Samsung LE46B535 eller PS50B551

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE46B535 eller PS50B551

Hei.

Jeg skal ha en ny TV og har falt ned på disse to:
    Samsung PS50B551
    Samsung LE46B535

Skal primært benyttes til vanlig TV kikking via en DM800HD, og diverse HD-materiell (TV-serier, filmer). I tillegg er det en XBOX360 som sønnen (og litt far) skal benytte.

TV er plassert slik at det faller en del lys inn på dagtid. Er redd for refleksjoner i plasmaen pga glassplaten eller vil LCDen være like blank. Ser at den har såkalt ultraclear panel.

Ellers har plasmaen 4 HDMI, 100Hz. LCDen har 3 HDMI og ingen 100Hz.

Noen som har umiddelbare anbefalinger? Andre tv-merker og noe høyere pris er ikke aktuelt.

Takk for tips!

--
    Vegard

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av elbogi
    Hei.

Samsung PS50B551
    Samsung LE46B535

Skal primært benyttes til vanlig TV kikking via en DM800HD, og diverse HD-materiell (TV-serier, filmer). I tillegg er det en XBOX360 som sønnen (og litt far) skal benytte.

TV er plassert slik at det faller en del lys inn på dagtid. Er redd for refleksjoner i plasmaen pga glassplaten eller vil LCDen være like blank. Ser at den har såkalt ultraclear panel.

Noen som har umiddelbare anbefalinger? Andre tv-merker og noe høyere pris er ikke aktuelt.

Takk for tips!

--
    Vegard
    551 har 100Hz jo, jeg har akk kommet på kontoret. Skal bare lage meg litt kaffe så skal jeg skrive ned noen linjer til deg

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Samsung PS50B551
    Samsung LE46B535

Takk for tips!

--
    Vegard
    det er vel 5 tråder og 8 personer som har kjøpt samsungen i løpet av forrige uke, lesl litt rundt for sammenligninger og anbefalinger, samt erfaringer8) :-D jeg kjøper denne selv om 2-3 uker, ble trukket 50% skatt så ble fattig

Adelphia
    Guest
    (Har bare en fast mal på dette, kjedelig å skrive alt på nytt)

Om du skal ha noe som røsker til i stolen ville jeg kjørt en fra Samsung som de fleste andre på forumet har gjort alt.. til kun 7999,-!!!!!!!! I FULL HD!

Plasma er også desidert best på skarphet kontra LCD.

For 7999,- får du Komplett.no - Samsung 50" Plasma TV PS50B551.

Den river fra seg med tanke på bilde, skarphet osv. (Listen er lang)

Se her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...50-plasma.html
    Er Samsung PS50B551 noe å satse på?
    Samsung 50" Plasma TV PS50B551
    Kjøpsråd Samsung Plasma 50"

(Det er mange flere tråder, men har bare tatt ut noen random)

Osv, det er bare å søke frem i forumet.

Fra hembio:
    Samsung PS50B551 - Minhembio forum

En gigant post hvor de går dypt inn i tven, du kan også se bilder osv.

Nylig skal også Lars Follestad ISF sertifisert videokalibrator som jobber for aftenposten ha testet en av de dyre Panaene mot en rimelig Samsung og kommet frem til at Samsungen er kongen på haugen! <- Modell er ikke nevnt her.

Håper dette er til hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    Nylig skal også Lars Follestad ISF sertifisert videokalibrator som jobber for aftenposten ha testet en av de dyre Panaene mot en rimelig Samsung og kommet frem til at Samsungen er kongen på haugen!
    Om dette skal brukes som et argument, så må du vell kunne dokumentere det også? Ellers burde du jo fjerne det fra 'anbefalingen din' for 551' ...

Adelphia
    Guest
    Du har fått 2 advarsler denne uken, burde ikke det holde?

Jeg gidder ikke bruke tid på å svare på de samme argumente dine i alle trådene her mer, velkommen til min ignore liste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg gidder ikke bruke tid på å svare på de samme argumente dine i alle trådene her mer, velkommen til min ignore liste.
    Snodig at du bruker dette som et argument for 551'en uten at du kan dokumentere det...
    Det ser ut til at du har en tedens til og forveklse 850'en med 551' når det kommer til tester.

Adelphia
    Guest
    Elbogi: Du må gjerne sende meg PM om det er noe du lurer på

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Har bare en fast mal på dette, kjedelig å skrive alt på nytt)

Om du skal ha noe som røsker til i stolen ville jeg kjørt en fra Samsung som de fleste andre på forumet har gjort alt.. til kun 7999,-!!!!!!!! I FULL HD!

Plasma er også desidert best på skarphet kontra LCD.

For 7999,- får du Komplett.no - Samsung 50" Plasma TV PS50B551.

Den river fra seg med tanke på bilde, skarphet osv. (Listen er lang)

Se her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...50-plasma.html
    Er Samsung PS50B551 noe å satse på?
    Samsung 50" Plasma TV PS50B551
    Kjøpsråd Samsung Plasma 50"

(Det er mange flere tråder, men har bare tatt ut noen random)

Osv, det er bare å søke frem i forumet.

Fra hembio:
    Samsung PS50B551 - Minhembio forum

En gigant post hvor de går dypt inn i tven, du kan også se bilder osv.

Nylig skal også Lars Follestad ISF sertifisert videokalibrator som jobber for aftenposten ha testet en av de dyre Panaene mot en rimelig Samsung og kommet frem til at Samsungen er kongen på haugen! <- Modell er ikke nevnt her.

Håper dette er til hjelp
    Denne testen du refererer til stemmer ikke.
    De som ble omtalt i testen er V10 og 855, Så slutt med feilinformasjon. Det er heller ikke snakk om de store forskjeller.

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Denne testen du refererer til stemmer ikke.
    De som ble omtalt i testen er V10 og 855, Så slutt med feilinformasjon. Det er heller ikke snakk om de store forskjeller.
    Hvilken feilinformasjon er det du sikter til? Det er ikke nevnt om det er 855, 551, V10 eller noen modeller. Det er nevnt merket Samsung og Panasonic!

Men denne tråden omhandler Samsung, også som trådstarter skriver "Ikke intr i andre merker".

Så ta denne pana trollingen i andre tråder, takk.

Og jeg tror den testen stemmer ganske bra, er ikke en amatør som har stått for den, ha en fortsatt fin dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken feilinformasjon er det du sikter til? Det er ikke nevnt om det er 855, 551, V10 eller noen modeller. Det er nevnt merket Samsung og Panasonic!

Men denne tråden omhandler Samsung, også som trådstarter skriver "Ikke intr i andre merker".

Så ta denne pana trollingen i andre tråder, takk.

Og jeg tror den testen stemmer ganske bra, er ikke en amatør som har stått for den, ha en fortsatt fin dag.
    Unskyld meg men det er da du som hele tiden må dra PANASONIC inn i diskusjonene ved å henvise til div tester. Så enten kan du bare fortelle hva du mener om det det spørres om eller la vær og svare. Dette trolling styret ditt blir bare tull.:evil:

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Unskyld meg men det er da du som hele tiden må dra PANASONIC inn i diskusjonene ved å henvise til div tester. Så enten kan du bare fortelle hva du mener om det det spørres om eller la vær og svare. Dette trolling styret ditt blir bare tull.:evil:
    Jeg har svart på spørsmålet til trådstarter og forumtrollet.

Ha en fin dag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

For å stoppe tråden for mer usakligheter så kan jeg informere om at det ble en PS50B551 på meg
    Noen som vet hvor lang tid Komplett bruker fra bestilling er sendt og til varen er på døra? Bor ca 130km nord for Oslo.

Adelphia
    Guest
    Hei!

For å stoppe tråden for mer usakligheter så kan jeg informere om at det ble en PS50B551 på meg
    Noen som vet hvor lang tid Komplett bruker fra bestilling er sendt og til varen er på døra? Bor ca 130km nord for Oslo.
    Godt valg!

Det varierer veldig utifra hvilke alternativer du har valgt.

Komplett.no

Ha en fin dag

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme dillemma selv, har vell egentlig mest lyst på 551 men ulempen er at den da må bestilles via nett, ulempe i den grad at det koster ca 1000 kr ekstra men kanskje først og fremst tanke på evt service ved feil, 535 får jeg kjøpt lokalt her.

Sett bort ifra størrelse, pris og ulempe med bestilling via nett, hva er best tv av de? Bli først og fremst brukt som vanlig tv, ikke noe særlig til spill, film eller PC.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lurer på hvorfor jeg også ble banna i samme slengen som dere? lol...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •