Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av elindem
    Jeg har hatt en G20 i ca 1 måned.
    I begynnelsen syntes jeg IFC og 24P smooth film var helt fantastisk, men plutselig etter ett par uker føles det som om det har blitt en feil med disse funksjonene, alt ser bra ut når ting beveger seg sakte. Derimot når ting beveger seg fort ser det helt forferdelig ut, det hakker og det som beveger seg fort i bilden på en måte "hopper" hit og dit. (Vanskelig å forklare.) Er det bare jeg som har blitt veldig oppmerksom på dette og at det faktisk skal være slik? Andre som har liknende erfaringer. Har nå slått av IFC og 24p Smooth film, men har jo blitt helt hektet på den glatte følelsen med dette på så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
    De artefaktene jeg får ved bruk av IFC og 24P Smooth Film er at det blir en slags halo-effekt rundt bevegelige objekt når det er forholdsvis stor kontrast mellom bakgrunn og objekt. Det andre har sikkert noe med akkurat det samme å gjøre.. Hvis kamera panorerer på en detaljert bakgrunn, for eksempel på et gitter, persienner e.l. samtidig som du har teksting på så vibrerer tekstingen noen ganger helt sinnsykt. Er det samme om man ser på fotball og ballen er i "fokus" mot en bevegelig detaljrik bakgrunn. Blir blutselig 4 baller av slikt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått G20 i hus etter 1 mnd med venting fra HI-FI klubben.

Oppgradert fra en av de første Samsung LCD 40" som kom i landet.

Jeg ble overasket over hvor jævla mørkt bildet er, og ingen kalibrering hjelper. Skal det være slik?

Kan noen poste en kalibrerings liste?
    Ja jeg har satt til THX.

Hvordan fungerer den innebygde mediaspilleren? Var ikke mye stuff den klarte og spille av det lille jeg testa iallefall.

Jei. har netop skjøpt mei en Panasonic tx-p42g20e å hvil fortele lit om min erfaring med panasonic plasma tv. ikke helt like skarpe bilder såm du får på en bra dyr lcd tv men ganske bra. på en plasma tv så har du naturlige farger å ikke så bleke å rare ansiktfarger. plasma har alti hat problemer med å få et like lyssterkt bilde såm lcd å led skjermer har. panasonic tx-p42g20e har i fårhål til forgengeren g10 har g20 et nyt plasma panel å beder kontrast, lysere bilde, mindere lys reflekser. 8000 såm jeg betalte HOS EXPERT for min g20 (1 oktober 2010) SÅ FÅR MAN VELDI MYE BILDE KVALITET FÅR PRISEN!

sama hvordan man vrir å vener å sama hvilken flat tv man skjøper så er det alti noe negatift med dem ingen flat tver er perfekte. per daks dato hvis du ikke hvil skjøpe Bang & Olufsen tv til nermere 50 tusen da!

nor du bruker THX instiling så hvirker ikke gama instiling å 600hz blir skrud av får å få en sån kino efekt i bilde. men du kan skru 600hz på ved å gå in på OPPSETT å skru på ØK(isfccc) på ANDRE iINSTILLINGER bør man setta SUPEROPPLØSNING på maksimum da man får et skarpere bilde

DET ER VELDI VARIASJONER I BILDE KVALITETEN PÅ DIGITALE TV KANALER!
    DA NRK HAR BRA KVALITET HAR IKKE Discovery Channel, PLAYBOY, DISNEY CHANNEL ALTI LIKE BRA BILDE KVALITET

MAN BØR IKKE OPSKALERE ET BILDE, FILM DA BLIR TVN USKARP.
    EN DVD FILM Å STANDAR DIGITALE TV SENDINGER ER I 576I OPPLØSNING
    Å BØR IKKE OPSKALERES PÅ EN 42" TV DA BILDE BLIR MERKBART USKARPERE.

på BILDE instilinger bør man dersåm man skjører et digitalt tv signal heller dvd film skru av P-NR da får man lit skarpere bilde

MINE INSTILIGER NÅR JEG SER PÅ DIGITAL TV SENDINGER
    MEN DA MÅ DU SKRU PÅ ØK(isfccc) i OPPSET

PROFESJONEL 1
    KONTRAST +50
    LYSSTYRKE -2
    SKARPHET +10
    ØKONOMIMODUS AV
    P-NR AV
    GAMMA 2.2
    HVITBALANSE MITSTILT PÅ ALE
    FARGESTYRING MITSTILT PÅ ALE

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kvalitetsforskjeller kan jeg egentlig forvente å oppleve mellom to tv'er som skilles i sepsifikasjoner som P50X20E og P50S20E? Altså; der den første er HD-ready med 100hz er den andre full-HD oppgitt til 600hz. Prisforskjellen er riktignok på noen kroner, men hvis man for eksempel ser på Samsung PS50C535, som også er full-HD og 600hz, hvilken ville da være å foretrekke av denne og x20? Jeg skjønner at spesifikasjoner ikk er alt, men for en amatør på området er det lett å bli litt forvirra Noen erfaringer og/eller tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Txp50x20e Er En Bili Tv å Har Bare 100hz Men G20 Bruker Det Nye Plasma Panelet å Har Kontrast På 5milioner Til 1
    X20 Har Bare 2 Milioner Til 1
    På G20 Får Du Bedere Sortnivå Raskere Bilder å Flere Justeringsmuligheter
    Alså X20 Er En Langt Biligere å Riba Model Sats Heller På G20 600hz

S20 ER BILIGERE EN G20
    GÅ TIL
    Komplett.no - TV-er

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Panasonic Txp50x20e Er En Bili Tv å Har Bare 100hz Men G20 Bruker Det Nye Plasma Panelet å Har Kontrast På 5milioner Til 1
    X20 Har Bare 2 Milioner Til 1
    På G20 Får Du Bedere Sortnivå Raskere Bilder å Flere Justeringsmuligheter
    Alså X20 Er En Langt Biligere å Riba Model Sats Heller På G20 600hz
    Noe av poenget med X20 for min del er nettopp det du nevner; den er langt billigere. Det vil ikke være aktuelt for meg å bruke så mye som G20 koster nå - dessverre - så derfor er X20 et alternativ. At ikke det er det beste alternativet der ute vet jeg jo, men det må jeg nok bare leve med Spørsmålet er om jeg får mer ut av tv'en med Samsung PS50C535 som faktisk har mange av de spesifikasjonene som X20 mangler, til nesten samme pris. Men så er det jo nettopp det at spesifikasjoner ikke er alt, og er likevel X20 er bedre alternativ enn samsungen til tross for det nevnte?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke set på samsung tvn men søkt lit på internet å fant ikke så mye tester å meninger nei. men samsung plasma tvn du nevner har 600HZ noe såm fører til skarpere bilder i raske bevegelser å bedere flyt i bilde en panasonic x20e såm bare har 100HZ. uti fra det så hvet jeg ikke så mye om samsung plasma tvn du nevner. jeg hville ha set nermere på samsung plasma tvn! DU HAR 30 DAGER FUL RETUR RET SÅ DU KAN LEVERE TVN TTILBAKE Å BYTTE TIL EN ANEN DERSÅM DU IKKE ER FÅRNØYD!

sån såm det hvar får mei såm tiligere hade en topmodel philips 32" 100hz bilderørs tv så synes ikke jeg bilde er så mye bedere på en rimli flat tve en på en bra 100hz 32" bilderørs tv. der bilderør tv var åverlegen på kontrast å fargegengivelse å skjappe bilder der synes jeg bilie flat skjermer er for dorli enda.

eter min mening så er det ikke noen hvits i å skjøpe en bili flat tv du ikke blir for nøyd med di er ikke så mye bedere en en bra 100 bilderørs tv bortset fra opløsninga men en tv blir ikke automatisk bedere om tvn er ful hd! det er snakom reinheten, støy, skjaphet, kontrast i bilde. spar lit å skjøp en tv du blir fornøyd med. på expert betalte jeg kr.8000 for en panasonic tx-p42g20e s20e er bedere en x20e men hvor mye bedere hvet jeg ikke vanskeli å si siden jeg ikke har direkte samenligna di to modelene.
    skall du bruke tvn i et lyst rom såm en stue med lys, sol såm skiner in så anbefaler jeg ikke en bili plasma men en lcd å ikke led-lcd men du må samenligne lit i butiken
    TVNE I BUTIKEN PLEIER Å HVERA INSTILT PÅ DYBNAMISK, BUTIKINSTILINGER MED ET VELDI LYST BILDE MED SKARPE FARGER. EN ANEN TING ER AT 20 TIL 30 SKERMER ER KOBLA TIL SAMA DECODEREN Å DERMED FÅR MAN ET DÅLIGERE BILDE EN MAN FÅR JEMME MED DIGITAL BOKS.

IKKE ALTI STOL BLINT PÅ SPESIFIKASJONER Å TESTER

DA FLAT SKJERMER TAKLER ANALOGE SIGNALER VELDI DORLI SÅ MÅ MAN HA DIGITAL TV FOR Å FÅ BRA BILDE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å ha nevt en anen ting! så har jeg et bra kinoanleg men har ikke påkosta det så mye! har skjøpt brukt på finn å lopemarkeder.
    siden jeg synes mye av det dem seler av skinoutstyr på foreksempel expert å siba er noe møl, dritt.

denon AVR-3802 7X 120 WATT KOSTA NY 12,000 (KR.1500 FINN.NO)

PSP STRATUS FRA CA. 1988 FIK TAKI DEM VELDI BILI

BAKHØYTALERE BOKHYLEHØYTALERE AV BRA KVALITET 8" + 1" SOFTDOME CA. KR. 1000

HJEMELAGET SENTER AV SIKELI KVALITET PÅKOSTA CA. 1000

TOTALT PÅKOSTA FÅR ET SIKELI SKINOANLEG SÅM FÅR ROME TIL Å RISTE SIKELI MED BRA LYD CA. KR. 10,000

PEERLESS 15" HJEMELAGET SUBB I 120 LITER AVSTIVA KASSE CA. KR. 3000

SONY DVD SPILLER KR. 2500

+ LEDNINGER FRA BILTEMA

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Skikkelig antenne et must...hvor bor du? har du inneantenne bør den stå i et vindu og den må være elektronisk.
    Du må også ringe til RiksTV og parre kortet ditt med camen...
    Tv'en skal jo finne alle kanaler selvom du bare kan se NRK kanalene....
    Jeg får inn alt med min TV, husker bare ikke hvordan det var før jeg puttet inn camen....
    Jeg har en relativt kraftig utendørs antenne som jeg har brukt inne på et loft pga. dumme regler i borettslaget. Før lå jeg på 100% kvalitet og 70-80% styrke via grundig sin dekoder. Jeg bor i et felt som i følge rikstv skal være god dekning.
    Kjører akkurat samme kabel inn i tven og får sikkert 20-10 % på begge (umulig og vite nøyaktig da panasonic ikke viser % men streker).
    Jeg har nå prøvd en hel hau med ting jeg kanskje trodde var feil, men eneste jeg sitter å lurer på nå er om det kan ha noe å si at min grundig dekoder har mulighet for å sende 5v ut via "aktiv antenne på" settingen i boksen. Det er ikke noe jeg har funnet i tven enda.

Newcomer dontomaso sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter også med summelyd på min to uker gamle 50" G20, når jeg sitter 3,5m fra skjermen. Jeg bruker THX-innstillingene hele døgnet og hører lyden i lyse scener selv med kontrasten og lysstyrken skrudd ned fra THX-standarden.

Jeg snakka med min lokale butikk som sa at det kan hende at summelyden forsvinner av seg selv etter en stund. Er det noen som har opplevd dette, altså at summelyden forsvinner/reduseres etter noen måneders bruk?

Selgeren sa også at så lenge lyden ikke kommer fra selve skjermen er det mulig å lakkere de elementene som bråker med en slags lakk. Stemmer dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAR EN 42" PLASMA TX-P42G20E har ikke hørt noen pipelyd heler sumelyd! trode det bare gjalt bilderørs tver. tror det komer av strømforskyninga i tvn såm enkelte ganger gjobber ekstra hart. Tror Ikke Du Skal Skru Op Tvn å Gjøra Noe Såm Helst Da Garantien Går Bort! Hvis Det Iriterer Dei Bør Du Snakke Med Panasonic Norge Ringe Dem å Forklare Problemet å Spøre Om Det Er Normalt å Om Du Kan Returnere Tvn Til Butikken å Få Ny!
    det kan hvera en fei som ikke skal hvera der såm gjør at tvn kan gå i stykker fortere en normalt.

osen frakta du tvn hjem? man må alti frakte tvn stående da plasma panelet er så tonkt at det kan ta skade av å liga i en bil såm vibrerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Er Snak Om En Grundi Rikstv Boks? å Inebyget Rikstv Boks I Tvn?

Du Får Jo Spesiele Antener På Clasohlson.no Såm Spesielt Er Beregna På å Ta In Digitalt Bakenet. BORANTENER Å TAKANTENER! Det Er Sån At Hade Du En Tv2 Antene å Fik In Tv2 Bra Så Skule Du Få In Rikstv å!

Krafti Antene? Er Det Av Den Gamle Store Typen Heller Den Lit Mindere Tv2 Antene Typen? Man Må Jo Ha En Antene Såm Er Beregna På å Ta In Digitalt Bakkenet

Har Fot In Riks Tv I Stryn Med En Borantene Med Signalforsterker å Det Hvar Nedve Vane Med Fjel På Ene Siden å Det Gik Bra!

Du Kan Prøve å Få En Kompis Til å Lese Av Signal Målinga Mens Du Flytter Antene. Det Er Ikke Helt Sån At Det Er Sama Hvor Du Seter Antene!

FLYTER DU PÅ ANTENEN MÅ DU KARNSJE SØKE INN KANALENE PÅ NYT

Kino Anlege Dit Er Ikke Det Dårlikste Jeg Har Set Man Bør Hvertfal Ha Et Sånt System Med Sikeli Forsterker å Brukpare Høytalere!
    Per Daks Dato Har Jeg Ikke Hørt En Hjeme Senter Såm Låter Bra Det Pleier Nesten Alti å Bli Sån Durete å Boksete Lyd! Det Låter Bra I Et Skinoanleg Helt Til Det Kommer Lyd I Senteren å Da Låter Det Ikke Så Bra Lenger!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hviste Dere At En Plasma Tv Bør Stå På En Liten Stun Ca.en Time Før Bilde Blir Optimalt? Det Er For Di At Plasma Bruker Fospor Noe Av Det Sama Såm Er I Lysrør Så Da Kan Man Samenligne Hvert Bildeponkt I En Plasma Tv Med Et Lysrør På En Måte

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på du ser noen forskjell om TV-en har stått på en time eller ikke.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bilde blir/kan bli bedre ved bruk..har jeg hørt..

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en butikk i Oslo som har TX-P50G20E på lager? Har vært i kontakt med de jeg kjenner til og alle er utsolgt

Er en del nettbutikker som har den, men vil helst kjøpe i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Det Er Snak Om En Grundi Rikstv Boks? å Inebyget Rikstv Boks I Tvn?

Du Får Jo Spesiele Antener På Clasohlson.no Såm Spesielt Er Beregna På å Ta In Digitalt Bakenet. BORANTENER Å TAKANTENER! Det Er Sån At Hade Du En Tv2 Antene å Fik In Tv2 Bra Så Skule Du Få In Rikstv å!

Krafti Antene? Er Det Av Den Gamle Store Typen Heller Den Lit Mindere Tv2 Antene Typen? Man Må Jo Ha En Antene Såm Er Beregna På å Ta In Digitalt Bakkenet

Har Fot In Riks Tv I Stryn Med En Borantene Med Signalforsterker å Det Hvar Nedve Vane Med Fjel På Ene Siden å Det Gik Bra!

Du Kan Prøve å Få En Kompis Til å Lese Av Signal Målinga Mens Du Flytter Antene. Det Er Ikke Helt Sån At Det Er Sama Hvor Du Seter Antene!

FLYTER DU PÅ ANTENEN MÅ DU KARNSJE SØKE INN KANALENE PÅ NYT

Kino Anlege Dit Er Ikke Det Dårlikste Jeg Har Set Man Bør Hvertfal Ha Et Sånt System Med Sikeli Forsterker å Brukpare Høytalere!
    Per Daks Dato Har Jeg Ikke Hørt En Hjeme Senter Såm Låter Bra Det Pleier Nesten Alti å Bli Sån Durete å Boksete Lyd! Det Låter Bra I Et Skinoanleg Helt Til Det Kommer Lyd I Senteren å Da Låter Det Ikke Så Bra Lenger!
    HAHA! Er du seriøs eller? Helt umulig å lese. Genialt

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Du har ikke bare lyst til å slette den kommentaren der kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    hva er probleme? det er ikke problematisk å lese å skjøne bare man hvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Txp50vt20e

Nå har jeg fått den i hus og ble nesten litt skuffet. Er det bare meg, eller er den rett og slett dårlig på sd signaler..har get hd pvr koblet til tvn med hdmi og syntes rett og slett bildet virker "kornete"
    Er dette fordi jeg sitter for nærme? (ca 3m) og stemmer det at i innkjøringsfasen på plasma skal kontrast stå på 60? (altså Max på vt20)

Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •