Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 61 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1215
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Takk for det!

Det var faktisk ikke mulig å hente den i butikk. Jeg leita overalt etter Collect@Store mulighet, men det eneste du kunne krysse av for var levering på dør. Jeg hadde helt klart hentet den selv om det var mulig. Men fortsatt en bra pris da
    En butikk må ha den på det fysiske lageret sitt for at du skal få hentet den på collect@store.

Nok en test som bekrefter G20s suverenitet. Huff blir vanskelig valg dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om noen butikker som fører G20 i sølv/grå versjonen?

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Nicon
    Hmmmm

There has been some debate about the level of Pioneer Kuro DNA in Panasonic's new range of NeoPDP panels.

While it's absolutely confirmed that Panasonic did acquire a squad of Pioneer TV engineers after that brand pulled out of the plasma TV business, we were told categorically at a recent briefing with senior Japanese engineers that Panasonic holds no Kuro patents.

This line continues to conflict with other coverage, so it may be some time before we unravel exactly what exchange has occurred. For what it's worth we don't think this screen looks at all like the last generation of Kuros.

However, black level performance is still very good. There's some crushing of blacks which means a little shadow detail is lost, but overall it delivers a fine performance.

Read more: Panasonic TX-P50VT20B review from TechRadar UK's expert reviews of Plasma and LCD TVs

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen av VT20 var jo meget oppløftende for min del. Ikke mye å sette fingeren på der. Når det gjelder kommentaren til den japanske sjefsingeniøren, så kan jo dette utsagnet tolkes på flere måter. Jeg spekulerer her, men det kan jo hende at Panasonic kjøpte opp alle plasmapatentene til Pioneer. Så teknisk sett så er det ingen Pioneer-patenter i VT20, da de nå eies av Panasonic Japanerne er et stolt folkeslag i seg selv, og spesielt japansk elektronikkbransje. Så det er ikke sikkert at Panasonic liker å bli assosiert med Pioneer i det hele tatt; uavhengig av Pioneer sitt gode rykte innen plasmateknologi. Panasonic vil ha noe eget, uten å bli stemplet som en Kuro-wanna-be. For Pioneer som merke er vel fortsatt en konkurrent til Panasonic innen annen elektronikk.

Dette er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side. Om Panasonic representanten sier det på en måte, er det ikke 100% sikkert at det utelukker det andre. For meg er det heller ikke viktig om det er teknologi fra Sony eller Pioneer, bare det funker...

Uansett, var det en fin-fin test og VT20 er tilbake som nr. 1 på min liste over aktuelle flatskjermer
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter litt søk på nettet viser det seg at spekulasjonen min i forrige innlegg ikke var helt på jordet (sikkert noen som visste om dette før meg):
    Sitat Opprinnelig postet av Avsforum
    dated Apr09, Transfer of Patents for Plasma Display Panels to Panasonic Corporation:
    The Company resolved to transfer its patents for plasma display
    panels and modules to Panasonic Corporation at the Board of
    Directors’ meeting held on April 28, 2009. The two companies
    had executed the agreement on May 15, 2009. This constitutes
    part of the business restructuring effort in accordance with plans
    for a full withdrawal from the display business.
    Pioneer Plasma Patent Sold? - AVS Forum

Kuro Plasma Technology is Back, Thanks to Panasonic – Article | Plasma TV Reviews UK

Panasonic acquires KURO plasma technology - HDTV Info Europe

Så dermed kan denne sjefsingeniøren snakke helt sant, når han sier at VT20 ikke har noen Pioneer Kuro patenter i seg. Patentene er kjøpt opp av Panasonic, og døpt om til Panasonic-patenter. På den måten klarer Panasonic å dreie oppmerksomheten vekk fra Kuro. De vil rett og slett ikke snakke om Kuro-teknologi. Det er Panasonic sin teknologi med ny forsfor, ny 3D-teknologi og med markedets beste sortnivå.

Helt logisk at Panasonic vil promotere egne skjermer uten hele tiden å få spørsmålet om "det er en Kuro inni der?". Men at det i 2011 helt sikkert kommer en ny 2.gen 3DTV fra Panasonic som har like god sortnivå som KRP-500 er vel ganske så sikkert

Så spørsmålet blir: skal man vente til 2011. Det haster ikke for meg. Jeg har sortnivå som er på KRP-nivå i dag (uten de andre gode bildeopplevelsene, vel og merke), men det kan være lurt å se hva Panasonic annonserer på årets IFA-messe i Berlin til høsten.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Nicon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen!

Dinside har idag test at X20.
    Gode skussmål prisen tatt i betraktning.
    Test av G20 kommer.

Tv-test: TEST: Panasonic TX-P50X20E - DinSide Bolig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin87
    noen som vet om noen butikker som fører G20 i sølv/grå versjonen?
    Det ser ut som Expert har tenkt å selge den sølvfargede :
    Expert.no / TV og DVD/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP50G20ES 50" PLASMA TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide at jeg skriver et par ord om mine brukererfaringer etter å hatt G20 50" i hus en liten stund(2-3 uker).

Siden tv'en erstattet en Samsung 46" LED/LCD(UE46B7050XXE) vil jeg gjøre en sammenligning. Jeg var rimelig skeptisk til plasma, men er sålangt fornøyd med den nye plasma tv'en.

I motsetning var jeg meget missfornøyd med Samsung tv'en pga clouding/flashlight, input-lag og det "triste" bildet tv'en leverte i game-mode.

Det første jeg ble litt overrasket da jeg tok i bruk G20'en var at både vga og komponent hadde en maks oppløsning på 720p. Ble litt bekymret, men har kommet frem til at det ikke spiller noen rolle for mitt oppsett. Var bare litt teit at htpc'en og den ene xbox 360'ene ikke fikk bilde da jeg koblet kablene over fra Samsung tv'en.

Men nå som jeg har fått en tv som jeg ikke har tenkt å bytte ut med første og som heller ikke ble levert ny som en b-vare kan jeg endelige begynne få orden på alle tilkoblinger.

Løsningen blir htpc(hdmi), Xbox 360(hdmi), Xbox 360(vga), xbox(komponent), dekoder(hdmi).

Nesten alle spill til Xbox 360 er uansett i 720p og det er bare xbox'en som oppskalerer bildet. Det har nok dermed lite å si om dette skjer på Xbox'en eller på tv'en. Jeg synes allikevel det er litt rart at komponent og vga på tv'en har maks oppløsning 720p.

Det største øyeblikket med tv'en var da jeg testet den på spill. Fargene var eksplosive og bevegelsen i spillene var herlig pga lav input lag. Det var en ren fornøyelse å slippe det dvasse bildet som Samsung tv'en leverte i game-mode. Jeg benyttet forøvrig pc-mode på Samsung tv'en som ga noe bedre bilde mot noe mer input lag. Allikevel var bildet på G20'en bare "riktig" og i tillegg til eksplosive farger klarte den å vise f.eks røyk på en naturlig måte.

Jeg vet ikke den eksakte input lag'en på Panasonic'en, men tror den er et sted mellom 16-30ms(tipper på ca 20ms). Ikke helt optimalt, men innenfor akseptabel grense. Bør holde for de fleste som ikke er bekymret over å ha forsinkelse på en frame i Street Fighter i forhold til null lag. Det er uansett også svært få alternativer i det vanlige markedet. Panasonic G10 er kjent for 10ms input lag, men det er såpass mange andre gevinster ved å velge G20.

På samsungen er det 100ms input lag i vanlig modus og 60ms i "Game-mode". I tillegg blir alt av bildebehandling skrudd av i game-mode. Dette fører til som jeg beskriver over dårlige farger og et kjipt bilde.

Det er ikke bare i spill input lag er et problem. I mitt tilfelle kjører jeg lyden optisk ut til et anlegg. Med 100ms i input lag så irriterer jeg meg over at det blir lipsync problem. Synes det blir feil at man må kjøpe nytt anlegg som kan synce lyd og bilde pga en tv med så mye input lag.

Når det gjelder bildet generelt på en LCD tv blir det noe mer presist og rolig. Derfor synes jeg det statiske LCD bildet passer bedre i f.eks mediebibloteket på htpc'en med xbmc(mediasenter). Uansett glemmer du LCD bildet i løpet av kort tid og bildet plasma tv'en leverer er ikke på noen måte ubehagelig eller irriterende.

SD signalene(analogt) tror jeg fungerte langt bedre på Samsung tv'en, men jeg ble nok litt lurt siden jeg på G20'en testet i THX modus. Dette tror jeg gjorde så "600Hz Sub Field Drive" var skrudd av. Før jeg fant det ut skaffet jeg meg en Canal digital dekoder og det løste selvsagt problemet.

Det er også verdt å nevne at det er mindre gjenskinn i G20'en enn Samsung'en. Dermed bør man ikke være engstlig over at det skinner mer i plasma kontra LCD tv'er om man vurderer G20'en.

Til film synes jeg tv'en er minst like god som Samsung'en når den blir matet med 1080p eller 720p. Jeg likte bildet svært godt og det G20'en er vinner i forhold til Samsung'en. Dette siden den ikke har problemer med ujevnt baklys(clouding/flashlight)

Det skal sies at jeg opplevde litt støy i bildet som man la godt merke til når man var vant til LCD tv. Faktisk fikk plutselig dama helt hetta og jeg fikk den kjeften fordi jeg hadde byttet ut Samsung'en. Sier plutselig siden hun ikke brydde seg om de feilene som var på Samsung'en. Samsung'en hadde jeg i et halvt år før jeg omsider fikk den byttet. Hun er mine øyne en typisk dagsrevyen bruker som Samsung'en passer perfekt for. Tenker da på det flotte designet og de skjulte svakthetene som den vanlige bruker allikevel ikke legger merke til.

Pga støyen på G20'en aktiverte jeg P-NR(Noise Reduction). Støyen forsvant og det ble som å se på et rolig LCD bilde. Jeg vet ikke om det finnes andre løsninger og de konkrete fordelene/ulempene med å benytte P-NR.

Jeg har ikke prøvd å gjøre mine egne bilde innstillinger, men for den vanlige bruker er nok ikke dette direkte nødvendig om man benytter THX modus til filmer.

Når det kommer til svartnivået som alle liker å diskutere er nok det noe bedre på Samsung'en. Uansett er det etter min mening ikke noe å bry seg om. Jeg vil heller ha bedre grå detaljer enn et ubetydelig bedre svartnivå. I mine øyne er grånivåene bedre på G20'en og "alt" blir dermed ikke bare svart. Passer i allefall meg perfekt som også bruker tv'en mye til spilling. Det er ikke noe som er mer irriterende å måtte skru opp lyset på tv'en fordi alt i bildet bare blir svart.

Det siste jeg vil nevne og som jeg selv ikke har testet er at det er mulig å koble til en hardisk til tv'en. Du skal da kunne gjøre opptak automatisk, men du kan ikke se på noe annet samtidig. Hvis denne funksjonen er interessant bør man nok for enkelthetens skyld bruke en Cam rett i tv'en fremfor en egen dekoder. Jeg vet at at dekoderen til Canal digital kan programmeres til å skru seg på riktig kanal på et bestemt tidspunkt. Uansett ser jeg for meg at det blir litt slitsomt å måtte programmere opptak både på tv og på dekoder.

Konklusjonen min er at denne tv'en bør falle i smak hos mange.

For min del føles det helt herlig å endelig ha fått en tv som bare fungerer uten et hav av teite feil.

Hvis man ser etter en tv som skal brukes til spilling og HD filmer ser jeg ingen grunner til å velge dagens LCD modeller fremfor denne plasma tv'en. Da spesielt med tanke på input lag som er stort problem på de fleste LCD tv'ene. Game-mode er heller ingen løsning på input lag da det bare går utover bildekvaliteten. Dem som påstår noe annet vet ikke bedre.

Håper dette innlegget kan være til hjelp for dem som er på utkikk etter en ny tv. I det minste har jeg kanskje forhindret at noen flere av forumets kresne brukere skal bli fortalt av Samsung supporten at løsningen på clouding/flashlight problemer på deres produkter er å skru på mer lys i stua.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har kjøpt meg en 50" G20, men i dag opplevde eg att bildet har krympet

Det er sorte striper på begge sider av skjermen som varierer fra0,6 til 1,5 cm alt etter kanal og program. På det verste er det kanskje nermere 2 cm også så det er ganske mye

Det er også sorte striper oppe og nede, men de er smalere. mellom ca. 2 og 4mm.

Har ikke gjort noen endringer på innstillinger fra den dagen eg kjøpte den. Da stilte eg den inn etter innstillingene som stod i testen i Hjemmekino og er veldig fornøyd med bildet, men det hjelper lite når bildet på skjermen har krympet.

Vet att 4/3 sendinger har sorte striper på sidene selvsagt, men her er det selvfølgelig ikke så brede striper på 16/9 format, men rett og slett sorte striper fra 0,6cm til 1,5 eller i verste fall nesten 2 cm på hver side av skjermen. Det er ikke alltid like brede striper på hver side heller så det varierer.

Det må da være en feil på skjermen (panelet?) rett og slett?

Eg har oppdaget det i dag og det er veldig tydelig, men er i allefall 100% sikker på att bildet skall fylle hele skjermen i allefall på sidene når det er 16/9 sendinger. Mener det er så tydelig att dette er slikt som en ser med en gang og da kann det ikke ha vært slik før.

Har i dag prøvd å gjenopprette fabrikkinnstillinger og søkt etter ny oppgradering fra internett med tv og ingenting hjelper. Har den på 16/9 format og auto. Har også prøvd overscan og zoom uten att det hjelper noe veldig. (Hjelper bare litt, men er fremdeles sorte striper på begge sidene)

Har også prøvd en annen tuner som er av samme type som min fra en kamerat og det hjelper heller ikke.

Når tv er av kann eg se svarte striper på begge sider av skjermen som har grå striper på tvers noen steder, men da er det kanskje bare 3-4mm brede striper på begge sidene. Dette tyder jo også på att det er noe som er galt med skjermen (panelet). Det er sorte striper med noen grå striper på tvers noen plasser.

Noen som har opplevd det samme eller har en forklaring på hva som kann være galt eller ødelagt?

Det er jo selvfølgelig garantisak og håper eg får ny tv. Kjedelig om den må på reperasjon og det tar lang tid.

Har også lest om att enkelte som får tilbake tv fra reperasjon opplever å få tilbake en tv som ikke er så bra som da den var ny:???: Har vel kanskje noe med innstillinger de må gjøre helt perfekt når de bytter noe på en tv, men dette har eg ikke så peiling på og dette er sikkert bare enkelte tilfeller. (Husker ikke hvor eg leste det, men mener det var på forumet her)

Er som sagt 100% sikker på att det ikke skall være slik og att det må være noe galt med skjermen (panelet?). Bildet skall da dekke helt ut i kanten på tven?

Blir veldig takknemlig for svar som kann hjelpe meg å forstå dette og om dette er noe andre har opplevd eller hørt om eller om andre opplever det samme

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: TVen har fortsatt sorte striper på opp mot ca. 2 til 2,5cm. på kantene på noen kanaler og sendinger

HDpvr er stilt inn til Full skjerm 1080i og tv på 16/9 så her er det noe som er galt. Det har ikke vært slik før og eg har prøvd å gjennoprettet fabrikkinstillinger og alt av innstillinger og oppgraderinger.

Så her er det ikke mye mer å gjøre enn å levere den tilbake til butikk og få ny tv eller reparert tven

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Bare skummet gjennom testen foreløpig, men veldig merkelig å kritisere 3D-brillene for å være ukomfortable i selve teksten, for deretter å sette karakteren "Excellent" for "3D glasses comfort/performance". For meg ødelegger slikt troverdigheten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal tvile på troverdigheten til Avforums.com. Denne siden er svært grundig og troverdig i sine tester. Når det gjelder brillene så er det jo to ting den får poeng for: comfort/ performance. Det ser ut som den får litt trekk, siden den ikke får full score, så trekket er sikkert på comfort. Performance er såpass bra, at trekket ikke blir så markant. Det er jo tross alt litt smak og behag når det gjelder comfort.

Testen må jeg si er noe av det mest grundige og saklige jeg noen gang har lest.8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Testen må jeg si er noe av det mest grundige og saklige jeg noen gang har lest.8)
    men ble du overbevist nok til å handle?! 8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, egentlig Det eneste er det evindelige spøkelset; "skal-en-vente-til-neste-år"-spøkelset, for da blir det sikkert enda bedre... VT20 er fortsatt ikke 9G Kuro på sortnivå, men samtidig veldig nærme, skjønte jeg. Ellers så var VT20 bedre på alt annet ift Kuro. Dessuten kommer jeg ikke til å se så alt for mye film i stummende mørke med skjermen, siden jeg har projektor og dedikert filmrom til dette.

Jeg blir uansett å vente til rundt sept/ okt i år. Har det kommet noen rykter om ny skjerm (VT30) på IFA 2010, så er det spørs om ikke jeg venter til neste mai...VT30 med 9G Kuro sortnivå, 2.gen 3D etc etc...

Men at det blir Panasonic plasma er vel nå 100% sikkert. Gleder meg til å få en demo på VT20.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tror ikke du skal tvile på troverdigheten til Avforums.com. Denne siden er svært grundig og troverdig i sine tester. Når det gjelder brillene så er det jo to ting den får poeng for: comfort/ performance. Det ser ut som den får litt trekk, siden den ikke får full score, så trekket er sikkert på comfort. Performance er såpass bra, at trekket ikke blir så markant. Det er jo tross alt litt smak og behag når det gjelder comfort.
    Høres merkelig ut at karakteren for brillene skal gjelde noe annet enn hvordan brillene fungerer i praksis (hvor komfortable de er, batterilevetid osv.). Når det gjelder hvor godt selve 3D-funksjonaliteten fungerer faller dette under de andre tre kategoriene for "3D performance".

I mine øyne virker det heller som karakterene er satt litt tilfeldig. Kanskje for å blidgjøre produsenten. Sitter på jobb for øyeblikket, så jeg har ikke tid til å lese gjennom hele testen så jeg understreker at jeg overhodet ikke har noe grunnlag for å sette resten av testen i tvil.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic 2010

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Et solid stykke arbeid er gjort i denne testen.... les også denne edruelige sammenlgn.av vt 20 og Pio. KRP i samme forum.
    The Full Picture - AVForums.com

Konklusjon for dem som ikke pløyer seg gjennom alt:

VT 20 er det beste panasonic har produsert og billedmessig sett den beste TV i salg i markedet i dag. TV må betegnes som et meget godt kjøp.

Pioneer KRP er totalt sett framdeles referansen som sannsyligvis vil bli benyttet.

VT20 matcher ikke sortnivå på 9G fra Pioneer.

Ingen overraskelser her altså.

Bekymringen i faglig informerte kretser dreier seg om hvor mye reduksjon det blir på sortnivået på 2010 modellene.
    At det blir reduksjon (i modifisert form) er bekreftet av Panasonic. Panasonic admits plasma TV black level change but says picture quality still 'excellent' | Crave - CNET

For dem som innbiller seg at dette er uproblematisk , les her:

Cnet bekrefter betydelig reduksjon i sortnivå.Tests point to extent of loss in Panasonic plasma black-level performance | Crave - CNET

Se også deres nye test av G20/25 og presiseringen de gjør mht. tvil om framtidig sortnivå. Panasonic Viera TC-P50G25 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

eller her: Did Panasonic fix its "diminishing black levels" for its 2010 Plasmas? - AVS Forum

Fakta i saken kan altså summeres slik:

Kjøpere av Panasonic tv må være oppmerksom på at den tv de kjøper har en teknologi som vil medføre reduksjon i sortnivå /billedkvalitet Dette skjer i et tempo og i et omfang Panasonic har bestemt, men ikke redegjort for. Manglende redegjørelse fra Panasonic blir forklart uti fra prinsippet om forretninghemmeligheter. I følge Panasonic bærer kunden selv ansvaret for omfanget av denne kvalitetsreduksjonen.
    Dvs. du vet hva du har , men ikke hva du får.

Alternativ til " løp og kjøp" er å avvente resultater fra langtidstesting som vil komme de neste mnd. For tv-nerder kan det være en fornuftig strategi for å unngå framtidige kvelder med "snott, tårer og tenners gnissel":cry: .

Hilsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Høres merkelig ut at karakteren for brillene skal gjelde noe annet enn hvordan brillene fungerer i praksis (hvor komfortable de er, batterilevetid osv.). Når det gjelder hvor godt selve 3D-funksjonaliteten fungerer faller dette under de andre tre kategoriene for "3D performance".

I mine øyne virker det heller som karakterene er satt litt tilfeldig. Kanskje for å blidgjøre produsenten. Sitter på jobb for øyeblikket, så jeg har ikke tid til å lese gjennom hele testen så jeg understreker at jeg overhodet ikke har noe grunnlag for å sette resten av testen i tvil.
    Tror du skal lese testen en gang til Enkelte 3D-briller har blant annet vist seg å ikke fungere dersom man ligger og ser tv. Dette er ikke tilfelle med Panasonic sine. Så jeg synes at en samlet karakter for hvordan brillene fungerer + bærekomfort er helt grei skuring...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Et solid stykke arbeid er gjort i denne testen.... les også denne edruelige sammenlgn.av vt 20 og Pio. KRP i samme forum.
    The Full Picture - AVForums.com

Konklusjon for dem som ikke pløyer seg gjennom alt:

VT 20 er det beste panasonic har produsert og billedmessig sett den beste TV i salg i markedet i dag. TV må betegnes som et meget godt kjøp.

Pioneer KRP er totalt sett framdeles referansen som sannsyligvis vil bli benyttet.

VT20 matcher ikke sortnivå på 9G fra Pioneer.

Ingen overraskelser her altså.

Bekymringen i faglig informerte kretser dreier seg om hvor mye reduksjon det blir på sortnivået på 2010 modellene.
    At det blir reduksjon (i modifisert form) er bekreftet av Panasonic. Panasonic admits plasma TV black level change but says picture quality still 'excellent' | Crave - CNET

For dem som innbiller seg at dette er uproblematisk , les her:

Cnet bekrefter betydelig reduksjon i sortnivå.Tests point to extent of loss in Panasonic plasma black-level performance | Crave - CNET

Se også deres nye test av G20/25 og presiseringen de gjør mht. tvil om framtidig sortnivå. Panasonic Viera TC-P50G25 Flat-panel TV reviews - CNET Reviews

eller her: Did Panasonic fix its "diminishing black levels" for its 2010 Plasmas? - AVS Forum

Fakta i saken kan altså summeres slik:

Kjøpere av Panasonic tv må være oppmerksom på at den tv de kjøper har en teknologi som vil medføre reduksjon i sortnivå /billedkvalitet Dette skjer i et tempo og i et omfang Panasonic har bestemt, men ikke redegjort for. Manglende redegjørelse fra Panasonic blir forklart uti fra prinsippet om forretninghemmeligheter. I følge Panasonic bærer kunden selv ansvaret for omfanget av denne kvalitetsreduksjonen.
    Dvs. du vet hva du har , men ikke hva du får.

Alternativ til " løp og kjøp" er å avvente resultater fra langtidstesting som vil komme de neste mnd. For tv-nerder kan det være en fornuftig strategi for å unngå framtidige kvelder med "snott, tårer og tenners gnissel":cry: .

Hilsen
    Det er akkurat min mening også.

Avvente og se, kan spare en for mange irriterende øyeblikk...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 18 av 61 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •