Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 61 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1215
    Newcomer Konge Odin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom det er svart område rundt bildet som vises på skjermen så er muligheten stor for at signalet som sendes til skjermen har annen bredde eller høyde enn pixlene på skjermen. Dersom du f.eks. sender et arcade emulator bilde til skjermen på f.eks. 640x 480 vil dette kun vises som lite bilde midt på skermen med svart ramme rundt. I høyden 1080p - 480p=600p som da vil si 300 punkter med svart over bildet og 300 punkter med svart under bildet. På siden vil det da være 1920- 640=1280 som da vil si 640 punkter med svart på venstre side og 640 punkter med svart på høyre side. Dersom man setter tv til å vise overscan vil tv strekke ut bildet eller upsample bildet til å vises over hele skjermen. Dersom ikke sendingene vises i 1080i vil derfor naturlig nok bildet vise riktig antall pixler med sort ramme rundt. Dette vil jeg tolke som at tven funker som den skal. Jeg ville ha prøvd innstillingene i både hd boksen og tven før jeg sendte den tilbake. 8)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teknoluring
    Feil:
    I stand corrected
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vesentlig bedre bilde på V20 enn G20? Altså såpass mye bedre at det er verdt å punge ut mellomlegget. Tenker kun opå bildet, alt annet kommer i annen rekke.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Er det vesentlig bedre bilde på V20 enn G20? Altså såpass mye bedre at det er verdt å punge ut mellomlegget. Tenker kun opå bildet, alt annet kommer i annen rekke.
    Hehe, velkommen i klubben som tenker oppgradering før produktet er i hus.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått VT20 i hus. tar gjerne i mot spørsmål.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur på BMH i går og så de ved siden av hverandre, og etter min mening er det godt synlig forskjell. Mer dybde og bedre sortnivå på V20. For min del, når jeg skal ha ny TV når nytt hus er på plass, vil det være uaktuelt å kjøpe G20 når jeg vet at V20 er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Hehe, jævlig skummelt! Pengene går for.8) Jeg vil ha en tv jeg ikke kommer til å angre på, ei heller må bytte ut med det første. Nå har jeg valget. Fikk Elprice til å sjekke pris på både G20 og V20. Spørsmålet er om forskjellen er så stor at det er verdt mellomlegget på 8-9000. I den prisklassen får en vel kanskje en LED med vel så god kvalitet. Jeg sko ønske det bare fantes en Plasma, en LCD og en LED (LCD). Da hadde livet vært enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Hva er egentlig phosphor trails og hvordan ser det ut?
    Jeg er plaget med en slags "halo" effekt rundt objekter som er i fart. Sikkert objekter som står i kontrast mot bakgrunnen.
    Syns det er veldig irriterende. Effekten er der uavhengig hva jeg bruker som kilde. Testet med Planet Earth BD på en Panasonic BD-85 i går kveld og kunne lett se det på enkelte scener. Så lurer på om dette er såkalt phosphor trails som G20 vistnok skal plages av
    Lei "Sin City", den er filmet i svart-hvitt høykontrast. Du vil se gul-grønne skjær i bevegelser.

PS: Kanskje lurt å splitte opp denne tråden i V-serie og G-serie?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert IFC som tuller med bildet, jeg skrudde det av rimelig fort. Jeg fikk mye artifakter rundt raskt bevegende objekter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge Odin
    Dersom det er svart område rundt bildet som vises på skjermen så er muligheten stor for at signalet som sendes til skjermen har annen bredde eller høyde enn pixlene på skjermen. Dersom du f.eks. sender et arcade emulator bilde til skjermen på f.eks. 640x 480 vil dette kun vises som lite bilde midt på skermen med svart ramme rundt. I høyden 1080p - 480p=600p som da vil si 300 punkter med svart over bildet og 300 punkter med svart under bildet. På siden vil det da være 1920- 640=1280 som da vil si 640 punkter med svart på venstre side og 640 punkter med svart på høyre side. Dersom man setter tv til å vise overscan vil tv strekke ut bildet eller upsample bildet til å vises over hele skjermen. Dersom ikke sendingene vises i 1080i vil derfor naturlig nok bildet vise riktig antall pixler med sort ramme rundt. Dette vil jeg tolke som at tven funker som den skal. Jeg ville ha prøvd innstillingene i både hd boksen og tven før jeg sendte den tilbake. 8)

Tv'n funker IKKE som den skall!!! Det var ikke slik når tv'n var helt ny og hadde ikke forandret på noen innstillinger når eg oppdaget feilen plutselig en dag. Da var det så tydelig att det ikke var mulig å unngå å se hvor galt det var. Så dette dukket plutselig opp av seg selv og merket det med en gang det skjedde.

Har stilt på alt som kann stilles på. Har også skrevet i det innlegget att eg har prøvd flere hd bokser og samme feil på bildet da også samtidig som eg skrev att samme hd boks viser bilde over hele skjermen på den 46" Philips LED tv som han har. Har også skrevet att eg har stilt hd tuneren til 16:9 og tv til 16:9. Har også skrevet att eg har prøvd auto på tven, men samme feil da også. Har prøvd ALT av innstillinger på hd boksen og tven. Har til og med prøvd å oppgradere tv og det er bare noen dager siden siste oppgraderingen på tuneren kom.

Snakket med kundeservice for en stund siden og de hadde ikke flere forslag til innstillinger til meg enn det eg allerede hadde prøvd og de sa også att de ikke hadde hørt om dette problemet før så de kunne ikke hjelpe meg noe mer siden alt har blitt prøvd av innstillinger, oppgraderinger og bytte av HD boks.

Men når butikken sender feilskjema til Panasonic og får mail tilbake om att det skulle være slik DET ER JO 2 til 3cm PÅ HVER SIDE AV BILDET PÅ NESTEN ALLE KANALER OG ca 1cm OPPE OG ca 1 cm NEDE!! Har ALDRI sett en tv som er slik. PÅ Elkjøp har de sikkert 50 tver og alle fyller bildet ut på hele skjermen bortsett fra 4:3 formater slvfølgelig.

Har fått en tv i dag når de e butikken kom og hentet G20 og den har bilde helt ut i kantene og ikke noe galt med bildet på denne.

Hadde du sett det selv med dine øyner så hadde du forstått att noe var fryktelig galt og LANGT fra normalt Har prøvd alt av innstillinger som sagt og de på kundeservice hadde som sagt ikke flere forslag og de hadde som sagt heller ikke hørt om dette problemet. Da blir eg ekstra frustrert når emailen fra Panasonic avviser problemet og skriver att det skall være slik:twisted:

Når de i butikken kom i dag såg de tydelig problemet med en gang og på det verste i dag var det over 3 til 4-5cm på hver side faktisk og alt stod på 16:9 format og det er ikke 4:3 format vi snakker om her. Vet jo hvordan det ser ut og da er det jo mye mer sort på sidene enn 2,3 ellerca 4 cm på hver side.

Beklager att eg er litt frustrert, men trodde eg hadde forklart meg tydeligere i det siste innlegget der Haugen svarer att "Skjermen skal selvsagt ikke være slik", men mulig eg er dårlig til å formulere meg og da beklager eg det

Men er selvfølgelig VELDIG takknemlig for att du prøver å hjelpe, men som sagt alt er blitt prøvd

Nå skall de teste den i butikken så får vi se hva som skjer

Edit: De kom og hentet tven kl. 08:30 i dag og nå har de også fått testet den i butikken og det er samme feil på tven der også. Dette er selvfølgelig slik det fungerer att de må prøve den ut i butikken også før de kann bytte den. Butikken yter veldig god service og har aldri hatt problemer med det i allefall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Hva er egentlig phosphor trails og hvordan ser det ut?
    Jeg er plaget med en slags "halo" effekt rundt objekter som er i fart. Sikkert objekter som står i kontrast mot bakgrunnen.
    Syns det er veldig irriterende. Effekten er der uavhengig hva jeg bruker som kilde. Testet med Planet Earth BD på en Panasonic BD-85 i går kveld og kunne lett se det på enkelte scener. Så lurer på om dette er såkalt phosphor trails som G20 vistnok skal plages av
    Prøver meg igjen på denne
    Er det noen som vet hva slags artefakt jeg mener?
    merker den mye bedre når IFC/24 smooth står på... tror jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Lei "Sin City", den er filmet i svart-hvitt høykontrast. Du vil se gul-grønne skjær i bevegelser.

PS: Kanskje lurt å splitte opp denne tråden i V-serie og G-serie?
    Beklager såg ikke innlegget ditt.
    Jeg ser ingen farger i omrisset men det er vel kanskje eneste forklaringen

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jævlig skummelt! Pengene går for.8) Jeg vil ha en tv jeg ikke kommer til å angre på, ei heller må bytte ut med det første. Nå har jeg valget. Fikk Elprice til å sjekke pris på både G20 og V20. Spørsmålet er om forskjellen er så stor at det er verdt mellomlegget på 8-9000. I den prisklassen får en vel kanskje en LED med vel så god kvalitet. Jeg sko ønske det bare fantes en Plasma, en LCD og en LED (LCD). Da hadde livet vært enklere.
    Er vel ikke så stor prisforskjell på V og G? 42G20 får du for snaue 8500,- , og 42V20 blir vel ikke SÅ dyr, vil jeg tro. 50VT20 selges jo for 18k. Mener jeg hørte 13500,- så da blir det 4-5000 i stedet for 8-9k. Men om det er verdt det for deg, det kan bare du svare på. For meg er svaret ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Er vel ikke så stor prisforskjell på V og G? 42G20 får du for snaue 8500,- , og 42V20 blir vel ikke SÅ dyr, vil jeg tro. 50VT20 selges jo for 18k. Mener jeg hørte 13500,- så da blir det 4-5000 i stedet for 8-9k. Men om det er verdt det for deg, det kan bare du svare på. For meg er svaret ja.
    Ser 46" ligger mellom 18000 og 20000k. Elprice klarer faktisk ikke skaffe noen av de. Elendig! Da må jeg finne noe annet i errestatning for min UE46B6050.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For lys stue?

Jeg sikler virkelig etter G20 eller V20, men er veldig bekymret for at jeg ikke klarer å dimme stua nok til å få glede av plasmaen. Bør jeg se meg om etter LCD/LED, eller er panelet i G- og V-serien blitt så bra at jeg ikke trenger bekymre meg?

Dersom jeg må over på LCD/LED, er jeg redd for refleksjoner. Hvilke alternativ har jeg som ikke er så utsatt for disse refleksjonene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser 46" ligger mellom 18000 og 20000k. Elprice klarer faktisk ikke skaffe noen av de. Elendig! Da må jeg finne noe annet i errestatning for min UE46B6050.

Snakka med de igjen nå. De skal prøve å skaffe en G20. V20 hadde de ikke i systemet mens VT20 kosta 22000 mener jeg. Sko aldri ha handlet på den sjitplassen. Jeg går ikke opp til 18000-20000KR, har andre ting å bruke kronasjen på.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er en finfin klubb med høyt forbruk av elektronikk og kronisk misnøye. Har selv vært æresmedlem i en rekke år............:-P

Bestilte forresten 65:shock: vt20 i dag..... august er det lovet......

Så får vi se om det dukker opp noen bedre alternativer før den er i hus.....:wink:

Hilsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt å gå tilbake til 28" gitt! Håper Elprice klarer å skaffe G20'en innen rimelig tid.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og ser fotball-VM på min 46" G20 (Uruguay-Frankrike). Kan ikke si annet enn at jeg er meget, meget fornøyd

Sitter og ser på svt1.... synes bildet der er et par hakk bedre enn på tv2 :| flere som ser forskjell? Forrige kamp holdt ikke viasat 4 mål, så da ble kampen sett på svensk tv4. Jeg tror ikke noen av de sender i HD. Står ikke noe i logoen i hvert fall.

Er det bare meg eller er det litt bedre kvalitet på de svenske kanalene i forhold til de norske? :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Sitter og ser på svt1.... synes bildet der er et par hakk bedre enn på tv2 :| flere som ser forskjell?
    Strengt tatt litt offtopic, men SVT HD sender noen kamper, inkludert uruguay-frankrike, meget bra kvalitet.

Side 23 av 61 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •