Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har heller ikke funnet det... Ganske tragisk da den absolutt IKKE er fri for midlertidig innbrenning
    Finnes det noen form for skjermbeskytter på G20'en? Opplever også noe midlertidig innbrenning.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som opplever midlertidig innbrenning/IR: Kjører dere med lyssterke eller mørkere bildeinnstillinger?

Jeg sitter med et inntrykk av at det spiller en rolle, men det er mulig jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan man få dts og ac3 bitstream via optical out på p46g20

Kjører xbox 360 og pc med nvidia ion inn på tv via HDMI og optisk ut til forsterker....ja burde hatt en forsterker med hdmi...det kommer etter hvert, men får ikke dts eller ac3 lyd på forsterkeren, selv om jeg har satt lyd utgangen til digital. Får kun ut dolby pro logic!!!!.

Noen som vet om optisk ut er begrenset til tokanals lyd, støtter den ikke 5.1 lyd i det hele tatt.

Har som sagt testet med to signal kilder, skjer det samme med begge to!!!

Alle tips mottas med glede.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-P50G20e

Har akkurat fått tx-p50g20e inn i huset. Er så langt fornøyd. Men jeg sliter med å få brukt viera cast. Har satt opp internett på tven og kjørt tilkoblingstesten. Ifølge testen er alt ok. når jeg trykker på viera cast kommer dette opp: Nyeste versjon av prog.varen finnes allerede.Ønsker du å starte programvareoppdateringen? VIERA CAST-funksjonen vil ikke være tilgengelig med mindre programvareoppdateringen er fullført.
    Når jeg velger ja kommer dette opp: Systemoppdatering. Tilkobling til serveren mislyktes.
    Noen som har peiling på hva jeg må gjøre for å få brukt viera cast? Jeg vet at tven er på nett siden jeg har tilgang til mediaserveren min.
    Har også prøvd å opdatere via menyen, men får samme meldingen der.
    håper det er noen som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2.8 days later

Mine inntrykk av 65TV20E etter (nesten) tre dager:
    • THX modus er ganske bra out-of-the-box, men litt for mye grønt i bildet. Takk og lov lett å justere bort uten å gå inn i service menyen. Det fikser også mesteparten av bandingen jeg så i ansiktsfarger. Par småendringer til så blir grayscale tracking og gamma bra også. Strengt tatt ikke nødvendig, men jeg er nå litt pirkete.
    • Noe blir rart med bildet (haloing/banding) når den viser 24p materiale i 96Hz, som påpekt i diverse forum. Er ikke sikker på om jeg blir å skru av 24p fra bluray spilleren og se ting i 60Hz slik jeg gjorde før, eller om jeg skrur på 24p smooth motion saken som genererer ekstra frames. Har ikke klart å sitte rolig og se en hel film enda (driver å hopper mellom demomateriale i ett sett) men blir å teste de forskjellige mulighetene for å omgå problemet fremover.
    • Veldig bra svartnivå. Man ser ikke at selve skjermen skrur seg på når man trykker på-knappen på fjernkontrollen, men den blir avslørt av at den sier hvilken input den står på. Blir interessant å se om svartnivået er like imponerende lengre utpå høsten når det faktisk blir skikkelig mørkt ute og jeg kan få det enda mørkere i stua.
    • 3D er... ganske bra egentlig. Ikke testa full hd 3D enda, har kun tilgang på testmateriale i 1080p side-by-side. Største problemet er at brillene ikke klarer å stenge alt lys fra skjermen ute når de er "av", så det blir ghosting i høykontrastoverganger. Alternativet er å skru ned kontrasten, så man må velge pang i bildet eller mindre ghosting. Hmf... Brillene farger også bildet ganske mye så det trengs en del justering før farger og hvitbalanse nærmer seg brukbare. Brillene er ikke megakomfortable å ha på seg heller, men det går på et vis. Siden alle problemene jeg har med 3D på denne skjermen så langt kan spores til brillene så er det håp for forbedringer i framtiden uten å oppgradere selve skjermen håper jeg...
    • Inputene er nåbare fra siden selv om den henger på veggen. Min gamle skjerm hadde inputene midt bak, og det å koble på en ekstra kabel innbefattet å ringe en kompis slik at skjermen kunne løftes ned etc. Mye enklere nå.
    • Når jeg kjører PCen på skjermen så hører jeg trafostøy med mye hvitt/lyse partier på skjermen. Ikke et problem når man bruker den til vanlig, men hvis man sitter musestille på natta og surfer så blir det fort irriterende. Men da irriterer jeg meg også over HTPCen som suser svakt. Og spurven som snorker i treet utenfor. :-P
    • PC-bilde på skjermen er litt annerledes sammenliknet med min gamle TH50PZ700U. En review nevnte at Panasonic i denne generasjonen ikke lenger støtter 4:4:4, men har gått over til 4:2:2, så det kan forklare at ting ikke er helt 100% pixel-perfect lenger. Ikke noe problem, bare litt annerledes enn hva jeg er vandt med. Selv på en 2.8-3m avstand så er skjermen såpass høyoppløst at man sliter med å se individuelle pixels, så dette er ikke noe man egentlig merker så mye til.
    • I motsetning til min gamle skjerm så fulgte det med bordstativ til denne som standard, så da blir det sikkert ikke like vanskelig å bli kvitt den. (Ja, de fleste som var interessert i den gamle skjermen min skulle ha den på et bord...)
    • Den er overraskende lett. Bare en 5-6 kilo tyngre enn min gamle 50" så teknologien har gått en del fremover på en 3 års tid.

Generelt veldig fornøyd med skjermen. Blir en del filmer på bluray fremover kjenner jeg meg selv rett. Første sikleaudiens er i morgen og så går det vel slag i slag fremover etter som venner og bekjente melder sin interesse.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pålc
    [LIST][*] THX modus er ganske bra out-of-the-box, men litt for mye grønt i bildet. Takk og lov lett å justere bort uten å gå inn i service menyen.
    Hvordan får du tilgang til servicemenyen på denne modellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen proffe instillinger for v20 å dele? Klarer ikke å bli kvitt grønnskjæret...

har prøvd å lete her og andre forum med finner kun for g20

på forhånd takk

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pålc
    • THX modus er ganske bra out-of-the-box, men litt for mye grønt i bildet. Takk og lov lett å justere bort uten å gå inn i service menyen. Det fikser også mesteparten av bandingen jeg så i ansiktsfarger. Par småendringer til så blir grayscale tracking og gamma bra også. Strengt tatt ikke nødvendig, men jeg er nå litt pirkete.
    • Noe blir rart med bildet (haloing/banding) når den viser 24p materiale i 96Hz, som påpekt i diverse forum. Er ikke sikker på om jeg blir å skru av 24p fra bluray spilleren og se ting i 60Hz slik jeg gjorde før, eller om jeg skrur på 24p smooth motion saken som genererer ekstra frames. Har ikke klart å sitte rolig og se en hel film enda (driver å hopper mellom demomateriale i ett sett) men blir å teste de forskjellige mulighetene for å omgå problemet fremover.
    • Veldig bra svartnivå. Man ser ikke at selve skjermen skrur seg på når man trykker på-knappen på fjernkontrollen, men den blir avslørt av at den sier hvilken input den står på. Blir interessant å se om svartnivået er like imponerende lengre utpå høsten når det faktisk blir skikkelig mørkt ute og jeg kan få det enda mørkere i stua.
    • 3D er... ganske bra egentlig. Ikke testa full hd 3D enda, har kun tilgang på testmateriale i 1080p side-by-side. Største problemet er at brillene ikke klarer å stenge alt lys fra skjermen ute når de er "av", så det blir ghosting i høykontrastoverganger. Alternativet er å skru ned kontrasten, så man må velge pang i bildet eller mindre ghosting. Hmf... Brillene farger også bildet ganske mye så det trengs en del justering før farger og hvitbalanse nærmer seg brukbare. Brillene er ikke megakomfortable å ha på seg heller, men det går på et vis. Siden alle problemene jeg har med 3D på denne skjermen så langt kan spores til brillene så er det håp for forbedringer i framtiden uten å oppgradere selve skjermen håper jeg...
    • Inputene er nåbare fra siden selv om den henger på veggen. Min gamle skjerm hadde inputene midt bak, og det å koble på en ekstra kabel innbefattet å ringe en kompis slik at skjermen kunne løftes ned etc. Mye enklere nå.
    • Når jeg kjører PCen på skjermen så hører jeg trafostøy med mye hvitt/lyse partier på skjermen. Ikke et problem når man bruker den til vanlig, men hvis man sitter musestille på natta og surfer så blir det fort irriterende. Men da irriterer jeg meg også over HTPCen som suser svakt. Og spurven som snorker i treet utenfor. :-P
    • PC-bilde på skjermen er litt annerledes sammenliknet med min gamle TH50PZ700U. En review nevnte at Panasonic i denne generasjonen ikke lenger støtter 4:4:4, men har gått over til 4:2:2, så det kan forklare at ting ikke er helt 100% pixel-perfect lenger. Ikke noe problem, bare litt annerledes enn hva jeg er vandt med. Selv på en 2.8-3m avstand så er skjermen såpass høyoppløst at man sliter med å se individuelle pixels, så dette er ikke noe man egentlig merker så mye til.
    • I motsetning til min gamle skjerm så fulgte det med bordstativ til denne som standard, så da blir det sikkert ikke like vanskelig å bli kvitt den. (Ja, de fleste som var interessert i den gamle skjermen min skulle ha den på et bord...)
    • Den er overraskende lett. Bare en 5-6 kilo tyngre enn min gamle 50" så teknologien har gått en del fremover på en 3 års tid.

Generelt veldig fornøyd med skjermen. Blir en del filmer på bluray fremover kjenner jeg meg selv rett. Første sikleaudiens er i morgen og så går det vel slag i slag fremover etter som venner og bekjente melder sin interesse.
    Du hadde vel ikke giddet å lagt ut noen bilder av ghostingen og gråskala graderingene? Sitter selv i dag med en Pioneer lX6090. Vurderer å bytte den ut med 65TV20E. Er veldig pirkete på bildekvalitet.
    Er jo også kjekt å se noen bilder av herligheten din.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hvordan får du tilgang til servicemenyen på denne modellen?
    Ingen anelse. Må nok henvise deg til google eller avsforum.com for slik informasjon. Var faktisk en lettelse at jeg ikke måtte inn i service menyen. Det er jo de som svarer "If you have to ask..." når man spør hvordan man finner den, og det er noe i det. Er utrolig mye du kan føkke opp der inne, faktisk såpass mye at skjermen er ubrukelig etterpå og må inn på service.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Du hadde vel ikke giddet å lagt ut noen bilder av ghostingen og gråskala graderingene? Sitter selv i dag med en Pioneer lX6090. Vurderer å bytte den ut med 65TV20E. Er veldig pirkete på bildekvalitet.
    Er jo også kjekt å se noen bilder av herligheten din.
    Tror ikke bilder vil klare å vise problemene uten å overdrive, det må nok sees med eget øye for å virkelig se problemet. Panasonic har lenge slitt med graderinger og selv om de er bedre enn før så er de er ikke helt perfekte på denne skjermen heller, noe Pioneer derimot har vært kjent for å være 100% på i lengre tid. Med tanke på at du går fra en Pio så vil nok de problemene sammen med 24p/96Hz playback issues være nok til å skremme deg bort fra denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20: Hvis dere synes THX modus er litt for lyssvak, Skru på "økonomi-modus" eller hva det heter så vil lysstyrken bli sterkere i dagslys og normal på kvelden, det fungerer utmerket.
    Innbrenning kommer fort når TV`n er ny, men det forsvinner av seg selv og det ser ut som det ikke forekommer mer etter at du har brukt den en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    G20: Hvis dere synes THX modus er litt for lyssvak, Skru på "økonomi-modus" eller hva det heter så vil lysstyrken bli sterkere i dagslys og normal på kvelden, det fungerer utmerket.
    Innbrenning kommer fort når TV`n er ny, men det forsvinner av seg selv og det ser ut som det ikke forekommer mer etter at du har brukt den en stund.
    det var faktisk en veldig god ide.
    den er litt blass om dagen i thx, ja.
    thanx.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dopus
    Kjører xbox 360 og pc med nvidia ion inn på tv via HDMI og optisk ut til forsterker....ja burde hatt en forsterker med hdmi...det kommer etter hvert, men får ikke dts eller ac3 lyd på forsterkeren, selv om jeg har satt lyd utgangen til digital. Får kun ut dolby pro logic!!!!.

Noen som vet om optisk ut er begrenset til tokanals lyd, støtter den ikke 5.1 lyd i det hele tatt.

Har som sagt testet med to signal kilder, skjer det samme med begge to!!!

Alle tips mottas med glede.
    Det er mange tv'er som ikke støtter flerkanalslyd ut av tv'en. Dette har ikke noe med at det er noen begrensning i teknologien til opdisk. Men noen tv'produsenter mener vist at 2 kanaler holder

Når det gjelder innbrenning i plasmaskjermer, så skjer dette mye lettere i starten. Plasmaskjermer trenger å bli kjørt inn litt. Ikke sett lysstyrken for høyt, da får du fort innbrenning.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sammenlignet V20 og VT20? Ikke sikker på om jeg føler for å hoppe på 3D bølgen allerede, og V20 bør vel være bra nok. Ikke sett noen andre tester enn flatpanels.dk sin, hvor de nevner en forskjell i forforlaget. Noen som har sjekket dette? Er tekniske spec ellers like? Ved å sammenligne på Panasonic sine sider, er det bare 3D som er forskjell slik jeg ser det.

Er spent på denne opp mot Samsung C7705.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir jeg kvitt det sorte feltet rundt skjermbildet når jeg har tilkoblet PC'n på G20?

Det blir litt mindre sort rundt når jeg velger "game", men større når jeg velger f.eks THX. Har leita rundt i menyen på TV'n og PC'n. Har ATI 5450 grafikkort med HDMI til HDMI2 på TV'n. Kjører full oppløsning på 1920x1080, men det endrer seg ikke om jeg kjører andre oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Hei noen der ute. Jeg har gått til det skritt å skaffe meg en panasonic tx p50v20e (super tv) Noen som kan litt om den? Satt å så på den, plutselig skrudde den seg av. Nå står den å blinker med stand by lyset sitt. 7 blink og en pause, så nye 7 blink.????!!!!????

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fet
    Hei noen der ute. Jeg har gått til det skritt å skaffe meg en panasonic tx p50v20e (super tv) Noen som kan litt om den? Satt å så på den, plutselig skrudde den seg av. Nå står den å blinker med stand by lyset sitt. 7 blink og en pause, så nye 7 blink.????!!!!????
    PSU har tatt kvelden, har svart i andre tråden..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter en helg med G20

Mange er nysgjerrige på denne testvinneren, så her er da mitt førsteinntrykk etter å ha brukt den i noen timer.

Design: Denne biten får aldri noe skryt, men jeg syns ikke den ser så verst ut med blank svart og enkel finish.

Menyer og fjernkontroll: Lite å klage på selv om kontrollen ikke ser så spenstig ut. Enkelt, kjapt og brukervennlig begge deler.

Lyd: Ikke testet.

Bilde: Det er vel her skjermen stort sett trekker det lengste strået, og jeg har lite å sette fingeren på. Om man har mulighet for å dempe lyset fullstendig i rommet gjør THX-modusen en svært god jobb, og det er litt digg å vite at ting da er ganske nærme optimalt med denne innstillingen. Bildet er naturlig og skarpt og skyggedetaljene er gode, slik at det er tydelige mørke nyanser. På dagtid når rommet er lyst blir, som mange nevner, THX-modus litt tam uten å guffe opp lysstyrken.

Ellers så jeg de siste minuttene av Ålesund - TIL på TV2 HD nettopp, og jeg kan ikke tenke meg at bildet kan bli stort bedre. Utrolig glatte bevegelser samtidig som bildet er sylskarpt. Når det gjelder funksjonene som skal gjøre bevegelser enda glattere har jeg ikke gode erfaringer med de. Enten blir bildet mer eller mindre ødelagt eller så blir bevegelsene helt merkelige/unaturlige. Har derfor skrudd av IFC/smooth 24p. Samsung (ihvertfall LCD) har en mye bedre løsning på denne fronten der man kan velge hvor mye den skal glatte bevegelsene.

Flimring: Jeg opplever flimring til tider, men bare på lysere bilder. Dette er litt plagsomt, men ikke verre enn at jeg lett kan leve med det. Vet ikke om alle er like ømfintlige for dette.

Buzzing: Dette er plagsomt for meg, og jeg klarer ikke å ignorere lyden. Den er middels/høyfrekvent, og mer høyfrekvent jo lysere bilde. Dynamisk bildemodus (lyssterk) gir lysere buzz, mens THX-modus ikke gir like fremtredende buzz. I rolige snakkescener i film hører jeg lett lyden, og hvis filmen også skifter til lysere bilder vil buzzingen forandre karakter noe som ihvertfall er plagsomt. Om jeg skrur av panelet i menyene avgir TVen fremdeles den samme lyden. Jeg sitter ca. 3m fra 46 tommern.

Gaming: Har spilt noen runder MW2, og det fungerer greit. G20 er blant de bedre på input lag i 2010, og den er faktisk omtrent like kjapp i THX-modus som game-modus. Begge modus er fullt spillbare, og de fleste vil si skjermen er fin å spille på. Men: vil du ha best mulig kill/death-ratio kjøper du PC-skjerm. Det er dessuten vanskelig å anbefale denne skjermen til gaming mtp. faren for IR og innbrenning. I game mode får man med fabrikkinnstillinger en beskjed med hvor lenge man har spilt for hver halve time.

Min konklusjon: Jeg vil anbefale TVen til AV-entusiasten som setter bildekvaltiet aller høyest, og kan leve med ulempene plasma medfører. Entusiasten bør også ha et rom som er ganske mørkt for å få det beste ut av G20.

Buzzingen er den absolutt største ulempen for meg, og jeg kommer sannsynligvis til å skaffe meg en annen TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som deler din entusiasme:

should the panasonic development team / testers gone to specsavers? - AVForums.com

Jeg opplever det samme som dem.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Det er ikke alle som deler din entusiasme:

should the panasonic development team / testers gone to specsavers? - AVForums.com

Jeg opplever det samme som dem.
    Visste ikke folk hadde problemer med dette på G20, men da vil jeg utdype litt.

Jeg har sett både hakkete og superglatte bilder på G20, men jeg trodde i utgangspunktet det var kildene mine. Fotballkampen TV2 HD sendte i går var utrolig smooth uten antydning til hakking, og som nevnt har jeg IFC skrudd av. Får signalene mine fra Canal Digital HD PVR.

Jeg tok også en kikk på Inglourious Basterds Bluray på PS3, og her var det nok ikke like smooth, uten at jeg tør å synse om hvorfor.

Opplever generelt mye glattere bilder fra dekoder enn PS3 og Popcorn Hour, men jeg trodde altså mye lå i kildene mine.

Side 33 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •