Hvilken LCD-TV? / 40"-50" / Samsung?, Sony?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Hvilken LCD-TV? / 40"-50" / Samsung?, Sony?

Hei.

Jeg bor i et kollektiv med 3 jenter. De har jo da selvfølgelig svært dårlig teknisk innsikt, og vi sitter nå med en 21" CRT-TV med den herlige statiske lyden du kun får på gamle tv'er!

Rett før jeg flyttet var jeg i besittelse av Sony KDL-46x3500.
    (Dingz test - TEST: Sony KDL-46X3500 - dingz : Dingz Test)
    Så det er døden å se noe som helst på den CRT tv'en.

Sony'en hadde en kontrast på 1-18000. Noe som ikke er så høyt i forhold til en god del av det som er ute nå. Det står også mer specs på dingz.no linken.

Denne gangen er jeg ikke ute etter DEN BESTE TV'EN som jeg var den gang.
    Vi skal spleise på en -kollektiv tv.

Jeg er svært glad i Sony. Alltid vært og følger med på hva som skjer i utviklingen der. Samsung er heller ikke dumt. Erfaringen jeg sitter med når jeg har vært hos folk med Samsung tv er veldig god. Men så vidt jeg forstår gjør de også litt med innstillinger og slike ting. Så det utrente øyet vil si bilde ser penere ut på dems tv'er.

Jeg/Vi ønsker en tv som er 40"+
    Vi tenkte spytte inn sirka 2000 kroner hver. Så altså 8000 totalt.

Spørsmålet da blir om det finnes noen 46" for eks. som er veldig gode i forhold til pris. Eller om vi burde gå for en 40" til samme pris som har bedre spesifikasjoner.

Jeg har sett på denne : Komplett.no - Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W5500
    100 000 i kontrast, 100hz, motionflow ++
    7,999 kr.

Kan noen komme med noen forslag? Og helst med begrunnelse for hvorfor
    Er det en 46" i samme pris for eks. Eller vil det bli vesentlig dårligere kvalitet i forhold til den der som er 40"?

Mvh. Frustrert TV Eier.

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av ArrPee
    Hei.

Mvh. Frustrert TV Eier.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...akt-satse.html

Evt kan du frese til på en Komplett.no - Samsung 50" Plasma TV PS50B551

Beste tilbudet per dagens dato med tanke på hva du får for 8000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trudde Plasma var dødt løp for lenge siden?

Adelphia
    Guest
    Jeg skal ha plasma noen år til ihvertfall, så får folk bruke 10.000 ekstra på LED om de ønsker det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er jo klart LED kan vente. Men trudde uansett LCD var bedre å gå for enn Plasma.

Adelphia
    Guest
    Nei det er jo klart LED kan vente. Men trudde uansett LCD var bedre å gå for enn Plasma.
    Det er smak og behag, når dere bor i kollektiv kan jeg anbefale plasma av flere grunner:

Det er billigere
    LCD har dårlig innsynsvinkel fra sidene ergo du må sitte helt foran!
    Det er en 50" til 8000,- i FullHD, 50" LCD FullHD koster lett 14.000,-

Så igjen får du mye tv for pengene

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg 47 full hd 100hz 8400kr??? snakker du om dude...

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Lg 47 full hd 100hz 8400kr??? snakker du om dude...
    Snakker om 50"! Hva snakker du om ?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har råd til å gå ned 3 tommer da =D

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt Panasonic framfor samsung...

Vent til neste uke med og kjøpe, tirsdag, 02.feb, da kjører Coop Elektro tilbud på Panasonic TX-P50c10
    (eller om det var TX-P50x10 er jeg ikke helt sikker på) .... til fantastiske 5990,-
    x10 og c10 er jo nesten samme tv'n med ubetydlige forskjeller.. Men ingen av dem er full HD :/

Men det må da sies og være årets kupp på flatskjerm!?
    (hittil i år)

Og på 4 pers blir det jo bare 1500,- pr. hode.
    Og det har jo faktisk en student også råd til...

Jeg ville absolutt ventet på dette tilbudet..
    (og om du bestiller noe på nett, så har du det ikke før i neste uke uansett)...
    Bare husk og stå på døren til Coop'en da når de åpnet tirsdags morgen, for dette svinner nok raskt!

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Ville valgt Panasonic framfor samsung...

Vent til neste uke med og kjøpe, tirsdag, 02.feb, da kjører Coop Elektro tilbud på Panasonic TX-P50c10
    (eller om det var TX-P50x10 er jeg ikke helt sikker på) .... til fantastiske 5990,-
    x10 og c10 er jo nesten samme tv'n med ubetydlige forskjeller.. Men ingen av dem er full HD :/

Men det må da sies og være årets kupp på flatskjerm!?
    (hittil i år)

Og på 4 pers blir det jo bare 1500,- pr. hode.
    Og det har jo faktisk en student også råd til...

Jeg ville absolutt ventet på dette tilbudet..
    (og om du bestiller noe på nett, så har du det ikke før i neste uke uansett)...
    Bare husk og stå på døren til Coop'en da når de åpnet tirsdags morgen, for dette svinner nok raskt!
    Hvorfor ville du valgt Panasonic fremfor Samsung? Har du noe konkret å henvise til?

Hvorfor vil du ikke anbefale en FullHD? Tror ikke disse har prob med å gå opp 2000,- å få en gigant fra Samsung i FullHD.

Hvilket årstall lever du i? IR er ikke noe problem lenger..

Kjøpe TV på Coop? Heh.. Du drar ikke til sykkelbutikken for å kjøpe bil?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er absolutt og anbefale framfor LCD om den skal brukes til TV, film og spillkonsoll... (også film / spill fra pc) ... men skal den brukes som en pc skjerm til f.eks surfing på nett og slikt ville jeg valgt LCD, da det er kraftige farger og mye stillbilder på pc, noe som raskt kan sette sine spor i en plasma skjerm..

Adelphia
    Guest
    Plasma er absolutt og anbefale framfor LCD om den skal brukes til TV, film og spillkonsoll... (også film / spill fra pc) ... men skal den brukes som en pc skjerm til f.eks surfing på nett og slikt ville jeg valgt LCD, da det er kraftige farger og mye stillbilder på pc, noe som raskt kan sette sine spor i en plasma skjerm..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    Hvorfor ville du valgt Panasonic fremfor Samsung? Har du noe konkret å henvise til?

Hvorfor vil du ikke anbefale en FullHD? Tror ikke disse har prob med å gå opp 2000,- å få en gigant fra Samsung i FullHD.

Ventet vell egentlig bare på denne komentaren ja...
    Du får lese litt på nett, og snakke med folk som faktisk har peiling,
    så finner du raskt ut hvorfor jeg anbefaler Panasonic framfor Samsung,
    og at IR er et problem idag også...bare ikke like stort som før...
    (er vell en grunn til at de nyeste plasmaene kommer med renseprogram?)
    Og IR blir fort borte idag ja, er ikke slik som før at det ble stående i evig tid..men det eksisterer ennå.

Samsung er ganske god på LCD ja, men de henger ennå litt etter på plasma fronten.. Er det i det hele tatt en butikk du har vært i som noen gang har anbefalt deg og kjøpe en Samsung plasma framfor f.eks Panasonic eller LG? nei...

(du har vell kanskje aldri vært i en butikk, du som aldri ville handlet på verken elkjøp, lefdal eller expert) ... Hold deg til internett, spar 500,- og se hvor mye du må betale i frakt når tv'n ryker...Så finner du vell fort ut at den 500 lappen var ikke spart alikavæll.

Og for en student er det vell bedre og måtte betale 1500,- en 2000,- ?
    500,- er jo en del for de som ikke har så mye? Eller hva mener du, som ikke har råd til og legge 500,- ekstra i
    og få et blu-ray hjemmekino sett, istede for et dvd-hjemmekino sett og egen blu ray spiller, fordi det var 500 billigere, men ikke på langt nært så bra oppsett.. Vennligst slutt og kommenter mine innlegg med din uvitenhet!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe TV på Coop? Heh.. Du drar ikke til sykkelbutikken for å kjøpe bil?
    Mener du at det er forskjell på tv'n som selges på internett i forhold til den som selges på Coop?

Adelphia
    Guest
    Ventet vell egentlig bare på denne komentaren ja...
    Du får lese litt på nett, og snakke med folk som faktisk har peiling,
    så finner du raskt ut hvorfor jeg anbefaler Panasonic framfor Samsung,
    og at IR er et problem idag også...bare ikke like stort som før...
    (er vell en grunn til at de nyeste plasmaene kommer med renseprogram?)
    Og IR blir fort borte idag ja, er ikke slik som før at det ble stående i evig tid..men det eksisterer ennå.

Samsung er ganske god på LCD ja, men de henger ennå litt etter på plasma fronten.. Er det i det hele tatt en butikk du har vært i som noen gang har anbefalt deg og kjøpe en Samsung plasma framfor f.eks Panasonic eller LG? nei...

(du har vell kanskje aldri vært i en butikk, du som aldri ville handlet på verken elkjøp, lefdal eller expert) ... Hold deg til internett, spar 500,- og se hvor mye du må betale i frakt når tv'n ryker...Så finner du vell fort ut at den 500 lappen var ikke spart alikavæll.

Og for en student er det vell bedre og måtte betale 1500,- en 2000,- ?
    500,- er jo en del for de som ikke har så mye? Eller hva mener du, som ikke har råd til og legge 500,- ekstra i
    og få et blu-ray hjemmekino sett, istede for et dvd-hjemmekino sett og egen blu ray spiller, fordi det var 500 billigere, men ikke på langt nært så bra oppsett.. Vennligst slutt og kommenter mine innlegg med din uvitenhet!
    Det er vel egentlig jeg som skal be deg slutte og kommentere mine innlegg med din uvitenhet.

Jeg ber deg komme med noe konkret, specs, we.. Men du kommer bare med ting som at jeg ikke har råd til 500,- mer for å få bluray internt i min receiver osv.

For det første så handler jeg ikke på elkjøp, lefdal, expert osv fordi det er lureri. Du får ikke den hjelpen du tror du får, de selger deg produkter basert på bonus ikke på hva du får for pengene. Hvorfor vet jeg dette? Jo fordi jeg kjenner flere som jobber både høyt og lavt i en ikke navngitt kjede. (Prisene er himmelhøye også)

Samsung er gode på både lcd og plasma, noe tester har bevist gang på gang.

Flere andre i forumet her har også påpekt at panasonic er stor og klumpette noe som ikke er særlig pent.

Hvorfor betale frakt for å levere tven? Jeg pleier å hente/levere direkte hos nettbutikken. Er ikke alle som bor i Bodø vetu

Hvorfor blir en Bluray spiller dårligere om den ikke er inni receivern? Tosk.

Slutt å troll så forbanna om den panapikken din så fort samsung blir nevnt.

Adelphia
    Guest
    Mener du at det er forskjell på tv'n som selges på internett i forhold til den som selges på Coop?
    Om denne coop tven er FullHD så skulle jeg kanskje jublet, men dette er ikke en FullHD tv..

Og ja om det skulle skje noe med denne tven, tror du en matbutikk har denne på lager? Gode service avtaler osv? Nop.

Hold deg til dem som kan noe om dette.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig jeg som skal be deg slutte og kommentere mine innlegg med din uvitenhet.

Jeg ber deg komme med noe konkret, specs, we.. Men du kommer bare med ting som at jeg ikke har råd til 500,- mer for å få bluray internt i min receiver osv.

For det første så handler jeg ikke på elkjøp, lefdal, expert osv fordi det er lureri. Du får ikke den hjelpen du tror du får, de selger deg produkter basert på bonus ikke på hva du får for pengene. Hvorfor vet jeg dette? Jo fordi jeg kjenner flere som jobber både høyt og lavt i en ikke navngitt kjede. (Prisene er himmelhøye også)

Samsung er gode på både lcd og plasma, noe tester har bevist gang på gang.

Flere andre i forumet her har også påpekt at panasonic er stor og klumpette noe som ikke er særlig pent.

Hvorfor betale frakt for å levere tven? Jeg pleier å hente/levere direkte hos nettbutikken. Er ikke alle som bor i Bodø vetu

Hvorfor blir en Bluray spiller dårligere om den ikke er inni receivern? Tosk.

Slutt å troll så forbanna om den panapikken din så fort samsung blir nevnt.
    Du er nok ikke bare nykommer til forumet, men til verden også virker det som..
    Du vet sikkert veldig mye, du kan sikkert alt, du kjenner nok alle, og alt du har er best!!!
    Lykke til her i livet, håper du lykkes med din fine arrogant innstilling ...

Kom bare med en anbefaling til trådstarter, slik som du gjorde..
    tror ikke trådstarteren startet denne tråden slik at vi skulle sitte og kommentere hverandres synspunkter..

Og jeg bryr meg egentlig fint lite om både Panasonic og Samsung, jeg har det beste så trenger ikke de "tull" merkene...Men prøver bare og gi tips til folk som ikke er intressert eller har råd til og bruke så mye penger på tv.

Så gidder ikke leke barnehage med deg mere, og her er det siste DU hører fra meg, så kan du irritere deg over det: SAMSUNG SUGER P.I.K.K NÅR DET KOMMER TIL PLASMA!!!

P.S Coop Elektro(!) er ikke en matvare butikk

Adelphia
    Guest
    Du er nok ikke bare nykommer til forumet, men til verden også virker det som..
    Du vet sikkert veldig mye, du kan sikkert alt, du kjenner nok alle, og alt du har er best!!!
    Lykke til her i livet, håper du lykkes med din fine arrogant innstilling ...

Kom bare med en anbefaling til trådstarter, slik som du gjorde..
    tror ikke trådstarteren startet denne tråden slik at vi skulle sitte og kommentere hverandres synspunkter..

Og jeg bryr meg egentlig fint lite om både Panasonic og Samsung, jeg har det beste så trenger ikke de "tull" merkene...Men prøver bare og gi tips til folk som ikke er intressert eller har råd til og bruke så mye penger på tv.

Så gidder ikke leke barnehage med deg mere, og her er det siste du hører fra meg, så kan du irritere deg over det: SAMSUNG SUGER P.I.K.K NÅR DET KOMMER TIL PLASMA!!!

P.S Coop Elektro(!) er ikke en matvare butikk
    Takk Dette gjør forumet bedre at du slutter å forpeste det med din trolling.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey folkens.

fikk det jo forsovidt som jeg ville. 2 uenige sjeler legger litt mer sjelen i sine kommentarer for å komme ovenpå.

men jeg kan i hvertfall medele at jeg kjøpte tv i går.

Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46B655
    jeg gikk for denne. fikk den til 9000 kroner på siba etter litt pruting

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •