Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 61 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Jeg er litt plaget med "flickering" på lyse bilder. Altså at skjermen blinker på samme måte som en gammel crt monitor med for lav hertz
    Er det et ukjent problem? Merker det spesielt når jeg kobler til PC via HDMI.
    Som nevnt tidligere i tråden har jeg eksakt samme problem, og jeg har ikke funnet noen god løsning enda.

P-NR (noise reduction) kan se ut til å hjelpe noe, men har ikke testet godt nok til å kunne si det med sikkerhet.

Hadde vært særdeles gunstig om firmware upgrade eller en smart innstilling ordnet opp i det, rimelig irriterende når f.eks reklamer har hvit bakgrunn.

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg den glade eier av en 50 VT20
    Må si det var annerledes å få den hjem i stua, skal la den gå 100-200 timer før jeg gidder og legge mye tid i kalibrering men sånn rett ut av esken så gjør THX modusen en veldig bra jobb.
    Og her fikk jeg tilogmed bdp-1650 til å funke noelunde fint sammen med tven, imotsetning til i butikk (kanskje eldre firmware har noe å si?).

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du for den, og hvor kjøpte du den?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da dette ikke er noen pris diskusjon så dropper jeg pris prat, men jeg kjøpte den hos Expert. Stikk innom din lokale expert sjappe evt. vent til den kommer på webbutikken dems så får du pris der.

Over til mer erfaringer;
    Rikstv sin sending av MGP semifinalen i HD ser VELDIG bra ut synes jeg. Selvsagt ikke helt i nærheten av det jeg har sett av CD sine hd sendinger men absolutt bra

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Expert er tydeligvis tidlig ute med å få dem, siden det virker som svært få andre har fått den.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Da er jeg den glade eier av en 50 VT20
    Må si det var annerledes å få den hjem i stua, skal la den gå 100-200 timer før jeg gidder og legge mye tid i kalibrering men sånn rett ut av esken så gjør THX modusen en veldig bra jobb.
    Og her fikk jeg tilogmed bdp-1650 til å funke noelunde fint sammen med tven, imotsetning til i butikk (kanskje eldre firmware har noe å si?).
    Gratulerer saa mye!!

Blir spennede aa hoere din mening om baade hvordan kvaliteten er paa 3D og 2D-Blu-ray.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50'' G20

Blir gal av G20. Kjøpte den, men bildet er liskom alltid mørkt. Kan noen hjelpe meg med gode kalibreringstips? Til vanlig digitale SD sendinger, Blu Ray og spill? Har prøvd flatpanels sin, men jeg syntes ikke den gjør noe forskjell. Skjermen og fargene er liksom alltid for mørk uansett (unntatt på dynamisk, som blir for skarpt).

Også vil jeg gjerne sille inn slik at jeg får lyd ut optisk til anlegget, men lydmenyen gir et sinnsykt begrenset valg. Har vært igjennom alle menyer uten å finne noe om en ekstern lydenhet eller optisk utgang. Det står i manualen om at det skal være innstillingsmuligheter for det, men jeg kan ihvertfall ikke finne det der manualen selv mener det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, lurer på om denne er feilpriset eller ikke. Vist ikke, blir den bestilt i morra.

Panasonic TX P50VT20E hos Amentio

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail, hvis ikke. Kjør på!

eller bruk prisgarantien hos elkjøp... :P

Et lite førsteinntrykk: Siden det er bare sagt god ord om denne tven, så slenger jeg inn noe negativt:

Var foresten å tittet på VT20 igår. Kan ikke si jeg ble helt slått i bakken, men tven sto i THX modus i middels lyst rom. det var en ting jeg stusset på, nemlig skarpheten og detaljer. Skarpheten var jo bra, men min tidligere Samsung PS50B855 (ferdig kalibrert) har jo skarpere bildet enn det der. (selvfølgelig uten å justere noe falskt) Generelt tror jeg Samsung sine toppmodeller (plasma) er bedre på skarphet i bildet enn Panasonic. En annen ting jeg reagerte på var bevegelsene. Greie bevegelser, men mye av den typiske plasma hakkingen som jeg hadde håpet de hadde fått begrenset noe...

Alt det gode er jo nevnt om denne tven. Farger, sortnivå osv. Ganske så perfekt.

Nå vil jeg tro at denne er MYE bedre i helt mørkt rom
    , og jeg ble imponert men ikke slått i bakken av VT20....LG 55LE850 (lokal dimming) og Samsung UE46C8705 (sone dimming) var faktisk mye mer imponerende...

Dette førsteinntrykket er fra ca. 30 mins tid med disse tvene, så det er ikke noe test og kan taes med en klype salt

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen kommer åpenbart best til sin rett med lite eller inten lys i rommet. De to andre du nevnte har meget godt sortnivå spesielt LG-en. Derfor gleder jeg meg mye til å se LX950 som er en lignende modell, men med 3D.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg tenkte...

LX950 er vel rett rundt hjørnet etter det jeg har hørt...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av Panasonic V20. De som har testet denne skjermen, melder om like bra sortnivå som VT20 og mindre flikker enn VT20. Kanskje det kan bli en god løsning for de som ikke trenger 3D?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er et bilde av Panasonic V20. De som har testet denne skjermen, melder om like bra sortnivå som VT20 og mindre flikker enn VT20. Kanskje det kan bli en god løsning for de som ikke trenger 3D?
    Den ser lekker ut!

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nå finne meg en erstatter for min Pioneer Kuro LX5090H da denne tok kvelden for noen dager siden og jeg for beskjed om at den ikke lar seg reparere og at det ikke finnes noen LX5090 / LX5050H og omlevere den med!

Derfor må jeg nå se meg om etter en verdi erstatter!
    TV-en blir hovedsaklig brukt til å se Molde FK sine fotballkamper igjennom digital dekoder fra Hombase og TV2 Sport + TV2 HD.

Også Blu-Ray filmer via PlayStation3 Slim (muligheter for dedikert spiller i fremtiden) og litt smått med vanlige TV-titting.

Har alltid hatt inntrykket av at Plasma egner seg best til dette?
    Og da seiler vell Panasonic V20 / VT20 opp som et soleklart alternativ, eller burde én se seg om på årets modeller innen LED-LCD?

TV-en henger stasjonært i kjelleren, hvor det er relativt mørkt hele tiden.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel knapt noe annet å velge da enn V20/VT20 hvis du ønsker plasma fortsatt ja...

Men hvis du skal ha Kuro sort så har du jo alternativer som LG 47LE850/55LE850 f.eks med Lokal dimming, men siden du ser mest sport og fotball så tror jeg ikke V20 og VT20 er et dumt valg. Spørsmålet er jo om du trenger 3D, da er det jo like greit å bare kjøpe V20 som er noe billigere og er akkurat samme modell bare uten 3D

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke ha plasma nei, men etter hva jeg har sett, hørt og erfart så egner dette seg best til sport / film i mørke rom sammenlignet med LCD og LED-LCD? Selv opp mot de som har full lokal-dimming?

3D er på ingen måte et must, og generelt er jeg smått negativ til hele 3D-opplegget, men det å faktisk ha en TV som støtter det skader jo på ingen som helst måte, greit om jeg faktisk skulle like det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting......

Jeg får min G20 nå på torsdag (hvis elkjøp holder ord ), og kan nesten ikke vente med å se om den er så bra som folk og tester skal ha det til. Det jeg da lurer på er om jeg bare kan plugge i alle kontakter og sette igang og nyte tv og film, eller om denne plasmaskjermen trenger å "kjøres inn" for å unngå eventuelle "sykdommer", og avkorting av levetid? Man leser jo så mye rart rundt omkring på nettet, så det er ikke godt å vite hva man skal tro bestandig :???:

Noen som har noen råd om dette slik at jeg slipper å bli skuffet etter et par måneder eller år? Hva har dere andre gjort og hvorfor? Og er det noen barnesykdommer man bør være klar over, eventuelt prøve å unngå? :neutral:

Side 20 av 61 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •