Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1215
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lønner kalibrering deg på G20??Hørt at den vil bruke mindre strøm f.eks.
    Kjøper en cd da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om TVen skal brukes i relativt mørkt rom og kalibreres deretter så stilles typisk lysstyrken en del ned, som medfører lavere effektforbruk. Jeg vil påstå at forbedret bildekvalitet er viktigere enn de få kronene som spares på strømregningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fargegraderinger skyldes billedkilden eller er det tven (g20) som er problemet. Synes fargegradeinger er meget merkbart på billedkilder fra htpc og også på menyene til xbox360...begge ti via Hdmi, merkes både i 720P og 1080P og både 60Hz og 24p mode(pcen autoswitcher etter hvilken oppløsning og hz billedkilden har.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blurr

Så på Warlords (Jet Li) på dvd i går. Synes den filmen viser tydelig "motion blur" på G20.

Pelican Report på BluRay likeså. Ser det ikke særlig på Tv sendinger fra GET boks.

Synes også bildene på dette apparatet er i glatteste laget. HD ready apparatene hadde bedre visning av regulære TV sendinger.

Er ikke veldig imponert egentlig. Mye fokus på "600hz", "svartnivå" og "fullHD". Hva hjelper noe av dette når bildet mangler skarphet og kommer ut av fokus hver gang kameraet panorerer??????

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Synes også bildene på dette apparatet er i glatteste laget. HD ready apparatene hadde bedre visning av regulære TV sendinger.

Er ikke veldig imponert egentlig. Mye fokus på "600hz", "svartnivå" og "fullHD". Hva hjelper noe av dette når bildet mangler skarphet og kommer ut av fokus hver gang kameraet panorerer??????
    hei, nå har jeg ikke sett mer enn to bdfilmer på min p65vt20 enda (transformers og hellboy 2), men jeg har ikke oppdaget noe av det du nevner av problemer under panorering. faktisk så har jeg vært desto mer fornøyd. en venn av meg har en Samsung PS63A756 hvor hvor det særlig er en scene i hellboy 2 hvor man ser hakking under panorering. den samme scenen viste p65vt20 helt perfekt.
    jeg har sett blur på fotballkamper i sd-sendinger, men ikke oppdaget det i hd enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og i dag morgens kom det et lite dumpt smell på min 50" G20 da jeg slo den på og skjermer starter ikke opp. blinker 3 ganger, opphold og blinker 3 ganger igjen. Noen anelse hva det kan være? :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stalep
    hei, nå har jeg ikke sett mer enn to bdfilmer på min p65vt20 enda (transformers og hellboy 2), men jeg har ikke oppdaget noe av det du nevner av problemer under panorering. faktisk så har jeg vært desto mer fornøyd. en venn av meg har en Samsung PS63A756 hvor hvor det særlig er en scene i hellboy 2 hvor man ser hakking under panorering. den samme scenen viste p65vt20 helt perfekt.
    jeg har sett blur på fotballkamper i sd-sendinger, men ikke oppdaget det i hd enda.
    Ser ut som dette avhenger av signalkilde. Testet mer i går. Kanskje på tide å få kjøpt en ekstern scaler??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, snodig, jeg har aldri opplevd hakking på G20 hvertfall, hverken film eller fotball. Ikke bluring heller, noe som det var sykt mye av på min gamle LCD

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zetec
    ..og i dag morgens kom det et lite dumpt smell på min 50" G20 da jeg slo den på og skjermer starter ikke opp. blinker 3 ganger, opphold og blinker 3 ganger igjen. Noen anelse hva det kan være? :cry:
    uten at jeg har googlet så kan dette minne om noe som tatt opp i denne tråden: hjelp-panasonic-tx-p50v20e-stdby-lampe-blinker.html

edit: etter litt googling fant jeg denne: Panasonic Plasmas — Power Light Blinking Chart [Archive] - HIGHDEFJUNKIES FORUM

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha googlet litt til problemet ovenfor kom jeg over denne postingen: Backup av Panasonic tver.
    - kanskje verdt det dersom man knoter litt vel mye med settinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så landskampen på TV2 HD i går, bra bildet, men fikk en masse rare "motion blurs" eller hva jeg skal kalle det. en svær dott med pixler som hakka. svært tydelig flere ganger.

Hva er feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Så landskampen på TV2 HD i går, bra bildet, men fikk en masse rare "motion blurs" eller hva jeg skal kalle det. en svær dott med pixler som hakka. svært tydelig flere ganger.

Hva er feil?
    Høres ut som noe lav signalstyrke på signalet ditt. Jeg så ikke noe tilsvarende med CD på en VT20.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er feil?
    Høres heller ut som IFC artefakter. Det er det som absolutt trekker ned mest med den tv'n for min del. IFC og 24p playback artefaktene er akkurat de samme. Kan se om jeg finner noen erke-eksempler på en BD film hvis noen ikke vet hva dette er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tx-p50g20 på lager i Osloregionen?

Har lyst på denne nå! Noen steder hvor den kan hentes promte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er feil?
    Dette har ingenting med tv'en din å gjøre. Jeg så kampen på TV2 HD med min Get HD PVR og LG tv opplevde akkurat det samme. Jeg må nok kontakte Get og høre hva dette kommer av.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg min Panasonic G20,42".Har nå sett 3 fotball kamper + litt vanlig titting.Når jeg går nære tv`n,1m og helt innpa,ser jeg at bildet er veldig prikkete/kornete.Hva kan dette komme av??Bruker Canal Digital tuner (ikke pvr) og deres hdmi kabel.
    Jeg har ikke gjort noen innstillinger enda og flere har sagt til meg at den vil bli bedre dess mer jeg bruker skjermen.Kan det ligge noe der?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Idag fikk jeg min Panasonic G20,42".Har nå sett 3 fotball kamper + litt vanlig titting.Når jeg går nære tv`n,1m og helt innpa,ser jeg at bildet er veldig prikkete/kornete.Hva kan dette komme av??Bruker Canal Digital tuner (ikke pvr) og deres hdmi kabel.
    Jeg har ikke gjort noen innstillinger enda og flere har sagt til meg at den vil bli bedre dess mer jeg bruker skjermen.Kan det ligge noe der?
    TV-sendinger vil aldri se bra ut fra så kort hold uansett. Ser bildet bra ut fra vanlig avstand er det nok ikke noe i veien med skjermen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    TV-sendinger vil aldri se bra ut fra så kort hold uansett. Ser bildet bra ut fra vanlig avstand er det nok ikke noe i veien med skjermen.
    Vel har sett på mange flatskjermer men ikke sett så mye prikker som dette.Mulig det går seg til ved bruk og litt innstillinger...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, spennende. Dette er vel et slags svar på Samsung sin PSxx7705 da vil jeg tro. Panasonic mister nok mange kjøpere som synes VT20 blir for dyr. (Undetegnede bl.a.) Skal bli interessant å se testresultater og pris på denne.

Side 34 av 61 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •