Offisiell tråd for Panasonic VT20, V20, G20 & X20 plasma-TVer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1215
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Jeg har i dag en 37"panasonic pv70,men vurderer en 50"g20(hockey vm er bare to uker unna:-D )Bror min kjøpte seg en 50"g10 i fjor og jeg må innrømme at jeg ikke ble sånn megaimponert.Da spesielt på SD kilder!Er årets utgave verdt å satse noe på?Er forskjellen fra fjorårsutgaven betydelig eller marginal?

mvh nhl

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    The Panasonic VT20 produces a very good 3D experience, and in 2D, the image quality is absolutely exceptional. This is definitely one for Home Cinema fans!

...Once we did that, we found the VT20 produced the best contrast ratio we've ever seen on a TV. two separate test cards made up a dark background and 1% and 35% white, it reached 27 000:1 and 3000:1 respectively, or an average contrast ratio of just over 15 000:1.
    Dette lover jo temmelig godt. Nå er dette ett måleapparat, og målinger hos Hjemmekino blir sikkert noe anderledes (bedre?). Men hvordan virker disse målingene opp mot det Kuro presterte?
    Tja. Jeg regner med å investere i VT20, men tydelige con's i reviewet er jo
    -£150 for et par briller!!!!!!
    -Noe cross talk på 3D. Og cross talk "dreper" 3D-følelsen
    -Til dels soft på SD (dette var alene grunnen til at vi returnere LG PS8000)
    -Elendig på medieavspilling, som mange av de andre produsentene begynner å bli gode til
    -støtter kun FAT32
    -ambient light detector alltid på i THX modus (det er en funksjon jeg HATER)
    -design (10cm tykk, refleksjoner i skjerm)
    -urgammel fjernkontroll (når skal de re-designe den 80-talls klossen?)

Må si entusiasmen min sank en liten smule etter å ha lest reviewet.
    Jeg åpner herved op for andre kandidater igjen, og sonderer markedet utover sommeren og høsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Skjønte ikke denne helt. Det er lite trolig at jeg opplever farger på nøyaktig samme måte som deg. Men vi forholder oss til den samme virkeligheten og det er den vi ønsker å kalibrere oss frem til.
    Det jeg mener er at selv om en tv er stilt inn etter en standard som i utgangspunktet skal være den mest ideelle,så er det ikke sikkert at alle oppfatter den som det. Capish? :-) Men de fleste gjør det nok ,men under visse lysforhold så trenger ikke denne såkalte perfekte innstilling være best. Ser på min at med Hjemmekinos innstillinger så er skjermen klart best når det er lite lys i stua så til midt på dagen vil jeg nok lage meg en dagslysinnstilling. www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme hadde forøvrig helt andre innstillinger som sin "beste" så smaken er ikke helt lik uansett hva man måler seg frem til!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Det jeg mener er at selv om en tv er stilt inn etter en standard som i utgangspunktet skal være den mest ideelle,så er det ikke sikkert at alle oppfatter den som det. Capish? :-) Men de fleste gjør det nok ,men under visse lysforhold så trenger ikke denne såkalte perfekte innstilling være best. Ser på min at med Hjemmekinos innstillinger så er skjermen klart best når det er lite lys i stua så til midt på dagen vil jeg nok lage meg en dagslysinnstilling. www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme hadde forøvrig helt andre innstillinger som sin "beste" så smaken er ikke helt lik uansett hva man måler seg frem til!!
    Nå er nettopp hele poenget med kalibrering å justere bort variabler som lysforhold, farger i stua og variasjon mellom produksjonsmodeller (normalt vil det være variasjoner også innenfor samme modell). Ingen har hevdet at "Hjemmekinos innstillinger" eller "Flatpanels innstillinger" skal passe for din TV. Dette er innstillinger som er tilpasset deres lokaler med deres TV-apparat.

Det er for øvrig helt normalt å lage seg to oppsett, ett som benyttes i dagslys og ett som benyttes på kvelden med dempet belysning.

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    Noen som har lest siste nummer av svenske Hemmabio? Jeg kikket sånn kjapt på det i dag, og der står det om G20, at den ikke er noe å skryte av når det gjelder korrekte farger. Mener det var i THX-modus faktisk. Jeg skumleste bare, men det virket som de slaktet den på akkurat dette området. Må si jeg fikk noen spørsmålstegn i hodet da
    Jeg har lest om testen i Hemmabio på et annet forum (minhembio.com), og tydeligvis var THX-modusen på G20:en de testet ikke var så veldig imponerende. Det var ganske store feil, særlig på luminansen av grønn farge. Dette gir en grønnaktig bilde og det skal være klart synlig for noen som vet hvordan en korrekt bilde skal se ut. (Jeg har selv ikke så veldig god peiling på dette, så jeg hadde sikkert ikke oppdaget det).

Hemmabio regnes som Sveriges desidert beste hjemmekino-avis, og for mange av "hjemmekino-nerdene" i Sverige veier testene i denne avisen meget tungt. Så det er sannsynligvis ikke noe feil på selve testen.

Engelske AVForums hadde de samme problemene (luminansefeil) med sin G20 når de først testet den. Men efter et par dagers innkjøring så stabiliserte seg feilene, og AVForums oppdaterte derfor testen sin og ga en høyere karakter.

Tydeligvis har ikke dette skjedd med den G20 som Hemmabio testet. De har nå kjørt inn skjermen i et par hundre timer og det er fremdeles en del feil, selv om resultatene har blitt bedre. Eventuelt vil det komme en oppdatert test i neste nummer av Hemmabio.

Å andre siden virker det som om de nye filtrene i G/V/VT-modellene gjør det vanskelig å gjøre korrekte målinger hvis en ikke har tilgang til ganske avanserte instrumenter, så det spørs jo hvor mye en kan stole på testene:

Panasonic Plasma 2010 - Component forum

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nettopp hele poenget med kalibrering å justere bort variabler som lysforhold, farger i stua og variasjon mellom produksjonsmodeller (normalt vil det være variasjoner også innenfor samme modell). Ingen har hevdet at "Hjemmekinos innstillinger" eller "Flatpanels innstillinger" skal passe for din TV. Dette er innstillinger som er tilpasset deres lokaler med deres TV-apparat.

Det er for øvrig helt normalt å lage seg to oppsett, ett som benyttes i dagslys og ett som benyttes på kvelden med dempet belysning.
    Nettopp :-)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nhl
    Hei

Jeg har i dag en 37"panasonic pv70,men vurderer en 50"g20(hockey vm er bare to uker unna:-D )Bror min kjøpte seg en 50"g10 i fjor og jeg må innrømme at jeg ikke ble sånn megaimponert.Da spesielt på SD kilder!Er årets utgave verdt å satse noe på?Er forskjellen fra fjorårsutgaven betydelig eller marginal?

mvh nhl
    Tror det skal mye til om du synes SD-kilder blir bedre enn det din PV70 oppviser 8) Det er flere grunner til det:
    1. Panasonics 37-tommere gir meget godt bilde (bl.a. pga. størrelsen)
    2. PV70 er kjent for å være meget god på visning av SD.
    3. En 50-tommer kan vanskelig gi like godt bilde som en 37-tommer.
    4. G20 (og G10) er FullHD-skjermer - som da vil måtte "slite" med oppskalering av SD-kilder.

Du kan jo handle hos Expert - da har du 30 dager til å teste ut hva du syns er best!
    Lykke til :-D

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    4. G20 (og G10) er FullHD-skjermer - som da vil måtte "slite" med oppskalering av SD-kilder.
    Eh... er det virkelig sånn at fullHD-skjermer oppskalerer alt til "fullHD"? Da vil vel kanskje ikke alt bli så bra gjengitt, litt avhengig av kilden, eller er jeg på bærtur? Og hvordan vil kvaliteten på SD sendinger være på G20 kontra en 4 år gammel CRT-skjerm av brukbar kvalitet? Veldig fornøyd med bildet på den CRT, så vil jo ikke bli "skuffet" ved et eventuelt bytte. Når det gjelder film og BluRay så vet jeg at FullHD er bedre, men madammen ser jo på alt mulig på tv, så det må være et brukbart bilde på SD... på G20 altså

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh... er det virkelig sånn at fullHD-skjermer oppskalerer alt til "fullHD"?
    Ja. Siden en FullHD tv har en oppløsning på 1920x1080 så oppskalleres alt til denne oppløsningen. Med unntak av Blu-ray selvsagt, da dette er i FullHD. SD-signaler på PAL er 720x576. Skal dette vises på en skjerm som har 1920x1080, så må nettopp skjermen oppskallere dette så det kan vises i full bredde og høyde. En HD-Ready tv har oftest en oppløsning på 1366x768. Det avgjørende for at bildet som vises blir bra, er hvor god bildebehandlingen i skjermen er. Jo dyrere skjerm, jo bedre bildebehandling er det (som regel). En annen ting er at jo større skjerm, desto enklere blir det å oppdage feil i bildebehandlingen. Dermed er det lettere å se feil i bildet på en 65" enn en 37".

Derfor blir folk ofte skuffet når de kjøper en 65" plasma/ LCD til 8000 kr. En sånn skjerm har mest sannsynlig spart inn på de dyre komponentene; som bildebehandlingskretser...

Enkelt forklart.

Da vil vel kanskje ikke alt bli så bra gjengitt, litt avhengig av kilden, eller er jeg på bærtur?
    Litt på bærtur, men ikke helt Sender du SD-signaler fra din tv-tuner, så er det skjermen som foretar bildebehandling. Ser du på DVD er det som oftest DVD-spilleren som oppskallerer bildet, for så å sende det som FullHD-bilder til tv. Men, selvfølgelig; jo bedre kvalitet det er på tv-sendingen, jo bedre blir kvaliteten på bildet som vises. Det kan enkelt forklares med den gamle regelen: "med skitt inn, så får du skitt ut". Litt påkostede skjermer leverer gnistrende bilder på SD-sendinger. Billigskjermer sliter ofte med dette.

Som et eksempel: G20 viste bilder fra fotballkamper. Gressmatta så ut som gress. Altså så man gresstrå. Gresstråa så jeg også når bildet panorerte. På rimeligere skjermer, ble gressmatta seende ut som et grønt vegg-til-vegg-teppe, isteden for en ekte gressmatte
    Og hvordan vil kvaliteten på SD sendinger være på G20 kontra en 4 år gammel CRT-skjerm av brukbar kvalitet? Veldig fornøyd med bildet på den CRT, så vil jo ikke bli "skuffet" ved et eventuelt bytte. Når det gjelder film og BluRay så vet jeg at FullHD er bedre, men madammen ser jo på alt mulig på tv, så det må være et brukbart bilde på SD... på G20 altså
    Det er jo vanskelig for meg å svare på, da jeg ikke kjenner din CRT-tv. Svært mange av de virkelig kostbare CRT-tvene som kom helt på slutten, er ofte langt bedre bildekvalitet enn en flatskjerm. Det har blant annet å gjøre med at CRT viser dypere sort med bedre bildebehandling enn de fleste LCD-skjermene på markedet. Derimot er de siste plasmaskjermer blitt svært gode også på sortnivå og bildebehandling, så du kan nok trygt gå over til en god plasma eller en god LCD-LED tv. I tillegg vil du få gleden av Blu-ray i FullHD, også

Men for all del, jeg anbefaler jeg deg å kikke på G20 før du handler. Jeg fikk se G20 på messa i Oslo sist helg, og det jeg så der var meget meget bra.

Håper du ble litt klokere, men spør gjerne om noe var uklart
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper du ble litt klokere, men spør gjerne om noe var uklart
    Jeg ble meget klokere SVS! -man
    Du skal ha mange takk for at du tok deg bryet med å svare så utfyllende Nå gleder jeg meg bare til å få sett G20 før jeg tar den endelige avgjørelsen

Edit: Har et par spørsmål til: HD-sendinger er vel uproblematisk vel? De er vel laget for FullHD-skjermer? ops:

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble meget klokere SVS! -man
    Du skal ha mange takk for at du tok deg bryet med å svare så utfyllende Nå gleder jeg meg bare til å få sett G20 før jeg tar den endelige avgjørelsen

Edit: Har et par spørsmål til: HD-sendinger er vel uproblematisk vel? De er vel laget for FullHD-skjermer? ops:
    Bare hyggelig Har fått mye hjelp og tips på forumet selv, og det er jo det forumet er til
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD-signaler på PAL er 720x576.
    Veit jeg kverulerer bare for å være dust nå, men 4:3 baserte SD signaler i land som tidligere benyttet PAL har hovedsakelig en oppløsning på 768x576 pixler. Rett nok ligger bildet lagret i 720x576 på DVD, men det skyldes komprimering.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit jeg kverulerer bare for å være dust nå, men 4:3 baserte SD signaler i land som tidligere benyttet PAL har hovedsakelig en oppløsning på 768x576 pixler. Rett nok ligger bildet lagret i 720x576 på DVD, men det skyldes komprimering.
    Det er vel ikke å kverulere. Rett skal være rett, og man lærer stadig nye detaljer
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Tror det skal mye til om du synes SD-kilder blir bedre enn det din PV70 oppviser 8) Det er flere grunner til det:
    1. Panasonics 37-tommere gir meget godt bilde (bl.a. pga. størrelsen)
    2. PV70 er kjent for å være meget god på visning av SD.
    3. En 50-tommer kan vanskelig gi like godt bilde som en 37-tommer.

Du kan jo handle hos Expert - da har du 30 dager til å teste ut hva du syns er best!
    Lykke til :-D
    Altså.Din påstand nr 3. Hvorfor mener du det? Hjemmekino har testet masse og de skrev i en test av PV 10 42" at denne ikke var like god som 50 tommeren i samme serie. Så tror ikke at du skal være så bastant i uttalelsene dine Om en TV er god eller ikke har ikke med størrelsen og gjøre,men med komponentene og teknologien. 4: Eh..javel? Med god nok bildebehandling så er det ingenting i veien for at en fullHDskjerm kan vise glimrende bilder fra SD. Min G20 50" er glimrende i så måte så kansje du skal revurdere meningene dine så andre kan forholde seg til virkeligheten og ikke bare din "fantasi" ? Nå kan riktignok ikke jeg sammenligne med PV70 siden jeg ikke har sett den,men at årets nye modeller skal være like gode eller bedre ser jeg på som en helt naturlig utvikling med dagens skjermteknologi.
    For øvrig anbefaler jeg alle å investere i en HD-dekoder og sørge for å koble flatskjermen med HDMI. Alt for mange går i fella og bruker scart,så sjekk hva slags kabler som er brukt før man avsier dom over skjermer man har testet hos kompisen eller lign.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt på bærtur, men ikke helt Sender du SD-signaler fra din tv-tuner, så er det skjermen som foretar bildebehandling. Ser du på DVD er det som oftest DVD-spilleren som oppskallerer bildet, for så å sende det som FullHD-bilder til tv. Men, selvfølgelig; jo bedre kvalitet det er på tv-sendingen, jo bedre blir kvaliteten på bildet som vises. Det kan enkelt forklares med den gamle regelen: "med skitt inn, så får du skitt ut". Litt påkostede skjermer leverer gnistrende bilder på SD-sendinger. Billigskjermer sliter ofte med dette.

DVD kan IKKE oppskalere til full HD. Da må du ha en Blu-Rayspiller,men regner med at det var det du mente
    Forøvrig så bør de fleste dersom de har en hjemmekinoreceiver av bra standard sende alle signaler gjennom den,da receiveren ofte har bedre bildebehandling enn både tv og dvd/blu ray spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD kan IKKE oppskalere til full HD. Da må du ha en Blu-Rayspiller,men regner med at det var det du mente
    Forøvrig så bør de fleste dersom de har en hjemmekinoreceiver av bra standard sende alle signaler gjennom den,da receiveren ofte har bedre bildebehandling enn både tv og dvd/blu ray spiller.
    Vær snill å utdypdette nærmere, for her var det mange påstander jeg dro på smilebåndet av...

Og hva mener du nøyaktig en receiver gjør av bildebehandling på SD, før den sender signalet sitt videre til tv-skjermen med FullHD oppløsning
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan riktignok ikke jeg sammenligne med PV70 siden jeg ikke har sett den,men at årets nye modeller skal være like gode eller bedre ser jeg på som en helt naturlig utvikling med dagens skjermteknologi.
    Samme gikk jeg utifra, men S20 er dårligere på analog SD ann PX80 for eksempel. Ble litt skuffet over dette når jeg kjøpte S20, men heldigvis har jeg dekoder så ser ikke mye analogt lenger. Har ikke prøvd dekoder på PX80'en så kan ikke uttale meg om den også er bedre på "digital" SD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalte G20 til en kollega utifra tester jeg har lest, og som dere har linket til. Men han lurer på hvordan denne fungerer på PC i forhold til en LCD/LED. Kan noen av dere si litt om det? Bildekvalitet, responstid, innbrenningsfare o.l..
    Hva med bruk av Xbox360 og PS3? Like bra på plasma som LCD/LED?

Og en ting til... er G20 mindre refleksjoner på enn tidligere modeller? Så de skrev litt om det på Flatpanels testen.

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer audio return?

dvs, hvis man kjører en HDMI kabel rett i fra getboksen til TV, og vil ha lyden til en receiver?

slik jeg har det nå, så styrer receiveren både lyd/bilde, dvs get->reciever->tv

Vil jeg fortsette med det om jeg feks kjøper G20? Eller vil jeg benytte audio return på HDMI ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å benytte ARC (audio return channel)på G20, må du ha en receiver som har HDMI 1.4, f.eks de nye Denon forsterkerne.

DENON AVR-1611 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

mvh

Morten

Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •