Pioneer KRP-xxxM vs Panasonic TX-PxxV10 vs Samsung PSxxB850

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer KRP-xxxM vs Panasonic TX-PxxV10 vs Samsung PSxxB850

Lurer på om det er noen som har sett forskjellen på disse?
    Om det eventuelt er noen tester rundt på nett?
    Så litt på V10 serien igår, veldig imponert, men da bare sett i samenligning med andre billigere Panasonic modeller...
    Men, slår den KRP-xxxM?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Lurer på om det er noen som har sett forskjellen på disse?
    Om det eventuelt er noen tester rundt på nett?
    Så litt på V10 serien igår, veldig imponert, men da bare sett i samenligning med andre billigere Panasonic modeller...
    Men, slår den KRP-xxxM?
    Jeg synes de virker jevngode, rent billedmessig. Jeg vurderte nemlig å kjøpe en KRP-500M og har selv eid en V10 i noen dager. Men begge måtte se seg slått av Samsung PS50B855, og derfor valgte jeg til slutt denne skjermen (ja, jeg er klar over at Kuro-skjermen har bedre sortnivå, men billedmessig er Samsungen enten minst like bra eller bedre på omtrent alle andre punkter, så totalt sett synes jeg Samsungen var best).

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    ja, jeg er klar over at Kuro-skjermen har bedre sortnivå, men billedmessig er Samsungen enten minst like bra eller bedre på omtrent alle andre punkter, så totalt sett synes jeg Samsungen var best).
    Det vil jeg gjerne se på en ordentlig test tatt av begge... At 855'en går fordi krp-m'en...

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Det vil jeg gjerne se på en ordentlig test tatt av begge... At 855'en går fordi krp-m'en...
    Spørs litt hva du mener med 'ordentlig' test, men som jeg nevnte i 855-tråden: Jeg har lest uttalelser fra 2-3 kalibreringseksperter som mener at billedkvaliteten på B850/855 er minst like bra som på Pioneers Kuro-skjermer. Jeg har dessverre ikke linkene til disse uttalelsene for hånden akkurat nå, men jeg vil poste dem her hvis jeg finner dem igjen (den ene kommentaren ble ihvertfall postet på Flatpanels.dk sitt forum av en anerkjent dansk kalibratør).

Kuro-skjermene var klart best i sin tid, men de begynner å få litt 'fartstid' på baken og konkurrentene har ikke stått stille i mellomtiden. Jeg vil anbefale deg å foreta en sammenligning selv, under noenlunde kontrollerte forhold. Jeg tror du vil bli overrasket over hvor skarpt og rent bildet er i forhold til Kuro'en og V10'en.

Jeg er glad for at jeg lot Samsungen få en sjanse, siden jeg antok at V10'en var best før jeg startet på handlerunden min (da jeg vurderte å kjøpe Kuro'en så hadde jeg allerede hatt Samsungen en kort stund, så jeg visste hva den var god for). Dessuten er Samsungen bedre på mange andre områder (ihvertfall sammenlignet med V10. Måten V10'en behandler SD-signaler på er skuffende, og utseendet er heller kjedelig sammenlignet med Samsungen. Jeg synes heller ikke brukervennligheten og funksjonaliteten er på Samsungens sitt nivå).

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs litt hva du mener med 'ordentlig' test..
    Tengte nå igrunn at det hadde vært artig og fått en test utført av experter, med alle 3 stående ved siden av hverandre... Eller hvertfall krp-m'en og 850'en... 8)

Jeg vil anbefale deg å foreta en sammenligning selv, under noenlunde kontrollerte forhold. Jeg tror du vil bli overrasket over hvor skarpt og rent bildet er i forhold til Kuro'en og V10'en..
    Har vell ingen grunn til og sette meg og sammenligne de, først så har jeg bare en av de, så da blir det litt vanskelig, og det er vell egentlig heller uintressangt for meg, da jeg skal ha den jeg har hjemme uansett
    Gjør jeg det ikke, så slipper jeg og bli skuffet over hva jeg har stående dersom den andre er bedre 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test

Her er Panasonic TX-P50V10 og Samsung PS50B855 testet: Heftige 50-tommere

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Her er Panasonic TX-P50V10 og Samsung PS50B855 testet: Heftige 50-tommere
    Ja, så det det kommer til da er jo krp-m'en mot 855'en...
    Hadde jo vært spennende..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vurdert samsungen,hadde det ikke vært for støyproblemet denne tven har så hadde den nok stått i stua,går jo å få ordnet på service men mange sier at den ikke blir bedre etter rep,noen har ikke støy(sier de)så det blir litt lotto kjøp.De måtte vel ofre litt på byggekvalitet for å få en bra pris.Bildemessig så kan jeg ikke se at denne er dårligere enn kuro siste modell,men den støyet så mye at jeg nesten måtte glise da jeg så den hos en bekjent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •