Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 61 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1215
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    Virker jo rart at det skiller 4 000 kr mellom V20 og VT20 i Norge, men kun 1 000 kr i Danmark. I Sverige skiller det 5 000 SEK mellom disse.
    Det er litt vanskelig å si det bastant, fordi ingen av apparatene er foreløpig på lager.

Men satt opp slik så koster:
    P50VT20 vejledende 19.995,-
    Beste nettilbud 16.995,-

P50V20 vejledende 15.995,-
    (og ingen knalltilbud)

Så hvis vi kun ser på veiledende priser, så er forskjellen 4 tusen mellom dem.
    Men når VT20 har god pris på 4.000,- under veiledende, så må det da være mulig å får V20 til til en 3.000,- under veiledende.
    Altså regner jeg med at den etterhvert vil finnes til 12.995,-

Nå kan det jo være at det tilbudet på P50VT20 til 16.995,- er en litt for "god pris" og at den vil går opp når tv-en kommer i salg.

(Sitter litt og lurer på om jeg skal bare bestille den til den prisen, eller vente til høsten som planlagt. Har spart opp 18.000,- til 3D-tv, men har ikke lyst å være den som hopper på først. Og hvem vet hva som kommer av 3D-tv mot høsten. Er jo litt risiko, å skulle kjøpe den første modellen som kommer.)

--------------
    Edit

Ser nå at P50VT20 er på lager hos den ene butikken i DK. Men til veiledende pris.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Jeg venter til høsten. Vil se mine tre aktuelle 3D skjermer før jeg handler. Sony HX900, LG 950 og VT20. Forøvrig meget godt testresultat av LG 850N i siste Hjemmekino. Best i test faktisk. Så hos meg er det jammen ikke sikkert at Panasonic blir valget...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kommer en test av VT20 i neste nummer av svenske Hemmabio som kommer ut noen gang neste uke. Skal bli spennende å se hvor bra VT20 er på 2D sammenlignet med G20.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Huff og puff!

Var nede i Tyskland i går på søndagsåpent, og svingte innom et av mine favorittmarkeder innen forbrukerelektronikk.
    Fikk sett en del på Panasonic P50VT20 med 3D demoen.
    Ble faktisk en del skuffet, så når krysser jeg fingrene for at LG klarer noe stort.
    Så i en annen tråd at blant annet LE850 scorer bedre enn Kuro på sortnivå.

Det som skuffet meg er:

-Designet. Den brune synes jeg er for brun. Det er blitt skrevet at den nesten ikke er merkbar brun, men i butikken med den belysningen var den overhodet ikke pen. Og plastikken virket av den billige typen. Så designmessig var det en STOR nedtur for meg.

-Brillene var for meg veldig ukomfortable. Jeg har et relativ lite hode. I forsvare mener jeg caps-størrelsen var 54.
    Uansett. Brillene var alt for store, løse og direkte ubehagelige å ha på.
    Forrige mandag prøvde jeg Samsung sit oppsett, og Samsungbrillen er for meg bare 50 ganger mer behagelig.
    Om Samsungbrillen var kompatibel med VT20 og jeg ender opp med VT20, så kjøper jeg glatt samsungbriller, eller annet brilledesign.
    Panasonic var skikkelig dårlig her.

-Panorering på skjermen synes jeg var rimelig hakkete. Nå vet jeg ikke om det er kildematerialet eller hva. Skjermen var satt opp med Panaonsic sin 3D Blu-ray spiller, og den medfølgende demo-disk. Og demo-materiale er ofte topp kvalitet.
    Men her når vi fløy over raviner og canyons, så ble jeg veldig raskt oppmerksom på hvor bildet hakket seg avgårde.

Mens jeg tidligere i uken var fristet til på bestille P50VT20 til 17.000,- DKK her nede, sitter jeg nå trygt på gjerde og venter.
    For så langt har ikke Panasonic sin skjerm blåst meg ned fra gjerdet. Langt der i fra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Huff og puff!

Var nede i Tyskland i går på søndagsåpent, og svingte innom et av mine favorittmarkeder innen forbrukerelektronikk.
    Fikk sett en del på Panasonic P50VT20 med 3D demoen.
    Ble faktisk en del skuffet, så når krysser jeg fingrene for at LG klarer noe stort.
    Så i en annen tråd at blant annet LE850 scorer bedre enn Kuro på sortnivå.

Det som skuffet meg er:

-Designet. Den brune synes jeg er for brun. Det er blitt skrevet at den nesten ikke er merkbar brun, men i butikken med den belysningen var den overhodet ikke pen. Og plastikken virket av den billige typen. Så designmessig var det en STOR nedtur for meg.

-Brillene var for meg veldig ukomfortable. Jeg har et relativ lite hode. I forsvare mener jeg caps-størrelsen var 54.
    Uansett. Brillene var alt for store, løse og direkte ubehagelige å ha på.
    Forrige mandag prøvde jeg Samsung sit oppsett, og Samsungbrillen er for meg bare 50 ganger mer behagelig.
    Om Samsungbrillen var kompatibel med VT20 og jeg ender opp med VT20, så kjøper jeg glatt samsungbriller, eller annet brilledesign.
    Panasonic var skikkelig dårlig her.

-Panorering på skjermen synes jeg var rimelig hakkete. Nå vet jeg ikke om det er kildematerialet eller hva. Skjermen var satt opp med Panaonsic sin 3D Blu-ray spiller, og den medfølgende demo-disk. Og demo-materiale er ofte topp kvalitet.
    Men her når vi fløy over raviner og canyons, så ble jeg veldig raskt oppmerksom på hvor bildet hakket seg avgårde.

Mens jeg tidligere i uken var fristet til på bestille P50VT20 til 17.000,- DKK her nede, sitter jeg nå trygt på gjerde og venter.
    For så langt har ikke Panasonic sin skjerm blåst meg ned fra gjerdet. Langt der i fra.
    Hmm..., men sjekket du om butikken hadde aktivisert alt av elektroniske støyfilter, dynamiske kontraster 700hz motion ultra flow, extended blacks etc etc...

Eller sto den innstilt i THX bildemodus?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer iMars sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Huff og puff!

Var nede i Tyskland i går på søndagsåpent, og svingte innom et av mine favorittmarkeder innen forbrukerelektronikk. Fikk sett en del på Panasonic P50VT20 med 3D demoen.

Mens jeg tidligere i uken var fristet til på bestille P50VT20 til 17.000,- DKK her nede, sitter jeg nå trygt på gjerde og venter. For så langt har ikke Panasonic sin skjerm blåst meg ned fra gjerdet. Langt der i fra.

Fikk du sett på V20? Altså modellen uten 3D. Hvordan var den eventuelt?

iMars

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke inne i menysystemet og kikket på oppsettet.
    Vandret bare forbi tv-rekken og tilfeldigvis så VT20 stå der og spille "dobbeltbilde".
    Gikk til en ekspeditør og spurte om jeg kunne få låne et brillepar.
    Satt meg ned og så noen gode minutter med tegne/renderfilm og vanlig turist-ferie-film.

Så hvilket modus tv stod i vet jeg ikke.
    Uansett hvilket modus det stod i, så hjelper det meg lite på ukomfortable briller og grell brunfarge.
    Eneste jeg håper på et at den brunfargen blir MYE mindre synlig i vanlig stuebelysning kontra spotlights i en butikk.
    Men plastikkvaliteten var lite imponerende den også.
    Egentlig synd med det designet nå man ser hvordan LG og Samsung for tiden lager noen skikklige flotte modeller som er pene å se på også når de er skrudd av.

Så ikke etter V20 modellen siden det kun er 3D jeg er i markedet etter.
    Men de har den garrantert i butikken. De har den størte/lengste tv-veggen jeg noen sinne har sett. Og da snakker vi ikke beskjedne Elkjøp-standard.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp en 42g20 i butikken idag, synes den så VELDIG bra ut. Nå må jeg si jeg gleder meg enda mere til vt20. (selvom tor sine ord ikke lover så bra )

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart dette med VT20. Jeg så jo G20 på messa, og ble veldig imponert av det jeg så. Andre rapporter også om 3D-bildet på VT20 har jo vært veldig bra. Det er vel kun Samsung som har fått dårlige omtaler for sitt 3D-bilde. Jeg tipper det enten var noe med kildematerialet eller innstillinger på skjermen.

Utseendet til VT20, med brun ramme i plast, blir smak og behag, men kan tenke meg at den kan se litt kjip ut i full spotlight. Det er synd at Panasonic ikke følger LG, Sony og Samsung når det gjelder design. Etter testen av LG LE850N i Hjemmekino, sikler jeg veldig på en LG LX950N:razz:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke på tide snart med en offisiell tråd for Samsung C8000? Når kommer den på markedet?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er det ikke på tide snart med en offisiell tråd for Samsung C8000? Når kommer den på markedet?
    Det er jo bare å opprette en egen tråd, det
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er jo bare å opprette en egen tråd, det

Hm, ok, kanskje jeg skal gjøre det... gleder meg til 3d tven til panasonic kommer og Samsung C8000...Sannsynligvis blir det nok C8000 på meg, siden den blir en mye billigere pris, utseendet blir vel bedre enn Panasonic, og bildekvaliteten er nok heller ikke dårligere enn Panasonic, muligens en smule på 3D, men det er jeg spent på å lese test sammenligninger av...men det er den buzzinga jeg håper Samsung har klart å bli kvitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere VT20 modeller i Japan

Ser ut til at Japan har flere modeller å velge mellom:

VT2ƒVƒŠ[ƒY | ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒeƒŒƒr^‰t»ƒeƒŒƒr uVIERA(ƒrƒGƒ‰)v | Panasonic

De kalles VT2 der og eksisterer både i 50, 54, 58 og 65". 50" blir litt liten og 65" blir litt dyr, hadde vært perfekt med en modell midt i mellom!

Btw, ser ut for at "Nye innlegg" søket ikke fungerer nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på G20 og V20?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Hva er forskjellen på G20 og V20?
    Ikke så alt for mye, sånn rent spesifikasjonsmessig:
    Produkter - Sammenlign produkter - Norge

Men V20 og VT20 er ganske like. Panelet på V20 og VT20 har Infinite Black Pro, mens G20 har Infinite Black. Det resulterer i et enda bedre sortnivå på V20/ VT20 ift G20. I tillegg har VT20 en noe bedre plasmafosfor, påkrevd for å kunne kjøre optimalt på 3D.

Her kan du se litt filmklipp fra CES 2010 og Panasonic sin stand:YouTube - Panasonic Plasma TV range for 2010 including the 3D models
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfpetter
    Kjøpte en 42" G20 denne uken. Bestilte fra ps.no og fikk tv'en etter to dager. Prisen var 8700,- - syntes det var en OK pris.

Jeg hadde en Panasonic 42 PV70 fra før av, og opplever et løft i bildekvalitet, spesielt på HD materiale.

Men er nå på jakt etter en løsning for å få TV'en på nett. Klarer ikke å få tak i denne WLAN Dongle'n som Panasonic leverer. Noen som har funnet denne?

Jeg antar at jeg kan bruke en WLAN bridge og koble denne til ethernet connectoren, men skulle gjerne sluppet ennå en boks under TV'en...
    Dongelen er modellnrY-WL10E-K og kan så langt jeg har funnet på Google kjøpes fra noen tyske/franske nettbutikker.
    Forøvrig er dette den samme dongelen som følger med Panas nyeste BD-spiller BD85, så jeg har heller tenkt å gå for dette.
    Tror dongelen kommer på ca 7-800, og DB spiller ca 2200...lett valg...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var det igjen? Kommer VT20 i 54" i Norge? I såfall når og hva blir veil pris på denne? Noen som vet?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ikke så alt for mye, sånn rent spesifikasjonsmessig:
    Produkter - Sammenlign produkter - Norge

Men V20 og VT20 er ganske like. Panelet på V20 og VT20 har Infinite Black Pro, mens G20 har Infinite Black. Det resulterer i et enda bedre sortnivå på V20/ VT20 ift G20. I tillegg har VT20 en noe bedre plasmafosfor, påkrevd for å kunne kjøre optimalt på 3D.

Her kan du se litt filmklipp fra CES 2010 og Panasonic sin stand:YouTube - Panasonic Plasma TV range for 2010 including the 3D models
    Er ikke interesert i 3D i denne omgang, spørsmålet mitt er om det er verdt og kjøpe V20 istedenfor G20...

edit:

G20: Panasonic TX-P50G20 - Prisguide - Hardware.no (11.999,-)

V20: Panasonic TX-P50V20 - Prisguide - Hardware.no (19.995,-)

Så 8 laken i forskjell bare for litt bedre panel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være enkelt....
    Panny = Floating Blacks and Black Level Rising
    LG = Image Retention, Very Reflective Screen
    Samsung = Buzzing

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    Er ikke interesert i 3D i denne omgang, spørsmålet mitt er om det er verdt og kjøpe V20 istedenfor G20...

edit:

G20: Panasonic TX-P50G20 - Prisguide - Hardware.no (11.999,-)

V20: Panasonic TX-P50V20 - Prisguide - Hardware.no (19.995,-)

Så 8 laken i forskjell bare for litt bedre panel?
    Spørs hva du legger i litt bedre? Det skal være godt synlige forskjeller mellom V20 og G20. Men om det er verdt det, må du nesten KUN spørre deg selv om.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 14 av 61 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •