Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 61 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Koble G20 til nett og start Viera Cast. Oppdateringen skal da gå automatisk. Av en eller annen grunn fungerer ikke den normale måten, som er å gå inn i Meny -> Oppsett -> Sytemmeny -> Systemoppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Koble G20 til nett og start Viera Cast. Oppdateringen skal da gå automatisk. Av en eller annen grunn fungerer ikke den normale måten, som er å gå inn i Meny -> Oppsett -> Sytemmeny -> Systemoppdatering.
    Er det normalt at menybildene flimrer? Innstallerer oppdateringen nå og skjermbildet flimrer veldig. Har sett det før også, spesielt på hvite flater.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok dessverre helt vanlig ja
    Har noe med frekvensen å gjøre.. Er usikker på det tekniske, men det er iallefall
    ikke noe å gjøre med det. Noen reagerer mer på det en andre. Kona mi ser ikke flimringen i det hele tatt

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Ny firmware til G20 i dag. v2.408
    Finnes det noen changelog til denne oppdateringen?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett litt på V20, og en ting slår meg. Hvorfor brukte de ikke dette utseende på VT20? V20 er jo mye penere enn VT20! Sølv, børstet metall ramme gjør den ganske lekker, og det er ikke ofte på en Panasonic.

Og så til IR på VT20: Dette forekommer overaskende fort, og er dessverre ikke milevis bedre enn på f.eks Samsung PS50B855 som jeg hadde selv, selv om tester sier at denne nesten er fri for det.... Litt skuffende, men noen som veit hvordan man får "vasking" av skjermen? De fleste plasmaskjermer har jo en slags "hvitvasking" eller hva det heter. Men dette er IKKE et problem, det skjer bare ved lange perioder på samme skjerm og IR uungåelig på plasma, men poenget mitt er at VT20 er ikke fri for IR..

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min vt20 fungerer fortsatt ganske smertefritt og den har fått endel hundre timer igjennom nå.
    2 ting jeg har å utsette så langt, jeg får ikke til rikstv rett i tven. Må gå gjennom dekoder(noe jeg ikke fatter da jeg skal få inn nrk uten cam modul.
    Problem nr 2; jeg har litt phosphor trails på vanlig tvtitting. Ser jeg hd materiale er det så å si ikke merkbart men er litt irriterende. Mulig jeg må leke mer med instillingene tilgjenglig men har ikke fått det noe bedre etter å ha lekt litt i menyen.

EDIT* Jeg har ikke opplevd Innbrenning enda, og jeg kjører MYE pc og xbox på denne skjermen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hatt tatt en lengere titt på VT20 i dag, der mine førsteinntrykk er:

- Sortnivå og generell dynamikk ser fremdeles ut til å være ganske langt unna Kuro... Noen som har målt ANSI-kontrasten på disse TVene?

- Masse "myldring", langt mer enn på Kuro der også... Mulig dette skyldes kilden (3D Blu-ray, men var gjeldende på to helt nye filmer...).

- Ghosting - menyene fra Blu-ray-spilleren, som kun hadde ligget der i kort tid ble værende igjen i minst 5 minutter, dette har jeg aldri sett skje på en Kuro...

- 3D-effekten er veldig imponerende, lite tegn til ghosting / crosstalk og generelt lite flimring. Brillene er imidlertid helt håpløse, både i utforming og bruk. De sperrer alt for lite av sidelyset og ligger for langt unna nesetippen.

- Designet henger rett og slett ikke med i tiden!

...dette er for øvrig kun initielle inntrykk, kilde var Panasonics egen 3D Blu-ray-spiller, og kildematerialet var 3D-animasjonsfilmer. TVen var også helt ny, mulig den "går seg til" litt...

Er ikke meningen å virke helt "Kuro-tulling" her, men jeg må jo si at det skuffer litt at en flere år etter produksjonen ble avsluttet av Pioneer TVen fremdeles tydeligvis ikke klarer å produsere bilder på samme nivå... 3D-effekten er jo uansett kul den, for all del, men føler kanskje modellen har fått litt vel mye skryt i tester rundtomkring hvis mine førsteinntrykk faktisk stemmer med reell ytelse? Noen kommentarer her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke meningen å virke helt "Kuro-tulling" her, men jeg må jo si at det skuffer litt at en flere år etter produksjonen ble avsluttet av Pioneer TVen fremdeles tydeligvis ikke klarer å produsere bilder på samme nivå... 3D-effekten er jo uansett kul den, for all del, men føler kanskje modellen har fått litt vel mye skryt i tester rundtomkring hvis mine førsteinntrykk faktisk stemmer med reell ytelse? Noen kommentarer her?
    Du er jo selvsagt ikke alene om å mene dette. Som en av de kanskje ivrigste Panasonic-tilhengeren her på forumet (har stort sett eid hver eneste konsument og Pro-modell fra Panasonic i størrelsen 37-50 siden 2003), så ble jeg ganske skuffet over VT20 og V20. Så nå har jeg blitt nødt til å krype til korset, og legge ut en "ønskes kjøpt"-annonse på Pioneer KRP-500M. Det blir i så fall for tredje gangen jeg eier denne skjermen, som i mine øyne "gruser" LX5090 med sin Pure Mode.

Jeg krysser fingrene for neste generasjon Panasonic, eventuelt at VX200 kommer ned i 50-tommer eller at Z2 kommer i sort finish med Pioneer G9 elektronikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig at HDTV tests har denne som " reference level" og FlatpanelsDK gir "Top anbefaling 2010" ?
    Noen er jo helt over seg hvor bra VT20 er.

Jeg har nå i lengre tid prøvd å finne ut hvilken TV jeg skal ha, men hver gang blir de beste plasmaene skrytt opp til himmels og motsatt vei med de "beste" LCD`ene. Så, etter at TV`ene har vært i salg en stund, kommer info fra brukerne om alle feil og mangler.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er jo for øvrig greit å understreke; Kuro FINNES jo faktisk ikke lenger i salg (annet enn på brukten selvsagt), så den er egentlig ikke et reelt alternativ å vurdere opp mot. Ser en på VT20 vs. det meste av LED er den jo fremdeles en veldig habil kandidat. I så måte har vel kanskje "pressen" delvis sitt på det tørre ved å gi TVen gode skussmål, selv om det jo etter mitt syn bør være et poeng at nettopp pressen evner å heve blikket litt når det tross alt ikke er såååå lenge siden Kuro-TVene var i salg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig at HDTV tests har denne som " reference level" og FlatpanelsDK gir "Top anbefaling 2010" ? Noen er jo helt over seg hvor bra VT20 er.
    Den er jo fremdeles "bra" og til dels meget bra på en del områder, selv om den nok ikke er helt på referanse-nivå på sortnivå og bildebehandling av SD-kilder. Dersom jeg skal være helt ærlig, så er noen av de gamle proff-skjermene til Panasonic vel så bra på SD-kilder som de nye skjermene og sortnivået er heller ikke allverdens forskjellig. Men på HD så slår de nye skjermene de gamle "hands down". I tillegg er jo tilkoblingsmulighetene en helt annen verden enn for bare noen få år siden. I alle tilfeller er det G20-serien som fremstår som et "Best buy" hos Panasonic i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og sjekka tver på Expert i dag... såg på en VT20 50" må si det var det jævligste bilde jeg noen gang har sett på en tv.
    Der må de ha stilt den inn slik at folk skal lokkes bort for det var noe av det mest uklare.... var tragisk.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Var og sjekka tver på Expert i dag... såg på en VT20 50" må si det var det jævligste bilde jeg noen gang har sett på en tv.
    Der må de ha stilt den inn slik at folk skal lokkes bort for det var noe av det mest uklare.... var tragisk.
    Tok du på 3D brillene kanskje? :P Snakka faktisk med en som sa det samme som deg, og så sa jeg at det antageligvis var 3D materiale på den. Tok på et sett 3D-briller på vips. "jammen se deeeeeeer ja!"

Men hvis SD er det man skal se mest på så er faktisk X20 meget imponerende på det, men det var kanskje noe med den lave oppløsninga...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på en KRP-600 i går med Avatar i BD-spilleren. Fantastisk sortnivå, men under lysforholdene ikke stort bedre enn min plasma. Forskjellene kommer tilsyne i et helmørkt rom, sikkert. Men panoreringene imponerte ikke. Dette har jeg opplevd hver gang jeg har sett en Kuro Demo. Stilte på menyene og satt den i film modus. Men like hakkete var det. Dette synes jeg er den store forbedringen på de nye plasmaskjermene. Spesielt de som har mulighet for 96Hz. Vet ikke om Kuro har dette, men personlig kunne jeg ikke ha blitt fornøyd med et sånnt bilde som Kuro presenterer. Da er jeg heller villig til å gi slipp på litt sortnivå, mot myke panoreringer og med mer trøkk i det hvite enn det Kuro kan varte opp med.

Og der synes jeg både VT20 og Samsung PN7705 gjør det mye bedre enn Kuro.

Men det blir smak og behag og en vurdering på hva man selv synes er viktigst. Søken etter det perfekte bildet fortsetter nok helt til vi får 50" OLED til 25-30k
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var g20 i hus.

et par spørsmål, hvilken hdmi utgang er 1.4 godkjent?

for å få lyden fra youtube, viera cast til forsterker, er jeg avhengig av en hdmi 1.4 kabel eller holder det med en standard 1.3 ?

(onkyo 608 med hdmi1.4 er bestillt)

takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på en KRP-600 i går med Avatar i BD-spilleren. Fantastisk sortnivå, men under lysforholdene ikke stort bedre enn min plasma. Forskjellene kommer tilsyne i et helmørkt rom, sikkert. Men panoreringene imponerte ikke. Dette har jeg opplevd hver gang jeg har sett en Kuro Demo. Stilte på menyene og satt den i film modus. Men like hakkete var det. Dette synes jeg er den store forbedringen på de nye plasmaskjermene. Spesielt de som har mulighet for 96Hz. Vet ikke om Kuro har dette, men personlig kunne jeg ikke ha blitt fornøyd med et sånnt bilde som Kuro presenterer. Da er jeg heller villig til å gi slipp på litt sortnivå, mot myke panoreringer og med mer trøkk i det hvite enn det Kuro kan varte opp med.
    Nå vet jeg ikke om du forsøkte "Pure"-mode, men det bare den som gjelder når du skal ha en "judderfri" bildegjengivelse ved sideveis panorering på Pioneer (alle unødige bildekretser skrus av). Alle de andre modusene gir "motion studder" eller rykkete bilde, med mindre du altså manuelt skrur dem av. Jeg var ikke i stand til å få et tilsvarende sømløst bilde på LX5090, dog noe avhengig av hva som var tilkoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    da var g20 i hus.

et par spørsmål, hvilken hdmi utgang er 1.4 godkjent?

for å få lyden fra youtube, viera cast til forsterker, er jeg avhengig av en hdmi 1.4 kabel eller holder det med en standard 1.3 ?

(onkyo 608 med hdmi1.4 er bestillt)

takk.
    HDMI 2 har ARC. Du skal ikke trenge ny kabel hvis den du har en rimelig ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Tok du på 3D brillene kanskje? :P Snakka faktisk med en som sa det samme som deg, og så sa jeg at det antageligvis var 3D materiale på den. Tok på et sett 3D-briller på vips. "jammen se deeeeeeer ja!"

Men hvis SD er det man skal se mest på så er faktisk X20 meget imponerende på det, men det var kanskje noe med den lave oppløsninga...

Hehe nei det var ikke 3D sending. Var en eller annen dårlig tv serie.
    Skikkelig svakt bilde var det i hvert fall.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom jeg skal være helt ærlig, så er noen av de gamle proff-skjermene til Panasonic vel så bra på SD-kilder som de nye skjermene og sortnivået er heller ikke allverdens forskjellig. Men på HD så slår de nye skjermene de gamle "hands down". I tillegg er jo tilkoblingsmulighetene en helt annen verden enn for bare noen få år siden. I alle tilfeller er det G20-serien som fremstår som et "Best buy" hos Panasonic i år.
    Har du fått testet de nyeste proff skjermene fra Panasonic?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet de nyeste proff skjermene fra Panasonic?
    Dersom du tenker på PF-serien, så er det bare å styre unna. Da er både VT20, V20 og G20 bedre. Men den nye VX200-serien ser lovende ut.

Side 29 av 61 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •