Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1215
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gruppetest av flatskjermer med 3D i neste nummer av hjemmekino(2 august)

Hjemmekino.no - Film er best hjemme (Hjemmekino 7. 2010 klar for Insider medlemmer)
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Den store 3D-trÃ¥den

Philips Cinema 21:9
    Sony HX900
    Samsung C7705
    Samsung C8705
    Panasonic VT20
    LG LX950N
    Philips 9705

avsforums og avforums` 3DTV-tråder:

3D Displays - AVS Forum

3D TVs Forum at AVForums.com

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Argh!!!
    Det er jo Samsung sin LCD/LED C7705 de har med!!!!
    Da gjelder jo ikke testen, for VT20 går garrantert av med seieren.
    Jeg trenger en Plasma vs plasma henholdsvis VT20 og PSxxC7705 test.

Svaret på testen de har gjort kan jeg tenke meg er at LCD/LED har for mye crosstalk, og at VT20 har et lite fortrinn på billedkvalitet og lite crosstalk.

I mine øyne er ikke 3D-tv-testen komplett før Sammy sin plasma er med opp mot VT20.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20. Irriterer meg litt over Posterization, hovedsaklig i SD og svak vibrering med grønnskjær i bildet på spesielt hvite overflater, særlig hvit himmel. Er alt dette normalt på Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20. Irriterer meg litt over Posterization, hovedsaklig i SD og svak vibrering med grønnskjær i bildet på spesielt hvite overflater, særlig hvit himmel. Er alt dette normalt på Plasma
    Panasonic har ofte noe oversaturert grønnfarge, selv om det er kraftig forbedret på G20-serien. Du kan prøve å redusere metningen på grønn på følgende måte:

Sett skjermen i professional mode (1):
    Velg ETT av disse alternativene (det moderate alternativet i parentes):

Kontrast: 42 (36)
    Lysstyrke: -1 (-1)
    Farge: 33 (30)
    Skarphet: 2 (5)
    Støyreduksjon: Av

Gamma: 2.4

Overscan: AV på dvd/blu-ray, PÅ ved TV-sendinger

Strømsparer: På

Superoppløsning: middels

Hvitbalanse (krever normalt måleutstyr, så det lar jeg ligge). Men:

Fargetone/metning

R (high): 0
    G (high):-2
    B (high): 0
    R(low): 0
    G(low): -2/-4
    B(low):0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vibreringen du ser er nok typisk for plasma, og bittelitt grønnskjær har tidligere vært et lite issue på Panasonic, der jeg hadde et generelt inntrykk av at dette i stor grad var utbedret på de siste modellene...

Når det gjelder crosstalk er dette et resultat av shutterbrillenes oppdatering, og i så måte trodde jeg VT20 opererte på samme nivå som de fleste LED-TVene? I så måte kan en kanskje anta at selv dagens shutter-nivå, altså 60 bilder pr. sekund x2 ikke holder tritt på LED? Jeg er jo helt enig i at VT20 har mindre crosstalk, men er samtidig ikke helt sikker på hva som er årsaken.

Det faktum at plasma er regnet som bedre egnet til 3D er jo i større grad sett i sammenheng med enda høyere frekvens enn dagens, da f.eks. 120 oppdateringer pr. bilde x2, der det antas fra høyt produktteknisk / ingeniørmessig hold at LED/LCD vil begrenses av tilgjengelig oppdateringsfrekvens, mens plasmaen jo, i likhet med D-ILA / SXRD / DLP på projektorfronten, har mer enn høy nok reaksjonsevne.

Det er samtidig viktig å understreke at LED/LCD også vil utvikle seg fremover, og derfor skal en ikke se helt bort fra at også denne teknologien vil fungere med raskere shutter-hastighet...

Jeg for min del er for følsom for det "flimmeret" som pr. dags dato introduseres med 60x2 bilder pr. sekund, og vil avvente investering i 3D til dette nivået økes vesentlig... Skal en gå til innkjøp av ny TV uansett er nok i alle tilfelle VT20 en fin sak, men da må en nok regne med at det vil skje en del til neste år og neste generasjons 3D...

For øvrig har jeg også lest at nye, mer effektive briller er på vei, briller som sluker langt mindre lys (dagen sluker jo type 65%), samt er mer behagelig i bruk. Dette vil da være universalbriller som skal fungere mot en hel rekke TVer / projektorer..... En er derfor ikke nødvendigvis 100% låst til dagens løsning selv om en investerer i dag, det en imidlertid er låst til er antall oppdateringer, altså 60 x2 pr. dato...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Argh!!!

Svaret på testen de har gjort kan jeg tenke meg er at LCD/LED har for mye crosstalk, og at VT20 har et lite fortrinn på billedkvalitet og lite crosstalk.

I mine øyne er ikke 3D-tv-testen komplett før Sammy sin plasma er med opp mot VT20.
    +1!

Kjedelig når man veit at VT20 vinner uansett. Jeg vil også se Samsung PS50C7705 vs. Panasonic TXP-50VT20! Det er jo heavyweight mainevent!

Men det blir uansett spennende å se hvor 9705, HX900 og LX950 havner på lista mot VT20

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Panasonic har ofte noe oversaturert grønnfarge, selv om det er kraftig forbedret på G20-serien. Du kan prøve å redusere metningen på grønn på følgende måte:

Sett skjermen i professional mode (1):
    Velg ETT av disse alternativene (det moderate alternativet i parentes):

Kontrast: 42 (36)
    Lysstyrke: -1 (-1)
    Farge: 33 (30)
    Skarphet: 2 (5)
    Støyreduksjon: Av

Gamma: 2.4

Overscan: AV på dvd/blu-ray, PÅ ved TV-sendinger

Strømsparer: På

Superoppløsning: middels

Hvitbalanse (krever normalt måleutstyr, så det lar jeg ligge). Men:

Fargetone/metning

R (high): 0
    G (high):-2
    B (high): 0
    R(low): 0
    G(low): -2/-4
    B(low):0
    Takker:-D

Hva med Inteligent Frame Creation? På eller Av? Hva gjør egentlig denne funksjonen, og funker den? Jeg leste i HDTV testen at de lot denne være av på grunn av "haloer" til tider.

Hva står P-NR for?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W

Hva med Inteligent Frame Creation? På eller Av? Hva gjør egentlig denne funksjonen, og funker den? Jeg leste i HDTV testen at de lot denne være av på grunn av "haloer" til tider.

Hva står P-NR for?
    Lurer på om det er disse "haloene" som plager livet av meg..?
    Jeg ser det kun på "objekter" i bevegelse. Ser ut som et slags varmeskjold hehe. Vansklig å forklare. Det kommer hvis det er stor kontrast mellom bevegelig objekt og bakgrunn. Det spiller ingen rolle hva kilden er. Mener bestemt at jeg har deaktivert P-NR (Passive Noise Reduction) på alt bortsett fra på tvtuner inngangen.
    Dette er som sakt veeldig plagsomt (selv om kona ikke kan se det...) og håper jeg en gang kan finne en forklaring på det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W

Hva står P-NR for?
    Ah det var IFC de deaktiverte for å unngå "halo" ja..
    Det _kan_ faktisk stemme at det hjelper ja..
    "haloen" ser man iallefall både med IFC og når man kjører med 1080p/24 materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Ah det var IFC de deaktiverte for å unngå "halo" ja..
    Det _kan_ faktisk stemme at det hjelper ja..
    "haloen" ser man iallefall både med IFC og når man kjører med 1080p/24 materiale.

Du kan lese denne testen: Panasonic TX-P42G20/TX-P42G20B/TXP42G20 Review: Freeview HD TV

Even without [Intelligent Frame Creation] engaged, motion clarity on the Panasonic TX-P42G20 plasma TV was more than acceptable when we watched some live FA Cup football action on ITV HD. Activating [Intelligent Frame Creation] did bring about some subjective improvement in motion resolution, but the frame interpolation also caused the ball to “shimmer” when flying past the crowd (though this was nowhere near as conspicuous or offensive as the notorious “triple-ball” tearing artefact witnessed on older Samsung flat screen HDTVs).
    Husker ikke hvor jeg leste om halo-effekten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva står P-NR for?
    PNR= Passive Noise reduction er det som regel en fordel å skru av. Selv om den glatter ut bildet for småyring og støy på enkelte bilder, går den også utover den totale skarpheten på bildet. Så på digitale kilder bør den av!

IFC= Intelligent Frame Creation, interpolering (setter inn delbilder) for å få mer flyt i bildet. Det kan ha en viss negativ innvirkning på bildet fordi det kan gi en viss "big brother"-effekt, dvs. opptaket ser ut som om det er tatt opp med håndholdt kamera i din egen bakgård. Men de siste utgavene av IFC ser ut til å fungerer mye bedre enn tidligere, så på blu-ray ser det ikke så gale ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    PNR= Passive Noise reduction er det som regel en fordel å skru av. Selv om den glatter ut bildet for småyring og støy på enkelte bilder, går den også utover den totale skarpheten på bildet. Så på digitale kilder bør den av!

IFC= Intelligent Frame Creation, interpolering (setter inn delbilder) for å få mer flyt i bildet. Det kan ha en viss negativ innvirkning på bildet fordi det kan gi en viss "big brother"-effekt, dvs. opptaket ser ut som om det er tatt opp med håndholdt kamera i din egen bakgård. Men de siste utgavene av IFC ser ut til å fungerer mye bedre enn tidligere, så på blu-ray ser det ikke så gale ut.
    Ok, takker for svar.

Jeg syns det er en del forstyrrelser i bildet, også på DVD. Prøvde meg på Seinfeld og da var det tydelig "snø" på hvite flater. Samsungen (B6050) var langt bedre på DVD og TV. Irriterer meg også at det ikke går ann å tilpasse bildet skjermen på DVD. Det blir enten 16:9, 4:3 eller zoom. På samsungen gikk det ann å fylle bildet, samt å justere størrelsen manuelt. Med zoom så forsvinner ganske mye av bildet oppe og nede.

Hvordan aktiverer jeg Oribitier, eller en form for skjermsparer? Syns menyene generelt er uoversiktlige. Hjelper heller ikke at cdromen på pc'en har tatt kvelden da alle instruksjoner ligger på cd.

Slik jeg ser det nå så var Samsungen bedre på det meste. Det eneste negative var cloudingen som var grunnen til at jeg byttet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...begynner å bli glad for at jeg heller bestilte Samsung C7705 plasma. Synes nå at mange ikke er helt fornøyd, både på G20 og VT20; og da spesielt på vanlig tv-sendinger og DVD-filmer. Og for meg er det viktig at også SD er bra gjengitt...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh!!!

Forsøker å lese meg opp på emnet, og ser også etter skikkelig Sammy plasma C7705 test. Fristende å kjøpe den, men for å spare tid på å lese meg opp: er det meningen at 9705 skal erstatte 7705?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh!!!

og det kommer i nummeret etter sammen med PK950. Vi kan ikke teste flatskjermer vi ikke har. Det testen røper er at et også finnes LCD-alternativer som kan skilte med minimalt med crosstalk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke mange som er misfornøyd med G20 bildemessig sett?. Tviler på at noen Samsunger er vesentlig bedre på SD. Når det gjelder oppskalering så kommer det jo an mye på hva som er kilden.. Om det er en gammel DVD-spiller til 200 kroner eller en bedriten dekoder.
    Jeg har en Panasonic BD-85 BD-spiller og syns jeg får gnistrende DVD bilder.
    I tillegg har jeg Canal Digitals Sagem 106 HD dekoder (som faktisk fungerer bra etter siste oppdatering) som leverer overraskende gode SD bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Er vel ikke mange som er misfornøyd med G20 bildemessig sett?. Tviler på at noen Samsunger er vesentlig bedre på SD. Når det gjelder oppskalering så kommer det jo an mye på hva som er kilden.. Om det er en gammel DVD-spiller til 200 kroner eller en bedriten dekoder.
    Jeg har en Panasonic BD-85 BD-spiller og syns jeg får gnistrende DVD bilder.
    I tillegg har jeg Canal Digitals Sagem 106 HD dekoder (som faktisk fungerer bra etter siste oppdatering) som leverer overraskende gode SD bilder.
    Jeg ser DVD på PS3. Samsung LED'en var vertfall betraktlig bedre på DVD, men TV sendinger varierer såpass mye i kvalitet at det er vanskelig å sammenligne, men jeg er rimelig sikker på at også på TV var Samsungen bedre. Den var heller ikke dårligere på HD, så om en klarer å leve med heftig clouding så vil jeg påstå at Samsungs sine LED tv'er har ett jævlig bra bilde. Sinnsykt klart. Er fornøyd med G20'en, men ikke spesielt imponert.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter de ekstreme clouding problemene Samsung hadde ifjor, så er det veldig rart de ikke har fikset opp i det i år.

Men takk for tilbakemeldingene. Alt MÅ ikke være positivt rundt Panasonic, selv om det er forgudet her på AVForum...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det kommer i nummeret etter sammen med PK950. Vi kan ikke teste flatskjermer vi ikke har. Det testen røper er at et også finnes LCD-alternativer som kan skilte med minimalt med crosstalk.
    Ja, jeg tror en del vil finne Sony KDL-46/52HX900 svært interessant i så måte.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har bestilt en 42G20 nå(7475,- kr hos hifiklubben.no)
    Jeg forventer ikke mirakler, men at den er en god allrounder til en bra pris.
    Jeg tror den kommer til å bli en sikker vinner hos de om ikke er nøye på detaljene.

Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •