Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 61 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

optisk utgang v20

hei, får ikke noe lyd fra opt utgangen fra min panasonic?
    noen som har vært borti noe lignende?er d evt en innnstilling som
    må forandres på?har lest i bruker manualen men finner ikke noe dr heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Ok, takker for svar.

Jeg syns det er en del forstyrrelser i bildet, også på DVD. Prøvde meg på Seinfeld og da var det tydelig "snø" på hvite flater. Samsungen (B6050) var langt bedre på DVD og TV. Irriterer meg også at det ikke går ann å tilpasse bildet skjermen på DVD. Det blir enten 16:9, 4:3 eller zoom. På samsungen gikk det ann å fylle bildet, samt å justere størrelsen manuelt. Med zoom så forsvinner ganske mye av bildet oppe og nede.

Hvordan aktiverer jeg Oribitier, eller en form for skjermsparer? Syns menyene generelt er uoversiktlige. Hjelper heller ikke at cdromen på pc'en har tatt kvelden da alle instruksjoner ligger på cd.

Slik jeg ser det nå så var Samsungen bedre på det meste. Det eneste negative var cloudingen som var grunnen til at jeg byttet.
    Jeg forstår ikke hvorfor alle hyller disse skjermene. Det er ingenting som imponerer med G20'en min, ok da i HD er bildet bra, men standard tv sendinger og DVD er stort sett ikke bra i mine øyne. Det er altfor mange forstyrrelser i bildet. Jeg tror det er altfor stort fokus på svartfargen i omtalene av flatskjermer. Hva med hvitt? Snøen er jo **** meg grønn/blå! Himmelen har alltid ett hvist nivå av grønt i seg. I mange tv'sendinger går Posterization meg på nervene (vet ikke hvar det heter på norsk) altså at det er markerte grenser mellom ulike fargetoner. Slik som det nederste bildet her:

Jeg hadde ofret litt svart for sleppe unna dette. Det er ikke sånn i HD, men når er nå en gang de aller fleste tv-sendinger i SD, samme med DVD'ene mine. Noen sendinger er imidlertid av så god kvalitet at dette ikke merkes. Såg for eksempel Kill Buljo på filmkanalen i går og det var helt krise. Nå er ikke kvaliteten på filmen bra, men Panasonicen forverret den betraktelig.

Nå er det sannsynlig at jeg, som aldri før har hatt flatskjerm, har hatt uforholdsmessig store forventninger og forventet meg perfekt bilde. Da kan en nok ikke unngå å li skuffet. Men jeg mener fremdeles at Samsungs LED var langt bedre på de fleste områder. Når jeg skal ha skjerm til kjellerstua går G20 ned og så blir det LED i stua, men jeg venter til Samsung får bukt med cloudingen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når dere skrive slikt får det meg til å lure på om "jakten på Kurosort" får folk til å "glemme" alt annet som banding, snø i hvitt, posterizaition og SD-egenskaper.

Jeg begynner å skli mere og mere vekk fra å velge VT20 til høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Når dere skrive slikt får det meg til å lure på om "jakten på Kurosort" får folk til å "glemme" alt annet som banding, snø i hvitt, posterizaition og SD-egenskaper.

Jeg begynner å skli mere og mere vekk fra å velge VT20 til høsten.
    Helt enig! Streben etter svart bør ikke gå på bekostning av biledkvaliteten ellers. Nå har jeg en G20, ikke VT, kan hende den er bedre på dette, jeg vet ikke.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Jeg forstår ikke hvorfor alle hyller disse skjermene. Det er ingenting som imponerer med G20'en min, ok da i HD er bildet bra, men standard tv sendinger og DVD er stort sett ikke bra i mine øyne. Det er altfor mange forstyrrelser i bildet. Jeg tror det er altfor stort fokus på svartfargen i omtalene av flatskjermer. Hva med hvitt? Snøen er jo **** meg grønn/blå! Himmelen har alltid ett hvist nivå av grønt i seg. I mange tv'sendinger går Posterization meg på nervene (vet ikke hvar det heter på norsk) altså at det er markerte grenser mellom ulike fargetoner. Slik som det nederste bildet her:

Jeg hadde ofret litt svart for sleppe unna dette. Det er ikke sånn i HD, men når er nå en gang de aller fleste tv-sendinger i SD, samme med DVD'ene mine. Noen sendinger er imidlertid av så god kvalitet at dette ikke merkes. Såg for eksempel Kill Buljo på filmkanalen i går og det var helt krise. Nå er ikke kvaliteten på filmen bra, men Panasonicen forverret den betraktelig.

Nå er det sannsynlig at jeg, som aldri før har hatt flatskjerm, har hatt uforholdsmessig store forventninger og forventet meg perfekt bilde. Da kan en nok ikke unngå å li skuffet. Men jeg mener fremdeles at Samsungs LED var langt bedre på de fleste områder. Når jeg skal ha skjerm til kjellerstua går G20 ned og så blir det LED i stua, men jeg venter til Samsung får bukt med cloudingen.
    Godt med litt negative synspunkter også. Dette var jo faktisk noen av grunnene til at jeg valgte Samsung PS50B855 foran TXP50V10 ifjor, så kanskje du burde sjekke ut samsung plasma?

Men det må jo være en eller annen grunn til at de alltid kommer best ut i test. Panasonic blir jo forgudet her på avforum sammen med en hel andre merker (XTZ, SVS, Swans osv) så jeg veit ikke om det er påvirket av det.. :P Men jeg må si at Pansonic VT20 er fantastisk, ingen tvil om det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi hadde disse gamle kassetvene så var det ingen som klaget, ganske merkelig men så fort flatskjermene kom så fant vi feil i det ene og andre. Jeg har jo Panasonic men ikke en av disse modellene som nevnes her, men kan si at tvsendinger og dvd er ikke noe fett å se på rett og slett. Hva er grunnen til at kvaliteten er så dårlig på disse tvene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anders_W: Du kan ikke ha stilt inn TVen din riktig, du bør kalibrere den og kontrollere hvilke innstillinger som brukes på ulike typer bildesignal. G20 har mer naturlig bilde enn LED-baklyste TVer, hvitfargen skal være bra men selvsagt ikke like lyssterk som LED-baklyste TVer.

Var din forrige TV et kvalitets-bilderør?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teknoluring
    Anders_W: Du kan ikke ha stilt inn TVen din riktig, du bør kalibrere den og kontrollere hvilke innstillinger som brukes på ulike typer bildesignal. G20 har mer naturlig bilde enn LED-baklyste TVer, hvitfargen skal være bra men selvsagt ikke like lyssterk som LED-baklyste TVer.

Var din forrige TV et kvalitets-bilderør?
    Nja, ein Akai som var helt grei 28" Jeg har prøvd de innstillingene som jeg ble anbefalt på forrige side. Nå har jeg kun hatt tv'en i litt over en uke så det kan jo hende at bitene faller på plass etterhvert. Jeg påstår heller ikke at tv'en er dårlig, bare at jeg er langt fra imponert i forhold til de omtalene skjermen har fått. SD i topp kvalitet er bra nok, men så snart kvaliteten daler så forverrer Pansonicen bildet. Alle rette linjer, for eksempel murstein på hus, persienner etc lager sterke forstyrrelser. Himmelen har som sagt ett grønt/gult skjær. Dette var ikke ett problem på Samsungen, men der fikk til gjengjeld rette linjer "hakker".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Når vi hadde disse gamle kassetvene så var det ingen som klaget, ganske merkelig men så fort flatskjermene kom så fant vi feil i det ene og andre. Jeg har jo Panasonic men ikke en av disse modellene som nevnes her, men kan si at tvsendinger og dvd er ikke noe fett å se på rett og slett. Hva er grunnen til at kvaliteten er så dårlig på disse tvene?

Nei, men da hadde en ikke så mange valg og det var ikke så store forskjeller mellom de ulike farikatene. I tillegg til at du ikke hadde tre (to) forskjellige varianter. Det var mye enklere da, hehe

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kilder benytter du på henholdsvis DVD og TV-sendinger? Dårlige kilder kan også være en mulig årsak til de problemene du antyder.

BTW det problemet du nevner lengre opp her kalles graderinger på norsk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hvilke kilder benytter du på henholdsvis DVD og TV-sendinger? Dårlige kilder kan også være en mulig årsak til de problemene du antyder.

Jeg har analoge tvsendinger via tvkontakta og dvd spilles via Denon 2010.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD via PS3, og TV via Get HDPVR dekoder. Det var bedre bilde på samsungen, dvd mindre irritasjonsmoment

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg overreagerer. Men virker som det er en del misfornøyde med g20. Hadde i grunnen bestemt meg for denne . Men faller veldig i tvil når jeg leser her.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Mulig jeg overreagerer. Men virker som det er en del misfornøyde med g20. Hadde i grunnen bestemt meg for denne . Men faller veldig i tvil når jeg leser her.
    Det er en fordel å teste ut disse tvene på egenhånd så man slipper å få katta i sekken. Magasinene roser de opp i skyene men forventningene blir ødelagt når man tester ut tven hjemme. Kan være en ide prøve alle mulige kilder og finne svakhetene selv, man kan lett rote seg bort ved å lese dårlige ord om slike produkter.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv tven, bruk tid å kikk på den selv. Les tester og erfaringer, men les masse og skap deg et overblikk over hva folk mener om tven. Det er alltid mye positivt og alltid noe negativt...

Og sitte å basere kjøp på hva folk mener kun på avforum er bare tull. Norge er lite, og det er også avforum. Så utvid søkene til f.eks AVS Forum eller AVForums.com Home, evt. også minhembio.com Her finner du masse meninger...

Analogt kabel-tv fra uttak rett fra veggen uten boks gir elendig kvalitet på ALLE tver. Skal du ha godt tv signal idag MÅ du ha HD boks med HDMI ut, og så mange hd-kanaler som mulig...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan nesten virke som det kan være noe feil med innstillingene fra kilden. En G20 har ikke graderinger med rett oppsatt kilde så vidt jeg har sett. HAr du prøvd både RGB og komponent ut fra HDMI utgangen på kilden? Det skal være mer enn tilstrekkelig med steps i gråskalaen på en G20 til å slippe graderinger. Feilvare er jo også en mulighet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan nesten virke som det kan være noe feil med innstillingene fra kilden. En G20 har ikke graderinger med rett oppsatt kilde så vidt jeg har sett. HAr du prøvd både RGB og komponent ut fra HDMI utgangen på kilden? Det skal være mer enn tilstrekkelig med steps i gråskalaen på en G20 til å slippe graderinger. Feilvare er jo også en mulighet.

I SD er det graderinger i alle filmer og sendinger, men i varierende grad selvfølgelig. Som regel er det i bakgrunnen på eksempelvis vegger. En grå vegg kan ha graderinger når den er filmet fra siden. Også ansikter får graderinger av og til. Slår jeg på IFC så blir det bedre, men ikke perfekt.

Nå er jeg usikker på hva du mener. Jeg har en HDPVR dekoder fra get som går via HDMI kabel rett inn i HDMI1. Jeg er ikke noe geni når det gjelder dette. Har just gått fra en gammel 28" så det hadde vært fint om du kunne forklare nærmere. Hadde vært sykt digg om dette kun skyltes feil innstillinger, men jeg tviler.

Er nevnt i denne testen: Fjellstø allrounder

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smårusk

Det er sortnivået og et innslag av gradering som trekker ned på denne skjermen. Sortnivået er bra, men ikke eksepsjonelt. Graderingen i større områder med små variasjoner ødelegger litt av magien.
    .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware til G20 i dag. v2.408

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Ny firmware til G20 i dag. v2.408

Du har ikke noen link hvor man kan laste ned denne vel ?
    (finner kun Ver. 2.004 på Panasonic sin support side)

Side 28 av 61 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •