Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 61 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1215
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er i hvertfall mange som er misfornøyd med G20. Bare se her:

Politiet frykter nye opptøyer i natt - VG Nett om Canada
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke "professional mode" i menyen. Kun Dynamisk, Normal, Cinema, THX, Spill og Bilde. Er det jeg som ser feil sted?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er i hvertfall mange som er misfornøyd med G20. Bare se her:

Politiet frykter nye opptøyer i natt - VG Nett om Canada
    :-D Fin den!

Kjøpte meg en G20 selv her før helgen, og det er noen delte tanker her oppe i loftsboden!
    Det kan se ut til at jeg trakk en av de settene med støy opp av hatten. Noe usikker på hvor mye støy man kan forvente av en plasma, men denne minner litt vel mye om mitt gamle kjøleskap...
    SD kunne som kjent vært noe bedre, men HD er utsøkt, og hadde det ikke vært for disse ulydene så hadde jeg vært knallfornøyd! Kjører en supportsak mot Panasonic, så får vi se, men kommer det ikke noe godt ut av den kontakten så blir den returnert.(Må kjøre lyden på tv-en over 30 på volum for at det ikke skal være plagsomt, og det kan jeg/alle andre i huset ikke leve med)

En smule OT, men ikke helt; HDMI 1.4 skal man kunne kjøre ethernet via, og jeg kjøpte samtidig en Panasonic BD85 hvor wifi-dongle'n fulgte med. Ser ikke umiddelbart ut fra spec'en hva slags versjon av HDMI BD85 har, men det egentlige spørsmålet er om noen vet hva mulighetene her er/blir? (kunne jo vært smart av Panasonic og tenkt på dette om de vil få solgt både spiller og tv..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalken
    :-D Fin den!

Kjøpte meg en G20 selv her før helgen, og det er noen delte tanker her oppe i loftsboden!
    Det kan se ut til at jeg trakk en av de settene med støy opp av hatten. Noe usikker på hvor mye støy man kan forvente av en plasma, men denne minner litt vel mye om mitt gamle kjøleskap...
    SD kunne som kjent vært noe bedre, men HD er utsøkt, og hadde det ikke vært for disse ulydene så hadde jeg vært knallfornøyd! Kjører en supportsak mot Panasonic, så får vi se, men kommer det ikke noe godt ut av den kontakten så blir den returnert.(Må kjøre lyden på tv-en over 30 på volum for at det ikke skal være plagsomt, og det kan jeg/alle andre i huset ikke leve med)

En smule OT, men ikke helt; HDMI 1.4 skal man kunne kjøre ethernet via, og jeg kjøpte samtidig en Panasonic BD85 hvor wifi-dongle'n fulgte med. Ser ikke umiddelbart ut fra spec'en hva slags versjon av HDMI BD85 har, men det egentlige spørsmålet er om noen vet hva mulighetene her er/blir? (kunne jo vært smart av Panasonic og tenkt på dette om de vil få solgt både spiller og tv..)

Fikk selv en G20 på fredag, har ikke hørt en lyd. Det er åpenbart store forskjeller fra skjerm til skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Fikk selv en G20 på fredag, har ikke hørt en lyd. Det er åpenbart store forskjeller fra skjerm til skjerm.
    Åpenbart noe her, ja. Litt merkelig dette da Panasonic er generelt gode på hardware(bruker de profesjonelt på annet utstyr). Men kanskje de har gjort noen endringer i den nye forsendelsen som kommer til flere butikker snart? Lov og håpe da jeg ellers er godt fornøyd med skjermen!

Du må forøvrig inn i menyene og endre avanserte innstillinger til "på" for å få tilgang til pro-menyene, Anders!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må forøvrig inn i menyene og endre avanserte innstillinger til "på" for å få tilgang til pro-menyene, Anders!
    Ok, takk for det.

Det eneste jeg har å klage på når det gjelde skjermen er at lyse farger, spesielt hvit himmel får ett snev av grønnskjær av og til. I tillegg til at på lyse farger, først og fremst hvit opplever jeg til tider at bildet vibrerer noe. Ellers er ikke SD helt topp, men alt i alt virker dette som en svært god skjerm i forhold til pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er åpenbart noe feil med TV-en din, skal ikke være en slik lyd. Min VT20 er absolutt helt stille.

Angående ethernet så må TV-en støtte å ta imot ethernet via HDMI. Gjør den det da? Ville vært genialt, så en slipper den utrolig stygge WLAN-dongelen, den stikker jo langt ut på siden av TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Er åpenbart noe feil med TV-en din, skal ikke være en slik lyd. Min VT20 er absolutt helt stille.

Angående ethernet så må TV-en støtte å ta imot ethernet via HDMI. Gjør den det da? Ville vært genialt, så en slipper den utrolig stygge WLAN-dongelen, den stikker jo langt ut på siden av TV-en.

Den går nok tilbake uansett hva slags svar support kommer med, ja! Var på to forskjellige forretninger og sjekket G20 før kjøp, og da lyttet jeg etter støy. Ikke noe galt der. Nåvel.. det er vel mandager i Japan også.

HDMI v1.4 støtter ethernet vet jeg, men det er ikke sikkert at det er klargjort for det(vet heller ikke hvilken type HDMI kontakt det er på BD85). Om det ligger en salgstanke bak vites ikke, men jeg vil tro de er mer tjent med og selge spillere enn den lekre lille dongle'n sin.. (Nå finnes det visstnok en mulighet for å benytte Netgear WNDA3100V2 istedenfor Panasonic sin egen, uten at jeg har testet dette)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.4 standarden støtter ethernet, men så vidt jeg kan huske så har ingen benyttet dette på årets modeller. Det som er blitt tatt i bruk på årets modeller er ARC (Audio Return Channel) Det er kun en av HDMI-inngangene på TV-ene som har dette og den inngangen er merket med ARC.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si Panasonic har en del og lære når det gjelder bruksdesign. Mange småting som trekker ned, som den absurd store WLAN-dongelen, innganger som peker rett bakover og utrolig klønete menyer hvor noen f.eks. noen bildeinnstillinger ligger under "Bilde" og noe under "Setup", uten at det noen spesiell logikk rundt dette. Fjernkontrollen er også et kapittel for seg.

Til gjengjeld er det viktigste bra (bildekvalitet) og 3D-funksjonen ekstremt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Dette med innbrenning på plasma dere, må vi snart være ferdig med nå 2010. Dette er et foreldet problem som gjaldt de "gamle" modellene fra steinalderen(sånn i plasmaskjerm alder ). Gjør med plasma som du ville gjort med LCD.

Vel, min G20 har fått en "innbrenning" av NRK super logoen, den er fremdeles synlig etter snart 2 uker, og jeg ha kjørt noen timer med støy samt hatt den mye på andre kanaler, og når ungene har sett på NRK super i ettertid, har jeg satt den på Zoom1.

Regner med at den blir helt borte etter hvert, men akkurat den logoen er tydligvis skikkelig kjip for plasma

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Må si Panasonic har en del og lære når det gjelder bruksdesign. Mange småting som trekker ned, som den absurd store WLAN-dongelen, innganger som peker rett bakover og utrolig klønete menyer hvor noen f.eks. noen bildeinnstillinger ligger under "Bilde" og noe under "Setup", uten at det noen spesiell logikk rundt dette. Fjernkontrollen er også et kapittel for seg.

Til gjengjeld er det viktigste bra (bildekvalitet) og 3D-funksjonen ekstremt bra.
    Men det er det som er så tåpelig.
    Panasonic er jo helt ute på design.
    Hadde designet vært ok hadde jeg kjøpt en VT20 for lenge siden.
    Nå venter jeg bare på noen gode tester av Samsung sin C7705.

Hadde Panasonic hatt pent design, med menyer som virker bedre, stik for veggmontering og "nyere" fjernkontroll. Så hadde Panasonic vært en killer i denne generasjonen.
    De ser jo ut til å være killer på billedkvalitet i år, men på alt annet faller de gjennom.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kommer straks (håper jeg)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men det er det som er så tåpelig.
    Panasonic er jo helt ute på design.
    Hadde designet vært ok hadde jeg kjøpt en VT20 for lenge siden.

Hadde Panasonic hatt pent design, med menyer som virker bedre, stik for veggmontering og "nyere" fjernkontroll. Så hadde Panasonic vært en killer i denne generasjonen.
    De ser jo ut til å være killer på billedkvalitet i år, men på alt annet faller de gjennom.
    De ser jo ut til å være killer på billedkvalitet i år? Er vel ikke noe som tilsier at Panasonic har bedre bildekvalitet enn Samsung utenom kanskje på 3D?
    Samsung er vel best på sd også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    De ser jo ut til å være killer på billedkvalitet i år? Er vel ikke noe som tilsier at Panasonic har bedre bildekvalitet enn Samsung utenom kanskje på 3D?
    Samsung er vel best på sd også?
    Akkurat det er vanskelig å svare på da Samsung tydeligvis ikke ønsker at noen seriøse aktører skal teste disse TV-ene ennå. Av det jeg kan lese på utenlandske forumer sliter tydeligvis C7000-serien med barnesykdommer ennå, spesielt på 3D-delen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung kan ikke skryte av noen bra 3D kvalitet, for mye cross talk mellom kanalene til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Samsung kan ikke skryte av noen bra 3D kvalitet, for mye cross talk mellom kanalene til det.
    Jeg er klar over at Panasonic vel er klart best på 3D, men Samsung er vel ikke noe dårligere på de andre områdene, og en så stor prisforskjell som det er mellom Panasonic og Samsung er ikke 3D-delen verdt syns jeg i alle fall... Samsung er jo en mye penere tv å se til også...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene jeg har hørt er at Panasonic har gått et skritt frem i denne generasjonen også, men at Samsung står på ca samme billednivå som forrige generasjon. (B-generasjonen).
    Dette får vi jo ikke bekreftet før vi får noen gode tester på skjermene.
    Men det er klart at i siste ende er det billedkvalitet som gjelder mest for meg.
    Så Samsung bør holde seg tett opp til VT20 for at jeg kjøper Samsungen.
    Det er Samsungen jeg har mest lyst på. For da får jeg en 63" i stedet for VT20 i 50". Og et langt bedre design.
    (VT20 i 65" er LANGT utenfor mitt budsjett)

Men hvis nå resultatet av kommende tester viser at Panasonic er et hestehode foran på billedkvalitet, så går jeg for Pana VT20.
    Og jeg er fortsatt redd for et Buzz-apparat fra Samsung etter fadesen i B-serien.
    Og jeg har lest noen få brukere klage på at PSC7705 har veldig lett for å brenne seg, eller i hvert fall gi kraftig IR som tar tid å bli kvitt. Men det kan også være relatert til bruker eller et dårlig eksemplar.

Men igjen.
    Venter spent på test. Gjerne en VT vs C7705 test. Det hadde vært det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordnet!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Det er ganske vanskelig å si du, siden den ikke er testet enda..

Side 26 av 61 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •