"Vask av flatskjerm" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Den er til rammen,men min blå microklut som fulgte med samsung lagde riper til og med på rammen,så det ikke før jeg satte ett sterkt lys nær tv,selv bruker jeg mine gamle hvite frottesokker(harry sokker) på skjermen og det fungerer utmerket,vasker man skjermen må den være helt kald for å unngå skjolder.
    mkey, visste man ikke..trodde den var til skjermen ... har da aldri brukte den så

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    En ting er hvertfall sikkert. ALDRI vask tvskjerm med mikrofiber. Da får du, som du sikkert allerede vet; Riper.
    Dette er helt riktig. De aller fleste mikrofiber kluter inneholder små glasspartikler, og vil derfor ripe opp LCD skjermer, myke flater og høyglansflater.

Bruk bomulls klut og Jif vindusvask, tørk av med avispapir med mye sverte.

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, nei, nei!

Hold alt av kjemikalier vekke fra din Pioneer og de fleste andre flatskjermer.
    Disse bryter ned det "myke" topplaget av akryl på din TV.
    Jeg gjentar gjerne: Jif/ skjermrenser av ulike slag er rent gift for din dyrebare tv. Kast dem. Langt vekk.

Hovedregel: Benytt ikke flytende væske på din tv! Fjern flekker forsiktig med tørr klut.

Om ikke dette er godt nok bruk kun:
    100% DESTILLERT vann (feks fra apotek) Dette er den eneste væske som skal benyttes. Lett fuktig klut original pioneer/ eller klut fra fotoforretning til puss av objektiv.
    Masseres meget, meget forsiktig mot flekkene og snu fillen hyppig. Destillert vann kan også fjerne en del av den gruffen som de fleste/anbefalte kjemiproduktene etterlater seg.

Hilsen

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kuroman
    Hold alt av kjemikalier vekke fra din Pioneer og de fleste andre flatskjermer.
    Disse bryter ned det "myke" topplaget av akryl på din TV.
    Jeg gjentar gjerne: Jif/ skjermrenser av ulike slag er rent gift for din dyrebare tv. Kast dem. Langt vekk.

Hovedregel: Benytt ikke flytende væske på din tv! Fjern flekker forsiktig med tørr klut.

Om ikke dette er godt nok bruk kun:
    100% DESTILLERT vann (feks fra apotek) Dette er den eneste væske som skal benyttes. Lett fuktig klut original pioneer/ eller klut fra fotoforretning til puss av objektiv.
    Masseres meget, meget forsiktig mot flekkene og snu fillen hyppig. Destillert vann kan også fjerne en del av den gruffen som de fleste/anbefalte kjemiproduktene etterlater seg.

Hilsen
    Enig i at man skal unngå å bruke såpe/løsemidler på TVn, men at du kun kan
    bruke destillert vann er jeg ikke enig. Der jeg bor er det heldigvis veldig bra
    vannkvalitet fra springen, så det går helt fint, ren klut fuktet med varmt vann.
    Hvis man har mye kalk, svovel eller grus (borrevann) i springvannet er jeg
    enig i at man burde kjøpe litt vann, men standard kildevann Imsdal osv. er
    bra nok i massevis (selvfølgelig vann uten smak/fargetilsettninger).

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikk innom nermeste EL-forhandler å kjøp deg skjermrens. Koster ikke allverdens.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om anti-static skjerm(og ramme) rens ?

Trenger å redusere støvproblematiken på skjermen, og siden den er så statisk så blir den jo like støvet rett etterpå.

Og om mulig, en anti-static rens som man kan bruke på høyttalerne også

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sikelikk
    Stikk innom nermeste EL-forhandler å kjøp deg skjermrens. Koster ikke allverdens.
    Støttes ikke!! Har akkuratt pusset min pioneer med skjermrens og den ser **** ikke ut får prøve med destilert vann.

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken skjermrens kjøpte du?

Jeg bruker Hama sin, og det fungerer ypperlig. Ingen tegn til verken smuss, fettmerker eller fingermerker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en lcd demo skjerm fra komlett.no for ett par år siden som hadde nesten usynlige flekker,viste seg senere ved reklamasjon at den var vasket med en eller annen type vindusvask

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    En ting er hvertfall sikkert. ALDRI vask tvskjerm med mikrofiber. Da får du, som du sikkert allerede vet; Riper.
    Dette mener jeg er noe tull...MF brukes profesjonelt til rengjøring, rensing, polering og voksing av lakken på biler og på fotolinser. Tror ikke det hadde vært tilfelle hvis MF var ripedannende, nei.
    Men all MF er ikke av lik kvalitet, det er forskjell på en til 4,50 på Rimi og "merkekluter". Har du fått riper, har du nok brukt en dårlig og/eller forurenset klut. Vasking av MF-kluter skal gjøres med spesialvaskemiddel og UTEN tøymykner o.l. !

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Dette mener jeg er noe tull...MF brukes profesjonelt til rengjøring, rensing, polering og voksing av lakken på biler og på fotolinser. Tror ikke det hadde vært tilfelle hvis MF var ripedannende, nei.....

HELT KORREKT Treespider.

Jeg driver med lakkpleie, dyprens og polering av biler.
    Der er det kun microfiber som gjelder.
    Jeg er en aktiv fotograf med semiproff utstyr, og bruker vi også MF til rens av diverse.

At microfiber inneholder partikler av glass er det største BULLSHIT jeg har hørt.
    Der må jeg få be om en link.

Og nei, det blir ikke lagt med microfiberkluter til puss av rammen rundt tv.
    De er til selve tv-flaten.
    Og hvis limvingen sin ramme ble ripet av MF. Hvorfor la produsenten så med MF til vask av rammen?

Nei nei nei limvingen. Ta deg sammen.
    Og man bruker IKKE avispapir til rens av skjerm. Og avispapir med MYE SVERTE?
    Nå er jeg i tillegg tidligere grafisk trykker, og man har ikke lyst på trykksverte på sin skjerm.
    Se som vasker med avispapir er uteliggere i lyskryssene i USA.

Alle våres moderne skjermer tåler microfiber.
    Bare pass på at kluten er helt ren, ellers blir det riper.
    Så hvis du sist brukte microfiberkluten til å plukke opp en knust mingvase, så ikke bruk den på rammen rundt tv-en din. Kast kluten og kjøp en ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    Jeg har brukt dette produktet flere ganger i motsetning til noen her uten å være fornøyd, resultatet står ikke i forhold til hva produktet lover.

Jeg har hatt noen runder med flatskjermen uten å ha funnet lykkeformelen for rengjøring, tar med meg noen av tipsene i denne tråden og ser hva resultatet blir.

En ting er sikkert Swiffer Duster er en vinner på støvtørking fra skjerm, komponenter og sort pianolakk. Rask og lett å bruke med kjempebra resultat

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandblåsing, stålull og skuremiddel anbefales ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte nå Jif Vindusvask konsentrat i lunkent vann som jeg vasket skjermen med moderat vannmengde i tre runder, tørket av med bomullsklut mellom hver runde for til slutt bruke vindusnal, mikroklut til å tørke av kantene med.

Dette ble veldig bra hvis jeg skal være pirkete kan jeg i riktig vinkel skimte noen striper etter nalen`s bredde

Forslag?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •