Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 61 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    HDMI 2 har ARC. Du skal ikke trenge ny kabel hvis den du har en rimelig ok.
    jo, men vil hdmi 1.3 sende lyden begge veier?

eller blir det kun 5.1 lyd som blir borte?

youtube er vel i stereo uansett.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet på VT20 i 50" mot Samsung 8705 i 55". De viste Tour de France via Canal Digital.

Panasonicen var helt klart skarpere på ting i bevegelse (var mulig å lese reklamene på sokkene til syklistene, noe som ikke gikk på samsungen). Litt mer naturlige farger.

Sortnivå er vanskelig å si, ettersom det var ganske lyst. Jeg var i hvert fall ikke skuffet med de to mot hverandre, selv om det ble en veldig kjapp og overflatisk vurdering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    jo, men vil hdmi 1.3 sende lyden begge veier?

eller blir det kun 5.1 lyd som blir borte?

youtube er vel i stereo uansett.
    ARC (Audio Return Channel) ble først spesifisert i HDMI ver. 1.4, så hvis du har utstyr (altså ikke kabler) som hevder å være HDMI ver. 1.3 så vil retur audio ikke fungere (uansett audio format).

Men du kan i stor grad glemme det med HDMI versjonsnummere. Det du skal se etter, er funksjonalitet som er støttet (i dette tilfellet ARC). Det er nemlig ingenting som tilsier at ARC er støttet selv om om en HDMI port er implementert etter spesifikasjonene til HDMI 1.4, siden ARC er en opsjon og ikke noe en leverandør er pliktig til å implementere (uansett HDMI versjon).

Det er avgjørende å sjekke funksjonalitet i begge ender av en kabel, siden begge ender må støtte den funksjonaliteten du ønsker å benytte.

HDMI.org har i lengre tid forsøkt å få produsenter til å endre på markedsføring av produkter, eksempelvis er det forbudt å markedsføre med at eksempelvis HDMI 1.4 er støttet. Grunnen til dette, er fordi den informasjonen ikke betyr så veldig mye...

Når det gjelder kabler har det ikke skjedd så veldig mye siden HDMI 1.3, dvs. det har kommet noen nye opsjoner i.f.m. HDMI 1.4 som kan kreve mer båndbredde av kabelen (men HDMI 1.4 forutsetter ikke noen andre kabler enn de som har vært tilgjengelig før).

Unntakene til ovenfor er tre, nemlig Automotive kabler og connectorer (som er beregnet for bil, eller kanskje også heftige hjemmekino installasjoner). HEC (HDMI Ethernet Channel, er det andre unntaket) krever nye kabler uansett...!!! Årsaken er at ingen HDMI kabler har tidligere blitt laget etter ethernet spesifikasjoner. Men du skal ikke i utgangspunktet se etter kabler som er merket HDMI 1.4 (siden det er feilmerking og misvisende merking), men i stedet skal du se etter opsjonen "with Ethernet". Om du skal velge Standard eller High speed, avhenger først og fremst av hva du skal transportere av videosignaler (dvs. 720p/1080i = standard, 1080p og videre = high speed). Opsjoner kan tvinge deg raskere over fra standard til high speed, eksempelvis "Deep Color", "4K", "3D", "høyere fps fra kilde (noe som implisitt gjelder for BD-3D)" osv. Micro connectoren (som i hovedsak kun er en ektra liten formfaktor connector som støttes) er det siste unntaket.

På samme måte som det tidligere har vært mye rot med hva slags HDMI kabler man kan benytte, vil det fortsatt være diskusjoner om hva man kan få til å fungere. Dette skyldes at en rekke forhold som at produsenter kan lage kabler som overholder spesifikasjonene med varierende margin, støy-kilder, kabel-lengder, spenningsleveranser til HDMI inn/utganger, osv.

Men for HEC, så tar man i bruk pinne 19 (tidl. kun Hot Plug Detect) til HEC Data+, pinne 14 (tidl. reservert) til HEC Data- og pinne 17 (DDC/CEC jord) som nå også skal benyttes til HEC jord. Det er teoretisk mulig at en produsent kan ha levert tidligere en kabel med ledere tilkoblet de riktige pinnene, men det er vel ikke kanskje det mest sannsynlige. En helt annen ting er at lederne neppe vil være implementert på den riktige måten med et helt bestemt antall vindinger pr . meter på trådparet HEC Data+/HEC Data-...

Men siden spørsmålet var angående ARC (og ikke HEC) så er det med andre ord i praksis ikke kablene, men utstyret i begge ender av kabelen som avgjør om du får ARC... Jeg er mye som tyder på at det man kan sende via S/PDIF også kan sendes via ARC...

Her har du kravene fra HDMI.org til produsenter (for å kunne benytte HDMI logo):

Audio Return Channel:

Source: At least one HDMI output port must support the Audio Return Channel. It must also be able to render bitstream from the Audio Return Channel if the Source supports rendering bitstream from S/PDIF input. The Source must support the Audio Return Channel at least towards a directly connected Audio Return Channel device that has allocated Logical Address 0.

Sink (display device): At least one HDMI input port must support the Audio Return Channel. It must also be able to support bitstream output to the Audio Return Channel if the Sink supports bitstream output to S/PDIF output. The Sink must support the Audio Return Channel at least towards a directly connected Audio Return Channel device that has allocated Logical Address 5.

Repeater: If the Repeater supports rendering from the Audio Return Channel, at least one HDMI output port must support the Audio Return Channel. It must also be able to render bitstream from the Audio Return Channel if the Repeater supports rendering bitstream from S/PDIF input. The Repeater must support the Audio Return Channel at least towards a directly connected Audio Return Channel device that has allocated Logical Address 0. If the Repeater does not support rendering from the Audio Return Channel, at least one HDMI output port and at least one HDMI input port must support the Audio Return Channel, and the Repeater needs to forward Basic Audio from the HDMI output to the HDMI input. It must also be able to passthrough bitstream from the HDMI output to the HDMI input if the HDMI output port supports bitstream from the Audio Return Channel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Tittet på VT20 i 50" mot Samsung 8705 i 55". De viste Tour de France via Canal Digital.

Panasonicen var helt klart skarpere på ting i bevegelse (var mulig å lese reklamene på sokkene til syklistene, noe som ikke gikk på samsungen). Litt mer naturlige farger.

Sortnivå er vanskelig å si, ettersom det var ganske lyst. Jeg var i hvert fall ikke skuffet med de to mot hverandre, selv om det ble en veldig kjapp og overflatisk vurdering.
    Samsung 8705 er vel LED tv, og VT20 plasma, så kanskje ikke riktig med direkte sammenligning mellom de? Vil heller høre sammenligninger mellom VT20 og Samsung C7705, om noen har mulighet å sammenligne de...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen måte å beskytte skjermen mot innbrenning? Skjermbeskytter eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20 har ARC og onkyo 608 har ARc så da er jeg good to go.

eneste problemet er den vinkel hdmi pluggen (hama). tro om den tar med det ekstra i 1.4 ledningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    G20 har ARC og onkyo 608 har ARc så da er jeg good to go.

eneste problemet er den vinkel hdmi pluggen (hama). tro om den tar med det ekstra i 1.4 ledningen?
    Hvis du har en vanlig HDMI kabel, og den fungerer til video oppgaven pr. i dag, så vil det nok fungere med ARC også. ARC benytter ikke noe annet enn det som er tilgjengelig i en hvilken som helst (godkjent) HDMI kabel...

ARC stiller også forholdsvis små krav til kapasitet på kabelen...

Det er HEC som stiller krav til kabelen... Og det støtter verken TV'en eller receiver'n...

De eneste HDMI opsjonene som kom med HDMI ver. 1.4 som støttes av utstyret ditt er 3D og ARC (i begge ender). Du bør dog sjekke hvilke(n) HDMI port(er) på receiver'n som støtter 3D og ARC... På TV'en er det som nevnt kun HDMI port 2...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjeldent god info ang HDMI1.4 Hobbes, nesten synd den kommer midt inni en 'uendelig' lang tråd. Sånn info burde vært i egen stisckytråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min G20 i hus i går. Har i den forbindelse noen spørsmål som jeg ikke har greid å finne ut av.

Jeg har en eldre Pioneer reciever (VSX-AX4AVi) med to HDMI innganger og en utgang. Denne støtter kun HDMI 1.1 (støtter ikke 1080p), så det er uaktuelt å bruke denne som HDMI-switch. Ergo vil jeg koble alle bildekildene mine direkte til G20. Er det da mulig å få HDMI-lyd FRA G20 til recieveren min? Isåfall, hvordan?

Akkurat nå kjører jeg optisk lyd fra hver kilde til recieveren i tillegg til HDMI til G20. Det er jo ikke helt optimalt iom at jeg går glipp av ukomprimert PCM 5.1 hvor tilgjengelig, og må nøye meg med DD 5.1 og DTS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr_Gigolo
    Fikk min G20 i hus i går. Har i den forbindelse noen spørsmål som jeg ikke har greid å finne ut av.

Jeg har en eldre Pioneer reciever (VSX-AX4AVi) med to HDMI innganger og en utgang. Denne støtter kun HDMI 1.1 (støtter ikke 1080p), så det er uaktuelt å bruke denne som HDMI-switch. Ergo vil jeg koble alle bildekildene mine direkte til G20. Er det da mulig å få HDMI-lyd FRA G20 til recieveren min? Isåfall, hvordan?

Akkurat nå kjører jeg optisk lyd fra hver kilde til recieveren i tillegg til HDMI til G20. Det er jo ikke helt optimalt iom at jeg går glipp av ukomprimert PCM 5.1 hvor tilgjengelig, og må nøye meg med DD 5.1 og DTS.
    G20 støtter ARC (audio return channel) for å gi lyd "ned" til receiveren, men såvidt jeg har fortsått, må receiveren også støtte dette, samt bruke hdmi 1.4

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kjappe svaret blir jo nei.
    Receiveren din er nok blitt for "gammel", går fort i svingene nå for tiden. Brunvarer er utdaterte nesten like fort som PCèr.

For å få HD lyd må du evt bruke en Blu-ray spiller med 7.1 analog audio ut med dekoding av HD-lyden og koble til receiverens 7.1 analoge innganger. Evt rett og slett gå til anskaffelsen av en ny receiver. Med HDMI lyd/bilde...:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da spørs det heller om jeg investerer i nytt kvalitetslydkort og kjører 6 kanals PCM analogt. Er tross alt HTPCen som blir mest brukt for medieavspilling, så får jeg nøye meg med DD5.1 og DTS fra PS3en :-)

Blir for dyrt å bytte ut forsterkeren.

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange grafikkort har to utganger, og kan sende det samme bildet til begge. Det samme har 3D-Blu-ray-spilleren til Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Litt vanskelig å svare deg, siden jeg lurer litt på et par av tingene du nevner... :razz:

Er du virkelig sikker på at receiveren din ikke støtter 1080p?

Kan ikke se noen grunn til at den ikke skal støtte 1080p? Til info så har 1080p vært støttet siden HDMI 1.0 inkl. 8 (7+1) ukomprimerte LPCM audio kanaler (192KHz/24bit)... Men det er valgfritt hvorvidt produsentene trenger å støtte 1080p, og noen tidlige produkter gjorde dette ikke. Men mange gjorde det, men hadde visse begrensninger når det gjaldt oppskalering av videosignaler med lavere oppløsning samt konvertering av analoge videosignaler (typisk med lavere oppløsning).

Receiveren din er jo også en grei sak som selv om den ikke lenger er splitter ny, sikkert lydmessig grei...

Jeg ville med andre ord dobbeltsjekket konklusjonen om at 1080p ikke er støttet først...

Når det gjelder lyden, så ønsker du jo å benytte HD lyd... I så fall er det vel greit å si at receiveren ikke støtter HD lyd overført "native" som bitstrømmer (kom først med HDMi 1.3). Men hvis du har en BD-spiller som har mulighet til å konvertere HD lyden over til PCM (fra bitstrøm) så kan du overføre lyden til receiveren så godt som uten kvalitetstap (fra og med HDMI 1.0). Receiveren din har jo støtte for LPCM lydkilder både via HDMI, optisk og coax... Det er litt uklart for meg hvorvidt den støtter 5+1 med høy samplingsrate, og over hvilke innganger (neppe 192KHz, men 96Khz er støtte i alle fall for 2 kanaler, muligens flere og til slutt er det ganske sikkert at 48KHz støttes). Du kan event. vurdere å akseptere en nedskalering til 48KHz/24bit i BD-spilleren (hvis den har støtte for det).

Hvis ikke det er mulig, høres analog overføring av lyden ut som mulighet. Receiveren har i alle fall nok analoge innganger. Men dette forutsetter jo at BD-spilleren har interne dekodere og av ønsket kvalitet, du vil trenge noen analoge kabler, osv...

Men sammenlignet med å bruke en PC-kort basert løsning for DAC inkl. analoge utganger, så kan dette være en farbar vei som gir like bra eller bedre lyd (avhengig av BD-spilleren)...

Som nevnt kan du nok glemme ARC delen (ARC kom med spesifikasjonene til HDMi 1.4).

Men G20 kan kanskje returnere lyden den mottar via HDMI inngangene ut via S/PDIF utgangene (var det optisk) til receiveren... Du får ikke dog neppe HD lyd på den måten... Du er også avhengig av hva G20 kan motta...

MTPW...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Da spørs det heller om jeg investerer i nytt kvalitetslydkort og kjører 6 kanals PCM analogt. Er tross alt HTPCen som blir mest brukt for medieavspilling, så får jeg nøye meg med DD5.1 og DTS fra PS3en :-)

Blir for dyrt å bytte ut forsterkeren.

Takk for svar!
    Du tenker vel enten på å kjøre ut et digitalt signal som PCM, eller et analogt signal...?

Når det gjelder PS3 (som du tydeligvis har) så hadde det vært nyttig å vite om du i dag kjører HD-lyd konvertert over PCM over til receiveren din, og med hvilken bitrate og orddybde...?

Dette hadde vært nyttig om du nevnte hvilke kilder du faktisk har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobbes
    Litt vanskelig å svare deg, siden jeg lurer litt på et par av tingene du nevner... :razz:

Er du virkelig sikker på at receiveren din ikke støtter 1080p?

Kan ikke se noen grunn til at den ikke skal støtte 1080p? Til info så har 1080p vært støttet siden HDMI 1.0 inkl. 8 (7+1) ukomprimerte LPCM audio kanaler (192KHz/24bit)... Men det er valgfritt hvorvidt produsentene trenger å støtte 1080p, og noen tidlige produkter gjorde dette ikke. Men mange gjorde det, men hadde visse begrensninger når det gjaldt oppskalering av videosignaler med lavere oppløsning samt konvertering av analoge videosignaler (typisk med lavere oppløsning).

Receiveren din er jo også en grei sak som selv om den ikke lenger er splitter ny, sikkert lydmessig grei...

Jeg ville med andre ord dobbeltsjekket konklusjonen om at 1080p ikke er støttet først...

Når det gjelder lyden, så ønsker du jo å benytte HD lyd... I så fall er det vel greit å si at receiveren ikke støtter HD lyd overført "native" som bitstrømmer (kom først med HDMi 1.3). Men hvis du har en BD-spiller som har mulighet til å konvertere HD lyden over til PCM (fra bitstrøm) så kan du overføre lyden til receiveren så godt som uten kvalitetstap (fra og med HDMI 1.0). Receiveren din har jo støtte for LPCM lydkilder både via HDMI, optisk og coax... Det er litt uklart for meg hvorvidt den støtter 5+1 med høy samplingsrate, og over hvilke innganger (neppe 192KHz, men 96Khz er støtte i alle fall for 2 kanaler, muligens flere og til slutt er det ganske sikkert at 48KHz støttes). Du kan event. vurdere å akseptere en nedskalering til 48KHz/24bit i BD-spilleren (hvis den har støtte for det).

Hvis ikke det er mulig, høres analog overføring av lyden ut som mulighet. Receiveren har i alle fall nok analoge innganger. Men dette forutsetter jo at BD-spilleren har interne dekodere og av ønsket kvalitet, du vil trenge noen analoge kabler, osv...

Men sammenlignet med å bruke en PC-kort basert løsning for DAC inkl. analoge utganger, så kan dette være en farbar vei som gir like bra eller bedre lyd (avhengig av BD-spilleren)...

Som nevnt kan du nok glemme ARC delen (ARC kom med spesifikasjonene til HDMi 1.4).

Men G20 kan kanskje returnere lyden den mottar via HDMI inngangene ut via S/PDIF utgangene (var det optisk) til receiveren... Du får ikke dog neppe HD lyd på den måten... Du er også avhengig av hva G20 kan motta...

MTPW...
    Mulig receiveren SKAL støtte 1080p, men har hatt 3 forskjellige TVer som støtter 1080p i hus, og den klarte ikke å kjøre ut 1080p til noen av de. 1080i max, og 1080i så tragisk ut i forhold til 1080p rett inn i TVen. Kunne jo alltids sendt den inn på service dersom det viser seg at den faktisk skal kunne kjøre ut 1080p. Spesifikasjoner finner dere her: VSX-AX4AVi-S - Pioneer Product Archive

Med en tidligere TV som kun støttet 720p, så kunne jeg fint kjøre LPCM 5.1 i 96khz/24bit fra PS3en rett inn i receieveren. Tror uansett 96khz er mer enn hva mine B&W 805 klarer å gjengi, så det holder i massevis. Er mest det at jeg helst ikke vil ha komprimert lyd.

Det er vel ingen som sender ukomprimert lyd over SPDIF i mer enn 2 kanaler. Grunnen er vel mangel på kopibeskyttelse såvidt jeg har forstått.

Om bare det fantes lydkort med iLink støtte...

Prøvde forøvrig å få kjørt lyd ut fra SPDIF fra G20, men fikk ingen lyd. Iallefall ikke på HTPCen. I manualen til G20 så var det mange valg i menyene som ikke var i menyene på min G20 (har siste software oppdatering). Men det utgjør liten praktisk betydning, da jeg allerede har koblet alle kildene mine med SPDIF direkte til receiveren.

Merk at jeg skriver 5.1 en del her, det er fordi jeg bare har 5.1 oppsatt. Receiveren støtter 7.1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobbes
    Du tenker vel enten på å kjøre ut et digitalt signal som PCM, eller et analogt signal...?

Når det gjelder PS3 (som du tydeligvis har) så hadde det vært nyttig å vite om du i dag kjører HD-lyd konvertert over PCM over til receiveren din, og med hvilken bitrate og orddybde...?

Dette hadde vært nyttig om du nevnte hvilke kilder du faktisk har...
    Før jeg fikk G20 i hus, så kjørte jeg ukomprimert LPCM 5.1 over HDMI fra PS3en. 96khz/24bit i surround, 192khz/24bit i stereo.

Planen med nytt lydkort var å kjøre 3x minijack til RCA kabler fra lydkortet til preout på receieveren. Digital lyd over analoge kabler Kanskje jeg burde sjekke ut om Arcsoft faktisk klarer å kjøre ut lyden jeg vil ha på denne måten...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som har noen tips til kalibrering av Panasonic X10 i HD? Har de samme innstillingene som jeg hadde i SD, men nå som jeg ser på HD synes jeg fargene er for kraftige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Mulig receiveren SKAL støtte 1080p, men har hatt 3 forskjellige TVer som støtter 1080p i hus, og den klarte ikke å kjøre ut 1080p til noen av de. 1080i max, og 1080i så tragisk ut i forhold til 1080p rett inn i TVen. Kunne jo alltids sendt den inn på service dersom det viser seg at den faktisk skal kunne kjøre ut 1080p. Spesifikasjoner finner dere her: VSX-AX4AVi-S - Pioneer Product Archive

Med en tidligere TV som kun støttet 720p, så kunne jeg fint kjøre LPCM 5.1 i 96khz/24bit fra PS3en rett inn i receieveren. Tror uansett 96khz er mer enn hva mine B&W 805 klarer å gjengi, så det holder i massevis. Er mest det at jeg helst ikke vil ha komprimert lyd.

Det er vel ingen som sender ukomprimert lyd over SPDIF i mer enn 2 kanaler. Grunnen er vel mangel på kopibeskyttelse såvidt jeg har forstått.

Om bare det fantes lydkort med iLink støtte...

Prøvde forøvrig å få kjørt lyd ut fra SPDIF fra G20, men fikk ingen lyd. Iallefall ikke på HTPCen. I manualen til G20 så var det mange valg i menyene som ikke var i menyene på min G20 (har siste software oppdatering). Men det utgjør liten praktisk betydning, da jeg allerede har koblet alle kildene mine med SPDIF direkte til receiveren.

Merk at jeg skriver 5.1 en del her, det er fordi jeg bare har 5.1 oppsatt. Receiveren støtter 7.1
    Tittet opprinnelig gjennom spesifikasjonene for receiveren din, men det var vanskelig å finne hva den støttet. En telefon til Pioneer kundestøtte, kan kanskje være en mulighet...? Men det kan jo være som du sier at den kun støtter opptil 1080i...

Du kan jo innført en matriseswitch, for å kunne kjøre video "direkte" til G20 og PCM audio "direkte" til receiver? Det finnes jo noen brukbare slike, men pass på å ha returrett hvis det ikke fungerer (mange mulige skjær i sjøen, slik som HDMI inkompabiliteter noe jeg erfarte med Dreamscreen sin gamle)...

PS3 DAC'en(e) er jo ikke akkurat veldig imponerende, så jeg antar at en PC-kort basert løsning godt kan være bedre...

Men hvis du skal overføre digitale S/PDIF signaler, så bør du helst bruke kabler som er beregnet til formålet... En kabel for digitale signaler trenger høyere båndbredde og er ofte litt kilen på presis impedanse osv... Det du skisserer er definitivt ikke etter boken... Men det er jo mulig det virker tilfredsstillende...?

Tror ikke du bør undervurdere dine 805. De er bra høyttalere, og ikke heng deg så mye opp i det frekvensmessige for de digitale signalene. Samplingsfrekvensen har selvsagt konsekvenser for øvre frekvensgrense i.f.m. event. low-pass filtere samt båndbredden som er tilgjengelig for analog lyd. Men det er minst like viktig at lyden blir mer detaljert, noe er viktig så lenge du ikke kun sitter og lytter på rene sinus-toner...

Det er vel ikke så mye i veien for å sende ukomprimert lyd over S/PDIF i mer enn 2 kanaler (selv om man ikke har noen kryptering over S/PDIF)...? Din PS3 kan jo sende ukomprimert lyd ut av S/PDIF utgangene (litt avhengig av hvilke samplingsfrekvenser vi snakker om for den digitale lyden)...

Men poenget er vel relatert til G20, og så vidt jeg kan forstå for VT20 (som jeg har bestilt) så kan den ikke motta noe mer enn 2 PCM kanaler (stereo) over HDMI med en av samplingsfrekvensene 48/44,1/32 Khz. Antar derfor at tilsvarende gjelder for G20 (dette er i.h.t. dokumentasjonen, siden jeg ikke har mottatt noen TV ennå). Noe annet er at en G20 sannsynligvis kan levere både DD/DTS i bitstrøm samt PCM over S/PDIF utgangen, men tilsynelatende kun fra DVB receiveren. Unntaket er altså HDMI ARC, men der kan du ikke sende ut noe annet enn det du kan motta (se begynnelsen av avsnittet).

Så det ser ut til at du enten må lage en spesialløsning med matriseswitch, benytte en PC-basert løsning, skaffe i alle falle en ny surround forforsterker, kjøpe en BD-spiller med 2 HDMI utganger (en for video og en for audio, har selv bestilt en Pana BDT300 som skal kunne gjøre dette) eller noe annet...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

bør man bruke disse innstillinger hentet fra Panasonic G20 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Da tenker jeg også på strømforbruk?

Efter kalibrering
    Profil: THX
    Kontrast 36
    Lys: 0
    Farve: 30
    Skarphed: 0
    Farvestyring Fra
    Eco-format Fra
    P-NR Fra
    Intelligent Frame Creation Til/Fra
    Panel Til
    R-gain +3
    G-gain -2
    B-gain 0
    R-cutoff +2
    G-cutoff -1
    B-cutoff 0

Side 30 av 61 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •