelt hvilket kompromiss hver enkelt foretrekker...

- Hvorfor må på død og liv de med relativt liten erfaring og kunnskap om teknologi, beskylde testere for jeg vet nesten ikke hva...? Mange av testerne er oppegående mennesker, med en kompetanse som ofte overskrider kritikerne...?

- Hvorfor tror man at absolutt alt kan avsløres i en test, som ikke har ubegrenset med annet utstyr dette testes sammen med, og heller ikke har ubegrenset med tid for testingen? I tillegg til at noen ting er litt individuelt hvordan man vekter...?

- Hvorfor gidder kritikerne typisk ikke engang å lese testene, før de slenger ut av seg kritikk i øst og i vest? Når det gjelder G20, V20 og VT20 så mener jeg at uvanlig mange tester har vært temmelig nøkterne og faktisk har påpekt en rekke forhold (som kritikerne etterpå spør hvorfor man ikke har sett)? Leser kritikerne ikke mer enn terningkast osv...?

- Hvorfor skal noen slakte G20, V20 og VT20 fordi de ikke er verdens beste SD fremvisere?

- Er det virkelig så vanskelig å forså at når man skal ta et PAL signal og oppskalere til Full-HD at dette umulig kan bli så ekstremt bra, og spesielt ikke når man øker skjermstørrelsen vesentlig?

- Hvorfor er det så vanskelig å forstå at bilder med stor og gjerne kompleks bevegelse kombinert med en sterk komprimering, er litt av en selvmotsigelse? Hvorfor forventer folk det perfekte her...? Stadig bedre ja, men perfekt...?

- Hvorfor innbiller så mange seg at kildene deres er så vanvittig bra og korrekte???? Tenker man mye gjennom hvilken enorm komprimering et SD bildesignal ofte har vært gjennom, for ikke å snakke om bildebahandling på produksjons- og transmisjonssiden...? Dette får 64Kbps MP3 audio til å fortone seg som nirvana i forhold... Selv de bedre BD skivene har sterk lossy komprimering av bildene...

- Hvorfor er det overraskende for noen at for å se mørke scener med mange detaljer godt, så må lyset i rommet reduseres...? Burde man ikke sette seg litt mer inn i hvordan menneskers øyne faktisk håndterer lys, farger og bevegelser og så få litt realisme inn i utsagene? Det neste er vel at noen klager på at prosjektorer bør ha det mørkt for virkelig å kunne vise mørke scener med mye nyanser og detaljer... Forventer virkelig folk at en TV skjerm skal fungere som et sort hull, som ikke skal reflekterer noe som helst lys utenfra og heller ikke slipper noe annet lys ut innenfra enn det som er ønsket?

- Hvorfor hevder fortsatt mange at 20 generasjonen til Panasonic skal være like gode som 9. og 9,5 generasjonene til Pioneer på sortnivå og fargegjengivelse...? Det har da virkelig ikke Panasonic sagt, og stort sett heller ikke testerne. Det betyr ikke at Pana'ene er dårlige, men det er betyr heller ikke at de er perfekte... På den annen side er det nok noen egenskaper på Pana som kanskje overstiger Pioneer (men er alle enige om hvilke av disse som er viktigst)?

Til slutt...

Det vi har pr. i dag er løsninger mange har stor glede av. De er da virkelig ikke perfekte, men det skjer stadig forbedringer på flere plan (dog noen ganger mindre enn mange ønsker, og ikke alt går alltid fremover)...

Noen liker mora og noen liker dattera. Det betyr ikke at dattera (eller mora) er helt håpløse. Det betyr at det finnes noe for enhver, men hvis man forventer det 100% perfekte - så anbefaler jeg vel egentlig bare å vente i det uendelige. For man vil da aldri bli helt fornøyd... Kravene vil i tillegg økes med tid, og situasjonen vil være status quo...

Og før noen bruker masse energi på å slenge masse skittkasting om personen som står bak dette innlegget, vær klar over at jeg ikke kommer til å svare. Så dere vil kun få høre deres egen stemme, men for noen er kanskje det den store tiltrekningen...

Men kanskje noen vil tenke gjennom problemstillingene noe mer, og da er det i så fall verd det...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil jo tro det er et poeng å ikke blir for "personlig" hva angår ytelsene til denne skjermen. Jeg er faktisk i dette tilfellet delvis enig med noen av kritikerne - dette ER en TV med større svakheter enn ymse tester og tidlige erfaringer har skullet tilsi, jeg ble selv relativt godt skuffet... Både ghosting, til tider tydelige graderinger (som jeg trodde var historie for lenge siden, og jeg har hatt plasma siden jeg kjøpte Pioneers 433 for 67.000 på "billigsalg"... ), samt ikke minst tydelige ustabiliteter (mauring) samt langt fra optimalt sortnivå. En kan si hva en vil - men dette er etter mitt syn ikke noe en uten videre bør ta seg til takke med på en toppmodell fra verdens største plasmaprodusent, spesielt når det er slik at Pioneer har produsert noe som er LANGT bedre for flere år siden.

Nå sier jeg imidlertid ikke at Panasonicen er DÅRLIG, men å kritisere den på visse punkter må jo både være lov og riktig i en tråd her på AVforum, det er jo tross alt det vi driver med her inne. Hvis en imidlertid er fornøyd med TVen sin er det jo ikke noe større poeng å forsvare innkjøpet, bruk heller tiden på å nyte ervervelsen!

Når det for øvrig gjelder å klistremerke både debattanter og testere som "amatører" jeg ser er foretatt ovenfor vil jeg påstå at det i langt større grad er viktig å forholde seg til de faktiske argumenter og erfaringer - så må en selvsagt selv om med-debattant komme med relevante innspill. Det er med andre ord vesentlig at en holder seg til sak her inne, ikke angriper person.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det for øvrig gjelder å klistremerke både debattanter og testere som "amatører" jeg ser er foretatt ovenfor vil jeg påstå at det i langt større grad er viktig å forholde seg til de faktiske argumenter og erfaringer - så må en selvsagt selv om med-debattant komme med relevante innspill. Det er med andre ord vesentlig at en holder seg til sak her inne, ikke angriper person.
    Tror kanskje du har en annen oppfattelse av ordet amatør en det som er gjengs. La meg sitere wikipedia:

"En amatør (av fransk amateur, en som elsker) (videreføring fra det latinske verbet: amare, subst:amator) betegner en person som gjør noe fordi en liker – eller elsker – å gjøre det. Dette til forskjell fra en profesjonell, eller en som ønsker å bli profesjonell, som gjør noe med det formålet å tjene på det."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje du har en annen oppfattelse av ordet amatør en det som er gjengs. La meg sitere wikipedia:

"En amatør (av fransk amateur, en som elsker) (videreføring fra det latinske verbet: amare, subst:amator) betegner en person som gjør noe fordi en liker – eller elsker – å gjøre det. Dette til forskjell fra en profesjonell, eller en som ønsker å bli profesjonell, som gjør noe med det formålet å tjene på det."
    Tja, en bør jo ikke sluke alt som står på Wikipedia som "sannhet". Forskjellen mellom amatør og profesjonell vil i det fleste sammenhenger også ha noe med erfaring og utdanning å gjøre. En profesjonell vil som regel ha lengre erfaring på et felt enn en amatør, og da gjerne i kombinasjon med en relevant utdanning (profesjon- yrke).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobbes
    Jeg har lest denne tråden en stund nå, og er selv eier av en 50VT20 osv.

Tråden har dessverre utviklet seg slik diskusjonsfora ofte har en tendens til...

I stedet for å komme med påstander har jeg følgende spørsmål:

- Hvorfor i alle dager ordlegger flere seg som om bilde fremvisning i dag er perfekt, og de "kun" plages av en detalj (som selvsagt gjør skjermen ubrukelig)?

- Hvorfor er det så mange historieløse som ikke husker hvor mange feil det er på både CRT, LCD/LED, Plasma, LCOS, osv...? Dette er kompromissenes kunst, og da er det høyst individuelt hvilket kompromiss hver enkelt foretrekker...

- Hvorfor må på død og liv de med relativt liten erfaring og kunnskap om teknologi, beskylde testere for jeg vet nesten ikke hva...? Mange av testerne er oppegående mennesker, med en kompetanse som ofte overskrider kritikerne...?

- Hvorfor tror man at absolutt alt kan avsløres i en test, som ikke har ubegrenset med annet utstyr dette testes sammen med, og heller ikke har ubegrenset med tid for testingen? I tillegg til at noen ting er litt individuelt hvordan man vekter...?

- Hvorfor gidder kritikerne typisk ikke engang å lese testene, før de slenger ut av seg kritikk i øst og i vest? Når det gjelder G20, V20 og VT20 så mener jeg at uvanlig mange tester har vært temmelig nøkterne og faktisk har påpekt en rekke forhold (som kritikerne etterpå spør hvorfor man ikke har sett)? Leser kritikerne ikke mer enn terningkast osv...?

- Hvorfor skal noen slakte G20, V20 og VT20 fordi de ikke er verdens beste SD fremvisere?

- Er det virkelig så vanskelig å forså at når man skal ta et PAL signal og oppskalere til Full-HD at dette umulig kan bli så ekstremt bra, og spesielt ikke når man øker skjermstørrelsen vesentlig?

- Hvorfor er det så vanskelig å forstå at bilder med stor og gjerne kompleks bevegelse kombinert med en sterk komprimering, er litt av en selvmotsigelse? Hvorfor forventer folk det perfekte her...? Stadig bedre ja, men perfekt...?

- Hvorfor innbiller så mange seg at kildene deres er så vanvittig bra og korrekte???? Tenker man mye gjennom hvilken enorm komprimering et SD bildesignal ofte har vært gjennom, for ikke å snakke om bildebahandling på produksjons- og transmisjonssiden...? Dette får 64Kbps MP3 audio til å fortone seg som nirvana i forhold... Selv de bedre BD skivene har sterk lossy komprimering av bildene...

- Hvorfor er det overraskende for noen at for å se mørke scener med mange detaljer godt, så må lyset i rommet reduseres...? Burde man ikke sette seg litt mer inn i hvordan menneskers øyne faktisk håndterer lys, farger og bevegelser og så få litt realisme inn i utsagene? Det neste er vel at noen klager på at prosjektorer bør ha det mørkt for virkelig å kunne vise mørke scener med mye nyanser og detaljer... Forventer virkelig folk at en TV skjerm skal fungere som et sort hull, som ikke skal reflekterer noe som helst lys utenfra og heller ikke slipper noe annet lys ut innenfra enn det som er ønsket?

- Hvorfor hevder fortsatt mange at 20 generasjonen til Panasonic skal være like gode som 9. og 9,5 generasjonene til Pioneer på sortnivå og fargegjengivelse...? Det har da virkelig ikke Panasonic sagt, og stort sett heller ikke testerne. Det betyr ikke at Pana'ene er dårlige, men det er betyr heller ikke at de er perfekte... På den annen side er det nok noen egenskaper på Pana som kanskje overstiger Pioneer (men er alle enige om hvilke av disse som er viktigst)?

Til slutt...

Det vi har pr. i dag er løsninger mange har stor glede av. De er da virkelig ikke perfekte, men det skjer stadig forbedringer på flere plan (dog noen ganger mindre enn mange ønsker, og ikke alt går alltid fremover)...

Noen liker mora og noen liker dattera. Det betyr ikke at dattera (eller mora) er helt håpløse. Det betyr at det finnes noe for enhver, men hvis man forventer det 100% perfekte - så anbefaler jeg vel egentlig bare å vente i det uendelige. For man vil da aldri bli helt fornøyd... Kravene vil i tillegg økes med tid, og situasjonen vil være status quo...

Og før noen bruker masse energi på å slenge masse skittkasting om personen som står bak dette innlegget, vær klar over at jeg ikke kommer til å svare. Så dere vil kun få høre deres egen stemme, men for noen er kanskje det den store tiltrekningen...

Men kanskje noen vil tenke gjennom problemstillingene noe mer, og da er det i så fall verd det...

LCD-skjermer har egenskaper som plasmaen ikke kan matche:
    1) Det fins ikke noen plasmaskjermer under 37 tommer.
    2) LCD bedre egnet for tilkobling til spillmaskiner.
    3) LCD er lyssterk og best i dagslys og godt opplyste rom.
    4) LCD hviser et mere perfekt pc bilde en plasma nor du siter nerme tv'n
    Mange velger LCD i stedet for plasma for å være på den sikre siden, selv om de aldri kommer til å koble PC eller spillmaskin til TV-en, og stort sett bare ser fjernsyn om kvelden.

HAR DU (J. HAUGEN) SETT PÅ EN AV DI STØRE Å SISTE MODELENE AV PHILIPS 32" 100HZ BILDERØRS TV MED DVD FILM Å RGB SIGNAL ??? VET DU HVOR BRA BILDE ER DER? PERFEKT KONTRAST, FARGEGENGIVELSE, LYSFORDELING, SKJAPHETEN I BILDENE.
    DET ENESTE CRT BILDERØR TV APARATENE SLITER LIT PÅ ER OPLØSNING Å STØRELSE!
    SÅ HVORFÅR GIR PRODUSENTEN UT FLAT SKJERMER MED SÅ MANGE SVAKHETER?

Blir plasmaskjermer lett ødelagt?
    Nei, men når plasmaskjermen viser et stillestående motiv (kanallogo, PC-vindu, dataspillmeny) over lengre tid, blir skjermens fosforbelegg ujevn slitt. Det vises som en skygge på skjermen og kalles ”innbrenning”.
    Skjermen er mest utsatt de første 200 timene den er i bruk, og spesielt hvis den er innstilt på høy kontrast og lysstyrke. Med ”innbrenningsfjernerne” i nye plasmaskjermer er problemet minimalt.
    Til tross for dette er nok LCD, som ikke har innbrenningsproblemer, bedre egnet til PC eller spillmaskiner.

Blir bildet bedre med flere piksler?
    Nei, ikke nødvendigvis! Jo flere piksler, jo hardere må skjermens prosessorer jobbe med å skalere og behandle bildet. Dessuten er mange andre faktorer med på å avgjøre bildekvaliteten (fargebehandling, kontrast, svartnivå, etterslep m.m.).
    på en skjerm med 1024 x 768 piksler kan ofte oppleves som skarpere enn 1366 x 768 piksler.

Varer LCD lenger enn plasma?
    Ja, kanskje! Både plasma- og LCD-skjermer slites. Plasmaskjermens lysstyrke og kontrast blir halvert etter 30 000 - 60 000 timer.
    Dermed kan sofagriser sitte syv timer foran TV-en hver dag i 12-24 år, før skjermen trenger fornyelse! Gjennomsnittlige nordmenn ser fjernsyn 2,5 timer per dag.
    LCD-skjermene som har en levetid på 50 000 - 75 000 timer, kan holde sofagrisene med selskap i 20 - 30 år.
    TV-teknologien er i rask utvikling. De fleste vil skifte ut flatskjermene sine med nye og bedre skjermer lenge før de er utslitt.

problem som finnes på en del plasmaskjermer er at neon gassen som brukes i hver celle også sender ut litt oransje lys. En del plasmaskjermer får derfor en rødgul eller gulrød fargtone som spesielt er synlig ved gjengivelse av røde farger. I de nyeste plasmaskjermene bruker man fargefiltre til å prøve å filtrere bort det oransje lyset. men problemet blir ikke 100% borte

For å gjengi et videobilde på korrekt måte må skjermen være istand til å produsere 16,7 millioner farger

har man kr.15,000 til kr. 20,000 så hville jeg skjøpt en bra (lcd tv)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maks. oppdateringsfrekvens på G20

Jeg vurderer å anskaffe G20 50", og har et spørsmål jeg ikke finner svar på: hva er maks. oppdateringsfrekvens TV'en støtter når den brukes som PC-skjerm via en av HDMI-inngangene (oppløsning 1920x1080)? Støtter den høyere oppdateringsfrekvens enn 60Hz (kan være interessant med tanke på gaming...)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av virrus
    Jeg vurderer å anskaffe G20 50", og har et spørsmål jeg ikke finner svar på: hva er maks. oppdateringsfrekvens TV'en støtter når den brukes som PC-skjerm via en av HDMI-inngangene (oppløsning 1920x1080)? Støtter den høyere oppdateringsfrekvens enn 60Hz (kan være interessant med tanke på gaming...)?

Alle HD Tv-er viser 720p og 1080i i 50 Hertz og 60 Hertz HDMI/DVI/YPbPr.

På min TX-P42G20E for jeg oplyst 60HZ når jeg skjører PC på min plasma å det kan jeg ikke forandre. 60hz på en plasma tv gir roligere å behagligere bilder en på en pc bilderørs tv. skal du hovedsakli bruke skjermen til pc bruk så gir en bra lcd tv best bilder til pc bruk etter min mening

Side 45 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •