Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1215
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut til at det bare blir 42 og 50 tommer som blir tilgjengelig. Vil tro den kunne slått an i 54" også. Synd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ser ut til at det bare blir 42 og 50 tommer som blir tilgjengelig. Vil tro den kunne slåttan i 54" også. Synd..
    Helt klart. Både Panasonic og Samsung kunne med fordeler lansert modeller mellom 50" og 63/65". Tror mange mener 50 er for lite og 63/65 for stort.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert noen økonomer som har regnet på det og funnet ut at to størrelser er det perfekte tallet...

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt min g20 i 3 dager og det er tydelig svarte prikker.Selv på 2 meter kan man se det.Til og med på Hd kanaler..Sånn skal det ikke være..
    Noen som har noen innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hatt min g20 i 3 dager og det er tydelig svarte prikker.Selv på 2 meter kan man se det.Til og med på Hd kanaler..Sånn skal det ikke være..
    Er nok mest trolig at det er døde pixler. Tror det er grunn nok til å få den byttet.
    Er du "heldig" så kan det bare være fluebæsj
    Hadde faktisk det på min en dag. Ikke lett å få fjernet det heller..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Er nok mest trolig at det er døde pixler. Tror det er grunn nok til å få den byttet.
    Er du "heldig" så kan det bare være fluebæsj
    Hadde faktisk det på min en dag. Ikke lett å få fjernet det heller..
    Sendte mail til Panasonic og fikk til svar:

Ja det skall vara så, personligen rekommenderar jag 75cm-1m per 10tum, i ditt fall då ungefär 3-4m från tv'n.

Föreslår att du dubbelkollar med 1080p från boxen, , i det fall det inte går testa med bluray, men man kan inte vara så nära som du beskriver iallafall.

Jaja skal vara så.Nekter jeg å tru.dubbelkollar med 1080p från boxen..??
    Jeg sitter ikke 75-1m fra skjermen,hvem gjør det egentlig...Sitter ca 4 m.
    Har da sett flatskjermer som er krystallklare fra 10 cm hold.Her ser det ut som det laver ned snø...Katta i sekken..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere å kjøpe en 46" G20 for å erstatte min 5 år gamle pa50 42".. Klokt valg eller børr man se etter noe annet?
    Er storfornøyd med min pa50, men vil ha noe nyere.. Helst under 10k og skal brukes til tv titting/dvd + kanskje litt youtube streaming...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan du poste et bildet av fenomenet?
    Har etterhvert sett så mange plasmer nå at jeg ikke helt kjenner igjen det du beskriver, så et bildet vil forklare mye.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kan du poste et bildet av fenomenet?
    Har etterhvert sett så mange plasmer nå at jeg ikke helt kjenner igjen det du beskriver, så et bildet vil forklare mye.
    Har dessverre ikke kabel til mitt kamera.
    Litt vanskelig å forklare det men er uklarheter/prikking/kornete...
    Jeg har forøvrig ikke gjort noen innstillinger selv enda.kanskje en kalibrerings dvd vil hjelpe..?Har mine tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Panasonic og fikk til svar:

Ja det skall vara så, personligen rekommenderar jag 75cm-1m per 10tum, i ditt fall då ungefär 3-4m från tv'n.

Föreslår att du dubbelkollar med 1080p från boxen, , i det fall det inte går testa med bluray, men man kan inte vara så nära som du beskriver iallafall.

Jaja skal vara så.Nekter jeg å tru.dubbelkollar med 1080p från boxen..??
    Jeg sitter ikke 75-1m fra skjermen,hvem gjør det egentlig...Sitter ca 4 m.
    Har da sett flatskjermer som er krystallklare fra 10 cm hold.Her ser det ut som det laver ned snø...Katta i sekken..
    Han "rekommenderar" 75-100 cm "per 10tum" altså en 50 tommer vil da tilsvare 3,75-5m avstand. Så når du sier du sitter ca 4m er det altså som han anbefaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er interessant med tanke på at Panasonic VT20's IR sender for 3D brillene har maks avstand på 3,5 meter. Noe lengere unna og man mister sync lett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med avstand til skjermen etc. er jo individuelt. Høyst individuelt. Og hva er vitsen med å kjøpe en større skjerm hvis man flytter seg lengre unna og den da fortsatt dekker samme del av synsfeltet? Det var ikke derfor jeg kjøpte større skjerm i alle fall... :grin: Og som mitchman sier, det er ikke så veldig lang rekkevidde på IR-synkroniseringsdingsen til 3D brillene hvis man går etter manualen.

Når jeg kjører PCen på skjermen og treffer en webside med en litt spesiell bakgrunn så kan jeg, så vidt, når jeg leter etter det, skimte ditheringstøy på 2,5m avstand på en 65". Eller så har jeg ikke opplevd noe problem på den fronten.

Etter en ukes tid med "tilvenning" nå så har jeg funnet ut at buzzing fra skjermen ble mye mindre når jeg slo PCen over på 24p i steden for 60Hz. Ved 24p (96Hz) opplever jeg svak flimring i øyekroken de først 10-15 minuttene når jeg går over fra å sitte foran PCen til å se TV i stua, men dette er ikke første gang jeg irriterer meg over flimring uten at andre nødvendigvis legger merke til det. Det som er litt rart er at det er ikke f.eks en helt hvit flate som flimrer, slik man ser med 60Hz (eller gode gamle CRT skjermer), men hovedsakelig på farger med mye grønt i seg. Kan virke som Panasonic har pushet temporal dithering ved 96Hz litt for langt/ikke finjustert det nok for de nye fosforene på VT25 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tx-p50vt20e, innstillinger for fotball

Har denne TV og bruker den pt. i THX modus.
    Synes kanskje det blir litt "tamt" bilde når jeg ser fotball.
    I tillegg opplever jeg "lag" etter ballen når den spilles langt, og så høyt at den får publikum som bakgrunn.
    Har tidligere brukt en 5 år gammel toppmodell HD-Ready LG-plasma (LG RZ-42PY10x), og har ikke sett dette før.
    TV står i lys stue (caffe latte vegger, hvitt tak), med endel vinduer, men har svart scene-molton, montert i skinne på veggen med vinduer, så kan lett dempe lys.
    Andre fotball geeks, med samme TV og bra innstillinger for forball?

MVH Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål til dere som sikkert har meget god peiling på dagens plasmaskjermer.. Har sett både på en Samsung50"C7705 plasma, og Panasonic sin 50"VT20 skjerm.. Skal primært brukes til å se fotball, playstation/xbox , samt diverse programmer som fruen krever å få med seg i løpet av ukene =P

Mitt spørsmål blir som følger, hvilke av disse modellene ville man valgt om pris ikkje var et tema ?? Er først og fremst på jakt etter en tv med så godt bilde som overhode mulig, og er dog villig til å senke standarden litt på design biten.. Ønsker ikkje en tv som er noe større enn 55" max, pga restriksjoner fra min bedre halvdel på den biten !

Gode svar ville vært svæært artig, da eg er veldig i tvil om hvilken tv eg skal velge...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yallatrikken
    Har et spørsmål til dere som sikkert har meget god peiling på dagens plasmaskjermer.. Har sett både på en Samsung50"C7705 plasma, og Panasonic sin 50"VT20 skjerm.. Skal primært brukes til å se fotball, playstation/xbox , samt diverse programmer som fruen krever å få med seg i løpet av ukene =P

Mitt spørsmål blir som følger, hvilke av disse modellene ville man valgt om pris ikkje var et tema ?? Er først og fremst på jakt etter en tv med så godt bilde som overhode mulig, og er dog villig til å senke standarden litt på design biten.. Ønsker ikkje en tv som er noe større enn 55" max, pga restriksjoner fra min bedre halvdel på den biten !

Gode svar ville vært svæært artig, da eg er veldig i tvil om hvilken tv eg skal velge...
    To utrolig bra TVer du skal velge mellom da. Hva en burde velge kommer an på bruk. Ser du mye bilder med standardoppløsning (SD) er Samsung TVen best egnet. Samsung har også best design, best brukervennlighet (tenker på fjernkontroll, menyer og slikt) og best pris (billigst).

Panasonicen på andre siden er bedre på HD, har bedre bilde generelt. Særlig sortnivå. Designmessig ser den pen ut, men blir stikkende litt langt ut fra veggen og er heller ikke veldig tynn. Fjernkontrollen er ikke spesielt bra. 3D på Panasonicen er helt suverent. Har ikke selv testet 3D på Samsung sin plasma, men LCDene deres er ganske dårlige på 3D.

PS, dette er mine subjektive meninger, sikkert noen som er uenig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få satt at TV'n (G20) automatisk skal settes til HDMI2 ved oppstart? Lettere irriterende at jeg må gjøre det hver eneste gang jeg slår på TV'n.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå an, men jeg vet ikke hvordan eksakt. Tror man må inn i servicemenyen og sette den opp som hotell-TV. Det kommer nok noen her snart som vet dette eksakt
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skronk
    Kan jeg få satt at TV'n (G20) automatisk skal settes til HDMI2 ved oppstart? Lettere irriterende at jeg må gjøre det hver eneste gang jeg slår på TV'n.
    Jepp, sjekk her:
    AVForums.com - View Single Post - Panasonic G20 Owners Thread - part 4

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er TX-P50G20ES noe for meg?

Bruker vanlig belysning i stua. Noen spotter foran og en stålampe bak på 100W. Hvordan er det å se på denne i vanlig dagslys?
    Har en JVC 32" siste versjon av CRT. Denne gir veldig bra gjennskinn fra sidevinduet, men mest det som er bak sofa. Ser meg selv og persiennene bak i TV'n.

Hvordan er det å se på stillbilder fra digitalkamera? På CRT JVC flimrer rødfargen og ikke noe er skarp. Hvordan er dette på Plasma i forhold til LCD/LED?

Skal brukes mest til TV-titting Altiboks fiber med noe film. Hvordan funker denne TV'n med vanlig DVD kvalitet?

Hvordan er det i forhold til spilling av Wii og SP2?

Innbrenning er vel ikke noe problem på denne TV'n ved vanlig TV titting noen timer om dagen?

Spørsmålet er Plamsa eller LCD/LED til meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var konklusjonen fra dinside.no. Tv-test: TEST: Panasonic TX-P50G20E - DinSide Bolig

Sammenlignet med en ny LCD/LED-modell får du riktignok ikke den samme skarpheten og lysstyrken som mange av oss er så glad i. Og er du en ivrig PC-bruker vil vi heller ikke anbefale en plasma på grunn av innbrenningsfaren.

Kan dere som er best i gamet hjelpe meg ut litt her. Komme med noen råd.

Tv og hjemmekino: Vi knuser TV-mytene - DinSide Bolig
    Innbrenningsfaren på plasma er overdreven
    Denne er litt verre, ettersom det her er store forskjeller på de ulike plasma-produsentene.

Ved statiske elementer i bildet anser vi likevel innbrenningsfaren på plasma TV-er som reell, og vårt råd er derfor at du bør velge en vanlig LCD-TV, eller en LCD-TV med LED-bakgrunnsbelysning hvis du er en ivrig gamer eller liker å koble PC-en til TV-en.

Samtidig skal man ikke overdrive problemet. Vi er f.eks. helt enige i at det å spille PS3 eller Xbox 360 en time eller to vil fungere bra på alle nyere plasma-modeller.

Poenget vårt er at vi fortsatt får tilbakemeldinger fra lesere som klager over innbrenning av statiske elementer på plasma TV-ene sine. Og selv om de fleste midlertidige innbrenningene fint fjernes ved å bruke TV-ens hvitvaskingsfunksjoner, så er dette altså noe du bør ha i bakhodet. Finleser du bruksanvisningen på plasma TV-ene som er i salg, vil du også alltid finne en advarsel fra produsentene om at de tar forbehold mot innbrenningsskader. Det forbeholdet står der ikke uten grunn.

Med andre ord: Er du en ivrig gamer: Kjøp en LCD eller LED-TV.

Når man spiller spill så er vel bildet i begegelse hele tiden, ELLER? Mer jeg leser, mindre skjønner jeg

Side 35 av 61 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •