Panasonic 50" S10, G10 eller V10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 50" S10, G10 eller V10?

Hva kan anbefales, har sett litt på pris, finner ikke
    s10 i norge på nett? og g10 koster 15,995,- fra netshop, mens v10 kun koster 15.490,- fra netshop ..

Men får fra england, med frakt..
    S10 for ca. 8300,
    G10 for ca. 9300,
    Men der spretter V10 opp til ca. 12.500,-

Så har sett litt på og handle fra UK.
    Men hvilken av disse kan anbefales? Alle har FullHD, men bare G10 og V10 har NeoPDP ... Og hva er det?

Ser vell lite vits i og kjøpe V10 fra england, når den koster kun 2500-, mere i norge, men G10 sparer jeg jo ca. 6500,- på..og det er jo ikke så ille..
    Vet ikke pris forskjell på S10, da jeg har ikke har sett noen pris på den på noen nettside i Norge...så...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og får jo faktisk 50" G10 og Panasonic SC-BT200 Blu Ray Home Theatre System for bare 12.500,- med frakt til norge..
    Og det kan da ikke være så ille? Med tanke på at kun tv koster 16k i norge, og hjemmekinoen koster rundt 5k her til lands... så totalt 21k.. og sparer jo da 8500,- ..men dette er jo priser jeg har sett i norge..
    Kom gjerne med en update om dere har bedre priser i norge, slik at jeg ikke tror jeg gjøre et kupp, men egentlig bare gjør en drit handel..

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tatt med norsk mva i prisene dine fra UK?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der var jo s10 for både 12 og 13..samt g10 for 12..
    Joda, norsk mva er med i mitt regnestykke...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke i overkant modig å kjøpe tv fra utlandet? Kom nettopp en 50" til bygda her ferdig KNUST i posten. Nå var den handla hos komplett, så det var ikke noe problem for kunden, bortsett fra alt styret med retur. 50" i eske er jo ikke bare å stappe i et baksete på en vanlig bil.
    Men en flatskjerm er jo et ømfintlig produkt, å det skal ikke så mye til for å skade den bare litt...

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    der var jo s10 for både 12 og 13..samt g10 for 12..
    Joda, norsk mva er med i mitt regnestykke...
    Frakten kan vel bli dyr...disse store Tv'ene festes som regel på en pall.

S10 er vel ikke like god som G10, og V10 er nok vanskelig å få tak i nå som den er gått ut av produksjon. Men får du tak i V10, kan den absolutt anbefales !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider

S10 er vel ikke like god som G10, og V10 er nok vanskelig å få tak i nå som den er gått ut av produksjon. Men får du tak i V10, kan den absolutt anbefales !
    Esken til en 50" er ca 1,5 meter lang. En pall er 1,2m. Så man må fort betale for 2 pallplasser...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som skrevvet i innledningen, så er prisen MED frakt og moms..
    Er egentlig ingen problem om den er knust, for den er jo forsikret under frakten, (er bare kjedelig med lengere ventetid)... som i ditt telfelle ang. 50" som var knust, så var det jo ikke komplett som måtte erstatte den, muligens til kunden for at det skal gå rasket mulig, men frakt selskapet må erstatte til komplett...

Har selv mottat en KRP600M, fra USA, som var ødelagt,
    og fikk da erstattet fullt beløp av DHL..+frakten, og mva-regingen ble selfølgelig slettet..og reprasjonen var faktisk billigere en hva jeg fikk tilbake fra DHL totalt ...så da ble det en billig krp600m, og uten moms, da den ble erklert ødelagt ...

(og når det skal sies, så var 1 av 6 krp-600m'er bestillt fra usa ødelagt, og de ble sendt med express fra usa til norge, med dhl, sendt fra florida onsdags ettermiddag (us-tid) ..utkjørt i oslo på fredag (norsk-tid)...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Esken til en 50" er ca 1,5 meter lang. En pall er 1,2m. Så man må fort betale for 2 pallplasser...
    Var vell kanskje litt i overkant, da en 60" eske bare er ca. 150cm lang..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider

Om V10 er gått ut av prod. så kommer vell kanskje pana med nye modeller snart da? Så kommer det da også noe som erstatter både s10 og g10?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er dårlig og "skum" lese, men det sto da ikke noe om når de kom da? Er jo egentlig bare ute etter en god 50" som skal stå her på hybeln til i mai..
    (da 32" ble litt vell liten)....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som skrevvet i innledningen, så er prisen MED frakt og moms..
    Er egentlig ingen problem om den er knust, for den er jo forsikret under frakten, (er bare kjedelig med lengere ventetid)... som i ditt telfelle ang. 50" som var knust, så var det jo ikke komplett som måtte erstatte den, muligens til kunden for at det skal gå rasket mulig, men frakt selskapet må erstatte til komplett...

Har selv mottat en KRP600M, fra USA, som var ødelagt,
    og fikk da erstattet fullt beløp av DHL..+frakten, og mva-regingen ble selfølgelig slettet..og reprasjonen var faktisk billigere en hva jeg fikk tilbake fra DHL totalt ...så da ble det en billig krp600m, og uten moms, da den ble erklert ødelagt ...

(og når det skal sies, så var 1 av 6 krp-600m'er bestillt fra usa ødelagt, og de ble sendt med express fra usa til norge, med dhl, sendt fra florida onsdags ettermiddag (us-tid) ..utkjørt i oslo på fredag (norsk-tid)...
    Er faktisk imponert over at det er så uproblematisk som du beskriver. Når det gjelder tv-esker så er en 60" LG-plasma 147cm bred netto; og esken til min 50" er akkurat 150cm.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Er faktisk imponert over at det er så uproblematisk som du beskriver. Når det gjelder tv-esker så er en 60" LG-plasma 147cm bred netto; og esken til min 50" er akkurat 150cm.
    Er ikke så vanskelig bare man har "litt" peiling på hva og hvordan..
    Mulgi det med de tv'eskene.. Er da ikke helt hundre på hva esken til krp600m'en var..tv'n er hvertfall 146.5 bred, så blir det jo noen cm ekstra på hver siden for isoporen inni... Men uansett, frakten er ikke så ille...

For den frakten beskrevet over.. (som gikk raskere en og sende et brev fra lindesnes til nordkapp) så betalte jeg bare 3500,- i frakt pr tv...
    Og frakt tiden er jo faktisk UNDER 2 døgn... Da de ble sendt fra USA (florida, vest siden) ca. kl. midnatt norsk tid onsdag, (altså natt til torsdag)... og ble kjørt ut i oslo område på fredag ca. kl 14... 34timer... imponerende.. også da er den innom tollen på gardemoen... Der har kanskje posten norge noe og lære av

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så vanskelig bare man har "litt" peiling på hva og hvordan..
    Mulgi det med de tv'eskene.. Er da ikke helt hundre på hva esken til krp600m'en var..tv'n er hvertfall 146.5 bred, så blir det jo noen cm ekstra på hver siden for isoporen inni... Men uansett, frakten er ikke så ille...

For den frakten beskrevet over.. (som gikk raskere en og sende et brev fra lindesnes til nordkapp) så betalte jeg bare 3500,- i frakt pr tv...
    Og frakt tiden er jo faktisk UNDER 2 døgn... Da de ble sendt fra USA (florida, vest siden) ca. kl. midnatt norsk tid onsdag, (altså natt til torsdag)... og ble kjørt ut i oslo område på fredag ca. kl 14... 34timer... imponerende.. også da er den innom tollen på gardemoen... Der har kanskje posten norge noe og lære av
    Men så er da strekningen Florida - Oslo omtrent den samme som Lindesnes - Nordkapp, + at det er mye mer sentralt enn Nordkapp...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er dårlig og "skum" lese, men det sto da ikke noe om når de kom da? Er jo egentlig bare ute etter en god 50" som skal stå her på hybeln til i mai..
    (da 32" ble litt vell liten)....

Panasonic’s initial Full HD 3D televisions will ship in the Spring of 2010 with five models in the VT25 series.
    Panasonic pleier å komme med nye modeller rundt mars-april hvis ikke jeg tar helt feil

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Men så er da strekningen Florida - Oslo omtrent den samme som Lindesnes - Nordkapp, + at det er mye mer sentralt enn Nordkapp...
    Røyke du mannshit hele dagen eller?
    Trur du skal følge LITT mere med i geografien din på skoln ja...

luftlinjen Florida - Oslo tilsvarer faktisk, etter vei i norge, nordkapp - lindesnes - nordkapp -tromsø.
    Luftlinje Florida - Oslo, underkant av 800 mil ... Vei strekning Nordkapp - Lindesnes, 250 mil... Er da litt forskjell?

Uansett, har ikke prøvd og sende det brevet..men var bare for og sette det på spissen...
    Det går jo gjerne over 2 dager og sende et brev bare til naboen..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Panasonic pleier å komme med nye modeller rundt mars-april hvis ikke jeg tar helt feil
    Ok, blir vell lite lenge og vente, for mitt bruk..
    Men synes ikke den "deal'n" med 50" G10 og BT200 til 12.500,-
    med mva og frakt var så ille... Blir nok muligens det da...
    Men har sett en annen tråd her, noen som er plaget med bildet på 42"g10, så ble litt skeptisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Fikk en 50" V10 i hus for en fire måneders tid siden. Er strålende fornøyd med bildet. Eneste svakheten er at den er litt for lyssvak til å takle direkte sollys på skjermen. For alle andre forhold er den uovertruffen i forhold til det jeg har sett.

Elsker THX-modusen. Deilig å slippe å fikle i det uendelige med kontrollene. Jeg liker å SE tv, ikke SKRU tv...

Trodde det ikke var flere V10 igjen nå. Panasonic skal selge 3D med neste V-serie (sjekk til høyre på siden).

Har sett G10 også og den er nydelig, selv om den mangler litt i forhold til V10. Prisen for G10 er jo uansett ypperlig.

Hadde vært forsiktig med å kjøpe TV fra UK. De har en egen serie som det er mye irritasjon i UK på. Ifølge rapporter har den reduserte innstillingsmuligheter i forhold til de europeiske standardmodellene (som de du får kjøpt i Norge).

Klarer du å vente, så hadde jeg vel sett litt mer på hva som kom og til hva slags priser. Da kan det hende at prisene på G10 detter enda litt til!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •