Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 61 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Spørs hva du legger i litt bedre? Det skal være godt synlige forskjeller mellom V20 og G20. Men om det er verdt det kan du nesten KUN spørre deg selv om.
    Nei jeg spør forumet

Noen må da ha gjort seg opp mening om dette...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    ....Sannsynligvis blir det nok C8000 på meg, siden den blir en mye billigere pris, utseendet blir vel bedre enn Panasonic, og bildekvaliteten er nok heller ikke dårligere enn Panasonic, muligens en smule på 3D, men det er jeg spent på å lese test sammenligninger av...men det er den buzzinga jeg håper Samsung har klart å bli kvitt...
    Hvor har du det fra at prisen på C8000 blir billigere enn Pana VT20? Har sjekket med flere butikker og foreløpig ligger begge på rundt 24K......

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Nei jeg spør forumet

Noen må da ha gjort seg opp mening om dette...
    Jeg tror med den prisforskjellen mellom G20 og V20, så ville jeg valgt G20.
    G20 for jo skikkelig gode omtaler.
    Her i Danmark får vi nå 42"G20 til 6.950,-.
    Det vil jeg si er mye kvalitet for pengene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Satte opp en 42g20 i butikken idag, synes den så VELDIG bra ut. Nå må jeg si jeg gleder meg enda mere til vt20. (selvom tor sine ord ikke lover så bra )
    Håper ikke dere tar mine ord for lov.
    Butikken jeg var i hadde nettopp fått tv inn, og jeg vet ikke hvordan det var satt opp.
    Jeg vil nok ta meg en tur til Tyskland neste uke og se på det igjen.
    Spørre om å få fjernkontrollen og rote litt rundt på innstillinger.
    Men som sagt. Det er ikke det tekniske aspektet jeg ble skuffet over.
    Det er design og brillekomfort.

Som en liten digresjon of OT i tråden her.
    Så fikk jeg mail fra HiFi-Klubben DK her i dag. "Kom i butikken og opplev Samsung sine 3D tv-er."

Svingte innom klubben på vei hjem.
    Joda. Tv-ene var kommet. Men de har ikke fått briller, og ikke fått spiller eller 3D-materialet.
    Han sjekket opp det med briller mens jeg var der, og det viser seg at hver tv nå i starten blir levert med en brille-voucher som skal fylles ut og sendes inn. Så vil man få brille.
    Fra Juni måned vil brillene blir pakket med selve fjernsynet.

Virker for meg som noe at dette 3D-opplegget virkelig skal rushes ut lenge før ting er klart, og LENGE før vi får noe innhold.

Jeg ser ikke poenget med et 3D tv før langt ut på høsten.
    Det er jo ikke noe å bruke det til.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Håper ikke dere tar mine ord for lov.
    Butikken jeg var i hadde nettopp fått tv inn, og jeg vet ikke hvordan det var satt opp.
    Jeg vil nok ta meg en tur til Tyskland neste uke og se på det igjen.
    Spørre om å få fjernkontrollen og rote litt rundt på innstillinger.
    Men som sagt. Det er ikke det tekniske aspektet jeg ble skuffet over.
    Det er design og brillekomfort.
    Designen er jeg egentlig enig i men jeg synes ikke fargen er ille.. er mere det at det ser så plæstic ut. Men når det kommer til briller skal jeg ikke uttale meg før jeg har testet dem. Desutten så vil det jo komme flere 3dje parts briller om jeg har forstått det riktig.

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Er ikke interesert i 3D i denne omgang, spørsmålet mitt er om det er verdt og kjøpe V20 istedenfor G20...

edit:

G20: Panasonic TX-P50G20 - Prisguide - Hardware.no (11.999,-)

V20: Panasonic TX-P50V20 - Prisguide - Hardware.no (19.995,-)

Så 8 laken i forskjell bare for litt bedre panel?
    På BMH i Bergen sa de at 50V20 vil koste 17 999,- og 50G20 14 999,-. Så selv om 14 999,- er litt for mye for en G20 så er sannsynligvis 19 999,- for mye for en V20. Netshop har den jo ikke på lager ennå og da pleier prisen ofte å være feil.

Det er samme panel i både G20, V20 og VT20 men V20 og VT20 har bedre filter. Sikkert en del andre forskjeller og som ikke er spesifisert på hjemmesiden til Panasonic.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    På BMH i Bergen sa de at 50V20 vil koste 17 999,- og 50G20 14 999,-. Så selv om 14 999,- er litt for mye for en G20 så er sannsynligvis 19 999,- for mye for en V20. Netshop har den jo ikke på lager ennå og da pleier prisen ofte å være feil.

Det er samme panel i både G20, V20 og VT20 men V20 og VT20 har bedre filter. Sikkert en del andre forskjeller og som ikke er spesifisert på hjemmesiden til Panasonic.
    Var det 17.999,- for V20 eller 19.999,-?

G20 i 42" er jo en kanonpris. I 50" koster den såpass mye, at jeg heller ville ha ventet ett par måneder til prisen sank litt på V20. Det kommer selvsagt an på hvor mye man setter pris på et bedre sortnivå. For meg er sortnivå den viktigste parameteren til en skjerm. Og er sortnivået topp på en skjerm er som regel farger og prosessering også på plass.

Så mitt stalltips blir:
    42": Da hadde jeg gått for G20
    50": Ventet noen måneder (2-3 mnd) og kjøpt V20.

Edit:
    Ser på forumet at prisenene stadig synker, og at G20 i 50" kan kjøpes for 11.626 hos Datakjeden. Dermed er vel prisen på 50" G20 ned i under 10 lapper før en rekker å bestemme seg. Og da er det vel logisk å tro at V20 vil følge etter i pris
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok mest sannsynlig 50" G20 for meg, virker som den gir mest bang-for-the-buck akkurat nå, og trenger ny TV før 28 mai

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til om Netshop.no noensinne har hatt 46" G20 på lager ennå? Datoen blir jo forskjøvet hele tiden - vært sånn siden i mars omtrent. Ingen vits i å legge inn bestilling når det hele tiden kommer ny dato:-?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Desutten så vil det jo komme flere 3dje parts briller om jeg har forstått det riktig.
    Ja, det gjør det. Men samtidig synd at det skal bli en "ekstrautgift".
    Men kommer klart til å vurdere en "luksusbrille" til meg selv.

3dje parts briller

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Ja, det gjør det. Men samtidig synd at det skal bli en "ekstrautgift".
    Men kommer klart til å vurdere en "luksusbrille" til meg selv.

3dje parts briller
    Vel, ekstra utgift blir det uansett, da jeg planlegger og se film med flere enn 2 stykk.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Nå viser det seg at det lokale tv og radioverkstedet 500 meter fra der jeg bor har P50VT20 på veggen.
    Har brukt 20 minutter alene med skjermen der over.
    Og dette er ikke et lokale med sterk butikkbelysning. Mer et verksted med et rotete utstillingshjørne.

1. Jeg kan tydeligvis GLEMME panasonic sin brille. Den er så bred foran for å få plass til vanlige briller under, at brillestengerne til Pana-brillen går inn mot hodet mitt som i en likebenet trekant. Resultat, jeg får ikke brillestangen bak øret, men de blir liggende utenpå, eller oppe over kanten på øret.
    (Jeg har et lite hode, størrelse 54 i hjelm og caps).

2. Brunfargen var ikke så gale under litt mer dempet belysning, men tv-en ser veldig billig ut.
    (Særlig når det henger en Pana Z1 ved siden av i glass og børstet stål)

3. Kan ikke si bildet blåser meg av banen. Jeg ble faktisk mere imponert over bildet på 50" Samsung 8-serie plasma.

4. THX-profilen få jeg ikke aktivert når jeg så blu-ray. Normal, dynamisk, cinema smooth, kino, spill.
    Går jeg over til antennesignal dukker så THX-profilen opp som et valg.

5. På HDMI inngangen er det særdeles få innstillingsmuligheter. Som nevnt ikke noe THX-setting, og kun de vanlige, lys, kontrast, farge, skarphet.
    Ikke en gang individuell fargeinnstilling.
    (Kan det være noe særlig med 3D og at standarden tåler dårlig avvik i oppsett????)

6. På demodisken står jeg fortsatt for følgende. Panoreringer over Canyon og daler virker litt hakkete. Men jeg er villig til å henge det på kilidematerialet, for når så jeg gjennom 15 minutter av demodisken, og opplevde mye rart.

7. På demodisken var noen 3D-effekter VELDIG gode. Lokomotivet var virkelig bygget sammen i 3D. Så var det i kajakk nedover en elv, og vann spruter ut av skjermen og føles nesten som det renner nedover på selve brillen.
    Andre ting var mere sparsommelig delt opp i forgrunn, hovedgrunn og bakgrunn. Så det så nermest ut som en 2D figur stillet opp i en skoeske. Altså ingen 3D følelse utover at noe står foran og annet bak. Noen scener var perfekt gjengitt. Andre som til dels uskarpe.
    Til og med en scene som var mye crosstalk i. Jeg trodde brillen hadde skrudd seg av, men når det ble skiftet mellom vinkel A og vinkel B i scene, så var vinkel A med crosstalk hver gang, og vinkel B uten.

Alt i alt så må jeg dessverre si at det ikke er noe med denne tv-en som blåser meg av banen.
    Kjørte litt SD-signaler, og den var ikke noe woaw-faktor på hva den klarte å trylle frem der.

Hvis dere har noe jeg skal kikke etter, fyr løs. TV-en er som sagt 500 meter fra der jeg bor, og jeg skal bort igjen i mogen eller på lørdag med konen så hun får tatt noen vurderinger.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det slår deg ikke at det kan være ugunstig å teste en skjerm som befinner seg på et TV og radioverksted
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra post, med relevante betraktninger. :-D

Det at det går litt imot tester som er publisert bidrar til å balansere inntrykket av skjermen. Kan bidra til mer realistiske forventninger. Jeg trodde/håpet at VT20 skulle bli en KRP killer, men det ser ikke slik ut.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør desverre ikke det. Synd for jeg hadde også forhåpninger. Jeg må se VT20 selv, men jeg er veldig skeptisk til dette med degradering av sortnivå. Blir det LG LX950, tro?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette overasker meg egentlig ikke. Jeg synes også Samsung sin 855 hadde vesentlig bedre bilde enn fjorårets V10 fra Panasonic, dette har jeg også nevnt tidligere. Dette er selvfølgelig smak og behag, men i mine øyne var 855 bedre og derfor jeg valgte denne. Så hvis ikke Panasonic imponerer meg i år, så blir det nok en C7705 fra Samsung (dvs. am. versjonen C8000) Skal på HFK å sjekke ut denne når jeg får tid... eller kanskje en LG med baklyst LED. Samsung LED var det så sykt mye problemer med ifjor så det er no go for meg.

Og hvis VT20 skal koste 23995 og C7705 koster 17995 så er vel valget også ganske enkelt... Gleder meg uansett til første test av C7705

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid vanskelig å forholde seg til modeller før de er ute. Det kommer tester som er over seg av begeistring men når produktet kommer blir oppfatningen en litt annen. Et eksempel på dette er Epson TW5000, strålende omtaler og fantastisk potensiale, men fokusvandring, klikkende iris og vanskelig cms. Et annet eksempel er Samsung sine LED skjermer, strålende omtale før og under introduksjon men clouding, bulker på chassis og dårlig innsynsvinkel gjør at de kresne styrer unna.

Nå er det litt sånn med VT20 synes jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Dette overasker meg egentlig ikke. Jeg synes også Samsung sin 855 hadde vesentlig bedre bilde enn fjorårets V10 fra Panasonic, dette har jeg også nevnt tidligere. Dette er selvfølgelig smak og behag, men i mine øyne var 855 bedre og derfor jeg valgte denne. Så hvis ikke Panasonic imponerer meg i år, så blir det nok en C7705 fra Samsung. (dvs. am. versjonen C8000) Skal på HFK å sjekke ut denne når jeg får tid...

Og hvis VT20 skal koste 23995 og C7705 koster 17995 så er vel valget også ganske enkelt... Gleder meg uansett til første test av C7705
    Bzzzzzzzzzzz ???????????????????????????????

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor, du vet at man må aktivere ISF-menyer og slikt i en annen meny enn bildemenyen? Merkelig måte å gjøre det på, men når man aktiverer disse så får man tilgang til en hel del flere muligheter som ikke ligger fremme i dagen i utgangspunktet. Dette gjøres vel så vidt jeg vet under innstillinger.

Er ikke så lenge før vi får inn VT20. Da kan det kanskje la seg gjøre med en liten demo i våre lokaler for våre lesere. planlegger en større 3D-test....
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle skjermene har en eller annen issue. Og Samsung sin 3D demo ble jeg rett og slett skuffet over. Men de har lekkert design. Uansett må jeg si at LED lokal dimming med sortnivå på 0,000 frister veldig...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 15 av 61 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •