Sony 52w5500 eller 55xe500 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tregheten på TV'n er ikke helt konstant. Noen ganger er det så ille at den låser seg. Nå har det skjedd 5 ganger på 2 døgn. Når den låser seg, skrur den seg selv helt av og på igjen.

EGP er uansett en del tregere enn på W4500 og V5500. Første gang man blar opp eller ned i EGP så kan det ta opp til 3 sekunder. Neste trykk er mye raskere.

Totalinntrykket er alikevel VELDIG bra. Jeg vedlegger noen bilder.

Rammen er blank sort på 3 sider. Nederst er den "børstet stål". Høyttalerne tror jeg er plassert under.

Fjernkontrollen har en knapp under som tilsynelatende har samme funksjon som tilsvarende på oversiden.

Pluss:
    ** Det går nå raskt å bla i bilder på USB.
    ** Den spiller mange Video-filformat på USB også med undertekst i egen fil.
    ** Nytt og ennå bedre design på EPG
    ** Internett video-mulighetene fungerer bra. Hvis man er interresert i akkurat det innholdet som finnes der.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut, erik65! Jeg har lyst på denne selv i 46". Hvordan opplever du sortnivået? Hadde du orka å knipse et bilde av den fra siden? Er litt spent på hvor tykk den er..

Newcomer BobDalton sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ikke treghet i EPG, TVen har heller aldri låst seg. Kanskje du har hatt uflaks?

Edit:
    Merket noe av problemene du beskriver i dag. TVen hang seg opp og skrudde seg av og på når jeg zappet oppover på kanallisten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil, står målet oppgitt til ca 10 cm tykkelse. Den er omtrent like tykk over det hele. Jeg får ikke tatt bilde fra siden pga plassering. Den oppleves også som ca 10 cm. Ingen deler er slankere for at den skal gi et slankere inntrykk.

Sortnivået opplever jeg som veldig bra og jevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg meldt feilen til Sony. Den låste seg nettopp ved helt vanlig TV-bruk.

Hvis du også opplever at den låser seg og så skrur seg av og på så er det antakelig en generell feil som forhåpentligvis kan bli utbedret med software oppdatering.

Jeg håper Sony tar fatt i problemet. Det er fint om du fortsetter å informere om du opplever dette flere ganger. Send gjerne privat melding hvis dette ikke har generell interesse.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Sony nå. Dette er et problem de bør se på. Har aldri opplevd det på TVer tidligere.

Hvordan får man gjort software oppdatering på en TV? Må man levere den inn til service?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida det ordner du selv. Jeg vet ikke akkurat hva Sony tilbyr, men vanligst er vel at du laster ned en fil og lagrer den på et USB-minne som du setter inn i TV'n. Oppdatering via antennesignalet er også en mulighet.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Har du testa PIP? Virker som det bare funker på VGA inngangen.
    Har PCen koblet til HDMI 1, kan man få det til å fungere der?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BobDalton
    Sendte mail til Sony nå. Dette er et problem de bør se på. Har aldri opplevd det på TVer tidligere.

Hvordan får man gjort software oppdatering på en TV? Må man levere den inn til service?
    Har dere problemer begge to nå? med låsing?

Hva er det dere gjør anderledes enn meg?

Jeg har ingen problemer med tven overhode, menyene er raske og ingen låsing, alt fungerer utmerket. Jeg bruker ikke EPGen på tven, og tar inn tv signal med Canal Digital dekoder. Kan problemet ligge i tuneren på tven og kompatibilitet med CI og programmkort?

Fastvare oppgradering skal skje automatisk via nett på disse tvene, det er instillinger på dette i menyen under "produktstøtte".

Her er fastvare versjonen som ligger inne på min tv: PKG1.084EUL-0103

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robefa
    Har dere problemer begge to nå? med låsing?

Hva er det dere gjør anderledes enn meg?

Jeg har ingen problemer med tven overhode, menyene er raske og ingen låsing, alt fungerer utmerket. Jeg bruker ikke EPGen på tven, og tar inn tv signal med Canal Digital dekoder. Kan problemet ligge i tuneren på tven og kompatibilitet med CI og programmkort?

Fastvare oppgradering skal skje automatisk via nett på disse tvene, det er instillinger på dette i menyen under "produktstøtte".

Her er fastvare versjonen som ligger inne på min tv: PKG1.084EUL-0103
    Jeg har samme versjon som deg.

Ja, du sier noe der, kan være at problemet ligger i tuneren. Jeg bruker CI som ikke er godkjent av CD, kan jo hende det har noe med saken å gjøre.
    Eller så er tuneren i Tven dårligere enn på andre modeller, men det høres litt rart ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at problemene er knyttet til DVB-C. EPG, kanalsortering, kanalskift osv. Jeg tror ikke det har vært problemer med andre funksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV'n låser seg veldig ofte og er treg

Jeg har nå prøvd med original Canal Digital cam og parret kort. Problemet er der fremdeles. Det er veldig skuffende at Sony som har levert så mange fine TV'er i det siste sender ut et så uferdig produkt. Nå spørs det bare om vi er et par her på forummet som har vært uheldige eller om dette er en generell feil.

Ved litt aktiv bruk, kanalskifte, bla i EPG osv låser den seg etter mindre enn 10 minutter. Noen ganger skrur den seg selv av og på, andre ganger forblir den helt låst til man tar ut støpslet av veggen.

En annen ting som gjør at den føles treg: Hvis TV'n står på program 5 og man ønsker å skifte til program nr. 2 så er det vel mest vanlig å bare kunne trykke 3 ganger "-" (minus). Neida det går ikke, den er så treg at da får man bare byttet til nr. 4. Så må man vente og så trykke 1 gang til. Så vente og trykke en gang til osv. HÅPLØST.

Jeg venter på tilbakemelding fra Sony. Inntil svar foreligger vil jeg fraråde folk å kjøpe denne TV'n i hvert fall hvis man skal bruke den til annet enn en monitor. Vedlagte bilde er "timeglasset" som i ekstreme tilfeller kan stå der i 15 sekunder.

Fastvare versjon: PKG1.084EUL-0103

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig så håper jeg dette problemet er tilfelle på alle TVene slik at Sony tar det seriøst. Brukte samme cam og kort i den forrige Sony TVen min, KDL-40D3550, alt gikk som smurt. Venter spent på svar fra Sony jeg også. Håper de ikke bare kommer med et standard svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Nå spørs det bare om vi er et par her på forummet som har vært uheldige eller om dette er en generell feil.

Ved litt aktiv bruk, kanalskifte, bla i EPG osv låser den seg etter mindre enn 10 minutter. Noen ganger skrur den seg selv av og på, andre ganger forblir den helt låst til man tar ut støpslet av veggen.

Fastvare versjon: PKG1.084EUL-0103
    Tippper på at Sony kommer med en firmware oppdatering ganske raskt. Håper at dere ikke behøver å vente så lenge, kjipt med ny tv og så skjer
    de problemene du beskriver.

Anbefaler at alle som opplever disse problemene å rapportere de direkte til Sony.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til det opprinnelige spørsmålet, 52w5500 eller 55ex500?

Er det noen av dere som har fått den hjem i hus som har noen formening om hvordan de to stiller i forhold til hverandre? Tenker mest på billedkvalitet, da jeg regner med at slike "hang ups" som beskrives vil rettes av Sony på den ene eller andre måten.

Her er en amerikansk tråd på EX500 for interesserte. Ut fra det som står her har den dypere sortnivå enn w5500, og cloudingproblemene skal tilnærmet være forsvunnet, men noen som har slitt litt med å finne innstilinger de er komfortable med:

Official KDL..EX500/501 Thread - Page 4 - AVS Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Lurer også på å kjøpe 55EX500.
    Vet dere om den støtter MKV filer via nettverket?

mvh
    GuddBilde

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guddbilde
    Hei,

Lurer også på å kjøpe 55EX500.
    Vet dere om den støtter MKV filer via nettverket?

mvh
    GuddBilde
    Nope, støtter XviD, men ikke MKV så vidt jeg vet...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •