Sony 52w5500 eller 55xe500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer BobDalton sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at de har fått den inn på Amentio ja. Supporten sa at de skulle sende den ut på mandag. Blir denne sendt med posten eller kjørt direkte fra lager med et fraktselskap? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BobDalton
    Ser at de har fått den inn på Amentio ja. Supporten sa at de skulle sende den ut på mandag. Blir denne sendt med posten eller kjørt direkte fra lager med et fraktselskap? Noen som vet?
    Tollpost kjører den hjem til deg, det er det jeg har fått opplyst fra Amentio.

Skal bli spennende å henge denne tven på veggen.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra. Tipper vi blir fornøyd!

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Amentio på fredag og ble lovet at TVen skulle sendes mandag. I løpet av helgen så jeg at daton økte med en dag per dag. Nå står det 04.03.10. Bare jugde han fyren på supporten eller bare øker datoen automatisk for hver dag som går?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Amentio har litt problemer med den nye nettsiden sin.

Var på telefon med Amentio nå i ettermiddag, tvene er på vei, sendt i ettermiddag. De kommer fra Danmark, han regnet med at jeg ville ha den til meg i Østfold på Ons/Torsd.

Lurer på om den leveringsdatoen de opplyser på nettsiden er dato for når de regner med pakken er hjemme hos deg.

Må skryte litt av Amentio sin telefonservice, man får de opplysningene man trenger, de ringer deg opp igjen som lovet, og de er hyggelige HVER gang. Det er mer en jeg kan si om de andre nettbutikk-kundeservicene jeg har vært i kontakt med de siste månedene.

Onkyoen er i hus allerede, og HTPCen venter på 5serie ATI kort, nå blir det 1080p og bitstreaming av HD lyd.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må si meg enig ang. supporten. Alle har vært hyggelige og fikk oppfølgingsmail få minutter etter samtalen. Fikk vite at de var på vei jeg også.
    Venter bare på sporingsnummer nå. Har du fått det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke fått sporingsnummeret enda, regner med det kommer opp i morgen når sendinga blir registrert i Tollposts system i Norge.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding fra Tollpost. Den har kommet til Oslo. Ringte og avtalte utkjøring, blir levert til meg i morgen. Må si at dette gikk kjappere enn jeg trodde!

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk melding fra Tollpost. Den har kommet til Oslo. Ringte og avtalte utkjøring, blir levert til meg i morgen. Må si at dette gikk kjappere enn jeg trodde!
    Tar vell ikke mere enn 1 dag og kjøre fra danmark til Oslo?
    Med den korte avstandene og med tanke på at den ikke skal gjennom noe moms arbeid, så burde du jo fått den ut idag, om de sendte den fra Danmark igår, og den kun skulle til Oslo...

Fikk en 60" sendt fra florida, usa, til oslo på under 2 døgn. Den ble sendt fra florida onsdags ettermidag (rundt midnatt norsk tid, natt til torsdag) og ble kjørt ut på fredagen rundt klokken 12:00 dette var med dhl, 36t fra den ble sendt til den ble levert

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollpost ringte meg i dag, kommer i kveld. 1 døgn fra Danmark til dør - ikke dårlig.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robefa
    Tollpost ringte meg i dag, kommer i kveld. 1 døgn fra Danmark til dør - ikke dårlig.
    Nå lenger tid en det burde det jo heller ikke ta.
    Hva kostet denne tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Nå lenger tid en det burde det jo heller ikke ta.
    Hva kostet denne tv'n?
    "Bør" er en ting, normalen er noe helt annet.

Gå inn på Amentio eller Netshop, eller les i tildligere innlegg for pris og tilgjengelighet. Eller du kan gå på Elkjøp som skal(skulle) ha 19k for den.

Det beste av alt er at jeg betalte 111,- kr for frakten - for en 55" tv ??! Må være det beste nettkjøpet jeg har gjort.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robefa
    Har du fått den? Hvis ja, fornøyd så langt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått den? Hvis ja, fornøyd så langt?
    Ja har fått den, men har ikke pakket ut eller montert enda. Dro opp plasten på ene siden og det jeg kan si er at det er Bravia 3, og det er ethernet kontakt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi oss bilder!
    Har ikke sett annet enn Sonys bilder av tven så langt, og det er ikke særlig interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har anbefalt en KDL-55EX500 til mine foreldre. Nå henger den på veggen.
    Førsteinntrykket er blandet:

MINUS:
    Den er treg. I forhold til min W4500 er den tregere til alt. Jeg synes det er irriterende, men til vanlig enkel TV-bruk betyr det neppe så mye.

Den låser seg. I løpet av 3 timer med mye stilling, sortering av kanaler osv låste den seg 4 ganger. Det har jeg aldri opplevt på på en TV før.

Jeg er ikke helt fortolig med fjernkontrollen. I forhold til W4500 er tastene litt mindre og plassert litt for tett. Særlig 4 piltaster+OK og de 4 tastent rundt der.

PLUSS:
    Bildekvaliteten fremstår som bra, men jeg må stille mer.
    EPG fungerer veldig bra.
    Tekst TV er veldig bra (lagere nå flersider).

Lydkvaliteten er grei. Bra diskant, men selvsagt ikke noe særlig bass.

Hvis den hadde vært til meg selv tror jeg at jeg hadde levert den tilbake pga treghet. Jeg håper EX700 blir bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hå hå hå jeg ler rått hele kvelden, dette er STORT, tven har et nydelig design, ikke spess tung, og semi matt skjermfront, ikke den asiatiske looken som Samsung sine tver bærer preg av.

Menyene er svært funksjonelle og nesten like fin som på PS3, oppleves ikke trege hos meg. Greit med innstillingsmuligheter, internett funksjonen funker, rett på nett uten å blunke.

Noe med Sonys Xbar menyer som oppleves mer brukervennlige enn feks. Samsungs "penere" meny eks 7070 som jeg har brukt noen timer på. 1080p bildet er helt nydelig, kunne ikke ønsket meg mer, 720 bildet er bra, SD bildene krever en del justering for bli bra. Sortnivå er mer enn bra nok, hvit gjengis greit nok. Kan ikke si mer konkret om bildeprosesseringsegenskapene (hæ? er det virkelig et Norsk ord :-) enda, skal gjennom minst 10 blue ray filmer til helgen.

Jeg har gått fra 40" Samsung LCD (m serie) til denne - opplevelsen kara, OPPLEVELSEN er noe av det viktigste ved store nyinnkjøp av denne typen, og den er ivaretatt på denne tven, for meg. Kommer kanskje mer objektiv info senere, om ikke BobDalton vil ta på seg å legge ut noen bilder og info.

Nå må jeg gå, har en film jeg skal se

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer positiv etter litt mer bruk. Internett mulighetene fungerer greit. Ikke spesielt tregt her. Det som oppleves tregt er å bla i EPG, å få frem menyene f.eks. for å justere bildet og sortere digitale kanaler osv. Dette er mye tregere enn på W4500 og V5500. Jeg vil gjerne høre om andre opplever det samme.

Bildekvaliteten sammen med størrelsen (55") gir en fantastisk opplevelse. HD sendinger (CD) er VELDIG fine på denne. Menyene er nå blitt svært omfattende og det er mulig med masse innstillinger for de som ønsker dette.

Jeg lurer litt på om vi har en TV med feil siden den er så treg. Det er litt rart at Sony lager TV'er som er tregere enn tidligere modeller.

Er det noen mulighet for å få tilgang til NRKs nett-tv-arkiv med internettdelen i denne TV'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å sikler på denne selv. Men hare dere fått testet input lag på denne? Evenetuellt prøvd PS3 på tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 46W5500 forsvinner lyden i et sekund når jeg trykker på tekst-tv, skjer det samme på den nye modellen ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •