Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1215
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er det åpenbart noe som er galt, enten med dine innstillinger, innstillingene på HD PVR-en eller så er det noe galt med ditt apparat. Jeg har selv en 50 tommer nede og i morgen får jeg inn en 65 tommer i stuen, som skal benyttet sammen med en HD PVR fra Canal Digital. At fargene skal henge igjen høres ut som en LCD-TV med for mye bildeprosessering påskrudd.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får helt sikkert bytta inn tv`n..Jeg gjorde det selv med min G20.Trudde det måtte være noe galt med den,men viser seg at den nye jeg fikk er like skuffende.Hadde hatt min 3-4 uker bare jeg så kunne uansett benyttet meg av 30 dagers retur retten hos Elkjøp.Veit ikke hvor du har kjøpt din,men kontakt selger så får du nok bytta den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine innstillinger for HD PVR decoderen fra Canal Digital er som følger

HD signal : Ja
    HD stand : RGB / YCBCR Står merket som RGB i øyeblikket
    HD oppløsning : 1080 i
    TvScart : Pal / RGB/PAL Står merket som RGB/PAL i øyeblikket
    Aux Scart: Pal / Svideo Står merket som Svideo

Ellers har eg prøvd stort sett alt eg kan tenkte meg, for å se om det eventuelt var noe av ekstrautstyret i form av forsterker / lydsystem som laget problemene, men ble absolutt ingen endring da eg koblet disse helt fra heller..

Byttet til og med ut HDMI kabelen som kom med HDPVR decoderen og prøvde med en sånn monstercabel sak som de solgte på Elkjøp... 0 forandringer...

Ellers så har bildet alltid stått på THX modusen, og eg har ikkje gjort noen forandringer på den greia etter at eg satte tvn tilbake til fabrikkstandard... Er som sagt helt tom for ideeer om hva som er galt med dette greiene her, men per dags dato så har mine opplevelser med denne tvn svart til mitt verste tvkjøp noensinne...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du burde aktivere ISF-menyene først. De tar utgangspunkt i THX i forhold til farger og slikt. Skru deretter av alt som heter støyreduksjon og reduser skarphet. sett gamma til 2.4 og prøv også å deaktivere interpoleringen. Se om dette hjelper deg litt videre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt det du skrev, med unntak av "interpolering" Ikkje heilt sikker på ka du meiner eg skal gjere der... Og for å være ærlig , eg merker faktisk 0 forskjell på tvn etter disse endringene..Alt er bare "uklart" og ufint å se på... Tror uansett det blir en heftig diskusjon med Expert angående retur av dette produktet..

Setter dog stor pris på at du prøver å hjelpe meg med å få ut det beste av denne tvn.. Men føler eg har gjort omtrent alt som eg kan få til for å få tvn til å yte maksimalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skuffende å si det etter å ha hatt tre Panasonic skjermer fordelt over 8 år nå, men jeg tror ikke mitt neste kjøp blir en Panasonic skjerm. Selv er jeg ikke like oppgitt som Yallatrikken, men det er nok fordi jeg kun ser på 60fps og 24p materiale. Totalt sett så er jeg happy 98% av tiden, men når det først går skeis er det som regel såpass graverende at jeg litt deprimert over det jeg ser.

I fare for å gjenta ting fra en tidligere posting:
    • Flimring: Lurer på om jeg bare er overfølsom for flimmer.
      • 96Hz/24p: Har ikke flimring på helt hvite felt, men på flater med grønn- og grå-graderinger så kan det være utrolig mye flimmer. 99.5% av tiden så synes det ikke, men det finnes noen helt horrible worst-case eksempler.
      • 50Hz: Urk... Ikke pent, men har kun brukt det ved feiltakelse når stuePCen har slått seg vrang (les: ATI drivere). Merkbart flimmer på mer eller mindre alt.
      • 60Hz: Samme som jeg er vant med fra min gamle skjerm, så ingen store problemer egentlig. Kan sitte å se på et slikt bilde i timesvis uten sideeffekter.
    • Banding: Velkjent problem med Panasonic skjermer. Mer synlig på VT25 enn på min gamle PZ700U. Rødtoner er definitivt det letteste å se det på.
    • Deinterlacing: Også et velkjent problem at Panasonic ikke har hatt den beste elektronikken noensinne. Ikke direkte søppel, men de ligger en generasjon eller to bak de beste. Hatt veldig lite bruk for dette, så mine opplevelse har neppe fått med seg worst-case tilfeller.
    • Regnbue: En variant av fosfortrails tenker jeg. Får litt DLP-følelse av det, men skal ganske mye til å framprovosere. Dette var den absolutt ingen tegn til på min gamle skjerm. Er det de nye fosforene som måtte til for 3D som introduserte dette? Har sett litt på en G20 hos en kompis, og så ikke noe tegn til regnbuer der...
    • Støy: Svak trafolyd når jeg har websider etc oppe på den. Aldri hørt det når jeg har sett vanlig materiale. Minst av det når jeg kjører 24p. Min gamle skjerm var helt tyst. *snufs*

Og for ikke å svartmale alt; ting som er bedre enn min gamle skjerm (50PZ700U):
    • 24p: Manglet helt på min gamle skjerm. Panoreringer er noen ganger blurete, men dette ser ut til å være avhengig av kildematerialet mer enn noe annet. Når 24p først fungerer så er det helt utrolig fint å se på.
    • Interpolering: Jippi, nå har jeg også æren av å skru det av. Så bare helt feil ut når jeg prøvde det, panoreringer ble ikke jevne men hadde bittesmå hastighet-"wobbles", i mangel på et bedre ord. *grøss* Nei, få det av og aldri bruk noe slikt igjen.
    • Vekt: Mye lettere pr tomme enn min gamle skjerm.
    • Større: Ikke undervurder dette.
    • Kalibrering: Flere ting å justere
    • Sortnivå: Bedre. Mye bedre. Ikke perfekt (les: absolutt helt svart). Men mye bedre.
    • Maks lysnivå: Mer *pang* i bildet hvis man har lyst på det.
    • Gjennskinn: Skal sol rett på selve skjermen før det er et problem. Og selv da skrur man kun av hvis det er et epos.
    • Misc: Flere inputs, OK 3D kvalitet etc.

Ting Panasonic må fikse hvis de skal være en kandidat til mitt neste kjøp er banding, flimmer or regnbuer. Jeg kan leve med det slik det er nå, men når man skal oppgradere så burde ting bli bedre...

Ville jeg anbefalt en VT25-skjerm til en kvalitetsbevisst venn? Nei, egentlig ikke. Jeg har et litt spesielt bruksmønster siden jeg ikke ser på broadcast eller 50Hz materiale, og da er ikke flimring eller elektronikken et problem. Jeg ville heller anbefalt en G20 skjerm, eller hvis de ikke blir store nok, en Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pålc
    Er skuffende å si det etter å ha hatt tre Panasonic skjermer fordelt over 8 år nå, men jeg tror ikke mitt neste kjøp blir en Panasonic skjerm. Selv er jeg ikke like oppgitt som Yallatrikken, men det er nok fordi jeg kun ser på 60fps og 24p materiale. Totalt sett så er jeg happy 98% av tiden, men når det først går skeis er det som regel såpass graverende at jeg litt deprimert over det jeg ser.

I fare for å gjenta ting fra en tidligere posting:
    • Flimring: Lurer på om jeg bare er overfølsom for flimmer.
      • 96Hz/24p: Har ikke flimring på helt hvite felt, men på flater med grønn- og grå-graderinger så kan det være utrolig mye flimmer. 99.5% av tiden så synes det ikke, men det finnes noen helt horrible worst-case eksempler.
      • 50Hz: Urk... Ikke pent, men har kun brukt det ved feiltakelse når stuePCen har slått seg vrang (les: ATI drivere). Merkbart flimmer på mer eller mindre alt.
      • 60Hz: Samme som jeg er vant med fra min gamle skjerm, så ingen store problemer egentlig. Kan sitte å se på et slikt bilde i timesvis uten sideeffekter.
    • Banding: Velkjent problem med Panasonic skjermer. Mer synlig på VT25 enn på min gamle PZ700U. Rødtoner er definitivt det letteste å se det på.
    • Deinterlacing: Også et velkjent problem at Panasonic ikke har hatt den beste elektronikken noensinne. Ikke direkte søppel, men de ligger en generasjon eller to bak de beste. Hatt veldig lite bruk for dette, så mine opplevelse har neppe fått med seg worst-case tilfeller.
    • Regnbue: En variant av fosfortrails tenker jeg. Får litt DLP-følelse av det, men skal ganske mye til å framprovosere. Dette var den absolutt ingen tegn til på min gamle skjerm. Er det de nye fosforene som måtte til for 3D som introduserte dette? Har sett litt på en G20 hos en kompis, og så ikke noe tegn til regnbuer der...
    • Støy: Svak trafolyd når jeg har websider etc oppe på den. Aldri hørt det når jeg har sett vanlig materiale. Minst av det når jeg kjører 24p. Min gamle skjerm var helt tyst. *snufs*

Og for ikke å svartmale alt; ting som er bedre enn min gamle skjerm (50PZ700U):
    • 24p: Manglet helt på min gamle skjerm. Panoreringer er noen ganger blurete, men dette ser ut til å være avhengig av kildematerialet mer enn noe annet. Når 24p først fungerer så er det helt utrolig fint å se på.
    • Interpolering: Jippi, nå har jeg også æren av å skru det av. Så bare helt feil ut når jeg prøvde det, panoreringer ble ikke jevne men hadde bittesmå hastighet-"wobbles", i mangel på et bedre ord. *grøss* Nei, få det av og aldri bruk noe slikt igjen.
    • Vekt: Mye lettere pr tomme enn min gamle skjerm.
    • Større: Ikke undervurder dette.
    • Kalibrering: Flere ting å justere
    • Sortnivå: Bedre. Mye bedre. Ikke perfekt (les: absolutt helt svart). Men mye bedre.
    • Maks lysnivå: Mer *pang* i bildet hvis man har lyst på det.
    • Gjennskinn: Skal sol rett på selve skjermen før det er et problem. Og selv da skrur man kun av hvis det er et epos.
    • Misc: Flere inputs, OK 3D kvalitet etc.

Ting Panasonic må fikse hvis de skal være en kandidat til mitt neste kjøp er banding, flimmer or regnbuer. Jeg kan leve med det slik det er nå, men når man skal oppgradere så burde ting bli bedre...

Ville jeg anbefalt en VT25-skjerm til en kvalitetsbevisst venn? Nei, egentlig ikke. Jeg har et litt spesielt bruksmønster siden jeg ikke ser på broadcast eller 50Hz materiale, og da er ikke flimring eller elektronikken et problem. Jeg ville heller anbefalt en G20 skjerm, eller hvis de ikke blir store nok, en Samsung.
    Det som er så irriterende og ødeleggende for oss som handler på nett og baserer oss på tester fra diverse annerkjente review sider og fagblad er at disse skjermene stort sett får terningkast 6 eller full score hos alle. Ingen av testene nevner noe om banding som jeg har lest iallefall, da kan man lure på om det er forskjell på skjermene som blir testet. Jeg vil ikke si at jeg er den mest kresne på billedkvalitet, men ser lett banding på min V20 skjerm. I tillegg er i ikke sortnivået spesielt imponerende i mørklagt rom.
    Man kan lure på om grunnen til at disse skjermene får så god omtale er at de er prisgunstige, det er iallefall utrolig trist at man skal oppleve konsekvent banding på en plasma skjerm fra 2010 når man bruker digitalt signal inn.
    Disse skjermene virker iallefall ikke ideelle på SD signal for å si det mildt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke alene om dette. Jeg har eid en "hel haug" av Panasonic sine plasma-skjermer og vært meget fornøyd. Men den tiden er definitivt forbi. Nå koser jeg meg med Sony KDL-46HX900 og beholder den til Sony kommer med en 50` Oled om noen år. Om du kan få tak i en brukt Pioneer KRP-500M eller 500A, så er de meget gode plasmaskjermer (fremdeles!).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt tenkes at problemene med disse Panasonic-skjermene ikke fins på alle modellene i samme serie. Men det er minst like sannsynlig at problemene rett og slett ikke merkes av alle. Det er mange rapporter på diverse forumer som lister opp de samme feilene. Alt tyder på at Panasonic i det minste har produsert en stor del skjermer med seriøse svakheter.

Selv venter jeg bare på en anledning til å få fraktet min VT20 tilbake i retur. Jeg har fått nok av ustabilt svartnivå og grønnlilla smørje ved raske bevegelser. Ingen innstillinger hjelper på dette og feilene dukker opp uansett kilde, på materiale som ser helt korrekt ut på min andre skjerm (en LCD-monitor). Jeg går tilbake til en TV-løs tilværelse en stund til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er ihvertfall ikkje i tvil lenger.. Sitter og ser på Nydalen greiene på Tv2 HD nuh, og under reportasjene så er det nå også "flimrete" felt rundt personene som sitter og snakker.. Spesielt merkbart rundt hodet & mørkere klesplagg etc...
    Er så bort i natta skuffet, at om det ikkje blir akseptert retur av dette produktet hos Expert, så vet eg ikkje hva eg gjør... Er helt totalt forkastelig at man kan sende noe slikt som dette ut på markedet...

Merk: Dette er min Panasonic VT20 nr #2 som er i hus her.. Den første skjermen daua etter 25 minutters bruk, da det dukket opp en multifargesone på størrelse med et balltre midt i skjermen... Alt annet ble korrekt gjengitt rundt denne "multifargesonen" , men skjermen gikk selvsagt i retur, og det ble sagt det var en "fabrikkfeil". Så fikk man ny skjerm, som bare har blitt dårligere og dårligere etter hvert som dagene har gått....

Neste problemet nå, blir å finne en skjerm som man faktisk kan "leve" med... Om det så skal koste meg 50,000 så skal det en ny superskjerm i hus.. Spørsmålet nå blir det samme som for 38 dager siden.. Hvilken skjerm skal man gå for denne gangen ?:twisted:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg anbefalt en annen skjerm enn VT20 så måtte det nesten bli Sony 52HX900.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ett bra alternativ hvis man ikke er veldig opptatt av 3D. Hva med f.eks nx700 fra Sony?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Yallatrikken
    Eg er ihvertfall ikkje i tvil lenger.. Sitter og ser på Nydalen greiene på Tv2 HD nuh, og under reportasjene så er det nå også "flimrete" felt rundt personene som sitter og snakker.. Spesielt merkbart rundt hodet & mørkere klesplagg etc...
    Er så bort i natta skuffet, at om det ikkje blir akseptert retur av dette produktet hos Expert, så vet eg ikkje hva eg gjør... Er helt totalt forkastelig at man kan sende noe slikt som dette ut på markedet...

Merk: Dette er min Panasonic VT20 nr #2 som er i hus her.. Den første skjermen daua etter 25 minutters bruk, da det dukket opp en multifargesone på størrelse med et balltre midt i skjermen... Alt annet ble korrekt gjengitt rundt denne "multifargesonen" , men skjermen gikk selvsagt i retur, og det ble sagt det var en "fabrikkfeil". Så fikk man ny skjerm, som bare har blitt dårligere og dårligere etter hvert som dagene har gått....

Neste problemet nå, blir å finne en skjerm som man faktisk kan "leve" med... Om det så skal koste meg 50,000 så skal det en ny superskjerm i hus.. Spørsmålet nå blir det samme som for 38 dager siden.. Hvilken skjerm skal man gå for denne gangen ?:twisted:
    Null problemer med Nydalen her...med Viasat sin HDPVR på min 2 år gamle PZ800...men en ting slo meg...kjøper dere på nett, så vet dere ALDRI hvordan skjermen er behandlet på vei fra Panasonic, via x-antall
    folk som har lempet denne og ørten andre skjermer....
    Og selv om du bor ute i "bushen" ta bilen og hent skjermen selv...det kan være verdt det....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tragiske er at eg har fått levert skjermen innenfor en kjøreavstand av 5 km, hver gang denne skjermen har kommet i hus...

Mitt dilemma i øyeblikket er angående hvor "graverende" og dårlig et bilde fra en såpass dyr tv må være før man kan kreve reklamasjon på kjøpet sitt... Er tross alt snakk om 38 dager siden eg kjøpte tvn, og siste tiden har kvaliteten bare dalt enormt.. Da eg bestemte meg for å kjøpe Panasonic VT20 var det pga ønsket om noe nytt og bedre, i forhold til min 2 år gamle Samsung 42"... Ikkje for å levere inn et produkt 2 ganger i løpet av 40 dager...

Hadde det bare vært mulig å ta bilde av en tvserie, sånn at man kunne fått vist frem problemet til en kundebehandler i butikk, kunne eg fått svar på hvor god sjanse eg har til å få hevet dette kjøpet... Uansett om det viser seg at det er noe "feil" med denne tvn som eg har fått, så vil eg for alt i verden ikkje ha tilbake enda en i samme sort/serie... Panasonic er for meg once in a lifetime... Aldri mer..

Er jo grenser for hvor mange ganger man kan gå og klage på et produkt, føles jo enda mer jævlig for hver gang man må stå og omtrent overtale en selger til å tro deg...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Yallatrikken
    Det tragiske er at eg har fått levert skjermen innenfor en kjøreavstand av 5 km, hver gang denne skjermen har kommet i hus...

Mitt dilemma i øyeblikket er angående hvor "graverende" og dårlig et bilde fra en såpass dyr tv må være før man kan kreve reklamasjon på kjøpet sitt... Er tross alt snakk om 38 dager siden eg kjøpte tvn, og siste tiden har kvaliteten bare dalt enormt.. Da eg bestemte meg for å kjøpe Panasonic VT20 var det pga ønsket om noe nytt og bedre, i forhold til min 2 år gamle Samsung 42"... Ikkje for å levere inn et produkt 2 ganger i løpet av 40 dager...

Hadde det bare vært mulig å ta bilde av en tvserie, sånn at man kunne fått vist frem problemet til en kundebehandler i butikk, kunne eg fått svar på hvor god sjanse eg har til å få hevet dette kjøpet... Uansett om det viser seg at det er noe "feil" med denne tvn som eg har fått, så vil eg for alt i verden ikkje ha tilbake enda en i samme sort/serie... Panasonic er for meg once in a lifetime... Aldri mer..

Er jo grenser for hvor mange ganger man kan gå og klage på et produkt, føles jo enda mer jævlig for hver gang man må stå og omtrent overtale en selger til å tro deg...
    Og du kjører din CDHDPVR rett inn i Tv'en....? Ikke via en receiver?
    med hva slags HDMI kabel....
    Og din TV som min har innebygget MPEG4 tuner,,,det har også CDHDPVR din, så kobler du antenne til tv og boks så kan du se hvordan NRK1 HD ser ut...direkte i TV eller fra CD boksen....en utmerket måte å se om det er forskjell via boks og HDMI kontra rett inn i tv'en....prøv det....
    Jeg ser klart forskjell på RIKSTV bildet kontra CDHDPVR bildet...litt lavere bitrate på RIKS TV....Dagsrevyen er bra å sjekke...den går ikke i HD men bildet går selvsagt gjennom oppskalereren i hovedkontrollen til NRK...
    Venter på tilbakemelding...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ett bra alternativ hvis man ikke er veldig opptatt av 3D. Hva med f.eks nx700 fra Sony?
    Jajo, den går jo ann. Men den er dessverre ikke nærheten av Sony HX900. Som det blir nevnt av andre her i tråden, så vil Sony KDL-52HX900 være et godt alternativ. Men skjermen er søren meg dyr...

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort ifra at det kan være en produksjon som har problemer, og det dermed ikke påvirker absolutt alle TVene, selv av samme modell.

Jeg har en G20, og jeg har studert og letet etter feil og problemer som andre nevner. Jeg klarer rett og slett ikke å finne tendenser til noe som helst, og jeg har gjennom årene blitt ganske kresen på små detaljer.

Det står vel produksjonsdato bakpå TVen? Hadde vært litt interessant å se om det var noen sammenheng.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om dissa som tester flatskjermer egentlig kan ha bra syn..Eller om de er svært lite kresne..Jeg har sett mange flatskjermer men ingen jeg ville gitt hverken terningkast 5 eller 6.At de er bra på blu-ray skulle vel for pokker bare mangle.Til vanlig tv titting er det ikke mye å skryte av.Uansett merke/modell.Sånn som flatskjermer har blitt hausa opp..Virker som de kun er tilfredsstillende til filmbruk..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om dissa som tester flatskjermer egentlig kan ha bra syn..Eller om de er svært lite kresne..Jeg har sett mange flatskjermer men ingen jeg ville gitt hverken terningkast 5 eller 6.At de er bra på blu-ray skulle vel for pokker bare mangle.Til vanlig tv titting er det ikke mye å skryte av.Uansett merke/modell.Sånn som flatskjermer har blitt hausa opp..Virker som de kun er tilfredsstillende til filmbruk..
    Tja, jeg er ihvertfall uenig med deg. For min del betyr skjermens behandling av SD-kilder (480/576i) "alt". Men heldigvis finnes det en del skjermer som fungerer godt på SD-signaler. Problemet er bare at de er gjennomgående dyre, ofte +/- 20 000 for en 46/47/50/52-tommer. Og de må stilles inn riktig. Så de er nok ikke noe for hvermansen.

Jeg tror i tillegg at du undervurderer testerne noe. De fleste er meget kresne! Det er jo ofte det som har brakt dem til den respektive jobben. Men du har nok rett i at de vektlegger Blu-ray-gjengivelsen for mye. "Folk flest" har jo ikke Blu-Ray ennå, ihvert fall ikke den eldre garde (og dem er det mange av!).
    Så jeg hadde nok også håpet på at fokuset kunne legges mer på vanlige TV-sendinger, som vi må forholde oss til en del år til.

Det er neimen ikke lett å gjøre alle til lags!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy IFC og 24p Smooth Film

Jeg har hatt en G20 i ca 1 måned.
    I begynnelsen syntes jeg IFC og 24P smooth film var helt fantastisk, men plutselig etter ett par uker føles det som om det har blitt en feil med disse funksjonene, alt ser bra ut når ting beveger seg sakte. Derimot når ting beveger seg fort ser det helt forferdelig ut, det hakker og det som beveger seg fort i bilden på en måte "hopper" hit og dit. (Vanskelig å forklare.) Er det bare jeg som har blitt veldig oppmerksom på dette og at det faktisk skal være slik? Andre som har liknende erfaringer. Har nå slått av IFC og 24p Smooth film, men har jo blitt helt hektet på den glatte følelsen med dette på så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Side 42 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •