Evig 46" jakt. Er dette noe å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Evig 46" jakt. Er dette noe å satse på?

Heisann.

Har nå funnet 4 TVer jeg tror er meget gode valg.
    Bruksområde er:
    Data
    Film (når det er mørkt i rommet / og på dagtid)
    Wii
    DVD osv

Tillegg: ønsker en tv med bra lyd (brukbar lyd), en tv med brukbart utseende og ikke noe suselyder..

1.
    Komplett.no - LG 47" LCD-TV 47LH5000
    LG 47" LCD-TV 47LH5000
    1920 x 1080 Full-HD, 4xHDMI, 80 000:1, 200Hz, USB, DVB-C/T MPEG4

2.
    Komplett.no - Samsung 46" LCD-TV LE46B655
    Samsung 46" LCD-TV LE46B655
    1920 x 1080 Full-HD, 4xHDMI, MPEG4, 2xUSB, 100Hz, Crystal TV

3.
    Komplett.no - Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500
    Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500
    1920 x 1080 Full-HD, 4xHDMI, 100Hz, USB2, DVB-T/C MPEG4

4.
    Komplett.no - Philips 47" LCD-TV 47PFL8404H
    Philips 47" LCD-TV 47PFL8404H
    1920 x 1080 Full-HD, 4xHDMI, USB2, 100Hz, DVB-T/C MPEG4,Ambilight Spectra,Net TV

Disse tv'ene varierer fra ca 9000,- til under 12.000,-
    Håper generelt på noen tips og erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter selv på den Sony-en. Har ikke sånn veldig peiling selv, men virket som den fikk mange gode anmeldelser, i tillegg til masse anbefalinger fra andre tv-tittere.

Adelphia
    Guest

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Sony'en. Den har den klart beste herz teknologien, etterfølgt av Samsung. Jeg har sett Dark Knight på Sony W5500 og Samsung sin topp LED serie, tror det var ub7077 den het. Gidder ikke google det nå. Der var W5500 klart bedre, med bedre flow, langt mer detaljer i bildet, spesielt i mørke områder. Vet ikke hvordan den samsungen er i forhold til den der da.
    Samsungen har flere saker som f.eks internett, sjekk om du trenger noe av dette da etter min oppfattning er dette noe som man blir lei av etter første uken pga lite brukervennlighet.

Sonyen leverer knallbilder. Flotte farger, bra sortnivå. Jeg er sikker på at du blir fornøyd om du skulle velge den.

Btw, det kom en kunde inn, som har en LG tv. Han snakket om hertzteknologien i tven hans, og sa at den var helt ubrukelig og han måtte skru den av. På filmen Biler på blu-ray så ble bilene omgjort til firkante klosser når de kjørte fort sa han. Jeg hadde sjekket det i butikken før jeg hadde kjøpt det. LG lager ikke bilder selv som Sony og Samsung, de bare sender hvert bilde dobbelt opp, noe som gir en dårligere feeling enn Sony og Samsung. Samsung interpolerer ikke de nye bildene den lager, og havner derfor litt bak Sony i Hertzteknologien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen folkens! Helt kanon

Ser ut som Sony tv'n tar ledelsen. Noen meninger om Philipsen?
    Den ser jo utrolig fancy ut og har hørt mye bra om selve merket.
    Det jeg er redd for er å kjøpe en modell som er på vei ut av markedet, som skal avløses av en nyere og bedre modell/bedre teknologi.
    Orker nok ikke noe 3D monster i første omgang, det blir sikkert utrolig bra, men overpriset de første årene.

Flere som har meninger om TVene?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung

Samsung LE40B650 Review: 40" 1080p 100Hz LCD Internet TV

Pros

* Deepest blacks among non-LED-powered LCDs to date
    * Impressive standard-def video processing
    * "Custom" [100Hz Motion Plus] setting allows for blur reduction independent from dejudder processing
    * Extensive networking and playback versatility (Internet@TV, Media Play, DLNA, etc.)

Cons

* Sluggish loading/navigation of Internet@TV
    * Input lag may affect sensitive gamers

Summary

It would be easy to mistake the Samsung LE40B650 as just simply an aesthetic update to the A656 series, but it's so much more than that. There are at least 3 distinct areas of improvement:

* Using the "Custom" setting, you can activate [100Hz Motion Plus] for film-based content without causing films to look like amateur videos;
    * You can now adjust picture settings in [Game Mode]; and
    * You can play MKV (and other) video files via [Media Play], or access selected online content using the LCD's "Internet@TV" function.

Even though "Internet@TV" loads and navigates a bit too slowly for regular use, in the grand scheme of things this is just a small first-generation hiccup which should not detract from Samsung's admirable attempt to take their TVs to the next level by adding PC-like functions. The Samsung LE40B650 even powers up and shuts off with a Windows-esque chime, though fortunately this can be disabled.

Sure, some other HDTVs are slimmer, and LED-backlit LCDs are blacker, but they probably come with higher price tags too – not such a good thing in the current economic climate. When excellent blacks, impressive SD handling, practical 100Hz motion, generous connectivity, and versatile PC-like functions are squeezed into a package costing less than £1000, it's hard not to regard the Samsung LE40B650 LCD HDTV as a terrific value-for-money buy.

Skal godt gjøres å finne en bedre tv for prisen en denne, sonyen er ganske så lik. Jeg gikk for samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 46" LCD-TV LE46B655 vs. Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500 1 - 1
    Er disse to tvene like gode? Sonyen koster 1k mere som i tv verdenen betraktes som vekslepenger. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Samsung 46" LCD-TV LE46B655 vs. Sony Bravia 46" LCD-TV KDL-46W5500 1 - 1
    Er disse to tvene like gode? Sonyen koster 1k mere som i tv verdenen betraktes som vekslepenger. 8)
    Jeg tror helt ærlig at samsungen har en bedre skjerm, som testen da (uavhengig test) har den det beste sortnivået målt av en lcd skjerm, og på siden oppgir de instillingene ferdig kalibrert. Om du greier å se så voldsom forksjell med det blotte øyet er en annen sak. TV'ene ser jo ganske så forskjellige ut da, tror de fleste ender opp med å ta beslutingen der Personlig synes jeg det ser ut som sonyen ble laget på 80 tallet, men for all del, den er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    Bare å styre unna med mindre bildestøy, etterslep og hakkete bilde står høyt på ønskelisten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tv ble det til slutt? Er selv på jakt etter tv og har sett på de samme. Elkjøp og Lefdal har anbefalt å gå for LG LH5000, men blir usikker når jeg leser inne på forumet her. Finner veldig lite om PFL8404, er ikke dette noe å satse på.

Ser Siba nå selger LE46B657 til under 10' nå, denne er vel lik LE46B655?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann!

Det har ikke blitt tv ennå. Har ikke bestemt meg, er for perfeksjonist :-|
    Finner ikke nok info til å bli overtalt, samt jeg vet det er nye god tv'er rundt hjørnet. LED gir jeg blanke i, sålenge det ikke holder mål.
    Dama er frustrert og vi får bruke 25åringen med sorte tre paneler til vi vet mere

Sukk

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha trålet diverse forum de siste månedene så virker det som panasonic G10 har flest fornøyde eiere.men plasma er vel utelukket for deg,selv har jeg en led tv samsung 786 som jeg er så fornøyd med at jeg kommer til å beholde den i flere år ennå.

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Etter å ha trålet diverse forum de siste månedene så virker det som panasonic G10 har flest fornøyde eiere.men plasma er vel utelukket for deg,selv har jeg en led tv samsung 786 som jeg er så fornøyd med at jeg kommer til å beholde den i flere år ennå.
    Sikker på at vi leser samme forum? De fleste trådene nevner fornøyde Samsung 551 brukere her:S

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia
    Sikker på at vi leser samme forum? De fleste trådene nevner fornøyde Samsung 551 brukere her:S

Sikker på at du har lest nok? Vil påstå at panasonic g10/v10 er mer omtalt her på forumet (også andre forum), de får også generelt mest skryt. Sier ikke at Samsung'n er en dårlig tv, men du skryter av samsung i alle nye tråder om dagen. Virker litt som du forsvarer ditt eget kjøp.

Newcomer handofdoom sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Philipsen!

Den har bedre bilde enn de andre. (Spesielt på skarphet, detaljnivå og bildestøy på SD.)

Den har bedre lyd enn de andre. (Ikke fantasisk lyd, men spesielt Samsung og LG er svake her.)

Den har AMBILIGHT! En helt nydelig feature som du ikke klarer deg uten etter å ha prøvd det en stund.

Nye 46-tommers modeller fra Philips sin 7-serie kommer forøvrig trolig ikke før i juni.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung

Jeg er veldig fornøyd med min Samsung UE40B7-serie. Noe av det jeg bruker mest, er det de kaller Mediaplay, muligheten for å koble til harddisk. Samsungen leser alle videoformater jeg har prøvd - xvid, divx, h264, x264, avi, mkv, wmv etc., selvsagt også i 720p og 1080p - og tar automatisk inn undertekster (jeg bruker stort sett bare .srt, men andre skal funke) etc. Jeg kobler aldri dataen til TV-en lenger, nå er det bare harddisk som jeg styrer med fjernkontrollen. Kan godt være at andre TV-er også har dette, altså. Denne funksjonen brukes iallfall MYE hos oss.

PS: Samsungen har ikke spesielt god lyd, men det var jeg klar over. Har uansett eget anlegg til lyden (og TV-en har optisk lyd ut).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til alle som skriver i tråden. Helt topp! :-)

Lcd, led eller plasma, samme det så lenge bildet er bra og mulighetene mange, dvs, jeg søker en tv som ikke allerede er utdatert.
    Skader heller ikke at lyden er bra.
    Ambilight tv'n til Philips har jeg hørt lite om.
    Det jeg ønsker for pengene er:
    1: bra bilde
    2: bra lyd
    3: bra design
    4: funksjonalitet samt brukermuligheter
    5: overkommelig pris (10.000,-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel samme problemet at jeg undersøker for mye før jeg skal kjøpe. Hadde jeg hørt på Lefdal og Elkjøp hadde jeg endt opp med LG 47LH5000.
    Var innom Siba her om dagen og så på LE46B657, ved siden av hang Sony KDL-46W5500 og Philips PFL8404. Der og da likte vi ikke bilde på samsunge. Sony'n og Philipsen var mye bedre. Kan selvfølgelig ha mye med innstillingene å gjøre. Personlig liker jeg ikke utseende på Sony'n. Han anbefalte Sony'n av disse tre pga. bedre svartnivå. Men aller mest anbefalte han LED UE6050/7050/7070.

Skal visst ikke være lett å kjøpe seg tv. Akkurat nå heller jeg vel litt mot PFL 8404, men det kan endre seg :-?

Uansett artig å lese hva andre mener og erfaringer man har gjort seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du akkurat ikke virker som noen rakett i avgjørelser kan du jo likesågodt vente i 1 mnd eller to til samsung sine helt nye modeller kommer de kommer alltid rundt den samme tiden og da kan jeg vel garantere at du får det beste bildet, mulig du må ut med litt over 10 lapper da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hallvardr
    siden du akkurat ikke virker som noen rakett i avgjørelser kan du jo likesågodt vente i 1 mnd eller to til samsung sine helt nye modeller kommer de kommer alltid rundt den samme tiden og da kan jeg vel garantere at du får det beste bildet, mulig du må ut med litt over 10 lapper da

Du har så eeevig rett. Evig!
    Snust litt på de nye 3d tvene og de har det jeg ser etter
    Vanskelig å forklare, men samsungene har gjort noen endringer og fjernet kant-LED utfordringen. Det jeg leste var utrolig positivt og jeg ble umiddelbart forelsket :twisted:
    Seff kan prisen bli et slag i trynet og da er det tilbake til utgangspunktet

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •