Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1215
    Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlings
    Kjapt spørsmål folkens:

Expert har en Panasonic plasma-TV som heter U20. Er dette rett og slett en S20 med annet navn? Ser jo ut som den ligger mellom X20 og G20, både i pris og specs.

Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP42U20E 42" PLASMA TV

Hva tror dere? Ser jo greit ut, men er skummelt å kjøpe når det omtrent ikke finnes NOE info på nett.
    U20 er fjorårts S10, altså Årets S20 er Fjorårets G10, mens U20 er fjorårets S10. Vanlig Plasma med 400 hertz ikke neoplasma 600htz som S20 er:P

Men det er en latterlig pris, da Hifiklubben har 42S20 til 4999,-

U20 er med andre ord ikke like lys sterk som S20, og behandler bevegelser dårligere!
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg får noe mer svar her enn tråden jeg lagte.

Skal ha et nytt tv da bildekvalietet og sortnivå har senket seg betydelig på PX80. Noen som har hatt dette problemet med nyere modeller?

Tenkte enten TX-P42X20 eller TX-P42U20 bildekvalitet på disse skal vel være rimelig bra? Går mest i Blu-ray og DVD.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Håper jeg får noe mer svar her enn tråden jeg lagte.

Skal ha et nytt tv da bildekvalietet og sortnivå har senket seg betydelig på PX80. Noen som har hatt dette problemet med nyere modeller?

Tenkte enten TX-P42X20 eller TX-P42U20 bildekvalitet på disse skal vel være rimelig bra? Går mest i Blu-ray og DVD.
    Tror ikke du vill bli fornøyd med X20 da denne er ganske mørk, og gråbrun i bildet.. U20 er et ganske bra tv, Bra svartnivå og er ganske lyssterk. Men Gå heller for S20, Da u20 og s20 er så og si like dyr. U20 er vanlig plasma mens S20 er Neoplasma, altså mere lysterk og klarer og finere bilde! Netshop selger noen ganske billige panasonic plasma! Vet ik helt va jeg skal si så er bare å spørre om det var noe mer du lurte på, så skal jeg svare
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørgen - det er da ikke neoPDP-panel på S20?

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Jørgen - det er da ikke neoPDP-panel på S20?
    Joda det er det, har lenge stått å tenkt på dette, da det ikke står på panasonics norske sider, men på alle andre sider er s20 nevnt som Neoplasma, Tillogmed Panasonic selv på deres Pre release Show av deres 20 modeller, sa at S20 var en neoplasma og en forbedret utgave av fjorårets G10.

"""The jewel in the S20 Plasma range’s crown, though, is that it includes Panasonic’s high contrast NeoPDP panel, previously only *****d to more expensive HDTVs. Unlike higher-up models, it lacks a satellite tuner, is not THX Certified, and doesn’t include the Imaging Science Foundation (isfccc) calibration controls. Let’s get stuck in and see how it performs.""

Og vist du ser på denne pre realse videoen fra panasonic og spoler frem til 1min å 40 sek kommer S20.
    YouTube - Panasonic Plasma TV range for 2010 including the 3D models

Kan komme med mye mer som beviser at dette er Neopdp!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Svartnivå?

Jeg kjøpte en VT20 i går og koblet den opp i går kveld etter å ha testet denne TV-en ekstensivt i en butikk med gode titteforhold (dempet belysning og godt kalibrert TV).

Da jeg satte på noe HD-materiale hjemme i 1080p (HDMI) merket jeg umiddelbart at svartnivået er temmelig dårlig. Spesielt svarte bakgrunner er tydelig mørkegrå. Faktisk er det betydelig dårligere svartnivå enn min 5 år gamle LCD-monitor med IPS-panel (NEC MultiSync 20WGX2). Jeg har prøvd alle mulige innstillinger og moduser, inkludert de "avanserte", men ingenting hjelper. I bestefall klarer jeg å gjøre bildet mindre lyssterkt men svartnivået er like dårlig.

Selv når skjermen er uten strøm ser skjermflaten gråaktig ut i forhold til LCD-monitoren som er helt svart. Kan det være feilproduksjon på svart-filteret i skjermen? Det virker i såfall rart at den har sluppet gjennom fabrikken slik. Straks det kommer et "svart" bilde på skjermen hopper grå-nivået opp enda noen hakk og blir tydelig lysere. Jeg har sett noen eksempler fra folk på nettet som har merket at svart har hoppet opp til grått i noen få scener men hos meg er det tilsynelatende slik hele tiden, men ikke like ekstremt.

I tillegg kommer det en tydelig høyfrekvent buzzing fra toppen av skjermen som er plagsom de 3+ meterene unna der jeg sitter. Det kan nesten virke som lyden kommer fra viftene, men den blir mer intens jo lysere bildet blir og minner om lyden fra en gammel CRT som er i ferd med å bryte sammen. Den ene vifta høres også slitt ut og lager en repeterende gnisselyd som er tydelig fra sitteavstand.

Disse problemene merket jeg ingenting til på modellen i butikken. Der syntes jeg svartnivået var knallbra og hørte ingen støy selv med øret inntil fronten på skjermen (jeg måtte på baksiden for å høre en svak buzzing). I butikken brukte jeg forøvrig nøyaktig samme kilde og materiale som hjemme (jeg tok med selv for å teste).

Dermed antar jeg det er mitt eksemplar av denne TV-en det er noe galt med. Men gi meg gjerne noen tips hvis andre har opplevd liknende eller vet hva jeg kan skru på for å bedre svartnivået.

Jeg er villig til å bytte inn TV-en i samme modell men hvis den har liknende problemer gir jeg rett og slett opp denne TV-en. Denne "kvaliteten" kan jeg få på en skjerm til halve prisen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kimsnarf : Jeg synes sort nivået på Samsung 7705 virker hakket bedre enn det på Panasonic VT20 da jeg kikka på begge i butikk. Rart siden VT20 kommer bedre ut i tester... Ingen av dem er i nærheten av sort nivået til Pioneer Kuro da. Jeg har hørt rykter om at Panasonic kommer med rene Kuro paneler til neste år. Dem har jo overtatt mange av folka til Pioneer. Men regn med høye priser...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Svartnivå?

Vedlagt er et bilde av TV-en uten strøm. Riktignok er dette i dagslys og bildet ser verre ut enn i virkeligheten, men det er ganske tydelig at det blir vanskelig å produsere svart på en flate som i utgangspunktet er så grå. Sammenlikn med svart-filteret på LCD-monitoren. Merk at monitoren har glanset overflate, men personlig foretrekker jeg det fremfor et grått bilde.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsnarf
    Vedlagt er et bilde av TV-en uten strøm. Riktignok er dette i dagslys og bildet ser verre ut enn i virkeligheten, men det er ganske tydelig at det blir vanskelig å produsere svart på en flate som i utgangspunktet er så grå. Sammenlikn med svart-filteret på LCD-monitoren. Merk at monitoren har glanset overflate, men personlig foretrekker jeg det fremfor et grått bilde.
    Du kan ikke sammenligne, svart nivåe med en avslått Lcd skjerm, det er ikke slik en lcd skjerm fungerer, Dette trikset fungerer bare på plasma da plasma har muligheten til å "drepe" eller slå av ver enkelt pixel, Mens LCD må dimme ned, og da får man blåsvart bilde. Men grunnen til at Panelet på Vt20 er så grått på bilde er fordi du har dagslys inn i stua å da blir pannelet grått. Det du skal gjøre er å kobble pcen på tven, Når det er mørkt ute, helt mørkt i rommet, og så slår du på pcen. Når WIndows oppstartslogen kommer på skal det være SVART rundt!! Når jeg Starter media pcen min på min S20 er det Helt Svart rundt og da mener jeg at jeg bare ser logoen i mørket og nesten ikke selve tven! Buzzingen er den ganske konstant? Hører du den ganske konsistent skal det ikke vært slik, men skal egentli bare høre buzzingen vist man går helt opp i tven, og noen ganger når skjermen viser helt hvit skjerm!

Edit: Svartfiltret på alle modellene på Panasonic Blir gråe i dagslys. Samtidig burde du stille ned Lysstyrke på tven på litt under 0. Med tanke på Dithering(levende plasma pixler)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele denne kalibreringen til alle G20 Eiere, da jeg kom over denne siden. Er proffkalibrert og her er innstillingene.
    http://videokalibrering.com/
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok være at du kan få bytte den inn..Jeg byttet min G20 som jeg var sikker på at det var noe galt med..Bildet var veldig prikkete/kornete..Så viser det seg at min nye G20 pokker meg er helt lik!!Nesten verre..Faktisk er bildet på min vanlige Panasonic tv helt uten forstyrrelser på vanlig SD sending.Er veldig skuffa over flatskjermer som har blitt hausa opp til de grader.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Kan nok være at du kan få bytte den inn..Jeg byttet min G20 som jeg var sikker på at det var noe galt med..Bildet var veldig prikkete/kornete..Så viser det seg at min nye G20 pokker meg er helt lik!!Nesten verre..Faktisk er bildet på min vanlige Panasonic tv helt uten forstyrrelser på vanlig SD sending.Er veldig skuffa over flatskjermer som har blitt hausa opp til de grader.
    Sikker på at du har stilt inn tven årntlig? er enig med deg at på fabrikk innstillinger er tveen ganske kornete og har en go del Dithering. Men dette kan løses med å stille inn tven slik at du får en krystall klart bilde. I den forje posten ser du en veldig god kalibrasjon av G20.
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Svartnivå?

jørgensolvik: Jeg vet at avslåtte skjermer ikke kan brukes til å sammenlikne svartnivå. Det var bare overraskende hvor mye mørkere filteret på en aldrende LCD-monitor er i forhold til en helt ny plasma-TV som roses for nettopp svartnivået.

Hvis jeg skrur ned på lysstyrken på TV-en så blir bildet bare svakere og blassere. Det blir ikke noe mørkere.

Med litt belysning i rommet oppnår jeg på monitoren et oppfattet svartnivå som er ganske likt det du ser her i avslått tilstand. Det er bare i mørket at monitoren sliter og lyser grått. Plasmaen derimot ser grå ut uansett belysning og er bare hakket bedre enn monitoren når det er helt mørkt i rommet. Plasma har såpass mange svakheter at hvis jeg uansett må ha total lyskontroll så oppgraderer jeg heller prosjektoren min.

I går kveld prøvde jeg plasma-TV-en i mørket med en Xbox 360 (HDMI i 1080p) og ikke på noe punkt opplevde jeg svart som svart. Det var grånyanser hele veien, selv med hvite logoer på svart bakgrunn. Bildet ellers var knallbra men svartnivået var skuffende. 360-en gir oppfattet godt svartnivå på samme materiale på monitoren over DVI (unntatt når det er helt mørkt i rommet). I butikken opplevde jeg også svart som svart, derfor er det så skuffende å oppleve dette hjemme. Jeg har imidlertid hørt mye om variabel kvalitet på moderne flatskjermer av samme modell.

Summingen fra skjermen er hørbar hele tiden men blir merkbart kraftigere i lyse scener.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jørgensolvik: Jeg vet at avslåtte skjermer ikke kan brukes til å sammenlikne svartnivå. Det var bare overraskende hvor mye mørkere filteret på en aldrende LCD-monitor er i forhold til en helt ny plasma-TV som roses for nettopp svartnivået.

Hvis jeg skrur ned på lysstyrken på TV-en så blir bildet bare svakere og blassere. Det blir ikke noe mørkere.

Med litt belysning i rommet oppnår jeg på monitoren et oppfattet svartnivå som er ganske likt det du ser her i avslått tilstand. Det er bare i mørket at monitoren sliter og lyser grått. Plasmaen derimot ser grå ut uansett belysning og er bare hakket bedre enn monitoren når det er helt mørkt i rommet. Plasma har såpass mange svakheter at hvis jeg uansett må ha total lyskontroll så oppgraderer jeg heller prosjektoren min.

I går kveld prøvde jeg plasma-TV-en i mørket med en Xbox 360 (HDMI i 1080p) og ikke på noe punkt opplevde jeg svart som svart. Det var grånyanser hele veien, selv med hvite logoer på svart bakgrunn. Bildet ellers var knallbra men svartnivået var skuffende. 360-en gir oppfattet godt svartnivå på samme materiale på monitoren over DVI (unntatt når det er helt mørkt i rommet). I butikken opplevde jeg også svart som svart, derfor er det så skuffende å oppleve dette hjemme. Jeg har imidlertid hørt mye om variabel kvalitet på moderne flatskjermer av samme modell.

Summingen fra skjermen er hørbar hele tiden men blir merkbart kraftigere i lyse scener.
    Dette var rart, jeg har hatt både G20 og S20 hjemme hoss meg og da var Svart Svart! på begge tvene. og har aldri hørt noen buzzing bare når jeg står helt inn i tven:P kanskje du har feil på tven, eneste som jeg kan tenkte meg til:P Kanskje vurdere å bytte den inn..
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke neopdp på S20 på nordiske modeller. snakk med panasonic så
    får du svar. 600hz og ifc har ingen ting med dette og gjøre, men S20 er allikavel en god tv til prisen.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Sikker på at du har stilt inn tven årntlig? er enig med deg at på fabrikk innstillinger er tveen ganske kornete og har en go del Dithering. Men dette kan løses med å stille inn tven slik at du får en krystall klart bilde. I den forje posten ser du en veldig god kalibrasjon av G20.
    På den forrige tv`n(innleverte) stilte jeg etter den linken du la ut ja..Ingen forbedring på vanlig tv titting.Den tv`n var også elendig når jeg testa dvd spillern.(Med scart).Derfor var jeg sikker på at noe var galt med den men ser ikke ut som det allikevel gitt.Har stilt en del på denne også men trur jeg skal kjøpe meg en blu-ray speller å teste med den.Ikke imponert når jeg ser vanlig tv,så visst ikke blu-ray er krystall klart skjønner jeg ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotball & sport på Panasonic VT20E..

Hvordan har folk valgt og sette innstillingene på denne tvn når man skal se fotball & sport generelt ? Har Canal Digital sin HD pvr dekoder som kilde, og følger ivrig med på engelsk fotball... Har 3 HD kanaler via Canal digital sitt system, og alle leverer i 1080i/50 hz bildekilde... Det eg har merket er dog endel "flimring" i bildet, spesielt når eg skal se fotballkamper hvor bildet raskt flyttes frem og tilbake... Virker som om det grønne i bildet "flyter" litt når bildet flyttes raskt... Har prøvd å lete etter pro instillinger på nettet for å sette opp tvn optimalt i forhold til fotball, men sliter fortsatt med å finne innstillinger som gjør at eg blir fornøyd..

Bildet på Panasonic VT20E er helt fantastisk på andre HD kanaler, men synes kvaliteten blir veldig dårlig sammenlignet med andre HD kanaler når eg ser på Tv2 HD sine sendinger...

Slik er mine instillinger i øyeblikket..

Bildeinnstillinger :
    Bildemodus : Normal
    Kontrast : 35
    Lysstyrke : 0
    Farge : 30
    Skarphet : 5
    Fargetemp : Normal
    Sterke farger : På
    Økonomimodus : AV
    P:NR : Maksimum
    Avanserte Innstillinger : gamma = 2,4

Innstillinger under "oppsett"
    ØK(isfccc) : PÅ
    Intelligent Frame Creation : PÅ
    Superoppløsning : Maksimum
    Strømsparer : AV
    16:19 Overscan : PÅ
    SD-kortindikator : PÅ

Noen som har tips til endringer ? Eventuelt hvordan eg må endre innstillingene på denne tvn for at eg skal få maksimal bildekvalitet når eg skal se fotball ??

Ser det er flere notater i denne tråden om hvordan man kan endre HZ på tvn fra 96 @ 24 etc, mulig dette kan hjelpe ??

Mvh Yallatrikken som HÅPER noen kan hjelpe...

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Tror ikke du vill bli fornøyd med X20 da denne er ganske mørk, og gråbrun i bildet.. U20 er et ganske bra tv, Bra svartnivå og er ganske lyssterk. Men Gå heller for S20, Da u20 og s20 er så og si like dyr. U20 er vanlig plasma mens S20 er Neoplasma, altså mere lysterk og klarer og finere bilde! Netshop selger noen ganske billige panasonic plasma! Vet ik helt va jeg skal si så er bare å spørre om det var noe mer du lurte på, så skal jeg svare
    Takker for svar. Nå fikk jeg oppklart endel om jeg bestemmer meg for å gå for nytt tv, å rimelig billig var S20 på netshop også

På det tvet jeg har nå så har jeg sett Batman Begins og Angels & Demons som er to nok så mørke filmer, og der er det bare så vidt det går an og se noe som helst pågrunn av grå fargen.
    Dette er ikke noe som kan skje med de nyere tvene til Panasonic for de fikset vel det problemet eller?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips ang. kalibering, er å sette sharpness til 0.

Side 38 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •