Forsinket levering av TV, rettigheter? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Svimle
    Oppdatering i saken:
    I dag står TVen igjen som inne på lager, en kjapp telefon til Elkjøp viser at dette ikke stemmer, siden denne er forventet på lager 17.02.10. Kundeservice var nærmest i vantro over at nettsiden kunne informere om at denne var på lager, da det var langt fra sannheten. De skulle sende informasjon til de som oppdaterer sidene med en gang så de fikk fjernet det.

Sist jeg snakket med kundeservice var det altså 08.02.10 som var den bekreftede datoen. Jeg spurte på det tidspunktet mange ganger om dette også var løgn, og fikk fortalt om igjen og om igjen at dette var BEKREFTET og dermed 100% umulig at det ble forsinkelse.

Så, siden jeg aldri får TVen min, kan noen anbefale en LCD-TV i størrelse 40-46" til max 8000kr som er tilnærmet like god, om det er mulig? Evt. den beste TV til denne prisen? Må ha LCD da jeg har to store vinduer i veggen som er ved siden av TVen.
    Synd å høre om dette

Sender deg en PM straks, orker ikke forum trollene.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes det er utrolig rart at du ikke har fått tv. Skjønner virkelig ikke hvorfor, da du uten problemer skulle fått levert.

Jeg er -helt- sikker på at noe feil har skjedd her, at tven har vært innom lageret osv, men en eller annen feil har gjort at du ikke har fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble oppringt i i ettermiddag, og fikk snakke med en dame som tydeligvis sitter lenger oppe i systemet. Hun beklaget (i likhet med alle andre) alle de motstridende meldingene og forsinkelsene, og sa at når det gjelder forsinkelsene så er det leverandøren de venter på, og kan ikke gjøre noe før de får noe på lager. Greit nok. Hun sa ikke så mye annet om de "løgnene" jeg har fått servert, utenom at det selvsagt var uheldig (og at de slet litt med uriktig info på nettsidene).

Til gjengjeld så var hun instillt på å finne en rimelig løsning (som jeg har prøvd å få til gang på gang fra starten av, men alle har sagt at dette er umulig). Jeg kunne dermed få mulighet til å få en annen TV som var på lager, om jeg foretrakk det fremfor å vente. Jeg fikk tilbud om en LG 42SL9000 (ingen Samsunger på lager innenfor rimelighetens grenser), noe jeg takket ja til (selvsagt ingen forandring i pris osv).

Jeg har liten peiling på hvordan disse to modellene stiller mot hverandre, men så vidt jeg kan se virker det som om det er positive og negative sider med begge to. Infoen jeg har funnet tyder på at Samsungen er bedre på sortnivå og kontrast(?), mens LGen har bedre lyd, mindre sannsynlighet for clouding, 2 tommer ekstra. I tillegg har LGen en glassflate som er meget reflekterende, men jeg tror jeg kan leve med dette da jeg ikke er plaget med refleksjoner i den gamle bilderørs-TVen.

Det er sikkert mange som mener både det ene og det andre med tanke på om det var lurt eller ikke å godta tilbudet, men jeg var egentlig bare ute etter å finne en løsning på problemet. Jeg satt derfor ikke å purret og gjorde meg vanskelig og urimelig eller noe slikt. Når jeg endelig møter en person som er løsningorientert så er mye gjort!

Det eneste jeg lurer på nå er egentlig om LG har 100% pixelgaranti slik Samsung har. Finner ikke noe info om dette noe sted, men det er vel kanskje ikke så vanlig med døde pixler på TVer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svimle
    Jeg ble oppringt i i ettermiddag, og fikk snakke med en dame som tydeligvis sitter lenger oppe i systemet. Hun beklaget (i likhet med alle andre) alle de motstridende meldingene og forsinkelsene, og sa at når det gjelder forsinkelsene så er det leverandøren de venter på, og kan ikke gjøre noe før de får noe på lager. Greit nok. Hun sa ikke så mye annet om de "løgnene" jeg har fått servert, utenom at det selvsagt var uheldig (og at de slet litt med uriktig info på nettsidene).

Til gjengjeld så var hun instillt på å finne en rimelig løsning (som jeg har prøvd å få til gang på gang fra starten av, men alle har sagt at dette er umulig). Jeg kunne dermed få mulighet til å få en annen TV som var på lager, om jeg foretrakk det fremfor å vente. Jeg fikk tilbud om en LG 42SL9000 (ingen Samsunger på lager innenfor rimelighetens grenser), noe jeg takket ja til (selvsagt ingen forandring i pris osv).

Jeg har liten peiling på hvordan disse to modellene stiller mot hverandre, men så vidt jeg kan se virker det som om det er positive og negative sider med begge to. Infoen jeg har funnet tyder på at Samsungen er bedre på sortnivå og kontrast(?), mens LGen har bedre lyd, mindre sannsynlighet for clouding, 2 tommer ekstra. I tillegg har LGen en glassflate som er meget reflekterende, men jeg tror jeg kan leve med dette da jeg ikke er plaget med refleksjoner i den gamle bilderørs-TVen.

Det er sikkert mange som mener både det ene og det andre med tanke på om det var lurt eller ikke å godta tilbudet, men jeg var egentlig bare ute etter å finne en løsning på problemet. Jeg satt derfor ikke å purret og gjorde meg vanskelig og urimelig eller noe slikt. Når jeg endelig møter en person som er løsningorientert så er mye gjort!

Det eneste jeg lurer på nå er egentlig om LG har 100% pixelgaranti slik Samsung har. Finner ikke noe info om dette noe sted, men det er vel kanskje ikke så vanlig med døde pixler på TVer?
    LG er sikkert bra den. Kjenner ikke modellen du har bestilt men er meget fornøyd med min PG6000. Det som LG kanskje sliter litt med er sortnivå. Tror ikke du skal legge så mye vekt på dette med Pixle garanti. I de fleste tilfeller er disse garanti ordningene "smør på flesk" da kjøpsloven i praksis dekker alle problemer innenfor 5 år.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    LG er sikkert bra den. Kjenner ikke modellen du har bestilt men er meget fornøyd med min PG6000. Det som LG kanskje sliter litt med er sortnivå. Tror ikke du skal legge så mye vekt på dette med Pixle garanti. I de fleste tilfeller er disse garanti ordningene "smør på flesk" da kjøpsloven i praksis dekker alle problemer innenfor 5 år.
    Jeg trodde pixelgaranti fungerte slik at man fikk ny TV hvis 1 pixel døde, men for at man skal kunne reklamere må det være en gruppe pixler, eks. 3x3 på samme sted? Dette stemmer kanskje ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er jo en av de som gir 100% pixelgaranti, dvs at dersom du har en eneste død pixel så går det på garanti.

Jeg vet ikke hva LG har, det finnes ingen info å oppspore om dette på sidene deres. Jeg har sett at noen svenske nettbutikker reklamerer med at LG har 100% pixelgaranti på FullHD-TV, men dette er annonser på eldre HD-modeller, og den samme infoen står ikke under de nyere modellene.

Standarden som går under loven tillater opptil flere døde pixler (kommer an på hvor de er, om de er gruppert, hvilken type pixelfeil osv), og dermed er en ekstra garanti fra produsenten om 100% absolutt kjekt å ha dersom du skulle være uheldig med TVen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er det som styrer ditt valg av TV så gjerne for meg, men det er ikke ofte man hører om pixle feil lenger så du bør ikke legge for mye vekt på dette med garanti eller ikke. På en fullHD må du i alle fall ha en liten klase på 3-4 pixler før du ser det på normal avstand. Det var en som hadde en pixle feil på en Pioneer og den var først synig om du kom meget nære.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke dette som styrer valget mitt nei, det var bare et moment jeg tenkte på. Men om det er slik du sier at man ikke legger merke til det med mindre det er flere pixler osv, så er det jo betryggende.

Gleder meg uansett til den kommer, virker som om det er en meget bra TV så lenge man unngår refleksjonsproblemet, og det tror jeg skal kunne gå greit! Som du nevner så har jeg også lest at denne TVen har dårligere sortnivå sammenlignet med andre Edge-LED, men til gjengjeld har jeg inntrykk av at det er mindre-lysblødning. Dessuten er vel sortnivået uansett bedre enn vanlig LCD(?), og da jeg går fra en meget gammel 20 tommer så skal bildet være veldig dårlig før jeg blir misfornøyd

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •