Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1215
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er egentlig veldig rart at de kan "lage" dårlige tver i dag, de har jo all teknologi foran seg så det er bare å sette sammen etter ønsker. Vi som forbrukere skal jo være forsøkskaniner og slikt blir man frustrert av, hadde ikke skadet om de laget færre modeller og fokuserte på mer kvalitet enn kvantitet.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er skuffet over min G20 å.Bytta inn en allerede fordi jeg trudde det var noe galt med den.Den nye er like ille.Ser ut som det snør i skjermen når jeg stiller med 1,5 meter eller nærmere.Flatskjermer er ekstremt hausa opp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel like godt å gå tilbake til en gammel crt tv igjen om man skal ta bildet i betrakning.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Må si jeg er skuffet over min G20 å.Bytta inn en allerede fordi jeg trudde det var noe galt med den.Den nye er like ille.Ser ut som det snør i skjermen når jeg stiller med 1,5 meter eller nærmere.Flatskjermer er ekstremt hausa opp.
    Hva slags kilde bruker du på tven din?

Etter testene så skal jo nesten være en referanse tv innenfor en visst prisklasse, når denne ble testet av Hjemmekino så fikk den en blank 6'er. Det må være noe bra med disse tvene, om du går nærme på disse skjermene så er det nok mye "korn" og støy som synes. Ingen tvil om det altså, litt synd at ikke produsentene kan fokusere mer på bildekvalitet. Flatskjermene har vært noen år på markedet og de burde ha kommet lengre.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva slags kilde bruker du på tven din?

Etter testene så skal jo nesten være en referanse tv innenfor en visst prisklasse, når denne ble testet av Hjemmekino så fikk den en blank 6'er. Det må være noe bra med disse tvene, om du går nærme på disse skjermene så er det nok mye "korn" og støy som synes. Ingen tvil om det altså, litt synd at ikke produsentene kan fokusere mer på bildekvalitet. Flatskjermene har vært noen år på markedet og de burde ha kommet lengre.
    Jeg bruker HD tuner fra Canal Digital(Uten opptaker)..Trudde det var den som var synderen,men testa så med en tuner med opptaker og en vanlig tuner.Like ille.Dvd med scart var også trist.
    Alle tester jeg har sett har den fått toppkarakter og omtale.Derfor jeg kjøpte den.Har alltid ment flatskjermer er noe skit og svaret står her.Min gamle vanlige Panasonic tv har faktisk klarere bilde og INGEN støy/korn/snø/prikking.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HD tuner fra Canal Digital(Uten opptaker)..Trudde det var den som var synderen,men testa så med en tuner med opptaker og en vanlig tuner.Like ille.Dvd med scart var også trist.
    Alle tester jeg har sett har den fått toppkarakter og omtale.Derfor jeg kjøpte den.Har alltid ment flatskjermer er noe skit og svaret står her.Min gamle vanlige Panasonic tv har faktisk klarere bilde og INGEN støy/korn/snø/prikking.
    Har du prøvd en bluray spiller oppi dette?

Jeg har kun analog inn på min tv så bildene er ikke flotte der heller, men når jeg setter på bluray med dagens filmer blir jo dette som natt og dag. Har merket det er bluray som får disse flatskjermene opp og stå, litt synd dem er så krevende på innsignalet. Scart på DVD= FYFY, er jo det værste man kan bruke. Nå er blurayspillerne så rimelige så det finnes nesten ikke unnskyldning til å ikke kjøpe seg en.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at jeg må skaffe meg en blu-ray speller..Er ikke bilde super klart der pælmer jeg tv ut vindu.Kjøpte flatskjerm av EN grunn.Premeir League.Mente at plasma var beste valg til fotball...

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel erfart at flatskjermer er laget for film.Noe som passer meg svært dårlig da jeg knapt ser film.Til vanlig tv titting er det sørgelige saker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at jeg må skaffe meg en blu-ray speller..Er ikke bilde super klart der pælmer jeg tv ut vindu.Kjøpte flatskjerm av EN grunn.Premeir League.Mente at plasma var beste valg til fotball...
    Kilden har veldig mye å si, hjelper litt om du har HD kanaler men det skjer altfor lite på den siden siden. Bluray spillere får man til alle prisklasser, kan jo sjekke her hvilke som passer for deg.

Blu-ray player Best Buys - from the experts at whathifi.com

Panasonic lover godt og koster ikke all verden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig erfaringer du har der. Kan det være strømnettet som slår inn på TV'en mon tro?

Har sett det meste ifra Panasonic innen plasma, og aldri opplevd det du sier på noen av dem.

Om det er kabelnett du har så må du huske å bruke galvanisk skille..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Merkelig erfaringer du har der. Kan det være strømnettet som slår inn på TV'en mon tro?

Har sett det meste ifra Panasonic innen plasma, og aldri opplevd det du sier på noen av dem.

Om det er kabelnett du har så må du huske å bruke galvanisk skille..
    Etter alle tester og omtaler hadde jeg ikke trudd at den kunne være så dårlig til vanlig tv titting.Ikke er det tuneren til CD heller.Testa med 3 forskjellige.Skifta HDMI kabel å.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet en 42" G20 idag. Er meget fornøyd bortsett fra en ting, den hadde ikke minijack-inngang linket til VGA-inng. Måtte få tak i komponentkabel til den gamle xboxen min.
    Hvorfor får jeg ikke 1080p med komponentkabel? Kun 1080i 50/60Hz og 720p 50/60Hz, hva anbefales av de to sistnevnte?

Hvordan bør jeg kjøre den inn?
    Kan jeg la vanlig signalfritt/støybilde stå på?

Hva er maks spilletid på xboxen under de første 100-200 timene?

Kommer sikkert med flere spørsmål etterhvert :-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter alle tester og omtaler hadde jeg ikke trudd at den kunne være så dårlig til vanlig tv titting.Ikke er det tuneren til CD heller.Testa med 3 forskjellige.Skifta HDMI kabel å.
    Har hørt dette fra flere, også fra VT20, og konklusjonen er vel egentlig at disse modellene fra Panasonic er relativt dårlig på SD/TV signaler. Synd, siden de er ekstremt gode på BR, men i mine øyne må en tv være god på både SD og HD for å være en ekstremt god tv.

Jeg for min del ble LEI av alle problemene på 2010 plasma modellene som jeg hører fra folk og leser på diverse forumer (det sto mellom TXP50VT20 og Samsung PS50C7705) og har sett med mine egne øyne, så jeg valgte til slutt LCD og angrer absolutt ikke....

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg for min del ble LEI av alle problemene på 2010 plasma modellene som jeg hører fra folk og leser på diverse forumer (det sto mellom TXP50VT20 og Samsung PS50C7705) og har sett med mine egne øyne, så jeg valgte til slutt LCD og angrer absolutt ikke....
    heh, ekstremt selvmotsigende den siste setningen der :roll:

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som sliter med dårlige SD signaler på TVen, har dere prøvd å kjøre signalene f.eks gjennom receiver for oppskalering? Jeg har alt gjennom min Onkyo 875 (som har Reon brikke for bildebehandling), og er kanskje derfor jeg aldri har hatt noe å klage over hva bildekvalitet angår.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 50 G20ES i hus igår. Er langt fra ferdig med test men foreløpig ser ting ut til å virke bra. Kjører den gjennom Canal digital sin HD-PVR dekoder. På vanlige sendinger (ikke HD) så får man noe støy, HD sendingene synes jeg virket veldig klare bilder på (skal idag se Premier league i HD å gleder med til det) Lydmessig synes jeg den er dårlig, vanlig tale kan man nok høre på, men dersom man skal høre musikk så kan vel det som skal kalles bass fraværende. Tv er derfor koblet gjennom hjemmekinoforsterkeren som er et must. Prøvde også Avatar blueray gjennom PS3 denne ga et meget flott bilde etter mine øyne. Så dette var jeg svært fornøyd med.

Gleder meg til TV-titting i kveld...:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    For de som sliter med dårlige SD signaler på TVen, har dere prøvd å kjøre signalene f.eks gjennom receiver for oppskalering? Jeg har alt gjennom min Onkyo 875 (som har Reon brikke for bildebehandling), og er kanskje derfor jeg aldri har hatt noe å klage over hva bildekvalitet angår.
    Den er litt hard for meg som kun har stereoforsterker, men for de som har oppskaleringsbrikke i receiver så er det nok et poeng å hente.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Fikk min 50 G20ES i hus igår. Er langt fra ferdig med test men foreløpig ser ting ut til å virke bra. Kjører den gjennom Canal digital sin HD-PVR dekoder. På vanlige sendinger (ikke HD) så får man noe støy, HD sendingene synes jeg virket veldig klare bilder på (skal idag se Premier league i HD å gleder med til det) Lydmessig synes jeg den er dårlig, vanlig tale kan man nok høre på, men dersom man skal høre musikk så kan vel det som skal kalles bass fraværende. Tv er derfor koblet gjennom hjemmekinoforsterkeren som er et must. Prøvde også Avatar blueray gjennom PS3 denne ga et meget flott bilde etter mine øyne. Så dette var jeg svært fornøyd med.

Gleder meg til TV-titting i kveld...:-D
    Kjøper man seg stor tv så bruker man ikke de interne høytaleren, men kobler herligheten til et skikkelig hjemmekino anlegg. Men det er nå min mening da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet nyeier av V20

Jeg har skaffet meg 50V20 modellen, har tidligere hatt flere plasma modeller men tenkte å erstatte min Philips 46" 9704 som jeg forsåvidt har vært fornøyd med i ett års tid. Men har savnet litt mer naturlige farger og detaljer i sortnivået.
    Etter å ha lest tester fra diverse seriøse nettsider falt valget altså på V20 serien. Desverre ble min nye tv en blandet opplevelse. Fargene og bildet er mer naturlig enn min gamle LED, MEN på digital kabel tv ser jeg "banding" ganske ofte og dette ødelegger alt for mye. I tillegg flimmler bildet en del i lyse scener og sort nivået synes jeg heller ikke er spesielt overbevisende. Jeg har selv hatt Pioneer 508 og synes det er utrolig skuffende at Panasonic fortsatt henger så langt etter på en del ting, spesielt det med banding.
    Jeg synes det er rart at dette fenonemet som ødelegger så mye av bildeopplevelsen ikke blir nevnt i testene.
    For min del går denne tv'en i retur.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg har skaffet meg 50V20 modellen, har tidligere hatt flere plasma modeller men tenkte å erstatte min Philips 46" 9704 som jeg forsåvidt har vært fornøyd med i ett års tid. Men har savnet litt mer naturlige farger og detaljer i sortnivået.
    Etter å ha lest tester fra diverse seriøse nettsider falt valget altså på V20 serien. Desverre ble min nye tv en blandet opplevelse. Fargene og bildet er mer naturlig enn min gamle LED, MEN på digital kabel tv ser jeg "banding" ganske ofte og dette ødelegger alt for mye. I tillegg flimmler bildet en del i lyse scener og sort nivået synes jeg heller ikke er spesielt overbevisende. Jeg har selv hatt Pioneer 508 og synes det er utrolig skuffende at Panasonic fortsatt henger så langt etter på en del ting, spesielt det med banding.
    Jeg synes det er rart at dette fenonemet som ødelegger så mye av bildeopplevelsen ikke blir nevnt i testene.
    For min del går denne tv'en i retur.
    Samsung....?

Side 40 av 61 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •