Panasonic 42" X10 eller Samsung PS42B435

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 42" X10 eller Samsung PS42B435

Hvilken av disse gir best bilde?

Lyden er mindre farlig men vil ha perfekte farger/hudtoner.

Har testa ut LG 42PQ3500 men den har dårlige farger... (gulstikk i enkelte scener og ellers mye blekansikter å se).

Adelphia
    Guest
    By results on Google: Samsung beats Panasonic by 236,000,000 to 110,000,000!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har noen mening om hvilken som gir best bilde?
    Hva med buzzingen i Samsung som folk prater om her inne, gjelder den 42" også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Er det ingen som har noen mening om hvilken som gir best bilde?
    Hva med buzzingen i Samsung som folk prater om her inne, gjelder den 42" også?
    Her på denne linken har du en sammenligning:
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...uctCompare-Add

Jeg ville nok valgt panasonicen, samsungen har kun 2hdmi innganger mot panasonicens 3 hdmi innganger.. Samsungen har også bare HDMI v1.2 inngang, Panasonicen har HDMI v1.3 inngang (nyere og forbedret kabel, som gir bedre bilde).. Ingen av modellene er Full HD, begge er bare hd-ready. (1024.768) ...
    Ellers er de ganske like i spesifikasjonene som du ser i sammenigningen..

Har ikke sett samsungen.. Bare sett litt på x10'en, og bildet var absolutt ikke dårlig... Men uten at jeg hadde sett på noen av de så hadde jeg gått for Panasonicen. Panasonic har bestandig laget gode plasma tv'er, og samsung har nå først kommet med en plasma modell som har fått skikkelig skryt, og det er 850'en.. som dog koster noe mer en den du ser på... Panasonic har hatt dette oppåver alle år, ofte har modellene deres vunnet tester, å også blitt kåret til "folke plasmaen"....Panasonics X og C modell av siste genrasjon har jo også blitt kåret til "folke plasmaen" ... den som du ser på nå...

Ang. buzzingen så vet jeg ikke noe om det, har sett en del snakk om det ang samsung.. heller ikke sett noe klage om det når det kommer til Panasonic. Panasonicen er jo også rimelig, 4890,- fra elkjop.

Adelphia
    Guest
    Hvilken av disse gir best bilde?

Lyden er mindre farlig men vil ha perfekte farger/hudtoner.

Har testa ut LG 42PQ3500 men den har dårlige farger... (gulstikk i enkelte scener og ellers mye blekansikter å se).
    Ser at du ønsker 42", men går du opp litt så får du et bedre tilbud til nesten samme pris

(Har bare en fast mal på dette, kjedelig å skrive alt på nytt)

Om du skal ha noe som røsker til i stolen ville jeg kjørt en fra Samsung som de fleste andre på forumet har gjort alt.. til kun 7999,-!!!!!!!! I FULL HD!

Plasma er også desidert best på skarphet kontra LCD.

For 7999,- får du Komplett.no - Samsung 50" Plasma TV PS50B551.

Den river fra seg med tanke på bilde, skarphet osv. (Listen er lang)

Se her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...50-plasma.html
    Er Samsung PS50B551 noe å satse på?
    Samsung 50" Plasma TV PS50B551
    Kjøpsråd Samsung Plasma 50"

(Det er mange flere tråder, men har bare tatt ut noen random)

Osv, det er bare å søke frem i forumet.

Fra hembio:
    Samsung PS50B551 - Minhembio forum

En gigant post hvor de går dypt inn i tven, du kan også se bilder osv.

Nylig skal også Lars Follestad ISF sertifisert videokalibrator som jobber for aftenposten ha testet en av de dyre Panaene mot en rimelig Samsung og kommet frem til at Samsungen er kongen på haugen! <- Modell er ikke nevnt her.

Håper dette er til hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd 50" blir noe stort.
    PS42B435 er jo en annen type fra Samsung, ikke så mye omtalt dessverre, og kanskje det har sin grunn?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Adelphia
    Guest
    Er redd 50" blir noe stort.
    PS42B435 er jo en annen type fra Samsung, ikke så mye omtalt dessverre, og kanskje det har sin grunn?
    Produktet er utgått og 42" er ikke noe store greier. 50" som gjelder nå egentlig Men er bare å se etter flere samsunger, kan finne frem en perle når jeg er tilbake på kontoret.

Husk at Samsung har en bedre utvidet garanti enn Panasonic.

Testen av panasonic det blir sitert til er også ekstremt gammel, samsung er glatt tilbake på tronen igjen nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    Testen av panasonic det blir sitert til er også ekstremt gammel, samsung er glatt tilbake på tronen igjen nå
    Har vell ingen betydning om testen er gammel? Testen er jo av den tv'n han vurderer og kjøpe, at det derimot ikke er noen tester av Samsung'en er jo heller merkverdig.

Adelphia
    Guest

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at vi har kommet til 2010 nå. Du er i ferd med og ødlegge forumet med din holdning. Ikke trolling men heller dum.

Adelphia
    Guest
    Legg til panda på din ignorer-liste .. Legg inn .. peep done.

Har skrevet før at jeg har 0 tolleranse for flamebaits/trolling, har ingen intr av å bruke tid på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg til panda på din ignorer-liste .. Legg inn .. peep done.

Har skrevet før at jeg har 0 tolleranse for flamebaits/trolling, har ingen intr av å bruke tid på det.
    Tror nok det er flere på forumet nå, etter en slik kommentar som er ganske sikker på at du bare er en overivrig, uviten ung gutt, som nettopp har fått sin første flatskjerm, og selfølgelig vil skyrte den opp i skyene. Fint at du har null tolleranse for tull, tøv og løgner, så da håper vi du slutter med det i framtiden.

Er også unødvendig og dra in tv'er som trådstarter ikke spør etter, han har sakt at 50" er for stort,
    men til og med det holder ikke for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Panasonic 42"X10 for kr 5000,-. Er fornøyd til den prisen, men det finnes nok bedre flatskjermer...

Sammenligner jeg med PX80 er nok lyden noe tynnere men bildet synes jeg virker ganske likt.

Sammenligner jeg med Lg PQ3500 er Lg'n både klarere, skarpere og mere lyssterk. Litt mye kontrast i toppen slik at de lyse partiene blir litt for lyse. Fargene ble litt selvlysende til tider men liker skikkelig sprut i fargene. Grunnen til at jeg ville bytte ut denne tv'n var til tider feil farger. Nyhetsopplesere med flere ble for bleke, nesten grønne selv om fargene er ganske høyt innstilt. Lg'n har noe gulskjær over seg i bildene, mulig at det er dette som gjør at hudtonene blir litt feil. Selv om Lg'n har masse innstillinger er det umulig å få fjernet blekansiktene og det gule skjæret, tro meg!

Som en konklusjon likte jeg LG'n best men særlig dette med hudtonene var irriterende nok til at jeg tror jeg blir mere fornøyd med Panasonicen. Dette gjelder nok ikke alle og vil tro mange, mange blir fornøyd med LG. Når det gjelder Panasonic synes jeg nok bildene på en måte kunne vært klarere og skarpere på en måte. Fargene er flotte.

Er fortsatt usikker på om jeg burde ha valgt Samsung PS42B435 istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Panasonicen noen dager og blir mere og mere misfornøyd. Dette er en dårlig tv, den har rett og slett store lcd-nykker i form av at den ikke takler bevegelser. Får terningkast to!

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Panasonicen noen dager og blir mere og mere misfornøyd. Dette er en dårlig tv, den har rett og slett store lcd-nykker i form av at den ikke takler bevegelser. Får terningkast to!
    bruk bytte rett og prøv samsungen da...
    x10'en fikk nå terning 5 av aftenposten ... mulig det kan hjelpe med litt kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert men trodde ikke kalibrering hadde noe videre med "heng i bildet" å gjøre. Om jeg slår av alt dette automatiske greine, som fargestyring osv. ser jeg ingen forskjell heller.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert men trodde ikke kalibrering hadde noe videre med "heng i bildet" å gjøre. Om jeg slår av alt dette automatiske greine, som fargestyring osv. ser jeg ingen forskjell heller.
    Hvor kjøpt du den? Du kan jo bare levere den inn på angre fristen, og så ta med deg samsungen hjem og prøve den...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •