Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 61 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1215
    Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå finnes den første "ordentlige" testen av V20 online!

Panasonic V20 (TX-P50V20B) Review at AVForums.com

Ser meget bra ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes den første "ordentlige" testen av V20 online!

Panasonic V20 (TX-P50V20B) Review at AVForums.com

Ser meget bra ut!
    Ja, både utseendemessig og "out of the box" så er dette nesten referansenivå på flere parametre. For de fleste vil det være nok å sette skjermen i THX-modus, eventuelt i professional mode 1 og sette gamma til 2.4 (som altså reelt legger seg rundt 2.2.), og vips; en knall-skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen som vet

vurderer nå panasonics g20 opp mot samsungs 7705

tenker at 3d kan vere kjekt, men viktigst er lysutbytte og 2d kvalitet samt sortnivå...

noen som har tenker rundt desse modellene?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i en litt tøff situasjon når jeg skal finne en erstatter til min Pioneer LX5090H som har tatt kvelden.

Har i hovedsak sett på Panasonic (VT20 / VT25) og Samsung (8000 serie aka C7705 her i landet) Plasma, da inntrykket mitt angående LED-LCD er at det er overpriset sammenlignet med Plasma, og at fordelene ligger hovedsaklig på design (Edge-LED er tynne osv..) og lavere strømforbruk, jevnt over ser vi jo at det rapporteres om mer behagelig 3D på Plasma, langt bedre innsynsvinkler (spesielt på 3D) og at Plasma jevnt over flyter bedre og har bedre bildekvalitet?

Så hvorfor skal jeg betale mer for la oss si en 50" LED-LCD kontra en Plasma?
    Når ting som tykkelse, design og strømforbruk bryr meg NADA!

Dette blir vell litt som å kaste stein inn i et glasshus, men jeg syntes Panasonic sin nye VT20 og VT25 (som jeg ikke finner noen norske priser på enda?) virker smått overpriset?

Etter hva jeg leser på AVSForum.com så skal Samsung sin 8000-serie Plasma (C7705 her i landet) være helt på høyde om ikke minst like bra som Panasonic sin VT25 serie når det kommer til bildekvalitet, med unntak av sortnivået som er endel bedre på Panasonicen.

På den andre siden tilbyr Samsung serien 2D --> 3D conversion, som gir oss muligheten for å nyte litt 3D frem til vi ser TV-sendinger og flere Blu-Ray filmer, samt Blu-Ray spillere og AV-receivere med 3D! Her i Norge er det vell knapt noen annet måte å få sett litt 3D på utenom en slik 2D - 3D løsning.

Så det syntes jeg er et utrolig sterkt argument for Samsung sin serie, sammenlignet med Panasonic sin.

Ellers så ser de jo ut til å være fult på høyde med hver andre, like flytende bilde, like gode farger (noen påstår at Samsungen har litt friskere farger, men dette tviler jeg litt på) og stort sett akkurat sammen funksjonalitet osv.. Da med unntak av at Samsung tilbyr en 2D - 3D løsning, noe Panasonic ikke har?

Dog rapporteres det om et lite hint av ghosting når du ser på 3D med Samsung sin Plasma serie, men dette blir jo drastisk forbedret med nye firmwares som kommer flitting nå i starten, så tror ikke dette er noe man burde basere seg på.

Og for de som liker det så er vell Samsungen også tynnere og lettere?

Flere som har opplevd diverse flicker med Panasonicene også, selv om dette stort sett gjelder på 24P video kjørende på 48Hz, samtidig som flere plages av merkbart mere line bleeds på Panasonicen?

Så alt i alt så syntes jeg de begge virker svært gode og at Panasonic har fordel av bedre sortnivå, mens Samsung har fordel av 2D - 3D.. Må heller ikke glemme at de fleste ser ut til å hate 3D-brillene som Panasonic leverer, som skal være både tunge og dumt designet som gjør de ubehagelige.

Og når vi da ser Samsungen til flere tusen kroner billigere enn Panasonicen så ser jeg ikke helt hva som skulle få meg til å betale så voldsomt mye mer for Panasonicen?

Da går jeg heller opp på 58" eller 63", men det er nå bare meg, og jeg mener da at sortnivå ikke er alt på en TV

Nå er det vell også mer eller mindre bekreftet at årets Panasonic modeller også vil få merkbart redusert kvalitet på sortnivået over tid? Så ingen aner jo hvor merkbart mye bedre den vil være sammenlignet med Samsungen ette 1års tid heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest noe om de nye PDP-ene til Samsung enda, men tradisjonelt er Samsung dårlig på fargenøyaktighet på sine PDP. Har dog ikke lest noen skikkelige tester av de nyeste, noen som har linker?

Synes selv VT-serien frister lite, V20 frister langt mer (3D interesserer meg pent lite foreløpig, om et par generasjoner, så kanskje det har noe for seg; film er og blir et todimensjonalt format, men sport og lignende ser jeg for meg kan ha nytte av 3D-sendinger).

Nå er det vell også mer eller mindre bekreftet at årets Panasonic modeller også vil få merkbart redusert kvalitet på sortnivået over tid? Så ingen aner jo hvor merkbart mye bedre den vil være sammenlignet med Samsungen ette 1års tid heller.
    Spenningsregulering over tid er et faktum når det gjelder alle plasmapaneler. Dette er en funksjon som brukes for å tilpasse cellenes tendens til å forandre karakteristika over tid. Alle plasma-modeller har en eller annen form for spenningsforhøyning, det er bare det at Panasonic ikke er spesielt flinke til å gjemme det. Pioneer var f.eks. flinke til dette (spenningsregulering som gikk over lang tid, ingen merkbare hopp). Uansett er ikke dette noe argument mot Panasonic sine nye modeller. Selv med en tredobling av svartnivået (noe som har blitt rapportert enkelte steder med de gamle modellene), så er V/VT-seriene mye bedre enn noe fra de andre produsentene.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raum
    Jeg har ikke lest noe om de nye PDP-ene til Samsung enda, men tradisjonelt er Samsung dårlig på fargenøyaktighet på sine PDP. Har dog ikke lest noen skikkelige tester av de nyeste, noen som har linker?
    Ehh... Det var vel de plasmaskjermene som var best på akkurat det i fjor. Samsung PS50B855, Samsung PS50B655 osv... Hvis du titter på så og si alle testene så blir det nevnt, og var som regel et lite hakk over Panasonic sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, ikke spesielt oppdatert på Samsung-PDP.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Så det syntes jeg er et utrolig sterkt argument for Samsung sin serie, sammenlignet med Panasonic sin..
    Et utrolig sterkt argument MOT Samsung er Buzzelyd fra skjermen denne er varierende og et stort problem. Se Samsung tråden for detaljer om dette. Jeg har selv en B855 som buzzer Strålende skjerm med irriterende lyd.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag endelig sett VT20. Jeg ble imponert Tven var trukket litt bort fra spotter og kraftige butikklys. Først fikk jeg se 3D. Dette er det absolutt beste 3D-bildet jeg har sett til nå. Helt rått hvordan 3D-effekten var der med en gang, uten skygger og andre artefakter.

2D var også en fryd for øyet. Måtte se i "normal" bildemodus, da lokalet var litt for lyst til THX. For meg var sortnivået bra nok, hvilket betyr nesten helt sort (har CRT RPTV med helt sort). Det mest imponerende var skarpheten, fargene og et meget naturlig bilde. Og faktisk likte jeg designet veldig godt. For meg så ikke tven billig ut i det hele tatt. Synes den var nøktern men lekker. Mange synes skjermer med ramme av pianolakk og glass er eksklusivt, og jo mer flashy jo bedre. Personlig liker jeg filosofien "less is more", hvilket er godt dekkende for VT20 hva angår design. Jeg er dritt lei av at alle skjermer skal ha sort ramme type pianolakk. Nå har Samsung begynt med sølv og Sony med sin Monolith; så det begynner å hjelpe på selve utvalget; så lenge ikke at rammen tar oppmerksomheten vekk fra bildet...

Min konklusjon er:

dette er den beste flatskjermen jeg har sett. Panoreringene var i en annen klasse enn Pioneer Kuro, og jeg lever godt med at sortnivået er litt dårligere enn hos Kuro. Forskjellen i sort skal heller ikke være større enn at VT20 og Kuro må stå ved siden av hverandre for å se forskjellen.

Fikk sett på LG LE850 55" også. Denne utgår for min del. Noen har snakket om "speil" på 55 tommer, og det holder jeg med om. VT20 hadde en meget sort skjerm i off modus som nesten ikke ga refleksjoner i det hele tatt! Samtidig var glassflaten glatt og blank. Overflaten på glasset føltes som et vanlig blankt glass, men var matt. For skjermer med matt frontglass som en del Sony LCD-skjermer og andre har, liker jeg ikke.

Skal du ha tv i prisklassen 10-20 tusen må VT20 vurderes, sammen med G20 og V20 (VT20 får du akkurat nå for 21.550 kr hos Elkjøp). Å kun vurdere LED; nå som de nye plasmaskjermene fra Panasonic er her, kan gjøre at du angrer. Jeg er ikke i tvil. Kjøper jeg tv i år, blir det VT20. Blir det tv neste år, blir det VT30 (om det er det den heter i 2011)

Ikke rart at Flatpanels.dk utropte VT20 som den nye referansen innen flatskjermer
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra innlegg SVS-Man, interessant lesning.

Og godt jeg skal bruke et par mnd til på å velge tv.. f

Nå er jeg tilbake på jobb og da venter snart VT20, PS50B7705, V20, (førstnevnte kommer snart) G20, 55LE850 osv på å sammenlignes hardt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet når V20 kommer?

Og når slippes de ny modellene i større enn 50"??

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var hos Elkjøp i dag så hadde de fått prisen på VT20 65". Denne ville få veil pris på 49.900 kr. Mins han sa at denne var rett rundt hjørnet. Ring og hør med de. For øvrig kan jeg anbefale å ta seg en tur innom Elkjøp Megastore i Fredrikstad. Helt nyåpnet. Den var både Mega og så meget proff ut. Panasonic sin 103" plasma sto med Avatar Blu-ray på og god lyd koblet til. Imponerende skjerm.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, veiledende pris i Norge er 44990,-. At elkjøp setter prisen 5000,- over veiledende får være deres sak. Det er uansett normalt at butikker priser produkter under veiledende allerede fra dag én. Lefdal fører en pris på Panasonic VT20 på 44990,-, altså lik veiledende. Denne vil nok raskt senkes etterhvert som apparatene blir mer tilgjengelig.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er skjermene så dyre i Norge?
    Er det fordi dere ikke har den finanskrisen resten av verden har?

Her i Danmark får man 50" VT20 fra 17.000,-
    Faktisk akkurat nå for 16.500,- inklusive 4 års totalforsikring (mot blant annet død pixel, burn-in osv...) og gratis frakt.
    65" koster 37.000,-

Og som andre eksempler kan jeg nevne Samsung sin 63"-plasma til rundt 22.500,-
    Og 50"-plasma til ca 14.000,-
    (Begge i C7705-serien)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det snakk om priser i butikk eller via nettbutikk, Tor? Jeg snakket med Amentio for litt siden, og de vil tilby Panasonic VT20 65" til 38000,- (når den ankommer).

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    *langt innlegg kuttet ned*
    Enig svs man. Jeg er så langt VELDIG fornøyd med tven. Jeg blir mer og mer imponert av tven. spesiellt på standard def materiale. HD ser jo selvsagt veldig bra ut det og men på dårlig materiale så gjør denne tven underverker også.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har G20?

Fikk min G20 i går kveld og satte den i THX-modus, som jeg har blitt anbefalt. Justerte også ned kontrast og lysstyrke, men her er jeg usikker hvor mye som er riktig, så jeg endte med å gå fra 36 til 20 på kontrast og fra 0 til -16 på lysstyrke. Jeg synes da at bildet ikke ble helt optimalt, men er som sagt usikker på hva disse bør stå på for at man skal unngå eventuell innbrenning eller andre ulumskheter de første 100-200 timene Hva har dere andre gjort, og hva anbefales?

Videre så er jeg i grunn ganske så fornøyd med det tv'n viser meg, spesielt på HD-sendinger Har ikke fått testet Bluray ennå. Men.... så er det noe jeg legger merke, og det er en slik Highpitch pipelyd som kommer fra tv'n (nesten litt knitring). Jeg sitter litt over tre meter fra skjermen, og lyden kan faktisk høres selvom vanlig tv-lyd kommer ut av stereon min :-? Er det flere som har opplevd dette eller lignende? Blir den lyden borte med tiden, etter at tv'n har fått "gått seg til" liksom? Eller bør jeg kontakte elkjøp og be om ny? Min bedre halvdel la veldig godt merke til den lyden, og jeg er enig med henne at den kan man fort bli lei av

Noen tips? Råd?

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Min konklusjon er: dette er den beste flatskjermen jeg har sett. Panoreringene var i en annen klasse enn Pioneer Kuro, og jeg lever godt med at sortnivået er litt dårligere enn hos Kuro
    Meget intressante betraktninger. Førsteinntrykket skal overhodet ikke undervurderes. Regner med å sjekke ut skjermen i løpet av dagen. Lurer på hvordan er det å henge denne tjukkasen(11-13 cm) i 65" format på vegg.

49 999.- for 65" er ca. 30 000.- mer enn en 50vt20. Latterlig og 100% uaktuelt. 39 990 skal være absolutt limit på denne.

I følge mine kilder er 65" framdeles under forhandlinger i forhold til Elkjøp.

De første 65" er sluppet i USA denne uken. England om ca. 2-3 uker

Veldefinerte hilsner fra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min G20 i går kveld og satte den i THX-modus, som jeg har blitt anbefalt. Justerte også ned kontrast og lysstyrke, men her er jeg usikker hvor mye som er riktig, så jeg endte med å gå fra 36 til 20 på kontrast og fra 0 til -16 på lysstyrke. Jeg synes da at bildet ikke ble helt optimalt, men er som sagt usikker på hva disse bør stå på for at man skal unngå eventuell innbrenning eller andre ulumskheter de første 100-200 timene Hva har dere andre gjort, og hva anbefales?
    OK. Selv i et mørkt lokale blir kontrast og lysstyrken som du her har lagt opp til her alt for lite. Det første du gjør, er å sette skjermen i professional mode 1.

Så velger du ETT av disse alternativene (det ene mer moderate alternativet i parentes):

Kontrast: 42 (36)
    Lysstyrke: -1 (-1)
    Farge: 33 (30)
    Skarphet: 2 (5)
    Støyreduksjon: Av

Gamma: 2.4
    Overscan: AV på dvd/blu-ray, PÅ ved TV-sendinger
    Strømsparer: På
    Superoppløsning: middels

Når det gjelder hvitbalanse og fargestyring (kun tone og metning, lysstyrken i fargene kan ikke justeres), så vil det sannsynligvis variere noe fra skjerm til skjerm, og det har liten hensikt å legge ved disse. Men du kan merke deg at det finnes knapt en skjerm i G20-serien der IKKE metningen på den grønne primærfargen må reduseres. Her må du nesten prøve deg fram om du ikke har måleinstrumenter.

Side 21 av 61 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •