Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 61 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    for å benytte ARC (audio return channel)på G20, må du ha en receiver som har HDMI 1.4, f.eks de nye Denon forsterkerne.

DENON AVR-1611 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

mvh

Morten
    jaja, greit nok det, spørsmålet var hvordan det fungerer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ergo så trenger man det ikke, iogmed at getboksen sender lyd rett til receiveren...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei mest for de som bruker tuneren i tv'en og har 3D tv med 3d BD spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei mest for de som bruker tuneren i tv'en og har 3D tv med 3d BD spiller
    jupp takk!

back-to-topic

50" G20; er den bra til konsoll spilling?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vær snill å utdypdette nærmere, for her var det mange påstander jeg dro på smilebåndet av...

Og hva mener du nøyaktig en receiver gjør av bildebehandling på SD, før den sender signalet sitt videre til tv-skjermen med FullHD oppløsning
    Var vel ikke SÅ mange påstander vel? he he,men her er en forklaring. DVD kan ikke vise bilder i full hd (1920×1080 pixler) .Det er da ikke så vanskelig å forstå?

Så til denne:Og hva mener du nøyaktig en receiver gjør av bildebehandling på SD, før den sender signalet sitt videre til tv-skjermen med FullHD oppløsning

Rent teknisk vet jeg lite om hva som skjer inne i receiveren,men trodde det var en kjent sak at mange receivere har meget gode bildebehandlingsbrikker/kretser som ofte overgår de som sitter i spillere og skjermer.I hvertfall på en
    del av Denon sine er det det. trenger vel ikke utdype noe mere enn dette? Mulig jeg har misforstått spørsmålet,men svarer etter beste evne he he. Forgive me if i'm wrong...........selv JEG kan ta feil av og til HO HO

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Var vel ikke SÅ mange påstander vel? he he,men her er en forklaring. DVD kan ikke vise bilder i full hd (1920×1080 pixler) .Det er da ikke så vanskelig å forstå?
    Ok, her er greia. Enhver DVD spiller i dag oppskallerer fra 576i til 1080p (FullHD). Noen gjør denne jobbet svært godt (Denon, Pioneer, Oppo er noen eksempler) Andre i den litt rimeligere enden, litt mindre bra. Men stort sett alle spillere, ja spillere helt ned i 700 kr spilleren, oppskallerer til 1080p.

Noen spillere, de litt mer påkostede, klarer å sende DVD-signalet i native 576i. Da får man et ubehandlet signal (hverken oppskallert eller de-interlaced). Har man en god projektor, tv eller en god prosessor ala DVDO, kan resultatet bli meget meget bra.

Bare for å oppklare:
    - Blu-ray er native 1920x1080 (FullHD)
    - DVD er native 720x576 (PAL), men kan oppskallere til 1920x1080p (FullHD)

Oppløsningen er FullHD, men resultatet mellom Blu-ray og oppskallert DVD til FullHD er som oftest to forskjellige verdner
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Så til denne:Og hva mener du nøyaktig en receiver gjør av bildebehandling på SD, før den sender signalet sitt videre til tv-skjermen med FullHD oppløsning

Rent teknisk vet jeg lite om hva som skjer inne i receiveren,men trodde det var en kjent sak at mange receivere har meget gode bildebehandlingsbrikker/kretser som ofte overgår de som sitter i spillere og skjermer.I hvertfall på en
    del av Denon sine er det det. trenger vel ikke utdype noe mere enn dette? Mulig jeg har misforstått spørsmålet,men svarer etter beste evne he he. Forgive me if i'm wrong...........selv JEG kan ta feil av og til HO HO
    Poenget med spørsmålet er at DVD-spillere, receivere med intern bildebehandling eller tv/ projektor kan alle oppskallere til FullHD oppløsning.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra testeren på avforums:

Originally Posted by Tony Lazzerini
    Today I had a chance to see the 50V20 and 50VT20 in some detail, so I thought I'd report my findings:

VT20:
    Black-levels - these are definitely on a par with Pioneer 9G Kuros. Without a side-by-side test, which we will be doing early next month, it is hard to say whether the VT20 beats a KRP or the other way round, but what is definitely the case is that the VT20 far outperforms any previous Panasonic TV. Running a Pioneer test disc from last year, blacks were very healthy indeed.

Fringe-ing - we ran the Pioneer car tyre sequence. Fringing is still just about evident, at about the same level as a 9G Pioneer - that is to say, far, far superior to previous Panasonic models.

Noise - this is the big one. In both dark areas and light areas of the screen, the lack of noise/graininess was truly amazing. Picture cleanness seemed as good as our VX100, with only slight noise evident if you got close to the screen. Compared to a Kuro, the improvement is light-years ahead.

3D - active shutter glasses work really well. No gimmicky "pop-out-of-the-screen" stuff. Just a solid depth to the picture that after a few minutes left you wondering why all TVs don't do this. The picture just receded back into the screen in a way that was totally natural. Still don't like actually wearing the glasses though (I have to wear them over my prescription glasses).

Sound quality - quite a step-up from last years models. The new built-in sound bar is a big improvement for Panasonic. Still doesn't beat a dedicated rig of course....

V20:
    Black-levels - I couldn't compare directly against the VT20, but it seemed to be identical to that model. The Panasonic product guys assure me it is the same electronics and panel, so that would make sense.

Fringe-ing - definitely not as good as the VT20. Better than last year's models but not up to Kuro standards. This is the one area of weakness of the V20 series, and is the result of not using the same phosphors as the VT20 (because they don't need the refresh rates that 3D needs).

Noise - the same as for the VT20

Sound - the same as for the VT20

Conclusion: If you are looking for a step up from a KRP or 9G Pioneer, the VT20 series fits the bill. It has the same black-level capabilities of the Kuros, but without the noise and graininess that bedevilled the Pioneer sets.

If you don't see fringe-ing the V20 series is a good option, but the VT20 series is the one to go for.

My conclusion - The King is dead, long live the King!

Once we have a date for our open day (still waiting for our demo sets like everyone else) we'll set-up the VT20 alongside my trusty KRP-500 so you'll be able to see for yourself. I'll start a thread once we have some concrete news.

Tony

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Endelig en arvtager til Pioneer Kuro. Veldig bra Panasonic. Nå er mai-måned snart her, og en en test i Hjemmekino må vel være nært forestående. Bladet pleier jo å være først ute...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får inn VT20 jeg ja Ligger fortsatt et en eller to uker frem, men skal mase som alltid
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Får inn VT20 jeg ja Ligger fortsatt et en eller to uker frem, men skal mase som alltid
    Tror det er mange som ser frem til den testen Lurer fælt på hvilke tall du får på målt sortnivå på VT20...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man stole på målingene foretatt av Flatpanels.dk?

Panasonic G20 plasma
    Sortniveau 0,04 cd/m2
    Brightness 86 cd/m2
    Kontrastforhold 2150:1

Sharp LE820 EDGE LED
    Black level 0,04 cd/m2
    Brightness 93 cd/m2
    Kontrastforhold 2325:1
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man stole på målingene foretatt av Flatpanels.dk?

Panasonic G20 plasma
    Sortniveau 0,04 cd/m2
    Brightness 86 cd/m2
    Kontrastforhold 2150:1

Sharp LE820 EDGE LED
    Black level 0,04 cd/m2
    Brightness 93 cd/m2
    Kontrastforhold 2325:1
    Tja. Jeg har tidligere uttalt meg kritisk til de målingene som flatpanels gjør, fordi jeg ikke alltid får det til å "henge i hop". Det har jeg fått en del "pepper" for.

Men på generelt grunnlag må en ikke se seg helt blind på målinger. Den enkeltes "subjektive" opplevelse av en skjerm er jo absolutt verdt noe det også, selv om en skjerm ikke alltid måler optimalt på alle parametre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hvis jeg noen gang skal kjøpe et Hi-Fi magasin, må det bli det nummeret denne testen kommer i....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør igjen.... PC på plasma tv... like bra som på LCD/LED?
    G20 og PC? Noen med erfaringer?
    Fremdeles fare for innbrenning?
    Konsoll? Det er vel like bra på plasma?
    Hadde satt pris på svar. Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Fremdeles fare for innbrenning?
    Konsoll? Det er vel like bra på plasma?
    Panasonic har da aldri vært plaget med dette. Min pana p30 er 6 år nå og ingen innbrenninger, bildet står statisk på i timesvis enkelte ganger.

Innbrenninger er noe som amatørmerker som LG og samsung har på sine modeller.

Konsoll? Det er selvfølgelig bedre på plasma. Ingen etterslep og et suverent bilde som man må ha en skikkelig dyr lcd tv for å komme i nærheten av.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi_a8
    Panasonic har da aldri vært plaget med dette. Min pana p30 er 6 år nå og ingen innbrenninger, bildet står statisk på i timesvis enkelte ganger.

Innbrenninger er noe som amatørmerker som LG og samsung har på sine modeller.

Konsoll? Det er selvfølgelig bedre på plasma. Ingen etterslep og et suverent bilde som man må ha en skikkelig dyr lcd tv for å komme i nærheten av.
    Vel, det har vel ALLTID vært problemer med det på samtlige plasma skjermer vi har hatt i butikk. Alt fra dyreste pioneer til billigste lg skjermene. Men er man flink så går dette helt fint. Siste modell vi har klart å få det til på er v10 fra panasonic, tviler på at g20 er noe bedre der. Men Bare bruk skjermbeskytter og litt fornuft går det helt fint

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Tja. Jeg har tidligere uttalt meg kritisk til de målingene som flatpanels gjør, fordi jeg ikke alltid får det til å "henge i hop". Det har jeg fått en del "pepper" for.

Men på generelt grunnlag må en ikke se seg helt blind på målinger. Den enkeltes "subjektive" opplevelse av en skjerm er jo absolutt verdt noe det også, selv om en skjerm ikke alltid måler optimalt på alle parametre.
    og Hjemmekino måler, uten at enheter eller standard er angitt:

Sortnivå: 0.002
    Hvitnivå: 19.475
    Kontrast: 9738:1

Ikke like bra på sortnivå men billedbehandligen slå Pioneer 5090.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-P50G20E, Lydinnstilling, Optisk kabel & PCM

Hei, har nettopp kjøpt TX-P50G20E og Arvani Ergosound (lydplanke), hadde tenkt å koble disse to sammen med en optisk kabel (SPDIF).

For å få lyd ut av Arvani'en må en inn i menyen på TV'en for å endre lydinnstillingen til PCM (Digital output signal is fixed to PCM).

Dette står forklart i oppsette til Arvani'en og skal være mulig iht bruksanvisningen til TV'en.

PROBLEMMET mitt er at jeg har ikke eller kanskje bedre forklart -jeg får ikke tilgang til dette når jeg trykker meny. Ifg bruksanvisningen er mulig men jeg har tydeligvis ikke alle lydinnstillinger tilgjenngelig.

Noen som har gjordt dette eller kanskje bedre vet hvordan jeg kan få tilgang til alle lydinnstillinger?

Takker alle som bidrar her med hjelp.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic øker produksjonen av 3D plasma med 30% pga stor etterspørsel.

Og det kan jeg godt forstå.
    Vi har diskutert litt om hvem 3D appellerer til, og om de kun er for entusiaster.
    Vel, var i dag hos den lokale elektropusheren som hadde invitert til Samsung 3D-kveld.
    1times forelesning om Samsung sin satsning, og så etterfølgende demo av 2 samsungapparater som viste 3D.

Og av de 25 stolene som var besatt, og det var kun 25 plasser, så var det fordelt ca slik.
    Meg og 2-3 andre mellom 30-40. En liten jente på ca 11 år, og 20 personer 50+.
    Og det ble stil spørsmål som "hva er forskjellen på mp3 og mpeg4".
    Første spørsmål som overhodet ble stilt var "hvor mye strøm bruker tv-en"
    (Ja jeg tenkte mitt med en 7x140 watts forsterker, 350 watts sub, og diverse. Og så lurer de på om tv bruker mer eller mindre enne 150 watt).

På håndsopprekning om hvor mange som hadde erfaring med Blu-Ray var vi ca 6 stk som rekte hånden i været.
    Men ja, 50+ gjengen var virkelig interresert i 3D. Dette ville de høre om og prøve ut.

Så jeg forstår virkelig at Panasonic, og de andre for den del, behøver å kanskje skubbe ut flere enheter enn først tenkt.
    For dette ser ut til å fenge en bredere masse enn mange av oss har trodd.

Side 12 av 61 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •