Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 61 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1215
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan jeg faktisk ikke svare på på stående fot. Har aldri sett en amerikansk skjerm annet enn på CES, men jeg har fått med meg diskusjonen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det kan jeg faktisk ikke svare på på stående fot. Har aldri sett en amerikansk skjerm annet enn på CES, men jeg har fått med meg diskusjonen.
    Men du skriver jo selv at "vi ikke kan se på amerikanske tester" fordi "Europamodellen er bedre enn den amerikanske". Du må jo ha hatt en formening om hva som utgjør forskjellen mellom disse modellene før du skrev dette?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi jeg kan se av spesifikasjonene at VT20 i USA kommer uten ISFcc. Derfor sier jeg at man ikke automatisk kan se på en amerikansk test som sammenlignbar med en test av en europeisk modell. Det kommer visstnok en modell i USA som heter VT25. Kanskje den er nærmere den europeiske VT20?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror VT25 er VT20 i EU. VT20 (US) har sølvramme og mangler en del innstillinger. Det var vel de de rushet ut på det amerikanske markedet for å komme først med 3D. Tror den også er laget i Mexico, men skal vel forsvinne ut av produksjonen. Dersom den ikke har gjort det allerede.

VT25 har brun ramme med alle kalibreringsmenyer inntakt (etter hva jeg har skjønt). Tror VT25 pr nå blir lagd i Mexico, men at VT20 (EU) skal lages i Japan.

Vi får vel bare å vente å se på testen av VT20 i Lyd & Bilde og Hjemmekino
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert flere som har fått med seg at VT20 er kommet med pris både på Elkjøp og Lefdal. Litt forskjellig pris, så jeg limer inn Lefdal:
    Lefdal - Panasonic 50" plasma-TV
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi endelig kjøpt en Panasonic TX-P46G20E i dag på elkjøp. Riktignok får vi den ikke før 3.juni, men til en pris av kr 9674,- (inkludert levering på døra kr 695,-) så var det bare å kline til Dette må da være mye skjerm for pengene?

Når jeg begynte å sjekke litt priser og følge med på diverse forumtråder regnet jeg med at jeg måtte ut med 12500,-. Derfor er jeg meget happy med å ha fått den såpass mye rimeligere. Jeg ble nesten litt sjokkert over at elkjøp har satt ned prisen så mye. Jeg lurte et øyeblikk på om det kan være feilpriset Nå får vi bare håpe at det ikke er noe kødd med skjermen når den kommer. Da åkern i så fall i retur!!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Da har vi endelig kjøpt en Panasonic TX-P46G20E i dag på elkjøp. Riktignok får vi den ikke før 3.juni, men til en pris av kr 9674,- (inkludert levering på døra kr 695,-) så var det bare å kline til Dette må da være mye skjerm for pengene?

Når jeg begynte å sjekke litt priser og følge med på diverse forumtråder regnet jeg med at jeg måtte ut med 12500,-. Derfor er jeg meget happy med å ha fått den såpass mye rimeligere. Jeg ble nesten litt sjokkert over at elkjøp har satt ned prisen så mye. Jeg lurte et øyeblikk på om det kan være feilpriset Nå får vi bare håpe at det ikke er noe kødd med skjermen når den kommer. Da åkern i så fall i retur!!
    Virker som et meeget godt kjøp. Gratis. G20 fikk vel terning kast 6 hos "Hjemmekino" i april nr. Det var dog 50"..men såå stor forskjell er det vel neppe. Veiledende på 50" er vel ca 15K..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Når jeg begynte å sjekke litt priser og følge med på diverse forumtråder regnet jeg med at jeg måtte ut med 12500,-.
    Det er 50" som koster rundt 12500, men det var fortsatt en god pris for 46".

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Det er 50" som koster rundt 12500, men det var fortsatt en god pris for 46".
    Det er riktig at det er 50" som koster rundt 12500 , men når prisene begynte å dukke opp på ulike nettbutikker, så jeg faktisk 46" til 12500,- ( i mars tror jeg det var). Derfor er det ekstra moro å få tak i denne skjermen til 9674,-. (La meg leve i min egen lille verden )

Forøvrig ligger faktisk skjermen ennå på 11990,- hos både Komplett og MPX

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Virker som et meeget godt kjøp. Gratis. G20 fikk vel terning kast 6 hos "Hjemmekino" i april nr. Det var dog 50"..men såå stor forskjell er det vel neppe. Veiledende på 50" er vel ca 15K..
    Nå ble jeg nysgjerrig Er det i det hele tatt forskjeller ute å går blandt disse skjermene av samme merke og typebetegnelse enn antall tommer? Jeg trodde helt klart at innmaten skulle være lik, og til og med at kanskje bildet kunne være en anelse "bedre" på mindre skjermer? Har jeg tatt feil?

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp faktisk kun tar 9 kr ekstra for 46" vs 42" G20!

Under 9000,- må jo sies å være en meget god pris for 46G20 og ved å velge å hente i butikk kommer det heller intet tillegg for frakt. Kan neste begynne å lure på om noen har gjort en feil i systemet deres, så er vel bare å løpe og kjøpe før prisen stiger igjen...

Gratulerer preje med ny TV!

Er forskjeller på skermer ja. Prosessorer osv. er nok samme, men pga størrelseforskjell må det nødvendigvis også være forskjell på selve billedpanelet. I utgangspunktet kan man tenke at små skjermer har bedre bilde, men dette stemmer ikke alltid og i enkelte tilfeller kan det være motsatt. For nevnte Panasonic tror jeg likevel ikke du skal bekymre deg da jeg er rimelig sikker på at 46" leverer varene også i forhold til 50".

G20 skal være en knall TV og den har jevnt over fått meget god mottakelse. Trolig en av årets aller beste TV'er (så lenge sortnivået holder seg) og til den prisen tror jeg ikke du finner noen som kan utkonkurrere den.

Hadde jeg ikke nettopp kjøpt ny TV hadde jeg nok meget sterkt vurdert å slå til på dette tilbudet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil priser er greit å nevne her, men en ren prisdiskusjon bør taes i egen tråd under "prisjakt"
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen Elkjøp/ Lefdal eller andre butikker som har fått inn demomodeller?! Merker jeg begynner å bli veldig utålmodig nå...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 3D-Tv VT20 modtaget - FlatpanelsDK

Panasonic 3D-Tv VT20 har ankommet flatpanels.. blir spennende å lese testen

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    G20 skal være en knall TV og den har jevnt over fått meget god mottakelse. Trolig en av årets aller beste TV'er (så lenge sortnivået holder seg) og til den prisen tror jeg ikke du finner noen som kan utkonkurrere den.
    V20 skal jo i følge spesifikkasjonene være hakket kvassere. Dersom G20 gjør det såpass bra, vil vel V20 også hanke litt ros?!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000 for 46 tommeren er jo grisebillig! Får vel ikke noe bedre til prisen akkurat nå.

Panasonic TX-P50S20B/TX-P42S20B/TX-P42S20/TX-P50S20 Review

Virker som S20 også gjør det svært bra! Samme målte sortnivå som G20.

Gleder meg også til VT20 testen. Hadde vært kult hvis de sammenlignet den direkte med en Pioneer Kuro modell...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Gleder meg også til VT20 testen. Hadde vært kult hvis de sammenlignet den direkte med en Pioneer Kuro modell...
    Når Hjemmekino sammenlignet G20 side-om-side med Pioneer 5090, så skulle de vel klare det med VT20 også...

Men første skikkelige test blir vel fra Flatpanels, kan det se ut til.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Tror ingen trenger å bekymre seg for dårlig lyd på VT20. Teksten er hentet fra produktbeskrivelsen, hos både Elkjøp og Lefdal:
    THX-sertifisert for den samme, gode lyden som du får i kinosalen.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars_N
    Ser at Elkjøp faktisk kun tar 9 kr ekstra for 46" vs 42" G20!

Under 9000,- må jo sies å være en meget god pris for 46G20 og ved å velge å hente i butikk kommer det heller intet tillegg for frakt. Kan neste begynne å lure på om noen har gjort en feil i systemet deres, så er vel bare å løpe og kjøpe før prisen stiger igjen...

Gratulerer preje med ny TV!

Er forskjeller på skermer ja. Prosessorer osv. er nok samme, men pga størrelseforskjell må det nødvendigvis også være forskjell på selve billedpanelet. I utgangspunktet kan man tenke at små skjermer har bedre bilde, men dette stemmer ikke alltid og i enkelte tilfeller kan det være motsatt. For nevnte Panasonic tror jeg likevel ikke du skal bekymre deg da jeg er rimelig sikker på at 46" leverer varene også i forhold til 50".

Hadde jeg ikke nettopp kjøpt ny TV hadde jeg nok meget sterkt vurdert å slå til på dette tilbudet.
    Takk for det!

Det var faktisk ikke mulig å hente den i butikk. Jeg leita overalt etter Collect@Store mulighet, men det eneste du kunne krysse av for var levering på dør. Jeg hadde helt klart hentet den selv om det var mulig. Men fortsatt en bra pris da

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 17 av 61 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •