Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1215
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Todeswalzer
    Bah, nå har jeg så lyst på VT20 at jeg vurderer sterkt og ta opp et lite lån for å få kjøpt den.
    Tingen er at jeg aldri har tatt opp lån før så jeg vet ikke hvor mye ekstra det blir i renter osv. Tenker på å ta et lån på kanskje 15,000, så bruker jeg 5K fra mine penger. Og betaler det ned på 1 / 0.5 år elns.

Var på en lokal butikk og testet denne TV'en og fy **** så herlig den var.
    Nå bruker jeg en Samsung 32" LCD, og det er en skikkelig NEDTUR å se film på en så liten TV.
    Jeg får også denne TVen til innkjøpsris hos den butikken.
    Er det noe jeg ikke klarer, så er det å spare på penger. ^^
    Litt OT, men betalingsutsettelse koster deg vel snaue 500,,- og da kan du betale om 9 mnd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer OT, men hvis man ikke klarer å spare opp penger så tar man IKKE opp forbrukslån...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Enig med popcorn.
    Spar nå heller opp enn å ta opp lån. Eller så ser vi deg på luksusfellen om ikke så lang tid.
    Selv har jeg part i 8 måneder på til min 63" Samsung 3D plasma.
    (Fikk den til 20.767,- dkk).
    Butikken sier den ble sendt i dag, og forventes levert hos meg i morgen.

Og ja, det har faktisk vært litt gøy å spare til tv i 8 måneder.
    Hoppet litt frem og tilbake. Først var dete 50" VT20, så 50" Samsung. Så sier konen i huset etter vi hadde vært i butikken i mai, at 50" ble for smått. Og siden jeg ikke så poenget med å kjøpe tv før sommeren, så sparte jeg likegreit igjennom sommeren, og nå er den på vei.
    Og en annen fordel er jo at prisen har gått ned og ned.
    Lå på 25.495,- før sommeren, og nå var den nedom min pris, og har svingt litt opp igjen de siste dagene.

Så den tv-en du sparer til er ikke sikkert den tv-en du kjøper når du har spart ferdig.
    Kanskje har det komme større utgaver, billigere og bedre utgaver, eller annet design.

Husk at VT20 også kommer som 42" og 46".
    Husk også at G20 kommer med en GT20 som også er et 3D tv.
    Det jeg prøver å illustrere er at mye kan ha skjedd inne du har spart opp.
    Og det smaker en del bedre å kjøpe for oppsparte midler, enn å ha nytt tv i stuen, og nytt forbrukslån.
    (Lånetype som i utgangspunktet alltid er veldig dyrt, og økonomer anbefaler deg med først å bli kvitt).

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min G20 i går. Mine målinger med EyeOne proben viste at gamma var helt elendig. Kontrasten makset også ut ved 70IRE, noe som gjorde at kurven gikk rett til bunns. Måtte senke kontrasten til 25 for å få en en akseptabel gamma.

Ser at alle andre beholder kontrasten slik den var innstilt (35-36) fra fabrikk. Har dere sjekket gamma, eller er det bare min TV som oppførte seg litt annerledes?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min G20 i går. Mine målinger med EyeOne proben viste at gamma var helt elendig. Kontrasten makset også ut ved 70IRE, noe som gjorde at kurven gikk rett til bunns. Måtte senke kontrasten til 25 for å få en en akseptabel gamma.

Ser at alle andre beholder kontrasten slik den var innstilt (35-36) fra fabrikk. Har dere sjekket gamma, eller er det bare min TV som oppførte seg litt annerledes?
    Du, det kommer ann på hvilke modus du bruker (altså dynamisk, standard, cinema, THX, spill osv.). De ulike modusene har ulike gamma-kurver (som du kan justere etter eget ønske fra 1,8-2.6). I tillegg så trenger selvsagt ikke proben være tiltrekkelig nøyaktig.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte min i professional1 før kalibrering (veldig lik THX mode). Satte jeg gamma på 2.2 i menyen, så målte proben en gjennomsnittlig gamma på 1.6 (rundt 2.0 under 30 IRE, for å kollapse totalt etter det). Så den gamma instillingen på TVen virker bare tull, da den ikke er relatert til reell gammaresultater. Proben er nok forholdsvis nøyaktig, da jeg så lett med det blotte øye at testbildene for 70IRE, 80, 90 og 100 IRE var mer eller mindre helt identiske.

Ved å senke kontrasten en del, så fikk jeg kjapt en mer akseptabel gamma (og luminans). Men uansett så bør ikke folk her bruke instillinger som andre har gjort på sine TVer. Da er det kanskje best å la TVen står i en preset som f.eks THX.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Enig med popcorn.
    Spar nå heller opp enn å ta opp lån. Eller så ser vi deg på luksusfellen om ikke så lang tid.
    Selv har jeg part i 8 måneder på til min 63" Samsung 3D plasma.
    (Fikk den til 20.767,- dkk).
    Butikken sier den ble sendt i dag, og forventes levert hos meg i morgen.

Og ja, det har faktisk vært litt gøy å spare til tv i 8 måneder.
    Hoppet litt frem og tilbake. Først var dete 50" VT20, så 50" Samsung. Så sier konen i huset etter vi hadde vært i butikken i mai, at 50" ble for smått. Og siden jeg ikke så poenget med å kjøpe tv før sommeren, så sparte jeg likegreit igjennom sommeren, og nå er den på vei.
    Og en annen fordel er jo at prisen har gått ned og ned.
    Lå på 25.495,- før sommeren, og nå var den nedom min pris, og har svingt litt opp igjen de siste dagene.

Så den tv-en du sparer til er ikke sikkert den tv-en du kjøper når du har spart ferdig.
    Kanskje har det komme større utgaver, billigere og bedre utgaver, eller annet design.

Husk at VT20 også kommer som 42" og 46".
    Husk også at G20 kommer med en GT20 som også er et 3D tv.
    Det jeg prøver å illustrere er at mye kan ha skjedd inne du har spart opp.
    Og det smaker en del bedre å kjøpe for oppsparte midler, enn å ha nytt tv i stuen, og nytt forbrukslån.
    (Lånetype som i utgangspunktet alltid er veldig dyrt, og økonomer anbefaler deg med først å bli kvitt).
    Ja, det er sant det du sier. Men nå som vinteren nærmer seg, og mestparten av tiden blir tilbringet inne, så hadde det vært veldig deilig med en større TV, etter og ha bruke 32" i et par måneder nå.
    Men tror jeg skal høre på dere og spare. Får jo fagbrev om 2 uker, så da blir det jo enda mere lønning. Iløpe av 4 måneder har jeg vell nokk penger til en stor nokk 3D-TV. Og ja, kanskje det kommer en større, billiger og bedre TV snart. ^^

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føles noen ganger litt surt å vente, men jeg hadde ikke hatt noen problemer med en betalingsutsettelse. Forutsetter selvfølgelig at du vet at du kan betale hele beløpet når den tid kommer. Er ikke særlig stor forskjell fra å få en faktura i posten på varer som er levert (bare med en forfallsdato litt lengre frem i tid), men du må selvfølgelig ha litt økonomisk styring.

Når det gjelder avbetaling, så er det vel en grei regel at hvis du ikke har råd til å betale hele beløpet, så bør du ikke ta opp noe lån på produktet heller. Som oftest er det folk som ikke har penger til noe, som tar opp forbrukslån. Klarer du å betale 500,- i måneden i 2-3 år, har du også råd til å spare opp en liten buffer på en sparekonto istedet. Så fort renter begynner å løpe på slike lån, kreditter osv, så skal du se at prisen kan fort bli 50% høyere enn hvis du kjøpte kontant.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...flott om vi returnerer til å diskutere trådens topic her...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte min i professional1 før kalibrering (veldig lik THX mode). Satte jeg gamma på 2.2 i menyen, så målte proben en gjennomsnittlig gamma på 1.6 (rundt 2.0 under 30 IRE, for å kollapse totalt etter det). Så den gamma instillingen på TVen virker bare tull, da den ikke er relatert til reell gammaresultater. Proben er nok forholdsvis nøyaktig, da jeg så lett med det blotte øye at testbildene for 70IRE, 80, 90 og 100 IRE var mer eller mindre helt identiske.

Ved å senke kontrasten en del, så fikk jeg kjapt en mer akseptabel gamma (og luminans). Men uansett så bør ikke folk her bruke instillinger som andre har gjort på sine TVer. Da er det kanskje best å la TVen står i en preset som f.eks THX.
    Joda, alt det er greit. Men det er jo ikke noe nytt at de oppgitte gammaverdiene på en TV avviker fra det reelle (målte) verdiene Du kan derfor med fordel sette TV-skjermens gamma-verdier til 2.4. Det vil gi reelle verdier nærmere 2.1/2.2. Ellers så er det alltid et lurt grep å senke kontrasten noe, selv om disse skjermene skal tåle kontrastverdier i området 30-40 UTEN at det går mye ut over fargerom og/eller gråskala.

Men du får prøve deg fram. THX-modusen er et godt kompromiss som er tunet for å gi et godt bilde "in a long-term perspective".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fint TV lesestoff!

Kan dere bare legge ut en oppsumering:

Panasonic

TX-P42G20E

Skal ha ny TV, Panasonic denne gangen også, flat som mulig og med kortleser for Canaldigital kabelt TV (Trondheimsnettet).

Blitt glad i reklamen på denn 42 tommeren, den passer i vårt budsjett, men er det noen andre modeller jeg burde kikkke på før jeg handler g20 ?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har opplevd at tven ikke starter og får rødt blinkende lys i det siste?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, såg det var kommet firmware oppdatering for min 46g20. Men den blir kun funnet når en går via viera tool knappen. Versjonen er 2.505 den gamle jeg hadde var 2.408 tror jeg. Har ingen anging om hva som er endret/fikset i den nye releasen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trådstatter glemt S20 og U20?? Er noen meget gode modeller dette også

Og vet dere at S20 også er NEOPDP, ikke bare G20 og V20 som har Neo plasma:P
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S20 er ikke NEOPDP Kun fra G20 og oppover.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    S20 er ikke NEOPDP Kun fra G20 og oppover.
    Her tar du feil. Da S20 er fjorårets G10, kjører samme panelet, men noen oppgraderinger,svartnivå og kontrast. Men grunnen til at panasonic ikke oppgir på deres hjemmesider at det er en neoPDP er på grunn av at dette ikke er 2010 NEOpdp men 2009 Neopdp. Vet 100% sikkert at dette er en Neoplasma.
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert annonserer med "U20"

Kjapt spørsmål folkens:

Expert har en Panasonic plasma-TV som heter U20. Er dette rett og slett en S20 med annet navn? Ser jo ut som den ligger mellom X20 og G20, både i pris og specs.

Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP42U20E 42" PLASMA TV

Hva tror dere? Ser jo greit ut, men er skummelt å kjøpe når det omtrent ikke finnes NOE info på nett.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en modell expert har enerett til å selge.

Er nok en S20 ja . Evt litt dårligere, har ikke S20 3 stk HDMI?

EDIT: Du får jo G20 til den prisen - er jo klasseforskjell så det HOLDER på S20 og G20 iallefall. Skjønner ikke at det der kan se ut som et godt kjøp for deg .

Side 37 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •