Evig 46" jakt. Er dette noe å satse på? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hallvardr
    ...likesågodt vente i 1 mnd eller to til samsung sine helt nye modeller kommer de kommer alltid rundt den samme tiden og da kan jeg vel garantere at du får det beste bildet...
    Da kan han jo like grett vente på sony, lg og/eller panasonic, og
    faktisk se på tester hvem som gir best bilde? Er nok ikke sikkert samsung blir den nye "kongen" på plasma fronten...Selv om 855'en til Samsung er god da, men den koster jo en del også.... Nå har jo Pioneer teknikerne gått over til Panasonic, så kan jo bli spennende og se hva de presterer og kommer med til våren/sommer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å finne seg skikkelig TV er en deltids jobb i seg selv.
    Samboeren min (samt svigermor) tror det er bare å se på Elkjøps/Lefdals avisa og ta tilbuds tv'n til 5-6000,- :shock:
    Å ja, seffer'n skal vi ha 40" eller 42" fordi alt over er jo ALTFOR stort og det trenger vi jo ikke! (ifølge svigermor) :evil:

Vi karer har dette medfødt og vet å se etter kvalitetsprodukter 8) og vi ELSKER store tv'er
    Har faktisk lyst på større enn 46" men der er det NEKT fra sambo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Da kan han jo like grett vente på sony, lg og/eller panasonic, og
    faktisk se på tester hvem som gir best bilde? Er nok ikke sikkert samsung blir den nye "kongen" på plasma fronten...Selv om 855'en til Samsung er god da, men den koster jo en del også.... Nå har jo Pioneer teknikerne gått over til Panasonic, så kan jo bli spennende og se hva de presterer og kommer med til våren/sommer...

For det første kommer ikke de før til høsten, for det andre har du jo rett, det kommer alltid nye ting som blir bedre og bedre, og det er jo bare å vente. Om det er det en vil da.

Når det gjelder hvorfor samsung er jo det ganske enklet fordi de er det største produsenten og det er en grunn til det. Kan ikke huske sist gang jeg så en samsung tv som ikke ble spesiellt annbefalt eller best i test.

Hvem bryr seg en døyt om hvem som blir den nye plasma kongen? plasma er og blir avleggs. Og Pioneer gav seg nok på topp av en grunn.

Det finnes derimot noe som heter OLED evt AMOLED som faktisk "changes everything" Overlegent både lcd og plasma (+projektorer) på alle mulige måter, og faktisk veldig mye billigere å produsere når de får det igang. Så kan en tapetsere vegger med flatskjermer om en vil. Men de store aktørene må jo melke det de kan ut av både plasma, lcd og led så lenge de kan. Samsung har jo allerede vist en 40" OLED skjerm, men det blir nok noen år til at de kommer med den for salg, spesiellt siden LED salget går så bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Plasma er avlegs er ingen andre skjermer som gir mere tv for penga enn Plasma pr nå! Oled tror jeg det er lite sannsynlig at vi får i større størrelser iløpet av få år når en vet hva de har hatt av utfordringer ang produksjon og leve tid. Er en grunn til at en største OLED kun er ca 15" etter over 7 år med show off... Ergo kommer LED LCD til å komme de har hatt stor fremgang til en rimelig penge.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Vi karer har dette medfødt og vet å se etter kvalitetsprodukter 8) og vi ELSKER store tv'er
    Har faktisk lyst på større enn 46" men der er det NEKT fra sambo.
    Var jo sånn delvis "nekt" fra min bedre halvdel også når jeg skulle bestille 60" .... "det trenger vi ikke, vi har 42", og det er jo stort nok" ... Vell, NEI, det er ikke stor nok, langt ifra stor nok og når den først kom i hus, så var hun ikke så negativ lengere til det lengere 8) ...

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er eg veldig fornøyd med min 46W5500, som eg bruker til alt. Meget god på både HD og SD signal, etter mi meining.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Selv om Plasma er avlegs er ingen andre skjermer som gir mere tv for penga enn Plasma pr nå! Oled tror jeg det er lite sannsynlig at vi får i større størrelser iløpet av få år når en vet hva de har hatt av utfordringer ang produksjon og leve tid. Er en grunn til at en største OLED kun er ca 15" etter over 7 år med show off... Ergo kommer LED LCD til å komme de har hatt stor fremgang til en rimelig penge.
    Får mye for pengene til sitt bruk med plasma ja, men det gjør en jo også med lcd nå etter at led har kommet. Og etter det bruket han skisserte hadde jeg ikke vært i tvil om å kjøpe lcd. (Jeg har hatt begge deler)

Leve tid på oled, eller de blå pixlene i oled er jo løst, det viser jo bare produksjonen av det, stort set alt av bærbare produkter kommer jo bare med oled nå. Produksjons utfordinger er nok ikke så fryktelig store, planene var vel egentlig å gjøre det i år, men det har nok blitt utsatt enda litt lengre pga at de har solgt så mye av dagens led tver.

Største OLED er 15" regner jeg med du mener for salg, stemmer det, men de har jo vist flust av 30-40" skjermer i mange år nå.

Ergo kommer LED LCD til å komme? Kan noe som er kommet, komme?
    Som sagt orker de nok ikke å lansere oled tver nå når salger går så sinnsvakt med led.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •