Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 61 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1215
    Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    OK. Selv i et mørkt lokale blir kontrast og lysstyrken som du her har lagt opp til her alt for lite. Det første du gjør, er å sette skjermen i professional mode 1.

Så velger du ETT av disse alternativene (det ene mer moderate alternativet i parentes):

Kontrast: 42 (36)
    Lysstyrke: -1 (-1)
    Farge: 33 (30)
    Skarphet: 2 (5)
    Støyreduksjon: Av

Gamma: 2.4
    Overscan: AV på dvd/blu-ray, PÅ ved TV-sendinger
    Strømsparer: På
    Superoppløsning: middels

Når det gjelder hvitbalanse og fargestyring (kun tone og metning, lysstyrken i fargene kan ikke justeres), så vil det sannsynligvis variere noe fra skjerm til skjerm, og det har liten hensikt å legge ved disse. Men du kan merke deg at det finnes knapt en skjerm i G20-serien der IKKE metningen på den grønne primærfargen må reduseres. Her må du nesten prøve deg fram om du ikke har måleinstrumenter.
    Takker for svar J.Haugen..... lurer litt på hvorfor du øker kontrasten? Min tv er helt ny, og da skal vel kontrasten og lysstyrken senkes for en periode, eller? :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar J.Haugen..... lurer litt på hvorfor du øker kontrasten? Min tv er helt ny, og da skal vel kontrasten og lysstyrken senkes for en periode, eller?
    Du kan heller bruke verdiene i parentes om du synes de andre er for voldsomme. Men dette med "innkjøring" er betydelig overdrevet. En ny plasmaskjerm er riktignok noe mer utsatt for midlertidig "ghosting" når plasmacellene er på sitt mest virile de første 50-100 timene av en skjerms levetid. Men det eneste en egentlig bør passe på, er å unngå for mye statiske bilder over lengre tid og for mye 4:3 bilder når skjermen er ny.

Bruk den konstrasten og lysstyrken du vil. I dette tilfelle er de valgte verdiene riktig i forhold til den aktuelle G20-skjermen (altså ingen tilfeldighet), men det kan tenkes ar du like godt kan ha kontrasten på 36 (lysstyrken i rommet avgjør!). Ved å bruke professional mode 1, eventuelt THX, så er faren for innbrenning meget moderat i forhold til f.eks. dynamisk mode, som en del eiere faktisk bruker (!).

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig her, men føler at det gjelder mest på Panasonic (og pioneer i sin tid) siden de er den eneste produsenten som er nesten fri for IR/midlertidig innbrenning og siden det ikke er et problem så er ikke "innkjøring" noe stort tema heller...

Kjør på

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig.
    Det med innkjøring skal vi ta med en stor klype salt.
    Hvorfor sitte med en sprit ny tv og se dulle blasse bilder i 100-200 timer, fordi tv-en "skal kjøres inn".

Tror dere resten av det "vanlige" tv-forbrukermarkedet gjør dette?
    Nei, det er noe vi på diverse forum har funnet på fordi vi er livredde for en liten innbrenning.
    Selv har jeg aldri styrt med å skulle kjøre inn en plasma.
    Normal brug fra dag 1.
    Og med de mengder PS3 og Xbox jeg har brugt, så var det i starten en viss fare for IR.
    Men å brenne en plasma har jeg enda ikke klart.
    Jeg ser 4:3 i 4:3. Jeg spiller spill med et kart spikret nede i hjørnet, i timesvis.

Så når man har kjøpt et nytt flott tv, så skal det nytes. Ikke ses på med kontrast på 15 og lysstyrke på 20.
    Nyt investeringen, og glem bekymringene. Det med det enorme behovet for innkjøring er noe vi har skapt selv.
    Beste innkjøring er normal variert bruk. Har lite troen på det her med dvd-er som kjører slideshow av fargebilder time inn og time ut.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra info, Tor og MaW! Jeg har også spurt meg selv det samme. Hadde det vært tilfelle, vil jeg tro at alle produsenter av plasma hadde skrevet noe om innkjøring i manualen. Når man leser alle andre advarsler i manualen er det rart om ikke innbrenning og innkjøring hadde vært nevnt. Og som dere påpeker; vanlige tv-kjøpere gjør ikke dette. Så jeg kommer også til å nyte plasmaen fra første dag. Det er jo de første dagene det er ekstra gøy med ny skjerm, også. Å se på blast bilde i 200 timer vil ta bort mye av gleden med ny skjerm...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med innbrenning på plasma dere, må vi snart være ferdig med nå 2010. Dette er et foreldet problem som gjaldt de "gamle" modellene fra steinalderen(sånn i plasmaskjerm alder ). Gjør med plasma som du ville gjort med LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Dette med innbrenning på plasma dere, må vi snart være ferdig med nå 2010. Dette er et foreldet problem som gjaldt de "gamle" modellene fra steinalderen(sånn i plasmaskjerm alder ). Gjør med plasma som du ville gjort med LCD.
    Enig med deg.

Men anmeldere i diverse blekker skriver fortsatt om IR når det gjelder visse merker, som Samsung og LG. Dette er ikke varig innbrenning dog, og man kan vel si at andre merker som gjerne er dyrere har eliminert dette i stor grad.

Så klart at folk lurer, de vil jo nødig få noe krøll med skjermen sin.

Men spilling på plasma går så fint så

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hørt på dere og stilt inn tv'n slik dere mener og som jeg synes passer meg (ref. Hjemmekino ) og jeg kan bare si at jeg er knallfornøyd Det hadde selvsagt vært fint om den var enda litt bedre på SD signaler, men når jeg ser HD og ikke minst Bluray, så sitter jeg rett og slett og måper over det jeg ser. Nå skal jeg fortsette å se BBC serien PLANET EARTH på Bluray, og bare nyte tilværelsen og min nye, superflotte plasmaskjerm!!!

Takk til alle for gode tips og råd!!!!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Enig med deg.

Men anmeldere i diverse blekker skriver fortsatt om IR når det gjelder visse merker, som Samsung og LG. Dette er ikke varig innbrenning dog, og man kan vel si at andre merker som gjerne er dyrere har eliminert dette i stor grad.

Så klart at folk lurer, de vil jo nødig få noe krøll med skjermen sin.

Men spilling på plasma går så fint så
    Går ikke dette på midlertidig innbrenning som at man kan få skygger av f.eks gammel tekst i nytt bilde. Dette forsvinner igjen med en gang, men vises som skygger. Varig innbrenning av nye plasmaskjermer er vel en saga blott...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen....

jeg lurer på - det fulgte med 2 stk slike ferritkjerner på min G20 som man tydeligvis skal montere selv. I følge bilder i bruksanvisningen så monteres en på ethernet-kabel som kobles til tv'n. Jeg benytter ingen slik kabel for øyeblikket. Betyr det at jeg ikke trenger bruke disse ferritkjernene, eller bør de plasseres på andre kabler som er koblet til tv'n?

På strømkabelen er ferritkjerne innebygd, så der trengs vel ingen ekstra vel?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet. Det var nemlig V-modellen, ikke VT.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 46" G20 i dag, veldig fornøyd så langt, men har noen spørsmål.

Noen som har gode innstillinger for fotball? Både i HD og SD hvis det har noe å si. Gjerne gode oppsett for film også. Rommet er ganske mørkt uten noen særlige lyskilder annet enn svak taklampe.

Har også litt problemer med å se materiale via USB. Kobler til min WD Passport disk, men det skjedde først ikke stort. Formaterte den på pcen til exfat. Da kommer det opp at den oppdager disken, men det kommer ikke opp noe på den USB/SD card menyen, og etter litt så klikker faktisk TVen. Skrur seg av :-? Tar den ikke alle disker? Denne disken er uten ekstern strømkilde, kun gjennom USB. Har det noe å si?

Og, hvilke filmformater er støttet via USB? Vil .mkv funke?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir hevdet at Netgear WNDA3100V2 er ekvivalent(om ikke den helt samme) med Panasonic sin søte lille Wireless LAN Adapter. Noen som vet noe mer om dette?

Edit; Ser ut til og stemme bra dette, men serienummeret må inneholde "2D4" for at det skal virke ser det ut til.
    Answer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig phosphor trails og hvordan ser det ut?
    Jeg er plaget med en slags "halo" effekt rundt objekter som er i fart. Sikkert objekter som står i kontrast mot bakgrunnen.
    Syns det er veldig irriterende. Effekten er der uavhengig hva jeg bruker som kilde. Testet med Planet Earth BD på en Panasonic BD-85 i går kveld og kunne lett se det på enkelte scener. Så lurer på om dette er såkalt phosphor trails som G20 vistnok skal plages av

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skall det være fra 2 til 3cm sorte striper på sidene til G20 50" med parabol

Som tittel sier så er det mellom 2 til 3cm sorte striper på hver side av skjermen og ca 1cm sorte striper oppe og nede med tv signaler. Snakker ikke om 4:3 format. Da er det jo MYE bredere striper og det er jo helt normalt. Har hdpvr tuneren til Canal Dgital, men har prøvd en annen også med samme resultat. Med samme tuner fyller den bildet helt ut til rammen på en 46" Philips LED tv.

De sorte stripene kann være mindre noen ganger, men de er veldig ofte på ca. 2-3 cm på sidene på de fleste kanaler.

Noen sendinger er det kunn 3mm sorte striper og det er jo greit, men skall det være slike sorte striper på ca. 2 til 3 cm på sidene og ca opp til 1 cm oppe og nede? Snaker ikke om 4:3 format som sagt, men bilder på skjermen som med andre tv'er fyller helt ut i kantene på rammen.

Panasonic har sagt til forhandleren der eg kjøpte G20 50" att det skall være slik og att det er normalt på tv sendinger og att eg da må bruke overscan for å unngå de stripene på 2-3cm på sidene og ca 1cm oppe og nede. Så her trenger eg hjelp til å forstå om dere andre her inne som har G20 opplever det samme og om dette skall være slik? Har ALDRI sett dette på andre tv'er, men kunn på denne G20 50" min

Nå må eg bruke overscan for å få fylle ut skjermen med bildet og det står jo i de tester eg har lest der de har kalibrert G20 att overscan skall stå på off. Viss det skall være slik med de brede sorte stripene som også har en uklar overgang til bildet på mange av kanalene synes eg dette er rart att det ikke nevnes med ett ord. Prøver Panasonic å "lure" meg her eller må en bare bruke overscan for ikke å bli gal av de brede sorte stripene på skjermen?

Merket ikke noe til disse brede stripene når G20 50" var helt ny

Om dette er normalt så synes eg det er rart att det ikke nevnes noen steder spesielt når G20 50" får skryt for bilde på sd sendinger.

Trenger hjelp fort for å få en forklaring på om dette skall være slik, men det ser jo helt galt ut og en mister jo til sammen ca 5-6cm i bredden og ca 2cm i høyden når det er på det verste noe det ofte er på de fleste kanaler. Til og med på Canal + filmkanalene hender det att de sorte stripene dukker opp

Takker for alle svar som eg kann få som kann hjelpe meg med å forstå om Panasonic prøver å "lure" meg eller om det faktisk skall være så galt:-D

Hadde eg vist att dette ble ett problem kunne eg jo kjøpt en mindre tv i ett annet merke som bildet fyller helt ut i kantene på som for eksempel Philips og fått like stort bilde

Takker for all hjelp eg kann få

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skall det være fra 2 til 3cm sorte striper på sidene til G20 50" med parabol
    Som tittel sier så er det mellom 2 til 3cm sorte striper på hver side av skjermen og ca 1cm sorte striper oppe og nede med tv signaler. Snakker ikke om 4:3 format. Da er det jo MYE bredere striper og det er jo helt normalt. Har hdpvr tuneren til Canal Dgital, men har prøvd en annen også med samme resultat. Med samme tuner fyller den bildet helt ut til rammen på en 46" Philips LED tv.

De sorte stripene kann være mindre noen ganger, men de er veldig ofte på ca. 2-3 cm på sidene på de fleste kanaler.

Noen sendinger er det kunn 3mm sorte striper og det er jo greit, men skall det være slike sorte striper på ca. 2 til 3 cm på sidene og ca opp til 1 cm oppe og nede? Snaker ikke om 4:3 format som sagt, men bilder på skjermen som med andre tv'er fyller helt ut i kantene på rammen.

Panasonic har sagt til forhandleren der eg kjøpte G20 50" att det skall være slik og att det er normalt på tv sendinger og att eg da må bruke overscan for å unngå de stripene på 2-3cm på sidene og ca 1cm oppe og nede. Så her trenger eg hjelp til å forstå om dere andre her inne som har G20 opplever det samme og om dette skall være slik? Har ALDRI sett dette på andre tv'er, men kunn på denne G20 50" min

Nå må eg bruke overscan for å få fylle ut skjermen med bildet og det står jo i de tester eg har lest der de har kalibrert G20 att overscan skall stå på off. Viss det skall være slik med de brede sorte stripene som også har en uklar overgang til bildet på mange av kanalene synes eg dette er rart att det ikke nevnes med ett ord. Prøver Panasonic å "lure" meg her eller må en bare bruke overscan for ikke å bli gal av de brede sorte stripene på skjermen?

Merket ikke noe til disse brede stripene når G20 50" var helt ny

Om dette er normalt så synes eg det er rart att det ikke nevnes noen steder spesielt når G20 50" får skryt for bilde på sd sendinger.

Trenger hjelp fort for å få en forklaring på om dette skall være slik, men det ser jo helt galt ut og en mister jo til sammen ca 5-6cm i bredden og ca 2cm i høyden når det er på det verste noe det ofte er på de fleste kanaler. Til og med på Canal + filmkanalene hender det att de sorte stripene dukker opp

Takker for alle svar som eg kann få som kann hjelpe meg med å forstå om Panasonic prøver å "lure" meg eller om det faktisk skall være så galt

Hadde eg vist att dette ble ett problem kunne eg jo kjøpt en mindre tv i ett annet merke som bildet fyller helt ut i kantene på som for eksempel Philips og fått like stort bilde

Takker for all hjelp eg kann få
    På TV-sendinger må du regne med å ha overscan PÅ. Hvis ikke, kan du regne med noe støy i kantene på enkelte TV-kanaler. For DVD og Blu-ray og ikke minst PC må du definitivt ha overscan AV om du vil ha best bilde. Husk på at i THX-modus så er overscan AV satt som default.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På TV-sendinger må du regne med å ha overscan PÅ. Hvis ikke, kan du regne med noe støy i kantene på enkelte TV-kanaler. For DVD og Blu-ray og ikke minst PC må du definitivt ha overscan AV om du vil ha best bilde. Husk på at i THX-modus så er overscan AV satt som default.

Det er ikke snakk om støy, men helt sort på sidene av bildet på skjermen. Bildet går ikke helt ut til rammen. Det stopper opp 2 til 3 cm på hver side og ca 1cm oppe og 1cm nede. De sorte stripene er 2-3cm brede som sagt og det er sorte striper på ca 1cm oppe og nede på skjermen også. Ikke streker eller støy, men sort slik som det blir sort på sidene på 4:3 format bare att her er det snakk om ca 2 til 3cm på hver side på skjermen og ca 1 cm oppe på skjermen og ca 1cm under på skjermen. Har ALDRI sett det på noen skjermer før. Ikke på Panasonic sine skjermer heller når overscan er av. Kann aldri tenke meg att det skall være slik. I så fall hadde flere reagert siden det er MYE og ofte og på de fleste kanaler. Hadde det bare vært en 2-3mm hadde eg ikke reagert på det, men når det forminsker skjermen så mye på grunn av så myyye sort¨på kantene som andre skjermer fyller bildet helt ut til rammen på så synes eg det er rart om det skall være slik. Har ikke noe mot å bruke overscan på tv sendinger, men her er det snakk om en ny tv og det er veldig mye sort på begge sider av bildet (2 til 3cm på hver side og litt over og under også på ca 1cm oppe og 1cm nede) og viss det ikke skall være slik så bør Panasonic ta ansvar. Rett skall være rett. kjøper ikke en ny tv med feil på om det skulle vise seg å være det. Skall det være slik så hadde eg ALDRI kjøpt denne skjermen, men eg tror neppe att dette skall være slik. Da hadde det blitt påpekt i alle tester o.s.v da det er så mye det er snakk om og det er ikke til å unngå å legge merke til det. Eg har i allefall ALDRI sett noe lignende og det er som sagt veldig mye sort det er snakk om.

Tror du misforstår meg litt siden du snakker om støy siden det rett og slett ikke er bilde der, men kunn helt sort. Det er ikke støy. Bildet slutter 2-3 cm før kanten på skjermen. Att det er helt sort 2 til 3 cm på hver side av skjermen er ikke det samme som støy i bildet. Det er jo ikke bilde der.

Er det noen her som får like mye sort på sidene av bildet på skjermen av dere som har G20 eller rettere sagt er det noen av dere som ikke får så brede sorte kanter ved siden av bildet som mellom 2 til 3 cm på hver side ?

Er ikke så flink til å ordlegge meg og forklare, men har prøvd så godt eg kann

Blir VELDIG takknemlig for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ikke rart at Flatpanels.dk utropte VT20 som den nye referansen innen flatskjermer
    Feil:
    Alt i alt er Panasonic VT20 et fantastisk Tv med smuk 2D billedkvalitet og reference 3D billedkvalitet. Det er dog mit indtryk, at det ikke definitivt slår KURO, og Pioneers KURO forbliver vores reference TV her på FlatpanelsDK. Mht. 3D er Panasonic VT20 er vores nye reference, men det bliver naturligvis spændende at se om de andre 3DTV kan leve op til den meget præcise og overbevisende 3D billedkvalitet på VT20.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke snakk om støy, men helt sort på sidene av bildet på skjermen. Bildet går ikke helt ut til rammen. Det stopper opp 2 til 3 cm på hver side og ca 1cm oppe og 1cm nede. De sorte stripene er 2-3cm brede som sagt og det er sorte striper på ca 1cm oppe og nede på skjermen også. Ikke streker eller støy, men sort slik som det blir sort på sidene på 4:3 format bare att her er det snakk om ca 2 til 3cm på hver side på skjermen og ca 1 cm oppe på skjermen og ca 1cm under på skjermen. Har ALDRI sett det på noen skjermer før. Ikke på Panasonic sine skjermer heller når overscan er av. Kann aldri tenke meg att det skall være slik. I så fall hadde flere reagert siden det er MYE og ofte og på de fleste kanaler. Hadde det bare vært en 2-3mm hadde eg ikke reagert på det, men når det forminsker skjermen så mye på grunn av så myyye sort¨på kantene som andre skjermer fyller bildet helt ut til rammen på så synes eg det er rart om det skall være slik. Har ikke noe mot å bruke overscan på tv sendinger, men her er det snakk om en ny tv og det er veldig mye sort på begge sider av bildet (2 til 3cm på hver side og litt over og under også på ca 1cm oppe og 1cm nede) og viss det ikke skall være slik så bør Panasonic ta ansvar. Rett skall være rett. kjøper ikke en ny tv med feil på om det skulle vise seg å være det. Skall det være slik så hadde eg ALDRI kjøpt denne skjermen, men eg tror neppe att dette skall være slik. Da hadde det blitt påpekt i alle tester o.s.v da det er så mye det er snakk om og det er ikke til å unngå å legge merke til det. Eg har i allefall ALDRI sett noe lignende og det er som sagt veldig mye sort det er snakk om.
    Skjermen skal selvsagt ikke være slik. Men har du satt alle de tilkoblede kildene til å sende ut 16:9 til skjermen? Hvis ikke, vil du naturligvis ikke få fylt skjermen helt i kantene (med mindre du drar bildet ut av proposjoner ved hjelp av zoom))

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen skal selvsagt ikke være slik. Men har du satt alle de tilkoblede kildene til å sende ut 16:9 til skjermen? Hvis ikke, vil du naturligvis ikke få fylt skjermen helt i kantene (med mindre du drar bildet ut av proposjoner ved hjelp av zoom))

Tenkte det ikke skulle være slik ja, men greit å få bekreftet det fra deg som har mye erfaring og kunnskap om de nye modellene:-D

Ja tuneren står på 16.9 og det samme står G20 også på. Har prøvd auto på G20 også, men samme feil da også.

Tusen takk for oppklarende svar Haugen:-D Vet som sagt att du har mye erfaring og kunnskap med disse nye skjermene så det betyr mye:-D

Da skall eg stå på krava og få levert den inn igjenn for så å få en ny.

Tusen takk for svar:-D

Side 22 av 61 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •