Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Noen som vet om sd på de nye Panasonic tv-ene er bedre enn hva var tilfellet på V10?
    spørs om ikke man må kjøpe en slik tv før man kan uttale seg om det.
    Men jeg skjønner at folk er utålmodig for å se de

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om sd på de nye Panasonic tv-ene er bedre enn hva var tilfellet på V10?
    Det er meget sannsynlig.

Først av alt fordi Panasonic fikk meget hard kritikk for G10 og V10 sin relativt svake behandling av SD-signalene. Det betyr at om de fortsatt skal være markedsledende på plasma, så må de gjøre noe med bildeprosessoren og/eller oppscaleringen.

Dessuten så har de implementert noe av teknologien til Pioneer denne gangen, samt at bedre bildeprosesseringsbrikker er blitt billigere. Mye tyder på at SD-gjengivelsen bør bli en del bedre, ihvertfall på de dyreste skjermene.

For de som har prøvd proff-skjermene til Panasonic, så vet de at det står ikke på evnen, men på viljen. Proff-skjermen er en del bedre på SD (renere i fargene, i det sort, i det hvite og dermed i hele bildet), men samtidig mye dyrere, dessverre. Så for de som ser mye SD-signaler, så kan HD-ready-skjermer i Professional-serien gi et meget bra bilde. Nå for tiden sitter jeg kun to meter fra min Panasonic TH-50PH11EK, og selv den tilårskomne tyske serien Derrick ser faktisk bra ut, selv med litt grain.......

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen jeg: Kan noen gjøre denne tråden til en offisiell tråd for disse TV'ene? Mao endre tittel...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er meget sannsynlig.

Først av alt fordi Panasonic fikk meget hard kritikk for G10 og V10 sin relativt svake behandling av SD-signalene. Det betyr at om de fortsatt skal være markedsledende på plasma, så må de gjøre noe med bildeprosessoren og/eller oppscaleringen.

Dessuten så har de implementert noe av teknologien til Pioneer denne gangen, samt at bedre bildeprosesseringsbrikker er blitt billigere. Mye tyder på at SD-gjengivelsen bør bli en del bedre, ihvertfall på de dyreste skjermene.
    Håper virkelig de får skikk på SD.
    Hadde for en drøy uke siden en LG 50PS8000 som gikk i retur fordi vi ikke var fornøyd med SD-behandlingen.
    Når det så ble bestemt at det er VT20 som er kandidaten, blir det lite interessant å kjøpe et tv om et halvt år som eventuelt skulle være like dårlig på SD.
    Så vender jeg nesen raskt til andre merker og teknologier hvis det behøves.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en G10 46 og sd via parabol er jo helt perfekt,så skjønner ikke helt alle som er misfornøyd,mulig jeg har vært ekstra heldig med tven??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en G10 46 og sd via parabol er jo helt perfekt,så skjønner ikke helt alle som er misfornøyd,mulig jeg har vært ekstra heldig med tven??
    Din skjerm er sikkert like god/dårlig som andre Panasonic-skjermer. Det er bare det at definisjonen av "helt perfekt" er høyst subjektivt. Det du synes er perfekt, synes andre kanskje bare er OK osv. Uansett så er det flott at du er fornøyd!

Nå er en 46-skjerm også er litt mindre avslørende på SD-signaler enn f.eks. en 50 eller 58-tommer. Så 46-tommer kan nok være et veldig godt kompromiss (med kona?.) ved ønske om en flatskjerm til film- og dagsrevy-bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels har mottatt G20 til test!
    Panasonic G20 modtaget - FlatpanelsDK

Og tyske Area DVD har allerede testet:
    Google Oversæt

Ser lovende ut :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tyske Area DVD har allerede testet G20
    Yeeeesss!

I tillegg til at vi nå får modusene Dynamisk, Normal, Kino, THX, Spill , Foto, Professional 1 og Professional 2 (når ISF-Modus er aktiviert ), så kan hvitbalansen stilles helt for primærfargene. Det er nemlig første gang at Panasonic tillater vanlige forbrukere å stille rød, blå og grønt! (tidligere bare rødt og blå på forbruker-skjermene). Om ikke det var nok, så kan også gamma velges mellom S-kurve 1,8/2,0/2,2/2,4/2,6.

Utrolig bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligning mellom G10 og G20:

Unterschiede GW20 - GW10:

Die neue GW20-Baureihe realisiert ein nochmals tieferes Schwarz - das ist das Niveau, welches wir vom CRT-TV her kannten.

Vorsprung für GW20 - feine Einzelheiten in sehr dunklen Bildbereichen werden nun klar erfasst und gehen nicht mehr unter.

Tuner-Qualität: Gerade DVB-S2 und DVB-T-Tuner stellen einen sichtbaren Fortschritt dar. Bei SD und HD Material ist das Bild plastischer, schärfer und rauschärmer.

Rauschverhalten und Flimmerfreiheit des Panels - hier waren schon die GW10 Modelle sehr gut. Daher ist hier kaum ein Vorsprung der neuen Baureihe auszumachen.

De-Interlacing-/Scaling: Mit noch mehr Bildstabilität und noch schärferem Scaling ziehen die GW20 Plasmas hier sichtbar an den Vorgängern vorbei.

24p Bildstabilität: Schon die GW10 Panels waren hier ausgezeichnet. Verwendet man bei den GW20 Modellen den 24p Smooth Film-Modus, wirkt das Bild noch flüssiger und stimmiger. Zwar hatten schon die "alten" Plasmas diesen Modus, die Wirksamkeit wurde aber deutlich aufgewertet.

Bilanz: Klarer Vorsprung - die neuen GW20 Plasmas operieren praktisch schon auf dem Level der 2009er V10 Modelle. Und das zum sehr günstigen Kaufpreis.

Konkurrenzvergleich:
    Toshiba 42XV635D: der CCFL-LCD ist für Marktpreise um die 680 EUR ein Elite-Schnäppchen und trumpft mit dem tollen Video-EQ sowie enormer Bildschärfe auf. Bei Schwarzwert, Bildstabilität, Upconversion von SD-Signalen und Netzwerkausstattung aber zieht der neue Panasonic vorbei.

Grundig Vision 9 42-9870: Farblich neutral und mit sehr guter 24p-Bildstabilität überzeugte uns der Grundig 2009 im Test. Schwarzwert, Nutzwert der Ausstattung, Upconversion von 576i Signalen sowie Plastizität des Bildes aber zeigen die Vorzüge des TX-P42GW20 auf.

Pioneer PDP-LX5090: Pioneers Kuro-Plasmas galten bis zum Ausstieg von Pioneer aus der Plasma-Produktion als Maßstäbe setzend hinsichtlich der Bildgüte. Und auch nach heutigen Maßstäben begeistern Farbbrillanz, Kontrast und Schwarzwert nach wie vor. Aber - der preiswerte TX-P42GW20 macht deutlich, dass die Technik nicht Halt macht. Das Schwarz erscheint sogar noch satter, gerade im THX-Modus wirkt das Bild noch Kino-mäßiger und die Upconversion von 576i Signalen gelingt besser.

Gesamtnote Bild in Relation zur Preisklasse: Hervorragend - perfekt.
    Jeg vet ikke om brukerne på avforum kan tysk, men dette betyr altså at den nye G20-skjermen faktisk er blitt bedre enn G10 på nær sagt alt. Både sortnivå, skarphet, mindre bildestøy, bedre deinterlacing, bedre upscaling + mange justeringsmuligheter. Ja, den overgår sågar Pioneer LX5090 på enkelte punkter.

Dette var gledelig, selv om vi nok må flere tester som bekrefter det samme, før en tar av.

Men det er ingen grunn lenger til å kjøpe G10 eller V10. Nå overgår G20 begge skjermene, såvidt jeg kan se.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Sammenligning mellom G10 og G20:

Jeg vet ikke om brukerne på avforum kan tysk, men dette betyr altså at den nye G20-skjermen faktisk er blitt bedre enn G10 på nær sagt alt. Både sortnivå, skarphet, mindre bildestøy, bedre deinterlacing, bedre upscaling + mange justeringsmuligheter. Ja, den overgår sågar Pioneer LX5090 på enkelte punkter.

Dette var gledelig, selv om vi nok må flere tester som bekrefter det samme, før en tar av.

Men det er ingen grunn lenger til å kjøpe G10 eller V10. Nå overgår G10 begge skjermene, såvidt jeg kan se.
    Bør du ikke editere siste linja....?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør du ikke editere siste linja....?
    Done :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å lese testen til flatpanels.dk og hva de måler sortnivået til... Så spørs det kanskje om det blir Panasonic i år.

Men hvis Samsung treffer på sortnivået også i år på sin C8000 så trooor jeg Panasonic må se seg slått, men dette er bare synsing fra min side.. (grunnlag, sammenligning av forrige gen. V10 og 855 fra Samsung)

Vi får vente på testene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av piTCHer
    Og tyske Area DVD har allerede testet:
    Google Oversæt
    Takk for linken! Men grøss og gru, Panasonic har fremdeles disse forferdelige fjernkontrollene som ser ut som noe du finner i roteskuffene ved kassa på Clas Ohlson, til den nette sum av 10 kroner. Panasonic burde se litt på Philips...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! Den tunge deilige fjernkontrollen til 9704...mmmm...

De burde også gjøre noe med de utrolig fantastisk stygge menyene sine. Greit nok, de er veldig enkle og brukevennlige, men det skal jo se ut og da!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen klar fra flatpanels.dk

Panasonic G20 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da er G20-ene lagt ut på AVnytt, legg inn laveste pris dere finner der, så forholder vi denne tråden teknisk!

46": http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1885
    50": http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1886

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " The devil is in the details".

Hvordan er det mulig på en hightechplasma i 2010 å la innganger stikke mot bakvegg?? VT serien har såvidt jeg vet samme horrible løsning.
    Fjernkontrolllen........ops:

Design/ ergonomi avdeling i Panasonic gjør framdeles sitt ytterste
    for å skremme vekk kunder som er villig til å betale for for en gjennomført
    god og praktisk brukeropplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    " The devil is in the details".

Hvordan er det mulig på en hightechplasma i 2010 å la innganger stikke mot bakvegg?? VT serien har såvidt jeg vet samme horrible løsning.
    Fjernkontrolllen........ops:

Design/ ergonomi avdeling i Panasonic gjør framdeles sitt ytterste
    for å skremme vekk kunder som er villig til å betale for for en gjennomført
    god og praktisk brukeropplevelse.
    helt enig! Men man klarer å bruke et veggfeste som bygger litt utifra veggen?
    Tenker da på veggfeste som bygger 2-3cm ut..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...løsningen er jo en HDMI-vinkel til type hundrelappen da, er jo ikke verdens undergang heller... Designmessig skal jeg for øvrig si meg enig, der får etter mitt syn ikke Panasonic det helt til på G20ene...

Side 4 av 61 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •