Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 61 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1215
    Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Sitter og ser fotball-VM på min 46" G20 (Uruguay-Frankrike). Kan ikke si annet enn at jeg er meget, meget fornøyd

Sitter og ser på svt1.... synes bildet der er et par hakk bedre enn på tv2 :| flere som ser forskjell? Forrige kamp holdt ikke viasat 4 mål, så da ble kampen sett på svensk tv4. Jeg tror ikke noen av de sender i HD. Står ikke noe i logoen i hvert fall.

Er det bare meg eller er det litt bedre kvalitet på de svenske kanalene i forhold til de norske? :shock:

Jeg så stor forskjell på de to første kampene på min TX-P42G20 via Canal Digital HD-PVR med bilde i 720p og RGB.
    Bruker dessuten Pro1 innstillingene på TV`en som stod i Hjemmekino sin test, fungerer supert på min TV.
    TV4 i SD viste sagtakkete hvite sidelinjer mens TV2 sin i HD var bare helt topp. Ingen sagblad der nei.

TV`en er helt super, den avslører dårlige amerikanske serier mens Derrick har faktisk ganske bra kvalitet.
    Serien Kystlandskap i fugleperspektiv på NRK2 Lørdag kveld kan anbefales til alle.

Hilsen slostrilen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kjøpte TX-P42G20 for en stund tilbake, og nå har jeg begynt å få en intens durelyd fra tven. Noen som vet hva dette kommer av? Den høres godt selv når det står på lyd. Føler at jeg kunne brukt nesten 10k på noe annet enn dette, for det ødelegger en god del når man ser en bra film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugen på V20. Virker som den ikke kommer i 46", synd da dette er perfekt for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummelt dette. Dersom en tar skrittet opp til V20 til 18-19000, er det kanskje fornuftig å ta det siste skrittet opp til VT20 til rett over 20000.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Skummelt dette. Dersom en tar skrittet opp til V20 til 18-19000, er det kanskje fornuftig å ta det siste skrittet opp til VT20 til rett over 20000.
    Nå skal det vel bare være 3D funksjonaliteten som er forskjellen på disse to?

Selv avventer jeg 3D da jeg tror det kommer til å skje mye den fronten de nærmeste årene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50G20 i box

Reserverte akkurart Panasonic tx-p50g20 på min lokale Elkjøp butikk
    (kr 11941)
    So no er det berre å vente på at den skal komme til lager

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna

Selv avventer jeg 3D da jeg tror det kommer til å skje mye den fronten de nærmeste årene.
    Du har nok rett i det. Jeg kommer nok til å gå for G20, mest pga at jeg tror prisforskjellen er større enn kvalitetsforskjellen + at det virker som V20 ikke finnes i 46".

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som bor i Oslo, så er en 50" VT20 utstilt hos Lefdal på Alnabru. Den er satt opp med en 3D blue-ray spiller, slik at man kan kose seg skikkelig. De har også en Samsung 3D tv med briller og hele pakka.
    Prisen for 50" VT20 var satt til 22.000,-

God tur!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdynna

Det er en ny og raskere type fosfor i VT20. Så det er mer en kun 3D som skiller den fra V20... dette trengs for å gi optimalt 3D bilde, men som også eliminerer fosfor trails.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg blir det nok 58' eller 65' Panasonic eller Samsung 3D, jeg venter en stund og leser mer tester før jeg tar en avgjørelse...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hvor bra Sonys beste er, hvor nære VT20 den er, og om brillene er mer komfortable enn brillene til Panasonic og Samsung.

litt mer om når de forskjellige merkene kommer med 3DTV...

Elektronikkbransjen - FØRST TIL 3D-MØLLA (fra 5mai, men veldig bra.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VT 20 - kortrapport

Jeg kjøpte VT20 av en grunn: best mulig 2d bilde. (Jeg driter i 3d).

Den har utrolig lite grønnskjær (phosphor trails) og lilla skjær (purple snakes).

Jeg testet med filmen "Sin City", og de grønne blaffene var så kortvarige at hadde jeg ikke visst om det...

I forhold til G10 (som min bror har), er den mer crisp i bildet (mindre grøtete).

Flimmereret som noen har registrert er for at den antakelig kjører i 72hz (ikke 100 hz). Fordelen er at den blir skarpere med mindre bevegelsesetterslepp.

Jeg hører ingen during fra vifter, eller "buzz" fra panel (a la Pioneer).

Svartnivå (grånivå?) er akseptabelt, men er fortsatt 2 grader fra Pioneer (den hadde vel noen mørke solbriller på..?)

Veldig fornøyd med den. Hadde forventet mer sort...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G20'en fikk 6'er i Haugesund avis i dag. Tror det er Lyd Og Bilde sin test.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om V20' kommer i 46". Har noen sett V20 i butikken, nå tenker jeg uansett størrelse? Elprice har den ikke i sortementet engang. Ikke klarer de å få en leveringsdato på Hverken G20, eller V20

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Flimmereret som noen har registrert er for at den antakelig kjører i 72hz (ikke 100 hz). Fordelen er at den blir skarpere med mindre bevegelsesetterslepp.
    Hei!
    Takk for info, sitter på vippen til å kjøpe denne selv. (som deg er jeg kun interessert i best mulig 2D bilde og siden prisforskjellen til V20 er såpass liten er VT20 interessant)
    Kort spørsmål til quote`n over her:
    Kjører den 72Hz konstant? Kan du utdype dette noe mer?

Jeg finner kun dette med 600Hz fra spesifikasjonene: "600 Hz Sub-field Drive-teknologi gir deg fremragende bevegelige bilder og stillbilder i Full HD med 1080 linjers oppløsning."
    Regner med at dette handler om noe annet? Men 72Hz, hvor står det nevnt?
    Mulig jeg burde visst dette, men spør allikevel....

Er litt var på flimmer etter å ha returnert en Samsung Plasma tildl. i år....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northern
    Hei!
    Takk for info, sitter på vippen til å kjøpe denne selv. (som deg er jeg kun interessert i best mulig 2D bilde og siden prisforskjellen til V20 er såpass liten er VT20 interessant)
    Kort spørsmål til quote`n over her:
    Kjører den 72Hz konstant? Kan du utdype dette noe mer?

Jeg finner kun dette med 600Hz fra spesifikasjonene: "600 Hz Sub-field Drive-teknologi gir deg fremragende bevegelige bilder og stillbilder i Full HD med 1080 linjers oppløsning."
    Regner med at dette handler om noe annet? Men 72Hz, hvor står det nevnt?
    Mulig jeg burde visst dette, men spør allikevel....

Er litt var på flimmer etter å ha returnert en Samsung Plasma tildl. i år....
    72 hz? Jeg har ikke dokumentasjon, men den flimrer i samme takt som min TH-42PH9 som visstnok er 72HZ (snu hodet 90 grader og se på TV i sollys).

600 hz sub field er noe helt annet - ikke skjermoppdatering. Andre kan forklare dette nærmere.

De skarpeste bildene (i bevegelige bilder) vil du nok få med et 50hz apparat. 100 hz sender samme bilde 2 ganger etter hverandre, og kan gi trøbbel ved bevegelige bilder (hvem husker ikke de gamle 100hz interlacede CRT...)

Jeg kjøpte min VT20 - ikke pga. 3D - men fordi den har superrask fosfor. Dette eliminerer nesten all fosfor blur (grønne skygger), som jeg var plaget med på min forrige Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppdatering mhjo!
    Stusset bare litt over 72Hz, men skjønner hva du mener med flimringen. :-D

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Northern
    Takk for oppdatering mhjo!
    Stusset bare litt over 72Hz, men skjønner hva du mener med flimringen. :-D
    72Hz er jo en strøken tre-ganger på Blu-ray's filmfrekvens 24p. Det burde således være perfekt for filmtitting?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innstilling p50v20

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er en ny og raskere type fosfor i VT20. Så det er mer en kun 3D som skiller den fra V20... dette trengs for å gi optimalt 3D bilde, men som også eliminerer fosfor trails.
    er det noen som hvet hvilke innstillinger eg bør ha på min p50v20? fikk denne
    innstilt av levernadør men er ikke helt fornøyd. skal dn stå i thx modus??
    har nå kontrast 36
    lysstyrke 0
    farge 30
    skarphet 5

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX modusen er ganske god, så kjør den. Sjekk eventuellt amerikanske forumer for proff kalibrerte innstillinger..

Side 24 av 61 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •