Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Samsung....?
    Jeg må innrømme at jeg vurderte Samsung C7705, men valget falt på Panasonic fordi jeg lot meg blende av alle de gode testene og trodde dermed det var et trygt valg. Kan noen bekrefte at Samsung ikke sliter med graderinger i så sterk grad som V20 modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Svartnivå?

Nå har jeg hatt VT20 i hus i en uke og har testet mange forskjellige kilder og mye forskjellig materiale. Skjermen har diverse problemer jeg kan leve med, inkludert regnbuer, graderinger, viftestøy og buzzing. Den feiler imidlertid kolossalt på disse to punktene:

1. Dårlig svartnivå. I beste fall er svart mørkegrått som på en god LCD-skjerm. I verste fall lysegrått som på en dårlig LCD-skjerm. Svartnivået hopper opp og ned avhengig av scene. Denne skjermen gir etter min mening ingen fordeler på svartnivå kontra LCD-skjermer eller projektorer. Skyggedetaljer er muligens bedre, men til gjengjeld er grånyanser (graderinger) generelt dårlige og ofte misfarget (innslag av grønt eller lilla).

2. Dårlig på raske bevegelser. Spesielt på 50 Hz materiale (dvs TV-sendinger og DVD-filmer). Ved raske panoreringer eller objekter som flyr over skjermen i 50 Hz (SD/HD) så sklir bildet ut i tre deler; ett vanlig, ett grønt og ett lilla. Det ser helt grusomt ut og gjør det vanskelig å fokusere. Det verste er ansikter som blir grønnlilla. (Merk at dette ikke skyldes treg fosfor som gir en liknende effekt på G20/V20 uansett Hz). Med Intelligent Frame Creation (IFC) på ser det ikke like ille ut, men da blir det uregelmessig flyt i bildet og hakking i stedet. Uansett er denne skjermen betydelig dårligere på bevegelser enn det jeg er vant til fra LCD.

Det snodige er at skjermen har høstet mange lovord fra anmeldere på akkurat disse to punktene. Enten er det noe galt med min skjerm eller så er disse anmeldelsene høyst mangelfulle. Uansett tyder alt på at denne skjermen går tilbake i retur.

Den anmeldelsen som best beskriver mine erfaringer med VT20 (VT25 i USA) er denne:
    Best 3D TV Shootout 2010: Samsung PN50C8000 vs. Panasonic TC-P50VT25

"We were very disappointed with the Panasonic VT25 chipset. There was significant background motion artifacts and noise as well as significant judder jerky effects with objects moving side to side."

Judder (hakking) er primært et 60 Hz fenomen. I 50 Hz sklir bildet i stedet ut slik jeg beskriver over. Ved å skru på IFC konverteres bildet til 60 Hz internt og gir dermed hakking i stedet. Man kan ikke vinne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg må innrømme at jeg vurderte Samsung C7705, men valget falt på Panasonic fordi jeg lot meg blende av alle de gode testene og trodde dermed det var et trygt valg. Kan noen bekrefte at Samsung ikke sliter med graderinger i så sterk grad som V20 modellen?
    Du kan lese en anmeldelse av C7705 (C8000 i USA) vs VT20 (VT25 i USA) i linken fra det forrige innlegget mitt:

Generelt er mitt inntrykk fra anmeldelser at C7705 har langt færre problemer med bildet enn VT20 men sliter med kraftig buzzing (høyfrekvent lyd) og et elendig svartnivå på 50 Hz (TV-sendinger og DVD):
    Samsung C7705 plasma black level at 50Hz vs. 60Hz vs. Cinema Smooth

C7705 er imidlertid en kandidat jeg også vurderer hvis jeg ikke ender med å kjøpe en HD-projektor i stedet. Med "grånivået" på VT20 ser jeg ikke helt poenget med plasma.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja flatskjermer er fantastisk...Angrer på at jeg ikke kjøpte prosjektor i stedet.Men har vel 30 dagers returrett på denne å..Skal kjøpe en receiver å se om bildet blir bedre da.Ingen tru på det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor er ikke akkurat nirvana det heller da folkens. Du må bytte pæra når det har gått så så mange timer, og du er mer avhengig av å se film i et mørkt rom enn man er med plasma/LCD TV. Projektor passer best hvis man har et eget filmrom synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er min første flatskjerm og det er helt klart at produktet svarer ikke til forventningene. Jeg trodde at når en puna ut 10000 for en testvinner så bør skjermen være jævlig bra. Nei, det er tydelig at det fremdeles er veldig mye å gå på når det gjelder flatskjerm.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Dette er min første flatskjerm og det er helt klart at produktet svarer ikke til forventningene. Jeg trodde at når en puna ut 10000 for en testvinner så bør skjermen være jævlig bra. Nei, det er tydelig at det fremdeles er veldig mye å gå på når det gjelder flatskjerm.
    Også min første flatskjerm..Og det er en grunn til det..
    Veit at prosjektor ikke er optimalt,men hadde funke minst like bra(til fotball) her som en flatskjerm.Det har jeg funnet ut nå ja.Jeg ser veldig lite film,så er veldig skuffa.Kjøper ikke tv kun fordi de er bra til det vel..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skeptisk

Var innom elkjøp på Slependen, og etter å ha lest alle testene angående VT20 så var forhåpningene store. Men kom fort ned på jorda.

På veggen ved siden av VT20 hang en Panasonic txp50x20e, og under hang en lg 60pk250n. Og nå skal ikke si at det var dårlig bilde på VT20 tvn, det var det ikke, men den ved siden av imponerte meg mest. Særlig sort nivået. Og den tvn var kun hd ready. De viste samme demo video btw. Muligens innstillingene ikke var optimale men dog. Vt20 koster jo 2,5 ganger mer.

Nei jeg avventer kjøp ja. Lg sin btw var helt vanvittig dårlig. Helt forferdelig. Kanskje derfor de solgte den til 7995.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også på Elkjøp selpenden her om dagen-stoor butkk. Skulle vise en min 60PK250 men den så helt ræva ut i butikken-mest pga at lyset gikk rett inn i panelt og skjermen hadde 0 i sort-kun lyse grått som sort. Han ble lite imponert for å si det sånn.

G og V 20 er bedre pga mindre lys og manglende front glass. En ser også at X serien har betydlig gråere sort enn G og V serien.

Min erfaring er at å bedømme plasma skjermer på butikk er ca 0 verd da alle mine 3 skjermer har blitt tildels ekstremt mye bedre i min stue særlig etter å fått dem ut av standard modus.

Men den perfekte flatskjermen har nok ikke kommet enda... men prisene er jo hyggelige om dagen så kan fint bytte ca hvert 2-4 år selv om skjermene ikke har 100% sort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Var også på Elkjøp selpenden her om dagen-stoor butkk. Skulle vise en min 60PK250 men den så helt ræva ut i butikken-mest pga at lyset gikk rett inn i panelt og skjermen hadde 0 i sort-kun lyse grått som sort. Han ble lite imponert for å si det sånn.

G og V 20 er bedre pga mindre lys og manglende front glass. En ser også at X serien har betydlig gråere sort enn G og V serien.

Min erfaring er at å bedømme plasma skjermer på butikk er ca 0 verd da alle mine 3 skjermer har blitt tildels ekstremt mye bedre i min stue særlig etter å fått dem ut av standard modus.

Men den perfekte flatskjermen har nok ikke kommet enda... men prisene er jo hyggelige om dagen så kan fint bytte ca hvert 2-4 år selv om skjermene ikke har 100% sort.
    Ja merkelig at de hadde satt opp Lgn på den måten, skulle nesten tro at de ikke ville selge tvn, så dårlig var det.
    Nei jeg satser på at neste år så har Pioneer gutta som gikk over til Panasonic fått orden på alt små plukket og lanserer One tv to rule them all8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ParaSiempre
    Nei jeg satser på at neste år så har Pioneer gutta som gikk over til Panasonic fått orden på alt små plukket og lanserer One tv to rule them all8)
    Jeg har hørt rykter som sier at Panasonic kommer med Kuro paneler neste år. Men dem blir nok svindyre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 er virkelig elendig på SD signaler!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av kimsnarf
    Nå har jeg hatt VT20 i hus i en uke og har testet mange forskjellige kilder og mye forskjellig materiale. Skjermen har diverse problemer jeg kan leve med, inkludert regnbuer, graderinger, viftestøy og buzzing. Den feiler imidlertid kolossalt på disse to punktene:

1. Dårlig svartnivå. I beste fall er svart mørkegrått som på en god LCD-skjerm. I verste fall lysegrått som på en dårlig LCD-skjerm. Svartnivået hopper opp og ned avhengig av scene. Denne skjermen gir etter min mening ingen fordeler på svartnivå kontra LCD-skjermer eller projektorer. Skyggedetaljer er muligens bedre, men til gjengjeld er grånyanser (graderinger) generelt dårlige og ofte misfarget (innslag av grønt eller lilla).

2. Dårlig på raske bevegelser. Spesielt på 50 Hz materiale (dvs TV-sendinger og DVD-filmer). Ved raske panoreringer eller objekter som flyr over skjermen i 50 Hz (SD/HD) så sklir bildet ut i tre deler; ett vanlig, ett grønt og ett lilla. Det ser helt grusomt ut og gjør det vanskelig å fokusere. Det verste er ansikter som blir grønnlilla. (Merk at dette ikke skyldes treg fosfor som gir en liknende effekt på G20/V20 uansett Hz). Med Intelligent Frame Creation (IFC) på ser det ikke like ille ut, men da blir det uregelmessig flyt i bildet og hakking i stedet. Uansett er denne skjermen betydelig dårligere på bevegelser enn det jeg er vant til fra LCD.

Det snodige er at skjermen har høstet mange lovord fra anmeldere på akkurat disse to punktene. Enten er det noe galt med min skjerm eller så er disse anmeldelsene høyst mangelfulle. Uansett tyder alt på at denne skjermen går tilbake i retur.

Den anmeldelsen som best beskriver mine erfaringer med VT20 (VT25 i USA) er denne:

"We were very disappointed with the Panasonic VT25 chipset. There was significant background motion artifacts and noise as well as significant judder jerky effects with objects moving side to side."

Judder (hakking) er primært et 60 Hz fenomen. I 50 Hz sklir bildet i stedet ut slik jeg beskriver over. Ved å skru på IFC konverteres bildet til 60 Hz internt og gir dermed hakking i stedet. Man kan ikke vinne.

Nettopp vært hjemme hos en som har kjøpt seg en 50" V20...kilder: Altibox med fotball i SD på NRK, og en liten titt på Jakten på kjærligheten på TV2HD....samt litt på Avatar med Panasonic DM 85.....Innstillinger på BD=THX
    og på Altibox Normal normal....som jeg har selv på min "gamle" Panasonic...
    Bildet var akkurat slik jeg hadde forventet det....:-) Nå ser jeg på Lewis på NRK1HD, og mitt svartnivå når navnene i hvitt på SVARTpå de som er med dukker opp på begynnelsen av serien er.....SVART....:-)
    Hvis bildene dine ser ut som du beskriver så må det være en feil på TV'en eller dine kilder....
    begge deler er masseprodusert elektronikk-----
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 er virkelig elendig på SD signaler!
    Der er jeg ikke enig, men jeg antar det er øyet som ser. Kanskje du har en antenne kabel av dårlig kvalitet eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Der er jeg ikke enig, men jeg antar det er øyet som ser. Kanskje du har en antenne kabel av dårlig kvalitet eller noe?
    Antennekabelen er nok ikke verdens beste, det er en helt vanlig hvit sak som jeg kjøpte på el-kjøp.

Bildet er ute av fokus, slørete, med graderinger og tydelig Phosphor trails, i tillegg til at det føles som skjermen er skitten, for når kamera svinger er det akkurat som det ligger ett lag med dritt på skjermen som følger med. Det er selvsagt forskjell fra sending til sending. Noe er bra.

Irriterer meg også at lyse flater flimrer i både SD og HD. Hvit himmel har alltid ett skjær av grønt i seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antennekabelen er nok ikke verdens beste, det er en helt vanlig hvit sak som jeg kjøpte på el-kjøp.

Bildet er ute av fokus, slørete, med graderinger og tydelig Phosphor trails, i tillegg til at det føles som skjermen er skitten, for når kamera svinger er det akkurat som det ligger ett lag med dritt på skjermen som følger med. Det er selvsagt forskjell fra sending til sending. Noe er bra.

Irriterer meg også at lyse flater flimrer i både SD og HD. Hvit himmel har alltid ett skjær av grønt i seg.
    Jeg bruker Get HD boksen på min V20 og opplever mye av de samme problemene. På min tidligere Philips 9704 hadde jeg ikke tegn til graderinger overhodet. Så det er ingen tvil om at bildeprosesseringen som skjer i selve tv'en er avgjørende her. Heldigvis er graderinger vanskelig å se på HD materiale, men jeg kan se antydninger der og.

Men jeg lurer på hvor mye man kan forvente av sortnivået på disse skjermene, i helt dempet rom ser jeg at de sorte stripene oppe og nede på film har antydning til lys lekkasje og ikke er helt sorte. Er det dette fenomenet man kaller "floating blacks"?
    Er det lov å håpe at sortnivået bedrer seg litt etter at skjermen er blitt kjørt inn?
    Hvis jeg har helt dempet lys og lysstyrke innstillingen satt til 0 som er default på THX modusen blir sort nivået alt for lyst, men i dagslys så fungerer det helt greit. Jeg har derfor måttet sette lysstyrken til nivå -3 i dempet belysning for å få akseptablet sort nivå.
    Er dette normalt på denne modellen?
    Man legger jo ekstra merke til dårligere sortnivå når man er vandt med en skjerm som viser absolutt sort desverre.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Nå har jeg sett mange Panasonic skjermer i div butikker siden jeg fikk min første HD Ready i mai 2008. Men har aldri sett noe av det du beskriver....
    Jeg har parabol og RiksTv....og du bruker GET? Som har byttet navn mange ganger fra Janco og du vet ikke hva slags bokser signalene går igjennom før de kommer fram til deg....og hva slags bit rate de bruker på de forskjellige kanalene...min eks har Get på en 32" samsung, og det ser fint ut hos henne,
    men kabelanlegget ble oppgradert før de fikk GET for noen år siden...

En annen ting: Ettersom vi vet at Plasmaskjemer IKKE skal ligge...hvilken garanti har man for at det ikke har skjedd på vei til den butikken du har kjøpt den i????
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg endelig har skaffet meg en cam modul til min vt20, må jeg si skuffelsen var stor når jeg ikke finner annet enn nrk og radio kanalene med den i bruk. har tidligere brukt en grundig boks som fint tar inn alt. Noen som har noe tips til hva jeg kan prøve?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Da jeg endelig har skaffet meg en cam modul til min vt20, må jeg si skuffelsen var stor når jeg ikke finner annet enn nrk og radio kanalene med den i bruk. har tidligere brukt en grundig boks som fint tar inn alt. Noen som har noe tips til hva jeg kan prøve?
    Skikkelig antenne et must...hvor bor du? har du inneantenne bør den stå i et vindu og den må være elektronisk.
    Du må også ringe til RiksTV og parre kortet ditt med camen...
    Tv'en skal jo finne alle kanaler selvom du bare kan se NRK kanalene....
    Jeg får inn alt med min TV, husker bare ikke hvordan det var før jeg puttet inn camen....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic VT20E

Nå er det gått drøye måneden siden eg fikk min Panasonic VT20E i hus, og eg må sei at eg berre blir MEIR og MEIR skuffa over denne tvn for hver eneste dag som går... Begeret begynte å fylle seg da man etter bare 2 ukers bruk kunne merke VESENTLIG forskjell på bildekvaliteten, i forhold til out of box standarden...

Det begynte med seige og treige bevegelser på sportssendinger, og til å begynne med tenkte eg at det muligens var noe galt med den gitte sendingen eg såg på den dagen.. Men etter hvert som tiden har gått, og man har prøvd ut masse forskjellige kanaler, så blir det bare verre og verre....

Er ULTRA skuffet over ytelsen denne tvn har i forhold til raske bevegelser, og generelt "etterheng" i bildene som blir vist. Det er helt tragisk at en så dyr TV ikkje skal klare å gjengi bilder fra Discovery HD via HDPVR decoder av en såpass standard, at det er mulig å se ferdig et program uten å irritere seg GRØNN over hvor dårlig den responderer når kameraet beveger seg sidelengs. Er på grensen til absurd hvor "blurry" og grøtete ting blir...

Satt nettopp nå og kikket på overnevnte kanal, Discovery HD på et bilprogram.. En bil blir filmet forfra, også skal man bevege kameraet litt til siden slik at man skal kunne se langsiden av bilen.. Hva skjer ?? Jo man ser at fargen på bilen omtrent "flytter" seg sammen med kameraet... Samme skjer HVER eneste gang eg skal se fotball på Tv2HD sport kanalene som viser Premier League... Grønfargen flyter avgårde, og det ser ut som om noen driver og drar fargene sidelengs...

Dette her er så langt ifra god nok valuta for pengene, at eg faktisk vurderer oppsøke Panasonic personlig for å høre hvordan de i alle dager kan prestere å slippe ut en slik tv i denne prisklassen, uten at den kan prestere på et noelunde nivå..

Er det noen som vet reglene angående retur av et produkt ??? Er nå 37 dager siden denne tvn kom i hus, og eg er svæææææææært interessert i å bli kvitt den. Det må da vel eksistere noe som heter retur av produkt som IKKJE svarer til forventninger og annet...

Kan også nevne at Panasonic VT20 nuh er parkert i garasjen, og min 2 år gamle Samsung 42" 5 serie er tilbake i stuen. Det tragiske er at denne TVn faktisk viser bedre bilder på samtlige av sportskanalene i HD enn hva Panasonicen klarer...

Noen som har tips om hvordan eventuelt gå frem for å få en reklamasjon på noe slikt som det her ?? Skal jo ikkje være mulig å lure folk på denne måten...

Meget frustrert hilsen fra Yallatrikken...:cry:

Side 41 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •