Hvilken LG 47"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken LG 47"?

Jeg har sett meg om etter en ny TV til stua, der denne skal kobles til en HTPC og Get-box. Det virker som det er en TV i 46"-47" klassen som passer best for meg, både prismessig og størrelsesmessig. Etter en del studering av diverse merker og modeller ser det ut som jeg kommer til å velge en av følgende:

1. LG 47LH3000
    Koster 6.800,- Har 50Hz, men er usikker på om den støtter 1:1 pixelmapping. Står at den støtter "Just scan" i databladet, men det ser ikke ut som en kan manuelt velge det som en bilde-mode. Siden den skal kobles til HTPC er 1:1 pixelmapping litt viktig.

2. LG 47LH4000
    Koster 8.200,- Har 100Hz. Ser ut som den støtter 1:1 pixelmapping som egen mode.

3. LG 47LH7000
    Koster 9.100,- Har 100Hz. Usikker på om den støtter 1:1 pixelmapping som egen mode. Burde jo det til den prisen. Er også en veldig tynn TV (4cm) og det tar seg jo bra ut.

Leste også at 7000 panelet skulle har bedre sortnivå enn de andre, ellers støtter alle TV'ene DTV-C og DTV-T i MPEG2 og 4 og har CI modul. 24Hz og USB port har de og, selv om det siste ikke er viktig når en kobler til HTPC alikevell.

…Så… er det noen som vet noe mer om 1:1 pixelmapping på 3000 og 7000 modellene? Eller har annet smart å fortelle om disse tre modellene? 5000 modellen har jeg slått litt fra meg, da jeg ikke helt vet om 200Hz er så viktig for meg. Har hørt mye fram og tilbake om det og…
    Hvis noen har tips om andre typer og modeller som kan være verdt en titt, så er det også interessant!

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan velge just scan på LH3000. Skulle gjerne ha testet det, men har ikke maskinen koblet til atm. Står uansett mer om det her.

LH3000 er ganske ufin med vanlige TV-signaler, men fungerer utmerket på spill og film. Nå er ikke jeg spesielt fan av 100hz på spillefilm, så jeg klarer meg fint med 50.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •